Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis mitä helvettiä, n. 400 000 suomalaista taloutta saa asumistukea?

Vierailija
26.07.2024 |

Minä hölmö olen maksanut asumiseni itse koko aikuisikäni ja näköjään muidenkin asumiset. Mikä v***n järki tässä on? Milloin tällainen antiikkinen järjestelmä ajetaan alas? Miksi aikuiset ihmiset eivät maksa asumistaan itse?

Samalla saadaan tervehdyttävä korjausliike asumisen markkinahintoihinkin kun lopetetaan tulonsiirrot veronmaksajien taskuista asuntosijoittajien ja pääomasijoitusyhtiöiden taskuihin. Nyt on korkea aika.

Kommentit (430)

Vierailija
381/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuki olisi 500€/kk niin lasku  vuodessa on 500x400tx12 = 2.4 miljardia euroa 

Ja sitten ihmetellään, miksi sitä vekaa otetaan koko ajan lisää ja miksi veroja korotetaan

Vierailija
382/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Sun erot ei paljoa riitä mihinkään että yritä pysyä housuissasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistukeen tulee tammikuussa varallisuusraja eli yksin asuvalla saa olla säästössä 10000 ja pariskunnalla 20000.

Ei se ole tuollainen se raja. Se vähentää tukea portaittain sitä mukaan mitä enemmän on säästöjä.

Vierailija
384/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos annettaisiinkin tukea ihmisten omistusasuntoon? Ihmisten varallisuus kasvaisi ja pikkuhiljaa he tulisivat toimeen omillaan. Ai niin, niinhän ennen tehtiinkin ja se lisäsi ihmisten varallisuutta ja onnellisuutta ja oli siten väärin. Ihmisten kuuluu pysyä köyhinä ja köyhtyä entisestään, vain siten voidaan jatkaa rikkaiden rikastuttamista.

Vierailija
385/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistukeen tulee tammikuussa varallisuusraja eli yksin asuvalla saa olla säästössä 10000 ja pariskunnalla 20000.

Ei se ole tuollainen se raja. Se vähentää tukea portaittain sitä mukaan mitä enemmän on säästöjä.

On. 50000  on raja jos on useampi aikuinen.

Vierailija
386/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varallisuusraja on perhekohtainen..perheen varallisuus 10 000 ylöspäin laskee tukea ja 50 000 euron varallisuus lopettaa tuet kokonaan ..perhekohtaisuus tarkoittaa että myös lasten nimissä olevat varat lasketaan

Vierailija
387/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailia kirjoitti:

Minä pärjäisin "kolauksilla"  hyvin mutta on tuo kyykytys.

Käytännössä,osaaika työt ei pidä leipää pöydässä. Asumistuki paikkaa alhaisia työtunteja kautta maan. Se on siis yritystuki.

Minä sain asumistukea ihan kokoaikatyötä tehdessä yli 3000 euron bruttotuloilla.

T.

Ja mä työttömänä ja 2 lapsen äitinä en saa senttiäkään asumistukea. 

Enkä minä yksinelävänä osa-aikatyöläisenä 700 euron palkalla.

Se on oma valinta, jos ei hae. En itsekään ole hakenut läheskään kaikkia tukia, joihin olisin ollut oikeutettu. Vanhempien luona asuessa en hakenut mm. työttömyyskorvau

Vierailija
388/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varallisuusraja on perhekohtainen..perheen varallisuus 10 000 ylöspäin laskee tukea ja 50 000 euron varallisuus lopettaa tuet kokonaan ..perhekohtaisuus tarkoittaa että myös lasten nimissä olevat varat lasketaan

Yksin asuvalla saa olla 10000.

Telkkarissa tuli, että perheet ei voi säästää enää omistusasuntoon, jos saavat asumistukea.

Vierailija
389/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin asuvalla saa olla 10000.

Telkkarissa tuli, että perheet ei voi säästää enää omistusasuntoon, jos saavat asumistukea.

Kun yksityisasuntoon ei saa enää asumistukea on yhtä tyhjän kanssa  varallisuuden laskematta jättäminen asunnosta..

Tuettoman on pakko myydä se omistusasunto ja muuttaa vuokralle ja samalla se asunnon myynnistä saatu varallisuus estää asumistuen saannin..

Vuokra asunnosta ja vuokrasummasta peritään kuitenkin sitten 30 vuokratulosta valtiolle...eli omistusasunnosta.luopuja ja vuokralaista tuleekin näin käänteinen asumistuen maksaja jossa saajana on valtio jossa varallisuutta omistavat vuokralaiset maksaa vuokrasummasta 30 prosenttia valtiolle veroina.

Vierailija
390/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viera kirvoitti:

Mä käyn töissä ja saan asumistukea. On pieni palkka.

