Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö terapeutin tunnistaa, kun häntä manipuloidaan?

Vierailija
26.07.2024 |

Muistelen lukeneeni joskus, että terapeutti tunnistaa, kun häntä manipuloidaan. Vai keksinkö ihan omiani...

Entä puuttuuko terapeutti sitten siihen manipuloimiseen? Vai onko tarkoituksenmukaista, että hän menee siihen mukaan?

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eli tunnistaako terapeutti, kun häntä manipuloidaan?

Vierailija
2/102 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin kuin muutenkin elämässä, kaikki ei tunnista. Eikä kaikki tunnista kaikista ihmisistä, vaan joistakin. Ja kyllä asiaa hoidetaan ja se kuuluu ihan asiaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tunnistaako. Itse kokeilin tätä terapeuttiin, koska halusin testata hänen ammattitaitoaan. Ei hän ainakaan ääneen sanonut että manipuloit minua. Hän oli jotenkin sellainen kuin saippua, ei saa otetta. Loppupalautteeseen ei ainakaan kirjoittanut mitään asiakkaan yrityksestä manipuloida. Vaihdoin terapeuttia koska ensimmäisen kanssa ei vaan kemiat kohdanneet millään muutenkaan ja tämä uusi on tosi hyvä. En edes yritä mitään manipulointeja.

Vierailija
4/102 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhunut tästä manipuloinnin tunnistamisesta ihmisten kanssa ja suurin osa on vakaasti sitä mieltä, että eivät ole manipuloitavissa ja tunnistavat vuoren varmasti manipuloinnin. Itselleni jo tämä näin varma asenne kertoo, että on paljon ihmisiä, jotka ei tunnista. Taitava manipulointi on hyvin hienovaraista ja menee monelta ohi. Itsevarmuus tässä asiassa on ansa. On hyvä kyseenalaistaa omia tulkintojaan ja pohdiskella mikä on totta ja mikä ei.

Vierailija
5/102 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa ihmisiä, jotka vetelevät ihan kaikkien naruista. Usein rikollisia, useat tuomitsemattomia. Pahimmat itse tapaamani psykopaatit ovat olleet itse kovia uhriutumaan. Heidän väkivaltaansa on ollut aina selitys ja he ovatkin itse asiassa uhri. Jos olet tekemisissä tällaisen tyypin kanssa, joka hakee "asiantuntijalausuntoja" sinua vastaan, juokse hippulat vinkuen karkuun. Ovat psykopaattisia petoja

Vierailija
6/102 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä ei tunnista. Joskus sivusta seuranneena olen järkyttynyt miten ihmisiä manipuloidaan ja he kuvittelevat että tekevät päätöksen itse tosiasioihin pohjaten. 

Vierailija
7/102 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä manipuloin pariterapiassa terapeuttia tosi paljon. Sain hänet tekemään asioita joita psukologin ei pitäisi tehdä. Kuten etsiä syyllistä ja syyllistää puolisoani.

Vierailija
8/102 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä manipuloin pariterapiassa terapeuttia tosi paljon. Sain hänet tekemään asioita joita psukologin ei pitäisi tehdä. Kuten etsiä syyllistä ja syyllistää puolisoani.

Miksi edes käyt pariterapiassa jos et halua sieltä oikeaa apua? Ei tuo sinun käytöksesi muuten ole manipulointia.

Vierailija
9/102 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä voittaa, jos yrittää manipuloida terapeuttia? Eikö siellä olla ihan itseään varten, joten yrittäessään manipuloidessa terapeuttia kuseekin omiin muroihinsa. Oikeutta varten suoritettavat diagnoosit taas luulisi tehtävän sen verran kokeneilla ammattilaisilla, että ymmärtävät ihmisessä muutakin kuin ulos tulleen puheen.

Vierailija
10/102 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes käyt pariterapiassa jos et halua sieltä oikeaa apua? Ei tuo sinun käytöksesi muuten ole manipulointia.

Koska haluaisin toimivan suhteen. Koin että puolisoni tarvitsi ihan suoran herätyksen ja manipuloimalla terapeuttia sain just mitä halusin.

Vierailija
11/102 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska haluaisin toimivan suhteen. Koin että puolisoni tarvitsi ihan suoran herätyksen ja manipuloimalla terapeuttia sain just mitä halusin.

Kuulostat pikemminkin juntilta Eetulta, jolle ylemmän koululuokan Veeti on opettanut uuden sanan, ja nyt esityt kaikille olevasi mastermind psykopaatti, vaikka kaikki vain vieressä tuhahtelevat myötähäpeästä

Vierailija
12/102 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko niin riippuvainen puolisosi rahoista ettet voi erota? Tiedät ilmeisesti olevasi narsisti?

Vierailija
13/102 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko niin riippuvainen puolisosi rahoista ettet voi erota? Tiedät ilmeisesti olevasi narsisti?

