HS: Bioeetikko Joona Räsänen: "Nykyaikaiset deittimarkkinat tuottavat liikaa häviäjiä miehissä, ja se luo pohjaa konservatiivisuudelle"
https://www.hs.fi/feature/art-2000010525230.html
Yhä useampi mies on jopa neitsyt päälle kolmekymppisenä eikä saa yrityksestä huolimatta mitään vastakaikua naisilta.
Samaan aikaan pienellä murto-osalla miehistä jotka ovat hyvännäköisiä, pitkiä ja atleettisia, on takana jopa satoja naisia ja heillä voi olla samaan aikaan 5-10 "situationship"- seksisuhdetta eri naisten kanssa.
Räsänen povaa, että radikalismin ja äärikonservatiivisuuden nousu jatkuu miesten keskuudessa, sekä miesten ja naisten poliittinen kartta on ideologioiltaan ja aatteiltaan päinvastainen. Sukupuolet eriytyvät yhä kauemmas toisisistaan.
Kommentit (738)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitakin miehiä vaivaa hirveä epävarmuus. Miehelläni on kolmekymppinen ystävä, joka ei ole seurustellut tai deittaillut ikinä. Ulkonäössä ei ole mitään vikaa, hän on jopa hyvännäköinen. Hänellä on hauskat jutut ja on fiksu. Töissäkin käy.
Mutta heti, kun hänen pitäisi edes vilkaista jotain naista, josta hän on kiinnostunut, lähtee päälle "en pysty en voi mitä sekin aattelee apua apua apua!". Sitten hän ei edes uskalla yrittää. Olen jopa todistanut tilannetta, jossa yksi nainen tulee häntä jopa iskemään, mutta tämä mies peruutti tilanteesta paniikissa pois.
Monella on varmasti pääkopassa ne ahdistukset, jännitykset ja epävarmuudet, jotka syö mahdollisuudet mihinkään. Sitten kun vielä puhutaan näistä 5% miehistä saa haaremin ja loput ei, niin epävarmuus kasvaa. Itsevarmuus on seksikästä.
Vä
Minun nuoruudessani se oli nimenomaan suositut tytöt jotka päättivät ketkä ei kuulu joukkoon ja manipuloivat pojat hoitamaan homman.
Kas tämähän on tilanne nykyaan ihan globaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Ja monessako kädellisten joukossa maksetaan elareita ja kasvatusvastuu kestää yli vuosikymmenen? Haaremikäytös loppuu nopsaan noilla eväillä, ja se puoleen yhteiskuntakin.
Suurimmassa osassa kädellislajeista se siittäjä osallistuu jälkikasvusta huolehtimiseen niin kauan että ovat aikuisia. Itse asiassa jopa ne ilman jälkikasvua jäävät joutuvat hankkimaan niille elantoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja monessako kädellisten joukossa maksetaan elareita ja kasvatusvastuu kestää yli vuosikymmenen? Haaremikäytös loppuu nopsaan noilla eväillä, ja se puoleen yhteiskuntakin.
Suurimmassa osassa kädellislajeista se siittäjä osallistuu jälkikasvusta huolehtimiseen niin kauan että ovat aikuisia. Itse asiassa jopa ne ilman jälkikasvua jäävät joutuvat hankkimaan niille elantoa.
Noniin neiti bonobo, perse pystyyn uros tulee.
Eipä näistä asioista pysty edes keskustelemaan kun niin naiset kuin toiset miehetkin ovat täysin empatiakyvyttömiä ja jopa ilkeitä. Mitä olen uutisia ja videoita katsellut aiheesta nimeltä naisettomuus, niin siitä puhuu ihmiset jotka ei tiedä pätkääkään asiasta, eivätkä sitä miltä sellainen tuntuu kun et kelpaa yhtään kenellekkään. Heillä harvemmin on edes ollut omakohtaista kokemusta asiasta. Ainoa mitä tarjotaan jatkuvasti on että yksilön itsensä tulee auttaa itseään ja ottaa itseä niskasta kiinni ja ryhdistäydyttävä.
Se on vaan monesti vähän sama kuin sanoisi pitkäaikaistyöttömälle että MENE TÖIHIN. Sillä ei aiheuteta muuta kuin lisää katkeruutta.
Vierailija kirjoitti:
"Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet että tällaisella tässä vaiheessa on enää väliä? Jopa tämä lopputulema sataa sen äärioikeiston ja radikalismin laariin. Vahinko on jo tapahtunut. Sukupuolet erkanevat toisistaan ja miehissä on todella suurta vihaa naisia kohtaan. Siis aivan silmitöntä vihaan. Sen muoto vaihtelee."
Aina on ollut olemassa miehiä jotka vihaavat naisia. Ei se ole mikään uusi keksintö tai uusi lopputulema. Se on todellisuus jossa suuri osa naisista kasvaa ja elää. Ja näin on aina ollut. Vahinko mitä aiheutuu koituu vain niille miehille itselleen jotka radikaalisoituu tai muuttuu konservatiivisemmiksi, sillä he itse ajavat itse itseään kauemmas naisista.
Se, että aina on ollut jotain ei ole mikään veruke mihinkään. Radikalisoitunut mies voi halutessaan tappaa sinut kostoksi pillun puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
No voi nyt v*ttu. Kyllä itsessä on vika jos ei KENELLEKÄÄN kelpaa. Kannattaisi katsoa peiliin.
Kyllä. Itseäni ainakin epäilyttäisi mies joka ei ole kenellekään koskaan kelvannut.
Missä vika? En minä halua kiiltävää katinkultaa. Jos aitoa ei saa, olkoot. Siis toisin sanoen en halua pinnallista loistoa ja mammonaa vaan ihan oikean aidon ihmisen jolla on sydän. On se kumma että ei tajuta että aidosti hyväsydäminen terveesti itseään rakastava ja hyväksyvä ihminen kykenee tarjoamaan sitä myös tosille. On arvoja joita ei voi rahalla ostaa eikä ulkonäöllä korvata.
Jos sinun pitäisi valita, valitsisitko oman itsesi kaltaisen kumppanin? Käsi sydämellä. Ja jos et, mieti miksi et. Sieltä voi löytyä vastaus siihen kelpaamattomuuteen.
Toinen asia jota ihmettelen on tuo kelpaaminen. Miten vähän ihminen itseään rakastaa ja miten mitättömänä pitää kun väkisin pitää KELVATA!
Eikö se tunnu jo alentavalta; - kelpasin.? Minä ainakin haluan olla se joka on numero yksi, en mikään paremman puute tai kelpuutettu koska muuta ei saatu.
Kyllä se vaan on niin pitkälti itsetuntokysymys. Kun ei arvosta itseään, kun pitää itseään aina huonompana. Kun on riippuvainen toisten mielipiteistä, varsinkin niistä negatiivisista joilta ei taatuksi yksikään meistä välty. Et niin komeaa tai kaunista löydy ettteikö löydy kuoro huutamaan ja mollaamaan ja arvostelemaan.
Itsensä arvostus lähtee oman itsensä sisältä. Siitä että tietää olevansa hyvä ja aivan saman arvoinen kuin kaikki muutkin.
Tässä faktaa:
Ulkoaohjautuvan ihmisen oma identiteetti on kateissa.
Ulkoaohjautuva ihminen muodostaa oman identiteettinsä ulkopuolisen ilmiön tai ihmisen mukaan ja alkaa elää tämän kautta ( esim. työ, harrastus, sosiaalinen media)
Ulkoaohjautuva, riippuvainen muiden mielipiteistä, ei omaa minää tai sitten se on hyvin heikko ja helppo muovata. Itsearvostus on nolla.
Yksin jääminen pelottaa niin jumalattomasti. Mieli ja ajatukset pyörii pelkän seksin ympärillä ikäänkuin se olisi elämän keskipiste, mitään muuta elämää ei olisi.
Olen pahoillani mutta edelleenkään en valitsisi miestä jonka minuus on noin hukassa.
Vika on naisissa ja vain naisissa. Ei ole muuta vaihtoehtoa. Niin kauan kun yksikin kunnollinen mies on ilman ja nistit, linnakundit yms saavat naista.
Niin, nykyään naisellakin on jotain oikeuksia ja valtaa omaan elämäänsä. Ei tarvitse ottaa mitä tahansa huonia miestä puolisoksi. Jos miehillä tutisee puntti tämän takia, niin eipä voi mitään.
Feministiset miesvihakampanjat alkavat vihdoin tuottaa tulosta. Te haukuitte kaikkia miehiä etuoikeutetuiksi, misogynisteiksi, rastisteiksi, toksisiksi sun muiksi ihan päästä vedetyiksi asioiksi.. ja nyt kehtaatte ihmetellä että me emme edes halua pelata koko peliä josta palkkiona on päästä jonkun shokkivärihiuksisen miestenvihaajan nöyryytettäväksi? Ansaitsette paskanne korkojen kera ilman mitääm myötätuntoa. Nyt kun on pelimerkit pelattu on myös aika nauttia palkinnosta. Tai no, kai jostain helsingin vassemmistopiireistä heikkoja miesfeministejä vielä löytyy kotiinne nyyhkimään.
