Naapuri uhkasi väkivallalla jos en lopeta tupakointiani parvekkeellani...Vuokra-asunto, mutta tupakointia ei ole taloyhtiössä kielletty
Naapurin 30+ ikäinen mies sanoi että jos vielä käyn hänen parvekkeensa vieressä tupakalla ja siitä tulee savua hänen asuntoonsa, niin hän "poistaa ongelman". Hän muuttui agressiiviseksi asian suhteen sen jälkeen kun hänen lapsensa alkoi vierailla hänen luonaan. hän sanoikin että ei koskaan tykännyt tupakoinnistani, mutta nyt asiaan vielä vaikuttaa hänen lapsensa. Tässä taloyhtiössä ei ole tupakointikieltoa, joten eihän tuolla uhkailulla ole mitään painoarvoa? Voin soittaa poliisit ja laki on puolellani. Miksi hän itse muuta jos asia on ongelma? 
Kenelläkään muulla kokemuksia vastaavasta? En minä sisälläkään voi polttaa.
Kommentit (262)
Röökaajat ei vaan ymmärrä, kuinka paljon se röökinsavu vitut*aa niitä, jotka eivät polta. Röökaaja ei itse enää haista eikä maista mitään, niin hänellle aivan sama. Ymmärrän naapuriasi aivan täysin, jos tuulettaa asuntoa ja sun tupakansavut tupruaa sisälle, nyt vielä kun hänen lapsikin joutuu passiivisen tupakoinnin uhriksi. Jos asiaa miettii, sinä itse pahoinpitelet heitä kumpaakin joka kerta kun röökaat.
Kasva siis aikuiseksi ja lopeta tuo lapsellinen tupakanpoltto, tai mene polttamaan jonnekkin metsän kulmaan missä ei muita, tai ole valmis vastaanottamaan pieni paini naapurisi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ainut menetelmä mikä sinuun toimii- Mummiäs nosti vastaavan pazkiaisen hissin seinälle. Kaasutus loppui ja nyt luikkii aina kauemmas jos vastaan tulee. Ei tarvinnut edes lyödä.
Ime melaa pirttihirmu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa taloyhtiössämme on onneksi parvekkeilla tupakointi kielletty.
Nyt olen muutaman yön ollut ystävän luona ja täällä joku helevetin mummo polttaa parvekkeella.
Pakko yrittää nukkua ikkuna auki,kun on kuuma.
Todella kiva herätä illalla/yöllä käryyn. Samaten aamulla heräsin kuudelta tupakanhajuun, nukahdin onneksi uudestaan. No seitsemältä taas sama juttu.
Yöunta alle kuusi tuntia. Kiitos tupakoivan mummon. Huomenna onneksi kotia.
Ääniä voi peittää korvatulpilla, mutta hajua ei millään
Sama ongelma. Taloyhtiössä jossa asun, parveketupakointi ei ole kielletty ja valitettavasti alapuolellani asuu ketjupolttaja. Ja taloyhtiössä parvekkeet ovat makuuhuoneen yhteydessä ja makuuhuoneesta on ikkuna parvekeelle. Tupakan savu tunnetusti nousee ylöspäin ja hormivaikutus imaisee savun avo
Äänisaasteesi häiritsee koko taloyhtiötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olen muutaman yön ollut ystävän luona ja täällä joku helevetin mummo polttaa parvekkeella.
Todella kiva herätä illalla/yöllä käryyn. Samaten aamulla heräsin kuudelta tupakanhajuun, nukahdin onneksi uudestaan. No seitsemältä taas sama juttu.
Sama ongelma. Taloyhtiössä jossa asun, parveketupakointi ei ole kielletty ja valitettavasti alapuolellani asuu ketjupolttaja. Ja taloyhtiössä parvekkeet ovat makuuhuoneen yhteydessä ja makuuhuoneesta on ikkuna parvekeelle. Tupakan savu tunnetusti
Äänisaasteesi häiritsee koko taloyhtiötä.
Ja siitä saatte syyttää ketjupolttajoa jotka ovat tämän äänisaasteen aiheuttanut
Kannattaa oikeasti miettiä, vaikka miten oikeuksiaan rakastaisi. Mikään ei motivoi ihmisiä niin raivoon kuin kokemus, että heidän lastaan uhataan. Tilanne on vastaava kuin ajaa pyörällä auton eteen, koska on etuajo-oikeus. Kannattaako sitä silloin käyttää?
Sopiva kaasuttajan turpaanveto on toimivin vaihtoehto. Niin että tuomio on pieni mutta pazkiainen oppii pelkäämään ja lopettaa kaasutuksen.
Singaporessa on tupakointi kielletty. Miksei sitä saada Suomeenkin? Savuton Suomi 2030 on vain typerä vitsi, kun se kyseinen tavoite on vain alle 5% ja konkreettisten tekojen sijaan on vain rajoitukset ja kalliit hinnat. Suoraan vaan myyntikielto niin sillä se ratkeaa. Nikotinistit menkööt vieroitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Singaporessa on tupakointi kielletty. Miksei sitä saada Suomeenkin? Savuton Suomi 2030 on vain typerä vitsi, kun se kyseinen tavoite on vain alle 5% ja konkreettisten tekojen sijaan on vain rajoitukset ja kalliit hinnat. Suoraan vaan myyntikielto niin sillä se ratkeaa. Nikotinistit menkööt vieroitukseen.
Miksi haluat rajoittaa muiden elämää? Ihme na tsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat rajoittaa muiden elämää? Ihme na tsi
Miksi haluat myrkyttää meidät arvon Hitler?
Tottakai saat jatkaa parvekkeella tupakointia, sehän on sallittu. En ymmärrä, miksi tupakoimattomat väen vängällä tunkevat asumaan taloon, jossa tupakointi on parvekkeilla sallittu, ja sitten määitään ja ollaan niin uhria niin uhria, vaikka itse on taloon muuttanut. Sama kuin savuton menisi baarissa röökikoppiin ulisemaan ja hakemaan itsesääliä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai saat jatkaa parvekkeella tupakointia, sehän on sallittu. En ymmärrä, miksi tupakoimattomat väen vängällä tunkevat asumaan taloon, jossa tupakointi on parvekkeilla sallittu, ja sitten määitään ja ollaan niin uhria niin uhria, vaikka itse on taloon muuttanut. Sama kuin savuton menisi baarissa röökikoppiin ulisemaan ja hakemaan itsesääliä.
se on sallittu vain silloin, jos tupakoitsija varmistaa ettei savunsa mene muiden koteihin/kehoihin. Ei parvekkeella saa mitään muitakaan terveydelle vaarallisia aineita käyttää, vaikka niitäkään ei ole kielletty vuokrasopimuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma. Taloyhtiössä jossa asun, parveketupakointi ei ole kielletty ja valitettavasti alapuolellani asuu ketjupolttaja. Ja taloyhtiössä parvekkeet ovat makuuhuoneen yhteydessä ja makuuhuone
Ei ole äänisaasteesta kukaan tullut ainkaan toistaiseksi valittamaan. Itseä ääni ei häiritse, puhallin on sen verrran kaukana sängystä. Lehtipuhallin toki vaihtuu vielä lattiatuulettimeen, näkyy senkin teho pitämään tupakansavun poissa ja on hiljaisempi. Kätevää kun nämä saa käynnistää/sulkea suoraan yöpöydältä. Tosin nyt on mennyt viikko ettei naapuri ole käynyt parvekkeella tupakalla tai onko sitten matkoilla. Ihanaa saada nukkua ilman häiriöitä.
Vierailija kirjoitti:
Niinnoh.. kyllähän ne tupakoitsijat itse myös valitsee minne muuttaa ja tarkistavat että onko parveketupakointi vielä sallittua. Eikö tuo ole aika itsekästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka naapurillasi ei ole mitään mahdollisuuksia vaikuttaa tupakointiisi parvekkeella riitatilanne ei sinullekaan mukavaa ole. Jos joudut joka röökin polttamaan miettimällä naapurin reaktiota en tiedä onko se enää ihan hirveän hauskaa sinullekaan. Jos et koe menettäväsi kasvojasi ja arvovaltaasi ihmisenä kannattaisi miettiä jotakin sopuratkaisua naapurisi kanssa. Hän toimi typerästi ottamalla asian esille niin aggressiivisesti, mutta saat enemmän oikeuksia tupakoitsijana kun olet kohtelias ja sovit vaikka ajoista jolloin pyrit polttamaan vähemmän,
Mulla oli ihana, tupakoiva naapuri, joka otti huomioon oliko ikkunat asunnossani auki ja helteillä etenkin. Hän raahautui pihamaalle ja poltti kesäkautena sielläkin. Muistin häntä joka joulu hänen lempiherkuillaan suklaalla. Ei se tämän vaikeampaa ollut.
Se ei ole väkivaltaa millään mittakaavalla. Parvekkeella joko saa tai ei saa polttaa, turha siitä on itkeä kuin uhmaikäinen.
Mene ulos polttamaan, jos on aivan pakko polttaa. Vaikka parveketupakointia ei ole kielletty, voi silti ajatella muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinnoh.. kyllähän ne tupakoitsijat itse myös valitsee minne muuttaa ja tarkistavat että onko parveketupakointi vielä sallittua. Eikö tuo ole aika itsekästä?
Miten se olisi itsekästä? Miksi savuton ei voi muuttaa savuttomaan taloon, vaan on muutettava tupakoitsijoiden keskelle vinkumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se olisi itsekästä? Miksi savuton ei voi muuttaa savuttomaan taloon, vaan on muutettava tupakoitsijoiden keskelle vinkumaan?
En minä naapureitani valinnut, onneksi tupakoitsijat ovat vähentyneet tässä ja voin itsekin jopa nauttia parvekkeesta mistä maksan. Miksi tupakoitsijoiden on vaikea ymmärtää että muillakin on oikeus puhtaaseen ilmaan ja kesähelteellä nukkua öisin ikkuna auki ilman sitä käryä.
Ainiin, eihän tupakoitsijoiden keuhkot kestä kävellä edes roskakatosten lähelle tupakoimaan....
Heti, jos tupakansavua kulkeutuu (Vaikka parvekkeeltakin) toisen ihmisen kotiin, ja tämä siitä valittaa, on taloyhtiön ryhdyttävä toimenpiteisiin tupakansavun kulkeutumisen estämiseksi. Yleensä ensimmäisenä koitetaan tehdä paimennuskirje tupakoitsijoiden suuntaan. Kun se ei auta, koitetaan saada yhtiökokokusessa tupakointikielto. Kun se ei onnistu aletaan selvitystoimet, eli tutkitaan onko ilmanvaihdossa vikaa ja kun todettan ettei, tutkitaan, että miten ongelman saa poistettua. kun ongelman poisto ei onnistu, tulee mukaan asumisterveystarkastaja, joka kieltää tupakoinnin kokonaan.
Tupakoinnin voi siis kieltää - aivan se ja sama mitä vuokrasopimuksessa lukee tai on lukematta: tupakansavua EI SAA kulkeutua toisten koteihin.
Tupakoitsijoiden on siis turha kitistä siitä, että joku ei halua savujaan haistella ja niistä valittaa. Hänellä on siihen täysi oikeus ja lain suoja.
Ei tule röökinkäry ikkunasta, kun tottakai se poistoputken ympärillä oleva avoin ikkuna tukitaan jollain, tai ostetaan ihan vartavasten siihen tarkoitukseen kehitetty ikkunahuppu, jotta se lämmin ilma ei tule takaisin ikkunasta sisälle. Jos pelkän poistoputken lykkää ikkunasta pihalle, niin siitä ilmastointilaitteesta ei ole mitään hyötyä.