Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri uhkasi väkivallalla jos en lopeta tupakointiani parvekkeellani...Vuokra-asunto, mutta tupakointia ei ole taloyhtiössä kielletty

Vierailija
24.07.2024 |

Naapurin 30+ ikäinen mies sanoi että jos vielä käyn hänen parvekkeensa vieressä tupakalla ja siitä tulee savua hänen asuntoonsa, niin hän "poistaa ongelman". Hän muuttui agressiiviseksi asian suhteen sen jälkeen kun hänen lapsensa alkoi vierailla hänen luonaan. hän sanoikin että ei koskaan tykännyt tupakoinnistani, mutta nyt asiaan vielä vaikuttaa hänen lapsensa. Tässä taloyhtiössä ei ole tupakointikieltoa, joten eihän tuolla uhkailulla ole mitään painoarvoa? Voin soittaa poliisit ja laki on puolellani. Miksi hän itse muuta jos asia on ongelma? 

Kenelläkään muulla kokemuksia vastaavasta? En minä sisälläkään voi polttaa.

Kommentit (262)

Vierailija
21/262 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on tupakoida? Rahat menee ja terveys. Ei siitä ole mitään hyötyä vaan pelkkää haittaa. 

Vierailija
22/262 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta sähkötupakka ja vapeta jotain ihanaa kukkaistuoksua, niin kukaan ei pahoita mieltään.

Niitä ei saa Suomessa enää myydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/262 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoin itsekin, mutta kiltisti käyn ulkona jossain talon reunalla sauhuuttelemassa.

Kesällä etenkin hirveää  jos pitää ikkunoita auki ja hirveä tupåakan savu tulee sisään, joten ymmärrän myös naapureitani.

Ajattelen, että lenkki ulos tekee muutenkin hyvää ja ehkä jonain päivänä pystyn myös lopettamaan. Kun pitää mennä ulos, ei aina jaksa ja tupakka jää välistä. =D

Varmasti harmittaa tuollainen ja aika asiatontahan alkaa heti kättelyssä uhkailemaan, naapurisi olisi voinut huomauttaa asiasta ihan asiallisestikin. Ole isompi ihminen tässä tilanteessa ja toivottavasti kesäsi sujuu paremmin. <3

Vierailija
24/262 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki nikotiinipussi kotikäyttöön, pössyttele muualla ilman uhkaa. Varo pimeitä iltoja.

Vierailija
25/262 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun äiti kasvatti sinut?

Vierailija
26/262 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Te tupakoivat haisettekin niin h e l v e t i n  pahalle muutenkin.

Ei haittaa, pysytpähän pois mun läheltäni.

Vierailija
27/262 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihan mahdotonta mennä ulos röökaamaan? Miksi sinä saat saastuttaa muiden hengitysilman saastallasi?

Vierailija
28/262 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se paljon maksa, jos käyt ulkona pihalla tupakalla. Ymmärrän naapurisi huolen, koska hänellä on pieni lapsi kotona.

Missään ei mainittu lapsen ikää.

Vierailija
29/262 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa vetää teitä "cooleja" röökinpolttajia käkättimeen.

Loppujen lopuksi ette ole muuta kuin säälittäviä addikteja...

Vierailija
30/262 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sun äiti kasvatti sinut?

Ei antanut tissiä niin pakko imeä vieläkin, eli sama kun sulla.

Vierailija
31/262 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijat ovat pahimman laadun terroristeja, jotka myrkyttävät koko talon hengitysilman. Näin astmaatikkona toivon, että kaikki tupakoijat tukeutuvat omaan savuunsa ja pian. Olette ällöttäviä olentoja!

Vierailija
32/262 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele ottamaan muutkin huomioon ja käy pihalla tupakalla jos pakko on.  Meidän talosta on muutama saanut häädön just tuon vuoksi. Tupakan haju tulee melkein koko talon asuntoihin eikä vaan viereiseen. Ja nyt on pakko pitää ikkunat ja ovet auki kun on hellettä. Tosin tuuletaan sitä ympäri vuoden..  Kohta tulee tupakointikielto parvekkeille kun jankkaat väkisin vastaan. Tähänkin taloon on tulossa. 

No käy ostamaan ilmastointilaite. 250 euroo maksaa.

Tuollainen liikutettava laite vaatii sen että poistoilma saadaan ulos ikkunasta. Kun huoneen ovi on kiinni niin korvausilma tulee samasta ikkunasta eli röökinkäry päätyy silloinkin sisälle.

Ymmärrän harmituksen kun itsellänikin on ollut ongelmia yläkerran naapurin parveketupakoinnin vuoksi. Kun harmituksen määrä ihmisillä kasvaa tarpeeksi niin yhtiökokouksessa menee tupakointikielto lävitse.

https://www.isannointiliitto.fi/isannointiliitto-vaikuttaa/lainsaadanno…

"Kiellot määrää kunnan viranomainen taloyhtiön hakemuksesta, jonka taustalla pitää olla asunto-osakeyhtiön yhtiökokouksen enemmistöpäätös. Yksittäinen asukas ei voi hakea tupakointikieltoja viranomaiselta."

Huomatkaa että tuossa riittää yhtiökokouksen enemmistöpäätös. Ei tartte edes olla mitään 2/3 enemmistöä tai yhtiöjärjestyksen muuttamista. Jos itse olisin tupakoija niin aika varovasti toimisin nykyisellään ja yrittäisin pitää naapurit tyytyväisenä.

Vierailija
33/262 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointikielto parvekkeilla on järjetön. Ihmiset polttavat sisällä. Itse en polta, olen poissa asunnoltani viikkoja kerrallaan, takaisin tullessani rappukäytävä, sekä  asunto haisee tupakalta. Ennen ei tätä ongelmaa ollut. Asunnossa saa kuulemma polttaa,  puhallella parvekkeen ovesta savut ulos.

Vierailija
34/262 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ollaan rehellisiä niin eihän sinusta siihen ole, muutenki haluat vain lyödä lyötyä koska se on korkein valaistumisen porras johon surkeudeltasi yllät.

Vierailija
35/262 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on verhot parvekkeella. Kukaan ei voi todistaa, että minä poltan. 

Vierailija
36/262 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän enää tupakoivat kehitysvammaiset ja mielenterveyspotilas. Muilla ei edes ole siihen varaa.

Vierailija
37/262 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus uhkailusta.

Voit ihan normaalisti jatkaa polttamista jos ei kielletty.

Vierailija
38/262 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimus on sinun puolella. Jatka tupakointia ja jos tulee vielä lässyttämään, niin soita poliisit.

Vierailija
39/262 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vedin turpaan entistä naapuria tupakoinnin takia, kun ei se puhetta uskonut. Noh, loppui tupakointi kun muuttivat pois vaimonsa kanssa.

M39

Vierailija
40/262 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa kokeilemaan.

t. 190cm ja 10v nyrkkeilyä treenannut tupakoitsija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi