Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis mitä helvettiä, n. 400 000 suomalaista taloutta saa asumistukea?

Vierailija
26.07.2024 |

Minä hölmö olen maksanut asumiseni itse koko aikuisikäni ja näköjään muidenkin asumiset. Mikä v***n järki tässä on? Milloin tällainen antiikkinen järjestelmä ajetaan alas? Miksi aikuiset ihmiset eivät maksa asumistaan itse?

Samalla saadaan tervehdyttävä korjausliike asumisen markkinahintoihinkin kun lopetetaan tulonsiirrot veronmaksajien taskuista asuntosijoittajien ja pääomasijoitusyhtiöiden taskuihin. Nyt on korkea aika.

Kommentit (430)

Vierailija
141/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää sitä työtöntä perustamasta sinne Hankoon yritystä ja palkkaamaan itse ihmisiä töihin - ja maksamaan ISOJA PALKKOJA, jotta ollaan reiluja. Sinne Hankoon muuttaa varmasti muitakin, joten palveluiden tarve nousee nopeasti. Siitä niitä työpaikkoja sitten syntyy. 

Mikä estää perustamasta yritystä Hankoon? No monella esim. alkupääoman puute, toimivan liikeidean puute ja toisaalta sitten maksavien asiakkaiden puute. Alkupääoman puute on hyvin olennainen - ei auta, vaikka olisi miten hieno liikeidea, jos ei sitä ole varaa toteuttaa. Välittömästi yrittäjäksi ryhdyttyään menettää sosiaaliturvan, ja pääosin mikään yritys ei ala heti takomaan rahaa, vaan aluksi pitäisi olla mahdollista pyörittää sitä jopa tappiolla jonkin aikaa, ennen kuin saa homman rullaamaan.

Vierailija
142/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole onnellinen, että sulla on varaa maksaa oma asumisesi niin mullakin, mutta on paljon esim eläkeläisiä joiden tulot vaan on niin pienet, ettei nykypäivän hinnoilla yksinkertaisesti pärjää. Sitten mieti tovi, ennenkuin enempää keuhkoat, kuinka paljon tuosta määrästä on tukia muualta tulleiden osuus. Tosiasia on, että se on melkoinen määrä ja sen asumistuen lisäksi saavat paljon muitakin tukia.

Tosi asia on, että huomenna sinäkin keuhkoat vanhuksille eutanasiaa 

Nyt kun sun agendaasi sattuu sopimaan, koska joko olet asuntosijoittaja tai sitten kotona makaava loinen sua säälittää ihan kaikki vanhukset 

Nyt osui pahasti metsään, eli sun ihmistuntemus on ihan peestä. En todellakaan ole asuntosijoittaja enkä edes kotona makaava loinen. Kerron sulle mikä olen: 50 v työuran tehnyt veronmaksaja, joka ei päivääkään ole ollut työtön. En ole penniäkään saanut tukia, poissulkien tietysti vanhemmille maksettu lapsilisä, jonka sinäkin olet saanut omille vanhemmillesi. Nyt olen omasta mielestäni ansainnut eläkepäiväni, sinun mielestä ehkä en. Koko ikäni olen eläkemaksuni maksanut ja viimeiset 20 v työuraani yrittäjänä ja maksoin kunnolla eläkerahastoon, jotta en jää yhteiskunnan ristiksi eläkepäivinä vaan pärjään omillani ja ihan hyvin pärjäänkin, autan jopa muita ja teen vapaaehtoistyötä aika usein. Joskus kannattaa kyllä miettiä hetki, ennenkuin mitä tahansa sontaa kirjoittaa.

Terveisin 69 v pirteä, elämänhaluinen ja terve eläkeläinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi yksi ratkaisu. Avioeroa ei pitäisi myöntää, ellei pysty todistamaan viranomaisille, että tulee toimeen omilla tuloillaan.  Selvää on, että kahden ihmisen talous pärjää taloudellisesti paremmin kuin yhden ihmisen talous. Avioerotilanteessa lähes aina toinen joutuu asumistukien varaan.

Vierailija
144/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEKSI viimein asumistuki poistetaan omistusasunnoista. Ei mitään järkeä siinä, että maksetaan jengin asuntolainaa verorahoin. Jos ei ole varaa ylläpitää nimissään olevaa kämppää, myyntiin vaan! Jo tällä tehdään isoja säästöjä, kun järjestelmää väärin käyttäneet tiputetaan pois.

Vierailija
145/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiistele asiasta VATT:n kanssa. Siellä on ekonomisteja ja sun muuta joukoa. Mitkä ovat sinun referenssisi"

Sun referenssisi näyttää olevan länkytys ilman linkkejä. Tosiasia on, että vapaa markkinatalous huolehtii kyllä vuokrien hinnoista paremmin kuin rahoitusautomaatti, joka määrittää vuokrien hinnan maksimiasumistuen mukaan 

Vierailija
146/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska palkat ei riitä elämiseen, sitä unelmaahan vtt päät tässä nyt kovasti laajentaa kun tekee palkanmaksusta vapaaehtoista ! Sitä saa mitä tilaa. Kannattaisko alkaa kysel yritysten yhteiskuntavastuun perään kuten verojen maksamisen, asiallisen palkan maksamisen yms???

Pitää ottaa sen hintainen asunto, että se palkka riittää. Aika yksinkertainen resepti. 

Nyt on ollut näitä tarinoita lehdissä, kun asumistukea leikataan, miten joutuu muuttamaan vähän huonompaan tai vähän kauemmas, kun ei enää tueta niin avokätisesti sitä 4h+k uudehkossa kerrostalossa kaupungin parhaalla paikalla. Vitut ihan oikeasti. 

On sellaisiakin palkkoja, joilla ei ole varaa maksaa minkäänkokoisen asunnon vuokraa. Jos on vaikka koulunkäyntiavustaja, jolla 1-2 lasta, niin palkka ei millään välttämättä riit

Mä tajusin jo 1994 että kesätyöttömän kouluavustajan palkalla ei hankita lapsia. Vaihdoin alaa.

Vierailija
147/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi yksi ratkaisu. Avioeroa ei pitäisi myöntää, ellei pysty todistamaan viranomaisille, että tulee toimeen omilla tuloillaan.  Selvää on, että kahden ihmisen talous pärjää taloudellisesti paremmin kuin yhden ihmisen talous. Avioerotilanteessa lähes aina toinen joutuu asumistukien varaan.

Että ihminen voi olla tyhmä.

Vierailija
148/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaminen ei ole oikeaa työtä, eihän siitä makseta verojakaan! Niin, että menkää töihin.

Vierailija
149/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuen poisto ei alenna vuokria. Ei kannata uskoa paskaan ja olla huijattavissa kuin imbesilli

Tottakai alentaa. Nimenomaan ei kannata olla huijattavissa ja uskoa sossujen propagandaa. Vuokra-asunnoista joita kukaan ei halua on ylitarjontaa ja tämä panosti laskee vuokratasoa.

VATT on asiaa tutkinut ja sen mukaan asumistuki ei nosta vuokratasoa. Sinun päätelmäsi on, että vuokralla asuvat vain tuensaajat, joten tukien leikkaus laskee vuokria automaattisesti. Hehheh.

Joka kerta kun asumistukia nostetaan nousevat myös vuokrat. Vuokrat nostetaan tasan niin ylös, kuin asumistuet antavat myöten 

Joten väittämäsi e

Kuten sanottua, kiistele VATT:n kanssa. Täällä voi kuka tahansa olla mitä tahansa, vaikka sitten tuplamaisteri, tai joulupukki :D

Vierailija
150/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos sinusta joku muutaman satasen, tai tonninkaan kelatuki on "kannattavinta bisnestä" ikinä, niin ei ihme että olet edelleen ilmeisen köyhä ja katkera. Avaas vähän horisonttia ja mieti miten oikeasti voisit tehdä elämässäsi jotain. Ja ehkä tienatakin. 

"Kannattavinta bisnestä..." huh huh. ...."

Näin on. Parhaat yht tienaa yli 6000 euroa kuukaudessa nostelemalla vain jalkansa ilmaan 

Vierailija
151/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon alennukset vaan vuokrien hintoihin. Helsingistä aloittaen niin trendi leviää muuallekin suomeen. Heka vois laskea vuokria vähintään 30%. Mikä siellä on muka noussut? 

Vierailija
152/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtälön kokonaisuusdessa pitäisi ottaa huomioon myös verotus. Jos kulut on korkeita. Pääosin verotuksen takia on vuokrakin korkeampi. Vuokra asunnot ei ole kultakaivos. Omistan kolme. Osakkeiden tuotto helposti korkeampi

Vierailija
153/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän pari sellaistakin tapausta, joissa isä "asuu" toisessa osoitteessa, todellisuudessa samassa taloudessa. Tuet ovat yh-vanhemmille niin muhkeat, että tällaiset järjestelyt kannattavat 

Vierailija
154/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan tilastojen mukaan asumistukea saavista talouksista lähes 300 000 on pääkaupunkiseudulla! Me maksamme siitä, että Helsinki pysyy asuttuna.

Vierailija
155/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska palkat ei riitä elämiseen, sitä unelmaahan vtt päät tässä nyt kovasti laajentaa kun tekee palkanmaksusta vapaaehtoista ! Sitä saa mitä tilaa. Kannattaisko alkaa kysel yritysten yhteiskuntavastuun perään kuten verojen maksamisen, asiallisen palkan maksamisen yms???

Pitää ottaa sen hintainen asunto, että se palkka riittää. Aika yksinkertainen resepti. 

Nyt on ollut näitä tarinoita lehdissä, kun asumistukea leikataan, miten joutuu muuttamaan vähän huonompaan tai vähän kauemmas, kun ei enää tueta niin avokätisesti sitä 4h+k uudehkossa kerrostalossa kaupungin parhaalla paikalla. Vitut ihan oikeasti. 

On sellaisiakin palkkoja, joilla ei ole varaa maksaa minkäänkokoisen asunnon vuokraa. Jos on vaikka koulunkäyntiavustaja, jolla 1-2

Itse halusin opiskella opettajaksi ja hain ja tein lyhyitä opettajan sijaisuuksia, pian minulle tarjottiinkin koulunkäyntiavustajan töitä! Kas, kun pääsykoelukemisen aika menikin koulunkäyntiavustajan töitä tehdessä enkä ikinä päässytkään yliopistoon!

Vierailija
156/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä,osa-aika työt ei pidä leipää pöydässä. Asumistuki paikkaa alhaisia työtunteja kautta maan. Se on siis yritystuki.

Minä sain asumistukea ihan kokoaikatyötä tehdessä yli 3000 euron bruttotuloilla.

T. Yh

Häh, miten toi on mahdollista? Itse en saa 1300euron bruttotuloilla asumistukea lainkaan. Ja yh itsekin!

Sakset auki ahkerasti ja lisää pikkuisia isättömiä lapsia maailmaan. Kyllä 7 lapsen yh-äiti, siihen 6 huonetta ja keittiö, kaupunkiasuntoon saa asumistukea 3.000 euron bruttotuloillakin.

Mulla on kaksi lasta ja tässä "kaupunkiasunnossa" on ihan sama vuokra kuin maalla.

T. Yh

Vierailija
157/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että kotiväkivallan kohteeksi joutunut joutuu elämään väkivaltaisen puolisonsa kanssa? Jummijammi.

Vierailija
158/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen väkiluvusta jo 500.000 on maahan muuttajia

Ja lukematon määrä heistä monilapsisia "yksihuoltajia" isoissa vuokra - asunnoissa korotettuine yksinhuoltajan tukineen, koska Suomi ei tunne moniavioisuutta. 

Vierailija
159/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaminen ei ole oikeaa työtä, eihän siitä makseta verojakaan! Niin, että menkää töihin.

Tämä taitaa nyt järkyttää sinua kovin mutta sijoitusvoitoista maksetaan veroa. Lisäksi lähes kaikki sijoittajat ovat työelämässä, kun ei sitä alkupääomaakaan taivaalta satanut.

Vierailija
160/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan tilastojen mukaan asumistukea saavista talouksista lähes 300 000 on pääkaupunkiseudulla! Me maksamme siitä, että Helsinki pysyy asuttuna.

Suurin osa maataloustuista maksetaan landelle ja suurin maksaja on pk-seutu.