AL: Naiset saavat nyt uida rinnat paljaana Tampereella
Kommentit (1803)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa! Pääse näkemään väritukkaisia, tatuoituja, paksusankaisia, sonnirenkaisia, 163-senttisiä ja 83-kiloisia Suomi-naisia.
Nauti!
Noita mäkin näkisin mieluusti. Noilla on sopivasti kokoa rintavarustuksessa ja vähän pehmeyttä muualla.
Reaali maailmassa ne tissit vapaana kulkevat painaa 100kg tuota enemmän ja ikää on vähintään puolen sataa.
Minä en ymmärrä mikä tarve ihmisten on saada olla puolialasti. Mies ilman paitaa kaupassa on epäsiistin näköinen ja kyllä siinä tulee vähän olo että minne katsoisi. Näin ei saisi sanoa mutta varsinkin isomahaiset miehet. Samoin kuin rinnat siinä nenän edessä jotka roikkuu polvissa asti imetysarpineen. Näitä on tavallaan sitten pakko katsoa kun ei voi kaupassa kävellä silmät kiinni.
Mutta toisaalta olen ihminen joka ahdistuu puoli per*että näyttävistä shortseista joten olen ehkä huono sanomaan.
Vierailija kirjoitti:
Menen viikonloppuna Pyynikin uimarannalle. Teen sitten raporttia ketjuun.
Muista ottaa paljon kuvia muistoksi! Epäseksuaalisten kehonosien kuvaamisessa ja julkaisemisessa ei ole mitään pervoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisten tulisi peittää nänninsä, kun miesten ei tarvitse?
Tämä ikivanha kulunut fraasi nyt ei vain toimi, kun naisten rinnat on seksuaalisesti kiihottavat. Se on fakta, mikä ei muutu mihinkään, vaikka miten feministit asian haluaisivat muuttaa. Enkä edes ymmärrä miksi kukaan nainen haluaisi poistaa rintojen seksuaalisuuden, siinä häviäisi yksi erittäin miellyttävä ja seksuaalista mielihalua herättävä asia seksiä harrastaessa.
Ainakin mun omat rinnat ovat seksuaaliset. Vaikka en näe niitä itse kiihottavina, puolisoni näkee. Eikö muut naiset sitten halua pitää rintojaan seksuaalisina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, ettei nykyään mikään ole yksityistä. Festareille ja baareihin mennään puolialasti ilman minkäänlaista arviointikykyä.
Of ja muihin juttuihin voi jakaa itsestään ihan kaiken, jokaisen kolon, niin ettei mitään jää arvailujen varaan.
Nyt uimahalliinkin riittää joku narunpätkä haaruksiin uima-asuksi ja siinä sitten sukellellaan.
Rannoillakin halutaan automaatio olla tissit paljaana, jotta päästään sanomaan ahdistavista katseista. Mitenkäs sitten kun teinitytötkin ottaa mallia ja 14-vuotiaat tallustelee yläosat paljaana...
"Mitenkäs sitten kun teinitytötkin ottaa mallia ja 14-vuotiaat tallustelee yläosat paljaana..."
Niin, mitä sitten? Vai koetko juuri SINÄ olosi silloin kiusaantuneeksi? Muutenkin 14 vuotiaa
Oli aika jolloin oli normaalia olla jopa 15 vuotiaana nakuna sisarusten ja vanhempien seurassa. Nykyään kun p e d o f i i l i t kirjoittelee blogeja ajatuksistaan ja muutenkin ovat esillä niin naiset leimaa kaikki sukulaismiehet sellaisiksi ja tätä myöten lapsetkin peittelee itseään ja oppivat hyvin varhain että keho on likainen ulokkeineen koska joku niitä kuolaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi. En halua nähdä kenenkään utareita.
Sitä odotellessa että miehet alkaa heilua siellä munat paljaana. Seuraavaksi varmaan vaaditaan sitä.
No miehethän on jo yläosattomissa. Pallien paljastelun vastakohta olisi olla pillu paljaana.
Samaa nahkaa se palleissa on kuin nänneissäkin!
Eihän ne rinnat juurikaan näy siellä vedessä uidessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, ettei nykyään mikään ole yksityistä. Festareille ja baareihin mennään puolialasti ilman minkäänlaista arviointikykyä.
Of ja muihin juttuihin voi jakaa itsestään ihan kaiken, jokaisen kolon, niin ettei mitään jää arvailujen varaan.
Nyt uimahalliinkin riittää joku narunpätkä haaruksiin uima-asuksi ja siinä sitten sukellellaan.
Rannoillakin halutaan automaatio olla tissit paljaana, jotta päästään sanomaan ahdistavista katseista. Mitenkäs sitten kun teinitytötkin ottaa mallia ja 14-vuotiaat tallustelee yläosat paljaana...
"Mitenkäs sitten kun teinitytötkin ottaa mallia ja 14-vuotiaat tallustelee yläosat paljaana..."
Niin, mitä sitten? Vai koetko juuri SINÄ
Eiköhän tähän ole syynä ylipäätään sosiaalinen media
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä mikä tarve ihmisten on saada olla puolialasti. Mies ilman paitaa kaupassa on epäsiistin näköinen ja kyllä siinä tulee vähän olo että minne katsoisi. Näin ei saisi sanoa mutta varsinkin isomahaiset miehet. Samoin kuin rinnat siinä nenän edessä jotka roikkuu polvissa asti imetysarpineen. Näitä on tavallaan sitten pakko katsoa kun ei voi kaupassa kävellä silmät kiinni.
Mutta toisaalta olen ihminen joka ahdistuu puoli per*että näyttävistä shortseista joten olen ehkä huono sanomaan.
Ilman paitaa ollaan yleensä kesällä, koska on kuuma. En halua paidattomia miehiä tai naisia esim kauppaan hikoilemaan vihannesten päälle. Tuskin sieltä mitään noroja valuu, mutta ajatus on sinänsä jo liian ällöttävä.
Ehkä mäkin olen vierastunut luonnosta ja liian kaupunkilainen sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ensimmäinen kerta kun feministit kompastuvat omaan näppäryyteensä. Basaarikulttuurin roudaus Suomeen, sukupuolen itsemäärittely ja nyt rintojen epäseksualisointi. Mikä voisikaan mennä pieleen.
Kannatan toki itsekin naisena tasa-arvoa ja naisten oikeuksia, mutta en tuollaista ajatusmaailmaa että olisimme biologisesti ja kaikella tavoin samanlaisia. Itse olen ihan tyytyväisenä nainen ja minusta on ihan mukavaa että rintani nähdään eroottisina, joten siksikin minusta on ihan ok että tietyt ruumiinosat naisista ja tietyt miehistä on "luokiteltu" eroottisiksi ja olkoot niin. Ei minulla ole tarpeen mennä yläosattomissa jokapaikassa, tai ei kiinnosta nähdä miehiä stringeissään jne.
Ihan nykyinen, toiset huomioon ottava ja kohtelias kulttuuri olisi jees mutta ainahan jonkun täytyy sitä olla "rikkomassa" jotta saa oman hetkensä julkisuutta. Koska jos ei muuten saa niin aina saa toki kun menee yläosattomissa rannalle, jos se ei riitä niin sitten nakuna ja jos sekään ei niin sitten kauppoihin ja keskustaan nakuna jnejne... koska joidenkin naisten on pakko saada julkisuutta vartalollaan ja jos se ei muuten onnistu, niin sitten julkisen paheksunnan kautta. Miehillä ei ole vastaavaan tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan näin valtion virkanaisena, ei minua haittaa jos työkaverini koskettaa olkapäästä tms mutta tosiaan olisi eri asia jos olisi muutoin tungetteleva tai koskisi rintoihin tms. Mistä lähtien kaikki kosketus on ollut pahasta, minulla on monta upeaa nais- ja mieskollegaa ja saattavat he tulla kopauttamaan olkapäähän tai laskemaan käden olkapäälle enkä ole koskaan kokenut sitä tungettelevaksi. Ehkä koska heillä ei ole kyseessä seksuaalinen lataus ja tilanne on ollut viaton. Mitä vikaa on fyysisyydessä jos ei mene kourimaan jotain tuntemattomia tai tuttuja sopimattomasti?
Näin itsekin ajattelen. Nyt vain tuntuu olevan vallalla ajatus, ettei kukaan saa koskaan koskettaa toista ilman vähintään sanallista lupaa. Eli työkaverinkin pitäisi kysyä, saako koskettaa olkapäätäsi, saada sinulta siihen suostumus ja sitten vasta koskettaa. Tämä pitäisi olla itsestäänselvää, jos kerran ketään ei saa koskaan koskettaa ilman lupaa.
Mitenköhän omien lapsien kanssa toimitaan? Aletaanko kysellä lupaa heti kun lapsi oppii vähän puhumaan? Lapsethan ei voi mitenkään olla tämän luvan ulkopuolella, kun oma kumppanikaan ei ole.
Kyllä sitä on tuolla maailmalla ollut jo vuosia sitten telkkarissa selostamassa niitä sekopäitä, että vauvaltakin pitää saada suostumus ennen kun alkaa vaippaa vaihtamaan. Ei sitä tarina muistaakseni kertonut miten se suostumus annettaisiin, mutta jotain traumaa se kuulemma aiheutti, jos julkeaa luvatta siivota pskat hellimästä alapäätä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Voisivatko ihmiset käsittää, että kaikenlainen luvaton ja tarpeeton kosketus on väärin? Oli sitten kyseessä olkapää tai takapuoli.
Miksi? Genitaalien, rintojen ja pakaroiden ei-suostumuksellinen koskeminen on laissa määriteltyä seksuaalista ahdistelua, mutta mitä lakia tai sääntöä muiden kehonosien koskettaminen rikkoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisten tulisi peittää nänninsä, kun miesten ei tarvitse?
Tämä ikivanha kulunut fraasi nyt ei vain toimi, kun naisten rinnat on seksuaalisesti kiihottavat. Se on fakta, mikä ei muutu mihinkään, vaikka miten feministit asian haluaisivat muuttaa. Enkä edes ymmärrä miksi kukaan nainen haluaisi poistaa rintojen seksuaalisuuden, siinä häviäisi yksi erittäin miellyttävä ja seksuaalista mielihalua herättävä asia seksiä harrastaessa.
Ainakin mun omat rinnat ovat seksuaaliset. Vaikka en näe niitä itse kiihottavina, puolisoni näkee. Eikö muut naiset sitten halua pitää rintojaan seksuaalisina?
Minä en halua pitää mitään osaa minusta seksuaalisena. Elän itseäni varten. (Peitän kaiken paitsi pään ja käsivarret. Minua ei haittaa, jos joku muu ei peitä.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä sitä on tasa-arvoa kun siellä ui yksi tissit paljaana ja toinen siinä vieresä hijabissa.
Monimuotoisuus. Sitähän tässä halutaan, millään muulla ei ole merkitystä kuin kirjolla. Sitäpaitsi sukupuolta ei saa olettaa rinnoista.
Tämähän se peruste on. Jos kerran on sukupuolten tasa-arvo, ei voi olla eri säännöt, varsinkaan, kun kenenkään sukupuolta ei saa eikä voi olettaa katsomalla tätä päältä. Joku transmies voisi haluta olla rannalla yläosattomissa, vaikka yleensä he kiertävät uimarannat ja -hallit kaukaa. Jos yksikin marginaalin edustaja voi kokea asian epäreiluksi, se on epäreilu ja kaikkien sääntöjä tulee muuttaa. Siksi jokaisella täytyy olla oikeus olla uimarannalla yläosattomissa eikä kukaan saa ahdistua siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisivatko ihmiset käsittää, että kaikenlainen luvaton ja tarpeeton kosketus on väärin? Oli sitten kyseessä olkapää tai takapuoli.
Miksi? Genitaalien, rintojen ja pakaroiden ei-suostumuksellinen koskeminen on laissa määriteltyä seksuaalista ahdistelua, mutta mitä lakia tai sääntöä muiden kehonosien koskettaminen rikkoo?
Eikö sinulla ole käsitystä hyvistä tavoista? Harmi, kun laki ei kiellä tökeröä käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman paitaa ollaan yleensä kesällä, koska on kuuma. En halua paidattomia miehiä tai naisia esim kauppaan hikoilemaan vihannesten päälle. Tuskin sieltä mitään noroja valuu, mutta ajatus on sinänsä jo liian ällöttävä.
Ehkä mäkin olen vierastunut luonnosta ja liian kaupunkilainen sitten.
Varsinkin nämä isomahaiset miehet hikoilee + haisee järkyttävälle. Ehkä se paita auttaisi tuohon hajuunkin. Kerran näin kuinka tämmöisen selkäkarvat kiilsi hiestä.
Voivatko muiden kulttuurien ihmiset käydä uimahallissa tai rannalla, joissa voi törmätä yllätysrintoihin?
Asia on nyt niin laajasti uutisoitu, että mielenkiintoista nähdä miten rantaelämä muuttuu tänä kesänä täällä Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rinnat eivät ole enää seksuaalisuuden ja yksityisen puolelle kuuluva kehonosa, niin miksi niiden ei-suostumuksellinen kosketus on vastikään määritelty seksirikokseksi?
Pakaroitakin voi näyttää pyllyshortseissa, mutta ei niihin saa koskea ilman lupaa - eikä mihinkään muuhunkaan kehonosaan.
Eli jos työkaverisi koskettaa käsivarttasi, niin se on yhtä paheksuttavaa ja seksuaalista kuin rintojen, pakaroiden tai genitaalien kouriminen?
Joo kun joku työkaveri erehtyy laittamaan kätensä olkapäille ja kehottaa katsomaan ikkunasta, on se täysin sama asia kuin tunkisi kätensä kiinni rintoihin. Ehkä joillekin naisille se sitten on, vissiin niille joilla on joku tarve ja pakkomielle h
Kiitos, olipa aika kohteliasta keskustelua. Varmaan kun sinä niin kirjoitat niin pakkohan sen olla totta että minulla on jokin kehityshäiriö? Jokainen aikuinen ihminen varmaankin ymmärtää, mikä on viattoman ohimenevän kosketuksen ero ja seksuaalisen? Jos sinä et sitä ymmärrä niin en voi asialle mitään, minä kyllä tunnistan eron jos naispuoleinen kollegani tulee koskettamaan olkapäätäni viattomasti tai miespuolisen käsi seilaisi reittäni varten. Anteeksi että en ole niin herkkä lumihiutale että pahoittaisin mieleni siitä, että joku työkaverini saattaisi jopa halata tai koskettaa ohi mennen viattomasti. Jos kosketus olisi selkeästi asiaton, tunnistaisin sen kyllä, kuten varmaan muutkin normaalit ihmiset. Mutta varmaan kaltaisesi friikit on haastamassa esim. Espanjassa ihmiset oikeuteen poskisuukoista jne.
Monimuotoisuus. Sitähän tässä halutaan, millään muulla ei ole merkitystä kuin kirjolla. Sitäpaitsi sukupuolta ei saa olettaa rinnoista.