Siis mitä helvettiä, n. 400 000 suomalaista taloutta saa asumistukea?
Minä hölmö olen maksanut asumiseni itse koko aikuisikäni ja näköjään muidenkin asumiset. Mikä v***n järki tässä on? Milloin tällainen antiikkinen järjestelmä ajetaan alas? Miksi aikuiset ihmiset eivät maksa asumistaan itse?
Samalla saadaan tervehdyttävä korjausliike asumisen markkinahintoihinkin kun lopetetaan tulonsiirrot veronmaksajien taskuista asuntosijoittajien ja pääomasijoitusyhtiöiden taskuihin. Nyt on korkea aika.
Kommentit (430)
Vierailija kirjoitti:
Koska ilman tukea väki muuttaisi pois Helsingistä, liikkeet lopettaisivat ja sekös vihreitä harmittaisi raitiovaunupysäkillä.
Mä muutin pois Helsingistä. Maksoin vuokraa kerrostalossa 850 e kk vesilaskuineen, nyt kun asun vähän kauempana vuokra 427 e kk vesilaskuineen ja asunto jopa parempi ja samaa kokoluokkaa, mutta rivitalo ja oma piha ja kaukolämpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä,osa-aika työt ei pidä leipää pöydässä. Asumistuki paikkaa alhaisia työtunteja kautta maan. Se on siis yritystuki.
Minä sain asumistukea ihan kokoaikatyötä tehdessä yli 3000 euron bruttotuloilla.
T. Yh
Häh, miten toi on mahdollista? Itse en saa 1300euron bruttotuloilla asumistukea lainkaan. Ja yh itsekin!
Sakset auki ahkerasti ja lisää pikkuisia isättömiä lapsia maailmaan. Kyllä 7 lapsen yh-äiti, siihen 6 huonetta ja keittiö, kaupunkiasuntoon saa asumistukea 3.000 euron bruttotuloillakin.
Miten joku voi olla niin hölmö ettei hae tukia jos on oikeutettu niihin. Tuskin tietämättömyys ja osaamattomuus on syynä kun 400 000 osaa hakea. Täytyy olla vain tarpeeksi pienet tulot. Yksineläviä ja yksihuoltaja pienituloisia on paljon.
Emme mekään olla saatu asumistukia ikinä eikä tulla saamaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuen poisto ei alenna vuokria. Ei kannata uskoa paskaan ja olla huijattavissa kuin imbesilli
Tottakai alentaa. Nimenomaan ei kannata olla huijattavissa ja uskoa sossujen propagandaa. Vuokra-asunnoista joita kukaan ei halua on ylitarjontaa ja tämä panosti laskee vuokratasoa.
Todellakaan ei laske.
Olin pitkään isossa vuoksayhtiössä töissä. Kun asumistukeen tuli korotus, tuli vuokriin sopivasti tuon asumistuen kokoinen indeksikorotus. Ja tämä oli ison vuokrayhtiön linja. Ei yksittäisten vuokra-asuntojen omistajien linja.
Lyhyesti: Asunistuki siirtyy ihan muihin taskuihin, kuin vuokralaisille. Näin ollen on väärin, että yhteiskunnan rahaa siirretään pääomasijoittajien taMikä estää sitä työtöntä perustamasta sinne Hankoon yritystä ja palkkaamaan itse ihmisiä töihin - ja maksamaan ISOJA PALKKOJA, jotta ollaan reiluja. Sinne Hankoon muuttaa varmasti muitakin, joten palveluiden tarve nousee nopeasti. Siitä niitä työpaikkoja sitten syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset, vammaiset, työttömät, töissä käyvät yksinhuoltajalapsiperheet, monilapsiset lapsiperheet, opiskelijat. Minkä ryhmän heität taivasalle?
No voi että, kun alkaakin aina yllättäen säälittämään kaikki vanhukset ja vammaset.
Opiskelijatkin palaavat takaisin vanhan ajan opiskeluasunto-järjestelmään. Oli kyllä ihan älytöntä heitäkin vielä ujuttaa tuohon yleiseen asumistukisysteemiin, missä ainoa voittaja on asuntosijoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska palkat ei riitä elämiseen, sitä unelmaahan vtt päät tässä nyt kovasti laajentaa kun tekee palkanmaksusta vapaaehtoista ! Sitä saa mitä tilaa. Kannattaisko alkaa kysel yritysten yhteiskuntavastuun perään kuten verojen maksamisen, asiallisen palkan maksamisen yms???
Pitää ottaa sen hintainen asunto, että se palkka riittää. Aika yksinkertainen resepti.
Nyt on ollut näitä tarinoita lehdissä, kun asumistukea leikataan, miten joutuu muuttamaan vähän huonompaan tai vähän kauemmas, kun ei enää tueta niin avokätisesti sitä 4h+k uudehkossa kerrostalossa kaupungin parhaalla paikalla. Vitut ihan oikeasti.
On sellaisiakin palkkoja, joilla ei ole varaa maksaa minkäänkokoisen asunnon vuokraa. Jos on vaikka koulunkäyntiavustaja, jolla 1-2 lasta, niin palkka ei millään välttämättä riit
Mitä ihmettä? Koulunkäynnin avustajan palkka on n. 2280, tästä pois verot ja päälle 1-2 lapsen lapsilisät ja elatustuki. Eli jotain 1800-2200 (?) jää käteen. Jos on puoliso, niin sitten jotain ihan muuta. Miksei tuosta ole varaa maksaa vuokraa esim. kaksiosta tai kolmiosta?
Vierailija kirjoitti:
Lopetetaan asumistuen maksaminen pääkaupunkiseudulle niin maaseudun tyhjät asunnot alkavat kiinnostaa vuokralaisia.
Onpa idioottimainen kommentti. Mitäpä työtä siellä perähikiällä on tarjolla? Sinun ehdotus on, että Helsingissä asumistukea saavat työlliset muuttavat johonkin kuppaiseen torppaan männyn alle jääden työttömäksi ja elämään vielä enemmän yhteiskunnan tuilla. Vidun älykästä.
Mikä kohta sinun on vaikea ymmärtää? Asumistukea saavat hyvin monenlaisissa elämäntilanteissa olevat. Eivät pelkästään persujen inhoama kansanosa.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä,osa-aika työt ei pidä leipää pöydässä. Asumistuki paikkaa alhaisia työtunteja kautta maan. Se on siis yritystuki.
No, mitä järkeä sellaista yritystukea on maksaa? Palkatkoon kokopäivätyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilun 5 miljoonan ihmisen asumisen maksavat ihan ite, joten tuosta kun poistat "vieraat" maahantulleet jää vain pikkusiivu kantasuomalaisia luvuksi.
Laita tästä tilasto.
Ai niin. Persuille riittää öyhötys. Tietoa ei tarvitse.
Osaatko laskea. Nyt kun Suomen väkiluku on reilu 5,5 miljoonaa ja siitä n. 400 000 saa asumistukea jää jäljelle itsemaksavia reilu 5 miljoonaa. Siinä sulle tilastoa. Mitään erittelyjä tuen saajien perheiden lukumäärästä tuossa n.400 000 kun ei ole, ei itsemaksavienkaan n. 5 miljoonan kohdalle tarvitse yksilöintiä.
Huomaathan että tuo 400000 tarkoittaa ruokakuntaa, ei 400000 eri henkeä...eli todellisuudessa saajia on enemmän jos ruokakunnadsa useampi henkilö
Asuminen liian kallista. Ihmiset on totutettu asuntosijoittamiseen. Nyt pitäisi pikkuhiljaa alkaa laskemaan asuntojen hintoja esim 50e kuussa nyt alkuunsa. Kyllä asuntoihin riittää asukkaita jos halpa hinta.
Vierailija kirjoitti:
Ole onnellinen, että sulla on varaa maksaa oma asumisesi niin mullakin, mutta on paljon esim eläkeläisiä joiden tulot vaan on niin pienet, ettei nykypäivän hinnoilla yksinkertaisesti pärjää. Sitten mieti tovi, ennenkuin enempää keuhkoat, kuinka paljon tuosta määrästä on tukia muualta tulleiden osuus. Tosiasia on, että se on melkoinen määrä ja sen asumistuen lisäksi saavat paljon muitakin tukia.
Tosi asia on, että huomenna sinäkin keuhkoat vanhuksille eutanasiaa
Nyt kun sun agendaasi sattuu sopimaan, koska joko olet asuntosijoittaja tai sitten kotona makaava loinen sua säälittää ihan kaikki vanhukset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi AP et vaadi vuokrakattoa asunnoille sen sijaan, että vaadit tukien poistamista? Tukien poistaminen ei muuta vuokrien hintoja. Tämä on nähty useassa maassa.
Ainoastaan alhainen vuokrakatto auttaa vuokrien hintaan ja näin edesauttaa jokaista maksamaan vuokransa itse.
Meillä oli joskus muinoin vuokrasääntely, mutta joku kooho ministeri ehdotti sen poistamista. Perusteena oli, että vuokra-asuntoja tulee enemmän markkinoille.
Ja näinhän kävikin.
Kävi. Ja mitä vielä? Vuokrat nousivat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain asumistukea ihan kokoaikatyötä tehdessä yli 3000 euron bruttotuloilla.
T. Yh
Häh, miten toi on mahdollista? Itse en saa 1300euron bruttotuloilla asumistukea lainkaan. Ja yh itsekin!
Sakset auki ahkerasti ja lisää pikkuisia isättömiä lapsia maailmaan. Kyllä 7 lapsen yh-äiti, siihen 6 huonetta ja keittiö, kaupunkiasuntoon saa asumistukea 3.000 euron bruttotuloillakin.
Isätön lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Yh
Oletko edes hakenut?
T. Yh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuen poisto ei alenna vuokria. Ei kannata uskoa paskaan ja olla huijattavissa kuin imbesilli
Tottakai alentaa. Nimenomaan ei kannata olla huijattavissa ja uskoa sossujen propagandaa. Vuokra-asunnoista joita kukaan ei halua on ylitarjontaa ja tämä panosti laskee vuokratasoa.
Täällä pikkukylällä pidetään vuokria yhtä korkealla kuin isommassa kaupungissa. Rikkaita ei haittaa pitää asuntoa tyhjänä vuosia kun eivät saa vuokralaista. Ne odottaa kärsivällisesti, että maksaja löytyy.
Köyhä asuu kalliisti kun ei ole halvempia saatavilla. Voisi löytyä keskeltä peltoa mutta sieltä ei autoton pääse ruokakauppaan. Joten maksaa kallista vuokraa ja syö halpaa ruokaa, kunto huononee ja mahdollisuudet tehdä työtä pienenee iän myötä.
Tämän tekee tahallaan pahuuden yhteiskunta.
Tässäpä tulikin tiivistettynä se, kuinka köyhän tukiloisen mielestä kaikki on jonkunmuun syytä. Omaa vastuusta omasta elämästä ei kertakaikkiaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Lopetetaan asumistuen maksaminen pääkaupunkiseudulle niin maaseudun tyhjät asunnot alkavat kiinnostaa vuokralaisia.
Tulee paljon lisää työttömiä ja ehkä jopa oikea työvoimapula (suurempiin asutuskeskuksiin). Muutama pikkukunta voi toki mennä nurin, kun ei selviydy jättityöttömyydestä. Löytyykö sulta muuten persujen puoluekirja?
Suomi on tukiaiskansan luvattu maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VATT on asiaa tutkinut ja sen mukaan asumistuki ei nosta vuokratasoa. Sinun päätelmäsi on, että vuokralla asuvat vain tuensaajat, joten tukien leikkaus laskee vuokria automaattisesti. Hehheh.
Joka kerta kun asumistukia nostetaan nousevat myös vuokrat. Vuokrat nostetaan tasan niin ylös, kuin asumistuet antavat myöten
Joten väittämäsi ei ole tosi. Asumistuet nostavat asuntojen vuokria, koska niihin ei silloin kohdistu vapaata kilpailua
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun palkat ei ole nousseet 25 vuoteen, heikon euron takia palkat on leikattu 50%.
Silti me muut työssäkäyvät elämme palkallamme, myös niillä huonommin palkatuilla aloilla
Miten vika ei millään voi olla tuensaajan omassa elämänhallinnassa. Esimerkiksi siinä, että asuu liian kalliissa asunnossa.
Kipeää se tekee, mutta kipu kyllä lakkaa aikanaan. Järjettömintä on, etä asumistukia on maksettu omistusasuntoihinkin. Ostat talon, jäät työttömäksi, yhteiskunta maksaa lainat
Tämän takia täällä ei kukaan viitsi enää käydä töissä