Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te eronneet saatte apua "miesten töihin"?

Vierailija
23.07.2024 |

Joo. Tiedän, että jokainen voi opetella, mutta ei ole kiinnostusta tai jaksamista. Tarkoitan kaikkia poraushommia, kokoamisia yms. Lapsi opiskelee eri puolella Suomea. Ei ole hengissä ketään sukulaista tms jolta voisi pyytää. Ei ole ketään niin läheistä miespuolista tuttua, jolta vois mitään pyytää. Ylipäänsä ei ole nitään verkostoja, josta apua saisi ilman rahaa. On tää aika kauheeta kun tajunnut miten yksin on.

Kommentit (260)

Vierailija
221/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole miesten ja naisten töitä ja lisäksi ettekös te naiset ole itsenäisiä ja vahvoja ettekö tarvi miehiä mihinkään? Ja mitä yksikään mies hyötyy sinun auttamisesta?

Pystyn hädin tuskin kantamaan kauppakassia, jos se painaa 3 kiloa. En varmasti pystyisi pitämään käsissä porakonetta, jolla on painoa ja käsiä täytyy pitää korkealla.

Jos olet noin vaivainen, niin eikö kannattaisi kysyä hyvinvointialueelta henkilökohtaista avustajaa vammaispalveluiden kautta?

Vierailija
222/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän on helppo vastata ikävästi. Kaikilla ei kuitenkaan ole ketään. Teen etätöitä naisvaltaisella alalla. Ex- mies hoiti kaiken tuommoisen ja minä erilaiset jutut. Miehellä oma, uusi elämä ja häntä en pyydä. Isäni auttoi nuorena, mutta on kuollut. Sukulaisia vain muutamia ja ikää heillä yli 80v tai sitten nähnyt heitä aikoja sitten. Eli täysin epärealistista saada mistään apua. 

Miten sinä luulet että se sinun exäsi oppi jonkun Ikeakalusteen kasaamaan?

Meidän suvussa miehet on aina opettaneet miehiä samaan, mitä itse osaavat.

Näin yh-äitinä joka asuu vanhassa omakotitalossa ja on yksin lapset kasvattanut, olen opettanut lapset tekemään kaikenlaista. Niin pojat, kuin tytötkin. Jokainen osaa omakotitalon työt, kasata juttuja, porata, kytkeä pyykki- ja tiskikoneet ym.  niin avuton ei saa olla, ettei osaa. 

Johan se kasvattaa lapsiakin, kun ottavat vastuuta, tehdään yhdessä ja oppivat asioita. Tietävät sitten pärjäävänsä elämässään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole miesten ja naisten töitä ja lisäksi ettekös te naiset ole itsenäisiä ja vahvoja ettekö tarvi miehiä mihinkään? Ja mitä yksikään mies hyötyy sinun auttamisesta?

Pystyn hädin tuskin kantamaan kauppakassia, jos se painaa 3 kiloa. En varmasti pystyisi pitämään käsissä porakonetta, jolla on painoa ja käsiä täytyy pitää korkealla.

Jos olet noin vaivainen, niin eikö kannattaisi kysyä hyvinvointialueelta henkilökohtaista avustajaa vammaispalveluiden kautta?

Ja tämä ei siis mitään veetuilua, vaan ihan käytännöstä noussut näkökulma, kun on lähipiirissä ollut vastaava avun tarve

Vierailija
224/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonekalut kokoan itse ja poraushommiin pyydän siskoa, en ole ostanut omaa porakonetta niin siksi sisko saa auttaa siinä.

Mutta monissa kaupungeissa on kyllä apumies palveluita mistä voi vuokrata miehen työkalupakin kanssa jos ei itse jaksa/osaa/viitsi noita ns. miesten töitä tehdä. FaceBookissa voi kokeilla jos on joku paikallinen yhteisö löytyisikö sieltä joku halukas auttamaan.

Ennen oli puhelinluettelon keltaiset sivut, joilta oli helppo etsiä monen alan osaajia. Helsingissä jaettiin koteihin pientä luetteloa, jossa mainostettiin lähellä olevien kaupunginosien pikkufirmoja ja kampaamoita.

Vierailija
225/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mistään saa apua. Naulakkokin on odottanut seinään laittajaa 7 vuotta. Luulin, että saisin siihen jonkun laittajan, kun sen hankin. Autottomana kaikki vähänkin isompi tavara ym. on tilattava kotiinkuljetuksella ja huonekalut ostan vain valmiiksi kasattuna. Kerran tilasin Jyskistä itsekasattavan huonekalun ja se oli ihan susi, minkä jälkeen en enää ole ostanut kuin valmiiksi kasattuja.

Nyt tarttisin kaatiskuorman viejää. Ei tietoakaan, kuka omassa pikkukaupungissa sellaisen veisi puolestani.

Helvetti että ärsyttää tämmöiset muita kuppaavat ihmiset! Ei ole minullakaan autoa mutta työkalut löytyy ja osaan niitä käyttää. Apua voi pyytää mutta et voi olettaa että sitä aina saat, etenkään ilman korvausta.

Vierailija
226/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonekalut kokoan itse ja poraushommiin pyydän siskoa, en ole ostanut omaa porakonetta niin siksi sisko saa auttaa siinä.

Mutta monissa kaupungeissa on kyllä apumies palveluita mistä voi vuokrata miehen työkalupakin kanssa jos ei itse jaksa/osaa/viitsi noita ns. miesten töitä tehdä. FaceBookissa voi kokeilla jos on joku paikallinen yhteisö löytyisikö sieltä joku halukas auttamaan.

Ennen oli puhelinluettelon keltaiset sivut, joilta oli helppo etsiä monen alan osaajia. Helsingissä jaettiin koteihin pientä luetteloa, jossa mainostettiin lähellä olevien kaupunginosien pikkufirmoja ja kampaamoita.

Nykyään kannattaa opetella käyttämään nettiä.

Vierailija
227/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän paikallista fb-ryhmää, jossa voi pyytää ja tarjota apua ilmaiseksi tai vaihtokaupalla. Jos sellaista ei ole, sen voi itse perustaa. Aina on jotain tilanteita, jossa voi itse auttaa muita vastineeksi, lainata tavaraa tai käydä jollekin kaupassa tms. Hyvin toimii. 

Ihmettelen vähän kyllä tuota, kun mainitset, että ei ole läheisiä _miespuoleisia_ tuttuja. Kannattaa ehkä tiedustella apua myös naisilta, suurin osa meistä kuitenkin osaa ja pystyy auttamaan kuvaamissasi tilanteissa. 

Tämäpä juuri. Minua noissa "miesten töissä" jeesaa aina pikkusisko. Hoituu aloittajan kuvaamat ongelmat ja isommatkin työt. Itse en osaa yhtään mitään, mutta se ei johdu sukupuolestani, vaan totaalisesta kiinnostuksen puutteesta.

Vierailija
228/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun ei sitä vaan "laiteta" seinään, vaan se vaatii oikeanlaisen poran, oikeanlaisen terän ja jonkun tupenkin sinne läpeen. Muistan, kuinka nuorempana nykyinen exäni, joka on erittäin taitava poraaja aina olut ja sen alan ihmisiäkin, sai kuitenkin kerrostalon betoniseinäämme joskus ison lohkeaman.

Oletko oikein vieressä katsonut, kun joku tekee. 

Oletpa niin pätevän kuuloinen. 

Tuollaiseen taulu reikään riittää ihan mikä tahansa akkuporakone. Ei tarvitse olla iskuporakonetta, mikä kai on se tarkoittamasi erikoiskone. 

Sopivan kokoinen kiviporanterä, suora linja ja porataan reikä, johon laitetaan se "tuppi" eli proppu. Poranterän koko valitaan propun koon perusteella. Se proppu ja ruuvit tulee yleensä sen hyllyn mukana. 

Mutta kaikesta saa vaikeaa, jos niin haluaa tehdä. 

Vierailija
229/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama tuli mieleen. 3 kg on sellainen paino minkä aikuisen, pienikokoisenkin naisen pitäisi pystyä kantamaan ilman pienintä ongelmaa. Eli kyseessä on sairas ihminen, joten jotku tukipalvelut voisivat olla mahdollisia.

Vierailija
230/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpottaa elämää kummasti, kun vain alkaa opetella uusia taitoja mukavuusalueen ulkopuolelta. 

Kun asuu toisen omistamassa asunnossa vuokralla, ei kysymys ole mukavuusalueen ulkopuolelle astumisen pelosta, vaan viisaudesta, ettei ala söheltää toisen seiniin miljoonaa epäonnistunutta reikää.

Muuten hyvä argumentti mutta kun yleensä ne vuokranantajat kieltää  kaikkien reikien teon seiniin. Myös sinun hyllyjesi laiton. 

Vierailija
231/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetella? Minulla opetettiin nuo sinun  niin sanotut miesten hommat jo kotona lapsuudessa. 

Nainen,50 v. 

Nimenomaan, sen takia juuri ne hommat osaat, koska joku OPETTI ne sinulle ensin. Samoin ne on miehille joku ensin opettanut, harvempi on joku täysin itseoppinut.

Minä ainakin olen opetellut ihan itse, eikä ole mitenkään vaikeaa. Ja jos nyt viisikymppisenä ei vielä osaa, ehkä on korkea aika opetella. Sitten ei tarvitse aina etsiä apua jokaiseen pikkujuttuun. 

Vierailija
232/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä on semmoisia firmoja tai sitten nykäiset naapuria hihasta. Suomessa saisi enemmän ottaa tuulta alleen noi apit, joissa tarjotaan apua naapurille. Olisi helposti löydettävissä juurikin poran omistaja, joka osaa käyttää sitä. Piipahtaa äkkiä vaikka kymppiä vastaan tekemässä ne reiät. Sitten siellä saa antaa tähtiä yms.

Telkkarissa mainostetaan tätä Foxdo juttua, että olisko se sitten se mitä tuossa ajan takaa. :)

Työn hinta on vaan Suomessa jäätävää. Rautakauppa möi lipevästi hymyillen venttiilin kerrostaloasuntoa seinää varten, mutta sen asentaminen olisi maksanut monta sataa euroa ja firma ilmoitti, että pienin mahdollinen veloitus koskee kolmea tuntia, vaikka itse työ kestäisi vain tunnin.

Mä en osta koskaan firmalta.Itsenäiset timpurit tekee edullisemmin ja paremmin.

Vierailija
233/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen selittää naisille mitä tehdä, jotta suhteen epätasapaino vaan jatkuisi. 

Naiset usein jo tekee puolet ja nyt pitäisi vaihtaa renkaat ja porata hyllytkin seinään. 

Suomalainen mies on kuolemassa sukupuuttoon, mutta ei ole iso haitta tuo. 

Kylläpä se onkin raskasta vaihtaa renkaat tai porata hyllyt seinään. Ei ole. Edes naiselle. 

Vierailija
234/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varmaan kiva tunne kun pääsee kuittaamaan heikommalleen. Tuohon edellä kuvattuun ei tarvitse olla vammainen, siihen riittää tennis/golfkyynärpää tai joku olkapäävamma vaikka.  Jaan tuskasi, sisko. 

Vierailija
235/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole koskaan ollut parisuhteessa niin ongelmat eivät ole tuollaisia, että poraaminen on miestentyö ja sitä ei voi nainen tehdä.

Vierailija
236/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän paikallista fb-ryhmää, jossa voi pyytää ja tarjota apua ilmaiseksi tai vaihtokaupalla. Jos sellaista ei ole, sen voi itse perustaa. Aina on jotain tilanteita, jossa voi itse auttaa muita vastineeksi, lainata tavaraa tai käydä jollekin kaupassa tms. Hyvin toimii. 

Ihmettelen vähän kyllä tuota, kun mainitset, että ei ole läheisiä _miespuoleisia_ tuttuja. Kannattaa ehkä tiedustella apua myös naisilta, suurin osa meistä kuitenkin osaa ja pystyy auttamaan kuvaamissasi tilanteissa. 

Näinpä. Mä ainakin oon asentanut kattolampun,porannut reikiä seinään ja laittanut autonsa renkaasta irronneen pölykapselin takaisin paikoilleen. Hän sit on laittanut mun hiukset ja tehnyt meikin juhliin.N45

Vierailija
237/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet jutut voi olla yksin tosi vaikeita, vaikkei oikeastaan olekaan iso juttu. 

Tänään yritin asentaa rullaverhoa ikkunaan. En saanut yksin edes mitattua oikeaa paikkaa. Onneksi tässä on naapurit lähellä, niin sain apua kun pyysin.  

Vierailija
238/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varmaan kiva tunne kun pääsee kuittaamaan heikommalleen. Tuohon edellä kuvattuun ei tarvitse olla vammainen, siihen riittää tennis/golfkyynärpää tai joku olkapäävamma vaikka.  Jaan tuskasi, sisko. 

Miksi tästä pitää vetää herne nenään ja sitten samassa viestissä luetella niitä potentiaalisia vammoja ja vaivoja? Itselläni on krooninen käsivamma ja kyllä mä olen tarvinnut apua sen vuoksi eikä siinä ole mitään loukkaantumisen aihetta.

Eri

Vierailija
239/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei tuo silti mihinkään miesten/naisten töihin liity. Tuollainen ihminen ei kykene kantamaan edes vastasyntynyttä vauvaa tai pyykkejä koneeseen, eli on täysin autettava. Ikävä juttu tietysti, mutta ei se naiseuteen liity. 

Vierailija
240/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut kuittailua, vaan ehdotus. Jos pienen kauppakassin kantaminen on jo hankalaa, niin se vaikeuttaa elämää monissa muissakin askareissa.  Siksi koitin ehdottaa avustajan hankkimista, edes siksi aikaa, että saa kyynärpään kuntoon.   Omaiseni tarvitsi murtuneen jalan vuoksi avustajan väliaikaisesti ja siitä oli suuri apu.  Varmasti haetaan uusiksi, jos vastaavaa sattuu 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme