Siis mitä helvettiä, n. 400 000 suomalaista taloutta saa asumistukea?
Minä hölmö olen maksanut asumiseni itse koko aikuisikäni ja näköjään muidenkin asumiset. Mikä v***n järki tässä on? Milloin tällainen antiikkinen järjestelmä ajetaan alas? Miksi aikuiset ihmiset eivät maksa asumistaan itse?
Samalla saadaan tervehdyttävä korjausliike asumisen markkinahintoihinkin kun lopetetaan tulonsiirrot veronmaksajien taskuista asuntosijoittajien ja pääomasijoitusyhtiöiden taskuihin. Nyt on korkea aika.
Kommentit (430)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilun 5 miljoonan ihmisen asumisen maksavat ihan ite, joten tuosta kun poistat "vieraat" maahantulleet jää vain pikkusiivu kantasuomalaisia luvuksi.
Laita tästä tilasto.
Ai niin. Persuille riittää öyhötys. Tietoa ei tarvitse.
Osaatko laskea. Nyt kun Suomen väkiluku on reilu 5,5 miljoonaa ja siitä n. 400 000 saa asumistukea jää jäljelle itsemaksavia reilu 5 miljoonaa. Siinä sulle tilastoa. Mitään erittelyjä tuen saajien perheiden lukumäärästä tuossa n.400 000 kun ei ole, ei itsemaksavienkaan n. 5 miljoonan kohdalle tarvitse yksilöintiä.
os 400 000 saa asumistukea, niin sehän voi tarkoittaa vaikka 1.5 miljoonaa asukasta, tai jotain muuta moninkertaista määrää. Kaikki saajat ei ole yksineläviä sinkkuja, vaikka iso osa onkin. Taloudessa voi siis asua vaikka viisi henkilöä, mutta vain yksi heistä saa asumistukea, vaikka asumisensa on osin asumistuella maksettua (lapset, kumppanit).
Vierailija kirjoitti:
ONNEKSI viimein asumistuki poistetaan omistusasunnoista. Ei mitään järkeä siinä, että maksetaan jengin asuntolainaa verorahoin. Jos ei ole varaa ylläpitää nimissään olevaa kämppää, myyntiin vaan! Jo tällä tehdään isoja säästöjä, kun järjestelmää väärin käyttäneet tiputetaan pois.
Asumistuen saa kuluihin, ei lainanlyhennykseen, kuten varmaan tiesitkin, mutta halusit öyhöttää.
"Kuten sanottua, kiistele VATT:n kanssa. Täällä voi kuka tahansa olla mitä tahansa, vaikka sitten tuplamaisteri, tai joulupukki :D"
Kuten sanottua. Olet pelkkä länkyttäjä ilman linkkejä. Sun referenssisi on hokea samaa asiaa niin kauan, että saatat itse jopa uskoakin länkytyksesi.
Markkinatalous ja valtion ohjaamat tuet eivät ole mikään hyvä yhdistelmä, vaan tuottavat juuri niin korkean vuokratason kuin asumistukijärjestelmä ikinä vain mahdollistaa. Korkein maksettava tuki on siis käytännössä yhtä kuin vuokrataso
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuen poisto ei alenna vuokria. Ei kannata uskoa paskaan ja olla huijattavissa kuin imbesilli
Kyllä se alentaisi. Vai meinaatko, että asuntosijoittajat haluavat pitää asuntoja tyhjillään? Nyt ihmiset asuu asunnoissa, joissa heillä ei oikeesti ole varaa asua. Miksi tällaista pitäisi tukea?
Katso briteiltä miten meni tukien lasku. Ei alennut vuokrat. Asunnottomia saatiin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittaminen ei ole oikeaa työtä, eihän siitä makseta verojakaan! Niin, että menkää töihin.
Tämä taitaa nyt järkyttää sinua kovin mutta sijoitusvoitoista maksetaan veroa. Lisäksi lähes kaikki sijoittajat ovat työelämässä, kun ei sitä alkupääomaakaan taivaalta satanut.
Ei taida sijoittajat olla työelämässä kun on niin runsaasti aikaa kommentoida tälläkin palstalla!
Minä myös ihmettelen että miten asumistukea saa noin moni.
Minä en ole ikinä saannut euroakaan rahaa tililleni yhteiskunnalta.