En, olen se varakkaampi tässä suhteessa. Ilman manipulointia olisi tuolla saanut käydä vuosikausia kartuttamassa terapeutin kassaa. Pientä ohjailua ja uhriutumista niin homma hoitui muutamalla käynnillä.

Ja en tiedä olenko narsisti, mutta tiedän omaavani keskivertoa paremmat psykologiset kyvyt.

Vierailija
14/102 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eiköhän ihmiset ole terapaiassa hakemassa apua itselleen ja tekevät vain hallaa itselleen jos esittävät jotain muuta kuin ovat.

Eri asia on jos on jo vankilassa tai menossa vasta oikeuteen ja täytyy todistella että on hyvässä henkisesä kunnossa vapautumaan elinkautisestaan ja ei ole kenellekään mitään kaunoja tai kostoa mielessä :D, tai sitten niinkuin Ullanlinnan psykiatri, että täytyy yirittää todistella että oli syyntakeeton tehdessään henkirikosta.

Asiasta toiseen, Tapio Suominen oli saanut lääkäriltä lasunnon että ei ollut täydessä ymmärryksessä, vaan kaksisuuntaisen maniavaiheessa kun sattui se tappelu vahtimestarin kanssa, jonka vuoksi yle antoi potkut.

Sitten kun saa tietyn maineen niin kaikki tonttuilut menevät mania tai depressiovaiheen piikkiin, kun kun on kuitenkin koko ajan jommassa kummassa.

Toista vastaan ei varmaan terapiasta manipuloimalla saa mitään lausuntoa, ei se vain ole mahdollista että terapeutti lähtisi uskomaan yksipuolisia kertomuksia, tosin tietysti Ulvilan tapauksessa lähtivät terapeutiti manipuloimaan oikeuden päätöstä tekemällä lasten kertomuksista ja piirroksista päätelimä, jotka myöhemmin kumottiin.

Terapeuttikin on vain ihminen, voi tehdä työssään hyvää, tai olla täysi pelle.

Vierailija
15/102 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja en tiedä olenko narsisti, mutta tiedän omaavani keskivertoa paremmat psykologiset kyvyt."

Oot pelkästään vainoharhanen, ja korkeintaan maaninen. Sussa ei oo mitään erityistä eikä vakuuttavaa. Pikemminkin ensin tulisi nauru ja sen jälkeen pieni suru, jos kuulisin sun noita juttuja sönköttävän

Vierailija
16/102 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, olen se varakkaampi tässä suhteessa. Ilman manipulointia olisi tuolla saanut käydä vuosikausia kartuttamassa terapeutin kassaa. Pientä ohjailua ja uhriutumista n

Vaikea sanoa omaatko oikeasti, siitähän on vain sinun sanasi. Kuulostat kyllä tosi vi*tumaiselta tyypiltä. Jos otat tämän kohteliaisuutena, olet narsisti ja varsinkin jos tästä loukkaannut, olet narsisti. Et vaikuta mitenkään älykkäältä tyypiltä kuitenkaan. Kun minulle sanottiin että olen psykopaatti, niin minä kiitin kohteliaisuudesta.

Vierailija
17/102 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaikea sanoa omaatko oikeasti, siitähän on vain sinun sanasi. Kuulostat kyllä tosi vi*tumaiselta tyypiltä. Jos otat tämän kohteliaisuutena, olet narsisti ja varsinkin jos tästä loukkaannut, olet narsisti. Et vaikuta mitenkään älykkäältä tyypiltä kuitenkaan. Kun minulle sanottiin että olen psykopaatti, niin minä kiitin kohteliaisuudesta."

Säkään mikään psykopaatti oo. Vedä fedora takas päähäs ja mee sinne ulilaudalle kasvattaa leukapartaas

Vierailija
18/102 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän että mä omaan. Mun 45v mittaisen elämän historia kertoo jo siitä paljon. Olen erittäin pidetty hahmo työpaikallani ja olen silti onnistunut saamaan etuuksia joita muilla ei ole. Tämä ihan puhtaasti manipuloimalla oikeita henkilöitä.

Vierailija
19/102 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän että mä omaan. Mun 45v mittaisen elämän historia kertoo jo siitä paljon. Olen erittäin pidetty hahmo työpaikallani ja olen silti onnistunut saamaan etuuksia joita muilla ei ole. Tämä ihan puhtaasti manipuloimalla oikeita henkilöitä.

Unohdit mainita, että ensimmäisen yrityksen kohdalla pomo tuli sanomaan, että voitkin palattaa kulkukorttisi, ja huomenna ei tänne ole enää asiaa. Loppu onkin omaa fantasiaasi.

Vierailija
20/102 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa manipuloimalla. Sitä voi nimittää myös per*eennuolemiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä