Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te eronneet saatte apua "miesten töihin"?

Vierailija
23.07.2024 |

Joo. Tiedän, että jokainen voi opetella, mutta ei ole kiinnostusta tai jaksamista. Tarkoitan kaikkia poraushommia, kokoamisia yms. Lapsi opiskelee eri puolella Suomea. Ei ole hengissä ketään sukulaista tms jolta voisi pyytää. Ei ole ketään niin läheistä miespuolista tuttua, jolta vois mitään pyytää. Ylipäänsä ei ole nitään verkostoja, josta apua saisi ilman rahaa. On tää aika kauheeta kun tajunnut miten yksin on.

Kommentit (260)

Vierailija
201/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku tulla tekemään mulle ne "naisten työt", kun mua ei kiinnosta?

N46

Vierailija
202/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä eronneet miehet saavat apua naisten töihin?

Kovasti mietin mikä se semmoinen työ voisi olla. Ei tule mieleen.

Mies

Ompelet siis sujuvasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä on semmoisia firmoja tai sitten nykäiset naapuria hihasta. Suomessa saisi enemmän ottaa tuulta alleen noi apit, joissa tarjotaan apua naapurille. Olisi helposti löydettävissä juurikin poran omistaja, joka osaa käyttää sitä. Piipahtaa äkkiä vaikka kymppiä vastaan tekemässä ne reiät. Sitten siellä saa antaa tähtiä yms.

Telkkarissa mainostetaan tätä Foxdo juttua, että olisko se sitten se mitä tuossa ajan takaa. :)

Työn hinta on vaan Suomessa jäätävää. Rautakauppa möi lipevästi hymyillen venttiilin kerrostaloasuntoa seinää varten, mutta sen asentaminen olisi maksanut monta sataa euroa ja firma ilmoitti, että pienin mahdollinen veloitus koskee kolmea tuntia, vaikka itse työ kestäisi vain tunnin.

Vierailija
204/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi... jos nainen on ihan terve ja jäsenet (ja pää) pelaa, niin siitä vaan tekemään ja opettelemaan. Vois nämä naisetkin, ketkä jostain kumman syystä haluavat parisuhteessa olla, tehdä välillä myös itse eikä aina vaan tukeutua mieheen. Se juuri synnyttää näitä tapauksia eron jälkeen, jotka eivät sitten osaa ja kykene kun mies on tehnyt tämän kaiken.

T. Onnellinen vapaaehtoisesti vapaa nainen :)

Sama koskee miehiä🤔  on se kumma miten ajellaan kaikenmaailman kauhakuormaajia ja ollaan luomakunnan kruunuja, mutta imurin ja pesukoneen toiminta on niiiiiin vaikea ymmärtää, että jätetään naisten huoleksi

Vierailija
205/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitiäni auttaa mun mies, sukulaismiehet (useat on isäni sukulaisia, mutta hyvät välit on säilyneet erosta huolimatta), ystävämiehet. Pienet porahommat hoitaa kyllä itsekin tai tyttärien avustuksella ja kesämökinkin maalasi enimmäkseen ihan itse. Maksullista apua sitten hankkii johonkin kuten renkaan vaihto. 

Kaikilla ei ole avuliaita sukulaisia. Puolitutun miehen pyytäminen apuun on riski yksin asuvalle naiselle. Osa miehistä tulkitsee avunpyynnön kutsuksi seksijuttuihin. Naisten elämä on tässä mielessä tosi karua.

Vierailija
206/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole miesten ja naisten töitä ja lisäksi ettekös te naiset ole itsenäisiä ja vahvoja ettekö tarvi miehiä mihinkään? Ja mitä yksikään mies hyötyy sinun auttamisesta?

Pystyn hädin tuskin kantamaan kauppakassia, jos se painaa 3 kiloa. En varmasti pystyisi pitämään käsissä porakonetta, jolla on painoa ja käsiä täytyy pitää korkealla.

Vierailija
207/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole miesten ja naisten töitä ja lisäksi ettekös te naiset ole itsenäisiä ja vahvoja ettekö tarvi miehiä mihinkään? Ja mitä yksikään mies hyötyy sinun auttamisesta?

Pystyn hädin tuskin kantamaan kauppakassia, jos se painaa 3 kiloa. En varmasti pystyisi pitämään käsissä porakonetta, jolla on painoa ja käsiä täytyy pitää korkealla.

Kerro nyt mitä ihmettä sun pitää niin paljon porata🤔   Kuin hemmetin monta taulua sulla oikein on? Ja jos remppaa tarvii tehdä, niin se on oikeasti helpoin antaa suosiolla jonkun firman tehtäväksi, vaikka taloudessa oliskin mies. Ei kaikki miehet osaa rempata

Vierailija
208/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse. Miehiä en tarvitse mihinkään.

Vierailija
209/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies

Ompelet siis sujuvasti?

Mitä pitäisi ommella?

Vierailija
210/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies

Ompelet siis sujuvasti?

Miksei mies vois ommella ? Tunnen pari miestä, jotka harrastaa neulomista.  Omakin äijä osti itselleen ompelukoneen, että saa ommella autoon verhoilut, mihin minä en ryhtyisi

Vierailija
211/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän paikallista fb-ryhmää, jossa voi pyytää ja tarjota apua ilmaiseksi tai vaihtokaupalla. Jos sellaista ei ole, sen voi itse perustaa. Aina on jotain tilanteita, jossa voi itse auttaa muita vastineeksi, lainata tavaraa tai käydä jollekin kaupassa tms. Hyvin toimii. 

Ihmettelen vähän kyllä tuota, kun mainitset, että ei ole läheisiä _miespuoleisia_ tuttuja. Kannattaa ehkä tiedustella apua myös naisilta, suurin osa meistä kuitenkin osaa ja pystyy auttamaan kuvaamissasi tilanteissa. 

Vierailija
212/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poraaminen ja kokoaminen on helppoa. Etenkin kokoaminen tuntuu luonnistuvan naisilta paremmin, koska naiset yleensä jaksavat lukea kokoamisohjeen.

Näinpä. Minä kyllä ihan systemaattisesti kokoan meillä kalusteet. Helppoa ja nopeaa. Poraamistakin olen tehnyt. Kyllä minusta ompeleminen on sekä vaikeampaa että ikävämpää. Ja ihan avioliitossa elävä nainen olen. 

Vierailija
213/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan olen tehnyt itse nämä kamalat "miesten työt". Ei vaadi normaalijärkiselt ihmiseltä sen kummempaa opettelua. 

On itsellekin mukavampaa, kun ei tarvi heittäytyä avuttomaksi,vaan selviää elämästään ihan itse. 

Vierailija
214/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä opetella, mutta kalliiksi tulee ostaa vaikka sähköpora ja alkaa harjoittelemaan uuden asunnon seiniin. Jos ei osaa. Tätä on vaikea tajuta jos on tukiverkostoja. 

On joo tosi vaikeeta, kun niitä poria myydään siellä samassa Prismassa mistä muutkin kamat ostat.

Ei kyllä mitenkään voi tietää kuuluuko sen terän osoittaa seinää kohti vai omaan polveen. Ja YouTuben minuutin "how to drill" videossakin puhutaan jotain ulkomaankieltö mitä en ymmärrä.

Minä yritin porata seinään reikää niin se ei mennyt. Eli ilmeisesti on olemassa erilaisia materiaaleja ja poranteriä? Mistä tiedän mitä materiaalia minun seinä on? Tai saako siihen porata ollenkaan?

Tottakai voin ottaa selvää tästä. Mutta yleensä kaikki korjaus- ja rakennusasiat on tuollaisia, että kuvittelet sen olevan

Yleensä kaikkien laitteiden mukana tulee ohjekirja, josta selviää miten laitteita, kuten ruohonleikkuria, käytetään. Sieltä selviää sekin miten leikkuri käynnistetään. Nykyään ohjeet löytyvät lähes aina myös netistä.

Pelkkää laiskottelua ja tekosyitä tuo miesten tarve. Naiset, jotka tarvitsevat miehiä apuun tekevät valtavasti hallaa tasa-arvolle.Jos ei edes poraa osaa opetella käyttämään. ei sellaista aikuista pysty kukaan kunnioittamaan tasa-arvoisena ihmisenä.

Vierailija
215/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä opetella, mutta kalliiksi tulee ostaa vaikka sähköpora ja alkaa harjoittelemaan uuden asunnon seiniin. Jos ei osaa. Tätä on vaikea tajuta jos on tukiverkostoja. 

Ala-aste ikäinen lapsikin osaa porata reiän. Sen poran saa muutamalla kympillä kun ostaa halvan. Akkuporakone on sähköporaa kätevämpi, kun ei ole sitä johtoa siinä. Netissä on ohjeita. 

En ikinä, ikinä kehtaisi vaivata ketään tuollaisen pikkuasian takia. 

Miksi edes poraat reikiä seiniin? 

Vierailija
216/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies

Ompelet siis sujuvasti?

Mitä pitäisi ommella?

Eli et osaa.

Itse ompelen vaikkapa verhot, korjaan rikki menneitä vaatteita, vaihdan rikkoutuneet vetoketjut, teen kaikenlaista muutakin. Ei ole muuten ainakaan helpompaa kuin se poraaminen, jonka toki osaan myös. Ei 

Vierailija
217/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti noi miesten hommat ei oo edes vaikeita. Porakoneita saa lainattua usein kirjastoista ja rahalla esim. Bauhausista.

Jos voimat loppuu, niin se on ihan eri asia. Kyllä sellaisen Ikean Pax-kaapinkin kokoaa yksin, koska ne ovat niin kevyttä lastulevyä. Palapelit tekee vain hyvää aivoille.

Kannattaako lainailla porakoneita kun lähimarketin peruskone taulukoukkuja varten 49€ ?

Sillä voi sitten laittaa loppuelämän taulukoukut ja naulakot.

Ei meidän betoniseiniin saa yhtäkään koukkua tuollaisella peruskoneella. On niin kivistä betonia, ettei vasaroitavat taulukoukutkaan uppoa, katkeaa vaan ne ohuet naulat.

Vierailija
218/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies

Ompelet siis sujuvasti?

Miksei mies vois ommella ? Tunnen pari miestä, jotka harrastaa neulomista.  Omakin äijä osti itselleen ompelukoneen, että saa ommella autoon verhoilut, mihin minä en ryhtyisi

Tietenkin voi, mutta harvempi mies ompelee kuin nainen poraa.

Vierailija
219/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetella? Minulla opetettiin nuo sinun  niin sanotut miesten hommat jo kotona lapsuudessa. 

Nainen,50 v.

Lapsuudenkodissani ei ollut miestä. Hän oli kadonnut ulkomaille kivamman typykän perässä. Luulen , ettei hän ollut muutenkaan tekijätyyppiä.

Vierailija
220/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies

Ompelet siis sujuvasti?

Mitä pitäisi ommella?

Eli et osaa.

Itse ompelen vaikkapa verhot, korjaan rikki menneitä vaatteita, vaihdan rikkoutuneet vetoketjut, teen kaikenlaista muutakin. Ei ole muuten ainakaan helpompaa kuin se poraaminen, jonka toki osaan myös. Ei 

Ole nainen jos sillä on sinulle jotakin merkitystä.

Osaan kyllä ommella mutta en muista milloin olisin viimeksi ommellut. Pojalle opetin kyllä miten saa korjattua taskun nopeasti. 

Ps kaikkiin provosointeihin ei välttämättä kannata lähteä mukaan. Varsinkaan jos tekee pieleen meneviä oletuksia vastaajista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan