Naapuri uhkasi väkivallalla jos en lopeta tupakointiani parvekkeellani...Vuokra-asunto, mutta tupakointia ei ole taloyhtiössä kielletty
Naapurin 30+ ikäinen mies sanoi että jos vielä käyn hänen parvekkeensa vieressä tupakalla ja siitä tulee savua hänen asuntoonsa, niin hän "poistaa ongelman". Hän muuttui agressiiviseksi asian suhteen sen jälkeen kun hänen lapsensa alkoi vierailla hänen luonaan. hän sanoikin että ei koskaan tykännyt tupakoinnistani, mutta nyt asiaan vielä vaikuttaa hänen lapsensa. Tässä taloyhtiössä ei ole tupakointikieltoa, joten eihän tuolla uhkailulla ole mitään painoarvoa? Voin soittaa poliisit ja laki on puolellani. Miksi hän itse muuta jos asia on ongelma? 
Kenelläkään muulla kokemuksia vastaavasta? En minä sisälläkään voi polttaa.
Kommentit (262)
Vierailija kirjoitti:
Nykyäänhän enää tupakoivat kehitysvammaiset ja mielenterveyspotilas. Muilla ei edes ole siihen varaa.
Kyllä mulla on varaa - ent.opettaja, nykyinen eläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ihan mahdotonta mennä ulos röökaamaan? Miksi sinä saat saastuttaa muiden hengitysilman saastallasi?
Sitten valitetaan kun ravataan rapussa.
Ja sillä tekosyyllä jatkat saastasi levittämistä toisten hengitysilmaan. Rapussa ravaaminen ei ole mitään tuohon toiseen verrattuna. Eikä siellä rapussa tarvitse kolistella, voi mennä ihan normaalisti, muut huomioiden...ai niin, et luultavasti tiedä mitä muiden huomioiminen tarkoittaa.
Entä jos tulisit puolitiehen vastaan? Käy päivisin siellä tupakkapaikalla ja öisin voit olla parvekkeella,kunhan muistat olla hyvin hiljaa. Itse asun talossa jossa tupakointi sallittu,mutta vuokrasopimus kieltää. Päivisin käytän sähkö tupakkaa ja iltayöllä kärytän. Naapurissa tosin asuu narkkari/itsekkin satunnaisesti polttava.
Ihmettelen tätä tupakoitsijoiden tarvetta pilata toisten asuminen, asunnot ja elämä. Ihan niin kuin se tupakointi olisi joku maailman tärkein asia, jota ei voi tehdä aiheuttamatta muille vahinkoa. Ilmeisesti tupakointi aiheuttaa jonkinlaista aivotoiminnan laskua tai häiriöitä, koska muut kuin tupakoitsijat yrittävät normaalisti kerrostalossa elää muiden elämää häiritsemättä.
Omassa taloyhtiössämme on onneksi parvekkeilla tupakointi kielletty.
Nyt olen muutaman yön ollut ystävän luona ja täällä joku helevetin mummo polttaa parvekkeella.
Pakko yrittää nukkua ikkuna auki,kun on kuuma.
Todella kiva herätä illalla/yöllä käryyn. Samaten aamulla heräsin kuudelta tupakanhajuun, nukahdin onneksi uudestaan. No seitsemältä taas sama juttu.
Yöunta alle kuusi tuntia. Kiitos tupakoivan mummon. Huomenna onneksi kotia.
Ääniä voi peittää korvatulpilla, mutta hajua ei millään
Minulle on aivan sama miten paljon talvella tupakoit parvekkeellasi, mutta älä polta kesällä.
Kesällä on pakko nukkua ikkuna auki helteillä.
Parveketupakointikielto, on hyvä myyntivaltti asuntokaupoilla, sanoi välittäjä. Asunnot menevät huomattavasti nopeammin, kuin ne joissa saa tupakoida
Pyrkisin neuvotteluratkaisuun, varsinkin jos naapuri on savolainen, he eivät anna periksi. Parempi tupakoida parvekkeella kuin sisällä.
Naapurilla on ihan täysi oikeus ilmottaa sulta tulevasta haitasta. Jos viesti ei mene perille, niin yhteys taloyhtiöön ja niillä on velvollisuus hoitaa tilanne siten ettei sun tupakansavu tule enää hänen asuntoonsa. Voivat sitten valita kieltävätkö koko homman vai alkavatko tekemään kallista ja epävarmaa remonttia.
Voit soittaa poliisit viimeistään, kun on hampaat kurkussa.
Varaudu ottamaan turpaan. En yleensä arvosta korkealle väkivaltaa tai sillä uhkailua, mutta joissain tapauksissa kohde on oikea. Ilmeisesti järkipuhe ei ole tehonnut sinuun.
Taloyhtiön säännöt, ne pitäisi olla näkyvillä rappukäytävässä. Jos näin ei ole niin pyydä isännöitsijä laittaa asia kuntoon.
Mun mielestä tuo parveke tupakointi ois paljon parempi tapa kun sen kieltäminen. Ihmiset kun polttaa sitten sisällä tai niinkuin tässä talossa tuolla ulkona talon päädyssä ja ilmastointi tuo hajut sisään.
Vaikka naapurillasi ei ole mitään mahdollisuuksia vaikuttaa tupakointiisi parvekkeella riitatilanne ei sinullekaan mukavaa ole. Jos joudut joka röökin polttamaan miettimällä naapurin reaktiota en tiedä onko se enää ihan hirveän hauskaa sinullekaan. Jos et koe menettäväsi kasvojasi ja arvovaltaasi ihmisenä  kannattaisi miettiä jotakin sopuratkaisua naapurisi kanssa. Hän toimi typerästi ottamalla asian esille niin aggressiivisesti, mutta saat enemmän oikeuksia tupakoitsijana kun olet kohtelias ja sovit vaikka ajoista jolloin pyrit polttamaan vähemmän,
Mulla oli ihana, tupakoiva naapuri, joka otti huomioon oliko ikkunat asunnossani auki ja helteillä etenkin. Hän raahautui pihamaalle ja poltti kesäkautena sielläkin. Muistin häntä joka joulu hänen lempiherkuillaan suklaalla. Ei se tämän vaikeampaa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihanaa vetää teitä "cooleja" röökinpolttajia käkättimeen.
Loppujen lopuksi ette ole muuta kuin säälittäviä addikteja...
Tervetuloa kokeilemaan.
t. 190cm ja 10v nyrkkeilyä treenannut tupakoitsija
Tupakointi on vaikuttanut niin epäedullisesti keuhkoihisi, että hengästyt jo siitä, kun nostat narukätesi suojaukseen. Ja huomaan, että myös jonkin asteinen aivovauriokin sinulla on, mutta sitä en tiedä onko synnynnäinen vai tupakoinnista ja nyrkkeilytreeneistä syntynyt. Joka tapauksessa todistat uhoamisellasi, ettet ole penaalin terävin kynä.
-eri
Vaikka tupakointia ei olisi kielletty taloyhtiössänne, niin sinulla on tupakoitsijana velvollisuus varmistaa ettei tupakansavusi mene toisten ihmisten koteihin ja/tai parvekkeelle. Jos et sitä voi tehdä et voi parvekkeella tupakoida.  Tupakkalaissa on jo kirjattu tupakan olevan myrkky, joten varmasti ymmärrät, että kyseessä on vaaraallinen aine eikä ulkopuolisia saa sille altistaa. 
JOs kykenet varmistamaan ettei tupakansavusi kulkeudu toisten koteihin tai toisten kehoihin, niin sittenhän ongelmaa sinulla ei ole ja voit tupakoida parvekkeella
väkivallalla uhkaaminen on toki väärin, mutta mietipä itse sitä, että tupakansavu aiheuttaa terveydellistä vahinkoa myös ulkopuolisille: onko sinusta sinulla oikeus aiheuttaa toiselle terveydellistä haittaa vain siksi että et halua mennä ulos tupakoimaan?
Tuollaiset ilmaiusket kuten naapurisi sinulel teki voi ehkä kummuta vain siitä ahdistuksesta mitä tupakansavusi hänelle on aiheuttanut eik ähän ehkä mihinkään ryhdy. jos ryhtyy, niin tietnekin sinä otat sitten oliisiin yhteyttä
Itse lopettaisin röökin polton parvekkeella mutta ravaisin tietenkin sitten ulos tupakalle puolen tunnin välein niin että ovet paukkuu.
Kun syöpä ja keuhkoahtaumatauti (josta jälkimmäinen on vi ttumaisempi, olen nähnyt miten siihen kuolee) iskevät sinuun, niin muistele ilolla näitä typeriä postauksiasi.
Enemmistö ihmisistä ei tupakoi. Kesällä ei pysty pitämään ollenkaan tuuletusikkunaa tai parvekkeen ovea auki, kun savut tulevat heti sisälle. Ketjupolttajanaapuri on painajainen.
On sekopäistä asua talossa jossa tupakointi on sallittu ja kiukutella sitten asiasta kuin pieni vammainen lapsi. Muuttakaa nillittäjät savuttomiin taloihin, niitä todellakin riittää.