Naapuri uhkasi väkivallalla jos en lopeta tupakointiani parvekkeellani...Vuokra-asunto, mutta tupakointia ei ole taloyhtiössä kielletty
Naapurin 30+ ikäinen mies sanoi että jos vielä käyn hänen parvekkeensa vieressä tupakalla ja siitä tulee savua hänen asuntoonsa, niin hän "poistaa ongelman". Hän muuttui agressiiviseksi asian suhteen sen jälkeen kun hänen lapsensa alkoi vierailla hänen luonaan. hän sanoikin että ei koskaan tykännyt tupakoinnistani, mutta nyt asiaan vielä vaikuttaa hänen lapsensa. Tässä taloyhtiössä ei ole tupakointikieltoa, joten eihän tuolla uhkailulla ole mitään painoarvoa? Voin soittaa poliisit ja laki on puolellani. Miksi hän itse muuta jos asia on ongelma?
Kenelläkään muulla kokemuksia vastaavasta? En minä sisälläkään voi polttaa.
Kommentit (262)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne nyt kulkeutuu myös siitepöly ja muut hajut kuin se tupakka.
Ei se tupakka voi olla ainoa asia mistä saa luvan kiukutella muille.
Pohjimmiltaan tässä röökin hajun itkussa ei ole mitään tolkkua. Leikatkaa itseltänne hajuaisti katki, niin ei ärsytä maailman hajut.
ON tolkku. Laki suojelee tupakoimattomien asumisterveyttä. Taloyhtiö voi kieltää tupakoinnin yhdessä asunnossa tai koko pytingissä. Ei siihen muuta tarvita kuin terveysviranomaisen toteama haitta.
Savuttavasta vuokralaisesta pääsee vielä helpommin.
Pitkä prosessi saada terveysviranomaisen lausunto. Tässä kohtaa laki on parvekkeella tupakoivan puolella koska naapuri tehnyt laittoman uhkauksen ja tupakointia ei ole kielletty.
naapuri ei ole tehnyt laitonta uhkausta, hän vain ilmoitti, että ratkaisee asian (vai miten se sanamuoto meni). ap:n vika, kun lähti kuvittelemaan siitä väkivaltaskenaariota. Minäkin aikoinaan sanoin noin parvetukaoivalla naapurilleni, että ratkaisen sitten itse asian ja aloin sitä ratkaista ja erinäisten vaiheiden jälkeen asumisterveystarkastaja lätkäisi parveketupakointikiellon.
Kyllä sopimattomissa paikoissa tupakointi pitäisi olla jo sinällään turpaan vedon peruste.