Onko leikkuri jo osunut käytäntöön? Vai vasta tulossa.. Mulla sama tilanne ja -250€ tammikuusta alkaen.               Suunnittelen muuttoa pois Suomesta. Moni uhoaa mutta harva ei eduistaan luovu,

Vierailija
391/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viera kirvoitti:

Onko leikkuri jo osunut käytäntöön? Vai vasta tulossa.. Mulla sama tilanne ja -250€ tammikuusta alkaen.               Suunnittelen muuttoa pois Suomesta. Moni uhoaa mutta harva ei eduistaan luovu,

Suomen tulojen ostovoima on jo maailmalla pudonnut rypuluokkaan..ei tuolla 400 eurolla saa enee edes vuokra asuntoa Espanjasta ,Portugalista  ..ei. Edes virosta..

Mihin muuttaa köyhäna karkuun

Vierailija
392/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viera kirvoitti:

Onko leikkuri jo osunut käytäntöön? Vai vasta tulossa.. Mulla sama tilanne ja -250€ tammikuusta alkaen.               Suunnittelen muuttoa pois Suomesta.

Moni uhoaa mutta harva ei eduistaan luovu,

Mitkä edut? Nythän minulta juuri poistetaan se ainoa syy, jonka avulla pienipalkkainen työ on kannattanut eli asumistuki. En keksi oikein mitään etuja Suomessa suhteessa Ruotsiin tai Norjaan, ja suhteessa noiden maiden palkkatasoon ja ostovoimaan. Onneksi olen oppinut ruotsin hyvin koulussa, niin on mahkuja. Siinähän se kielitaito töitä tehdessä myös kehittyy. 

Vierailija
393/430 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10% suomest on ma muja niin päätteleppä siitä

Vierailija
394/430 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä,osa-aika työt ei pidä leipää pöydässä. Asumistuki paikkaa alhaisia työtunteja kautta maan. Se on siis yritystuki.

Minä sain asumistukea ihan kokoaikatyötä tehdessä yli 3000 euron bruttotuloilla.

T. Yh

Häh, miten toi on mahdollista? Itse en saa 1300euron bruttotuloilla asumistukea lainkaan. Ja yh itsekin!

Sä taidat olla niitä, jotka haksahtaa euron iPhone-mainoksiin Facebookissa?

🤣👍

Vierailija
395/430 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

400 000 ihmistä tukiletkuissa. Mietittekö koskaan, miksi poliitikot haluavat tälläisen Suomen? Kun mahdollisimman suuri osa ihmisistä saadaan julkiselle sektorille töihin ja mahdollisimman suuri osa ihmisistä saadaan tukiletkuihin kiinni, tiettyjen puolueiden voittokulkua ei voi estää. Sinä maksat elintasossasi sen, että tietyt puolueet voivat saada kannatusta.

Taattua perskokkari-jargoniaa. Tämä tosin on surkea sepustus.

Vierailija
396/430 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap! Sun erot ei paljoa riitä mihinkään että yritä pysyä housuissasi.

Erot? Mitä oiken yrität selittää tällä mökellykselläsi?

Vierailija
397/430 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viera kirvoitti:

Suomen tulojen ostovoima on jo maailmalla pudonnut rypuluokkaan..ei tuolla 400 eurolla saa enee edes vuokra asuntoa Espanjasta ,Portugalista  ..ei. Edes virosta..

Mihin muuttaa köyhäna karkuun

Kyllä saa.

Esim Genovan keskusta, iso yksiö 350e

https://www.immobiliare.it/annunci/113035683/

Milanossa joutuu jo maksamaan 500e "Töölössä" 40 neliöstä

Vierailija
398/430 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko leikkuri jo osunut käytäntöön? Vai vasta tulossa.. Mulla sama tilanne ja -250€ tammikuusta alkaen. Suunnittelen muuttoa pois Suomesta. 

Mihin meinasit muuttaa, mistä löytyy sellainen yksisarvisten ihmemaa jossa sinun asumistasi tuetaan muiden ihmisten toimesta paremmin kuin Suomessa?

Yksi on varmaa, nämä maasta muutolla uhoajat ovat aina niitä jotka todellisuudessa eivät ikinä lähde. Etenkään ne, jotka eivät ole kotimaassakaan saaneet elämäänsä rakennettua muuten kuin veronmaksajien ylläpitämän turvaverkon varaan. Menepä ihmeessä kokeilemaan siipiäsi muualla, kokemuksesta voin sanoa että saattaa hirvittää jossain kohtaa kun tajuat että nyt oletkin oikeasti täysin omillasi.

Vierailija
399/430 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

400 000 ihmistä tukiletkuissa. Mietittekö koskaan, miksi poliitikot haluavat tälläisen Suomen? Kun mahdollisimman suuri osa ihmisistä saadaan julkiselle sektorille töihin ja mahdollisimman suuri osa ihmisistä saadaan tukiletkuihin kiinni, tiettyjen puolueiden voittokulkua ei voi estää. Sinä maksat elintasossasi sen, että tietyt puolueet voivat saada kannatusta.

Taattua perskokkari-jargoniaa. Tämä tosin on surkea sepustus.

Perskokkari-sanaa käyttävät vain ne jotka ovat itse imeväisiä veronmaksajien varassa olevissa tukiletkuissa.

Vierailija
400/430 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuohon lisäksi vielä eläkkeensaajan asumistuen saajat, vähän päälle 200 000.