Pitääkö minun luopua työpaikastani jotta saisin rahaa yhteiskunnalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuminen liian kallista. Ihmiset on totutettu asuntosijoittamiseen. Nyt pitäisi pikkuhiljaa alkaa laskemaan asuntojen hintoja esim 50e kuussa nyt alkuunsa. Kyllä asuntoihin riittää asukkaita jos halpa hinta.
Helsingin keskeisellä alueella on neljäsosa asuntokannasta tyhjänä. Todennäköisesti liian korkea vuokrataso. Ei näytä omistajia haittaavan. Pitävät sitten tyhjinä tai laittavat AirnB:eehen.
Ne ovat arvoasuntoja, kakkosasuntoja esimerkiksi, eikä niitä edes vuokrata.
"Tässäpä tulikin tiivistettynä se, kuinka köyhän tukiloisen mielestä kaikki on jonkunmuun syytä. Omaa vastuusta omasta elämästä ei kertakaikkiaan ole. "
Kerropa jokin ehdotus "ottaa vastuu" kun ei saa oman alan työtä vaikka on korkeasti koulutettu ja heikon fysiikan takia ei voi ryhtyä siivoojaksi? Et edes tiedä kuinka paljon sinua enemmän on kurjuuteen joutunut yksilö oikeasti ottanut vastuuta ja ehkä juuri sen takia päätynyt köyhäksi.
Te keinottelijat joilla on isiltä alkupääoma sijoitusryöstöihin pidätte itseänne jotenkin "vastuuta ottavina" kun rakennatte pahuuden yhteiskuntaa ja sen ehtoja muiden pakottamiseksi omiin arvoihinne.
Mutta ilkkukaa ja haukkukaa kurjia niin paljon kuin sielunne sietää, teidän loppunne on kuitenkin ikuinen häpeä.
Meidän kurjuus on määräaikainen ja päättyy pian mutta teidän kurjuutenne ja häpeänne tulee olemaan ikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi AP et vaadi vuokrakattoa asunnoille sen sijaan, että vaadit tukien poistamista? Tukien poistaminen ei muuta vuokrien hintoja. Tämä on nähty useassa maassa.
Ainoastaan alhainen vuokrakatto auttaa vuokrien hintaan ja näin edesauttaa jokaista maksamaan vuokransa itse.
Mistäs niitä vuokra-asuntoja sitten saadaan? Nykyisellä markkinavuokralla maksan vastikkeet, lainan korot ja verot, tulos ei näillä koroilla riitä jos vaikka jääkaappi sanoo poks, puhumattakaan jos olis asennevammainen vuokralainen joka ei maksa ja tuhoaa asuntoa. Jos toiminta vuokralaisen kanssa menee tappiolle, otan mieluummin ne tappiot tyhjästä.asunnosta. Myyntiin tuo ei ole tulossa, on suunnitelmia tuleviin vuosiin.
No, jos et ole valmis myymään heikkoa ja kannattamatonta sijoitusta, niin se on sun henkilökoht
Saa tullakin takkiin muutaman vuoden, mutta silloin siinä asunnossa ei asu vuokralainen vaan pölypallerot. Ymmärsin kyllä kämpän lunastaessani tulevat remontit ja nousevat vastikkeet, ne ei ole ongelma. Tappiota tuottava vuokralainen se ongelma olisi.
Helsinki on koko muuta maata rikkaampi mutta silti kerää valtion varoja asumistukina. Sehän ei suinkaan ole osoitus yhteiskunnan rakenteiden pahuudesta, eihän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuminen liian kallista. Ihmiset on totutettu asuntosijoittamiseen. Nyt pitäisi pikkuhiljaa alkaa laskemaan asuntojen hintoja esim 50e kuussa nyt alkuunsa. Kyllä asuntoihin riittää asukkaita jos halpa hinta.
Helsingin keskeisellä alueella on neljäsosa asuntokannasta tyhjänä. Todennäköisesti liian korkea vuokrataso. Ei näytä omistajia haittaavan. Pitävät sitten tyhjinä tai laittavat AirnB:eehen.
Ne ovat arvoasuntoja, kakkosasuntoja esimerkiksi, eikä niitä edes vuokrata.
Hah. Hoasilla useampi kämppä tyhjillään vuodesta toiseen syystä että vuokra on aivan liian korkea asunnon kuntoon sekä asuinympäristöön nähden. Siinä sulle arvoasunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä,osa-aika työt ei pidä leipää pöydässä. Asumistuki paikkaa alhaisia työtunteja kautta maan. Se on siis yritystuki.
Minä sain asumistukea ihan kokoaikatyötä tehdessä yli 3000 euron bruttotuloilla.
T. Yh
Häh, miten toi on mahdollista? Itse en saa 1300euron bruttotuloilla asumistukea lainkaan. Ja yh itsekin!
Oletko edes hakenut?
T. Yh
No miten sä saat, monta lasta? Hain , sain ekana vuonna 150e, seuraavana tarkistuskertana 66e ja nyt ei mitään, vaikka tulot pysyneet samana. En tosin ole vuokralla, vaan 30ke arvoinen kämppä muuttotappiokunnassa, lainaa maksan kuitenkin ja vain korot huomioidaan menoina.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös ihmettelen että miten asumistukea saa noin moni.
Minä en ole ikinä saannut euroakaan rahaa tililleni yhteiskunnalta.
Pitääkö minun luopua työpaikastani jotta saisin rahaa yhteiskunnalta?
Pitää. Tästä syystä kukaan muukaan ei viitsi käydä töissä. Lasten tekoa vaan kannattaa jatkaa niin pitkään kuin munasoluja riittää.
Hirveää öyhöttämistä. No ratkaisu: Poistetaan työmarkkinatuki, asumistuki ja toimeentulotuki. Onhan niillä ikävä kaiku ja aletaan maksamaan tukea nimeltään perusturva??? Silloin ei kenenkään tarvitse öyhöttää asumistuesta yhtään mitään? Mikään ei muutu menojen osalta miksikään mutta asumistukiöyhöttäjät eivät enää voi öyhöttää.
Näin harvaan asuttu maa ja asumisesta sekä elämisestä tehty sikahintaista. Miksi?
Jos eläke noin tonnin ja vuokra noin 600e pitäiskö sillä pärjätä kun ruokaankin pelkästään menee nuukalla parikolmesataa. ?
En ole ikinä saannut yhteiskunnalta tukirahoja tililleni vaikka palkkani ei ole suuri.
Siksi persut ja kokkareet on puolueita joita kannatan ja kuulun ytk.
Heti kun vasemmistopuolueet ajaa minulle tukirahoja niin sitten niitä kannatan.
Vierailija kirjoitti:
"Kuten sanottua, kiistele VATT:n kanssa. Täällä voi kuka tahansa olla mitä tahansa, vaikka sitten tuplamaisteri, tai joulupukki :D"
Kuten sanottua. Olet pelkkä länkyttäjä ilman linkkejä. Sun referenssisi on hokea samaa asiaa niin kauan, että saatat itse jopa uskoakin länkytyksesi.
Markkinatalous ja valtion ohjaamat tuet eivät ole mikään hyvä yhdistelmä, vaan tuottavat juuri niin korkean vuokratason kuin asumistukijärjestelmä ikinä vain mahdollistaa. Korkein maksettava tuki on siis käytännössä yhtä kuin vuokrataso
Ohis täällä. Tätä on tutkittu myös muissa maissa, eikä vuokrat ole laskeneet mihinkään. Britit on esimerkiksi sellainen tapaus, jota voi jokainen vilkaista. Nyt voimme jo ihan täältä Suomestakin todeta saman: vuokrataso EI OLE LASKENUT. Päinvastoin esimerkiksi heka on korottanut vuokriaan kulujen nousun takia, ovat siis puhtaasti voittoa tuottamaton lafka. Asumistuen nousut ja laskut eivät ole vaikuttaneet vuokriin millään tavalla, eikä mutuilu tätä tosiasiaa miksikään muuta.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä saannut yhteiskunnalta tukirahoja tililleni vaikka palkkani ei ole suuri.
Siksi persut ja kokkareet on puolueita joita kannatan ja kuulun ytk.
Heti kun vasemmistopuolueet ajaa minulle tukirahoja niin sitten niitä kannatan.
Sillehän ei voi mitään että olet hieman tyhmä. Perimäänsä ei voi vaikuttaa.
Okei sovitaan sitten että 2,5 miljoonaa taloutta maksaa asumisen itse, saattaa mennä alakanttiin, koska syntyvyys on laskenut aika paljon, eikä suurperheitä niin paljon enää ole.