Menkääs kaikki jankkaajat puolin ja toisin käymään kävelyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vika on naisissa ja vain naisissa. Ei ole muuta vaihtoehtoa. Niin kauan kun yksikin kunnollinen mies on ilman ja nistit, linnakundit yms saavat naista.
Itsensä myymisestähän tässä on kyse. Jos kansa haluaa moottoripyöriä, miksi myydä heille polkupyöriä? Aivan samoin on turha myydä itseään sellaiselle, joka haluaa jotain muuta. Vika ei siis ole asiakkaassa, vaan vääränlaisen tuotteen tarjoajassa. Mikään laki ei pakota naisia haluamaan juuri sinunkaltaistasi miestä.
Vierailija kirjoitti:
"Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet että tällaisella tässä vaiheessa on enää väliä? Jopa tämä lopputulema sataa sen äärioikeiston ja radikalismin laariin. Vahinko on jo tapahtunut. Sukupuolet erkanevat toisistaan ja miehissä on todella suurta vihaa naisia kohtaan. Siis aivan silmitöntä vihaan. Sen muoto vaihtelee."
////////////
Tuollaisia miehiä on ollut aina. Suurin osa miehistä ei vihaa naisia, päin vastoin. Sinulle nyt vain on sattunut jotkut huonot naisvihaajageenit.
Kuinkas objektiivinen tämä tutkija itse on?
Vierailija kirjoitti:
Miten se kokemattomuus tulee ilmi koulussa ja työpaikalla? Ei minulla ainakaan ole tullut mieleen kysyä miehiltä, että onkos sinulla ollut jo seksiä naisen kanssa. Jos kuulen jonkun olevan sinkku, en ala tentata häntä, että oletkos sinä seurustellut koskaan kenenkään kanssa. Millaisissa työpaikoissa te oikein olette?
Vastasin kun kysyttiin ja nyt olen työpaikalla pilkan kohteena. Etenkin jos tulee erimielisyyttä tai riitaa niin tuolla asialla lyödään ja kovaa. Työpaikan illanviettoihin en viitsi edes lähteä nälvittäväksi. Naisillekkin vastaan koska haluan olla rehellinen ja yritän selittää etten haluaisi ensitreffeillä vielä isäpuoleksi, kuten eivät varmasti nämä naisetkaan olisi halunneet silloin aikoinaan omilla ensitreffeilläään ryhtyä äitipuoleksi. Ei vaan näin päälle nelipymppisenä löydy naisia joilla ei jo olisi perhettä tai jotka kelpuuttaisi täysin kokemattoman miehen. Eikä ne perheellisetkään kelpuuta sen paremmin. Olen kelvannut kuitenkin rahaa lainaamaan, vaikka takaisin en sitten niitä saa vaikka lupaillaan. Sain siten ensimmäisen halaukseni vaikka kalliiksi sekin tuli.
Kyllähän se on sillain, että nuo miehet ja naiset, jotka paneskelavat satojen ihmisten kanssa ja muutenkin sikailevat, menevät Helvettiin jossa niitä demonit kiduttavat ikuisesti! Sieltä ne eivät pääse pois!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi nyt v*ttu. Kyllä itsessä on vika jos ei KENELLEKÄÄN kelpaa. Kannattaisi katsoa peiliin.
Kyllä. Itseäni ainakin epäilyttäisi mies joka ei ole kenellekään koskaan kelvannut.
Missä vika? En minä halua kiiltävää katinkultaa. Jos aitoa ei saa, olkoot. Siis toisin sanoen en halua pinnallista loistoa ja mammonaa vaan ihan oikean aidon ihmisen jolla on sydän. On se kumma että ei tajuta että aidosti hyväsydäminen terveesti itseään rakastava ja hyväksyvä ihminen kykenee tarjoamaan sitä myös tosille. On arvoja joita ei voi rahalla ostaa eikä ulkonäöllä korvata.
Jos sinun pitäisi valita, valitsisitko oman itsesi kaltaisen kumppanin? Käsi sydämellä. Ja jos et, mieti miksi et. Sieltä voi löytyä vastaus siihen kelpaamattomuuteen.
Toinen asia jota ihmettelen on tuo kelpaaminen. Mi
Et sinä mitään pahoillasi ole vaan ilkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vierailija kirjoitti:
Aina on ollut olemassa miehiä jotka vihaavat naisia. Ei se ole mikään uusi keksintö tai uusi lopputulema. Se on todellisuus jossa suuri osa naisista kasvaa ja elää. Ja näin on aina ollut. Vahinko mitä aiheutuu koituu vain niille miehille itselleen jotka radikaalisoituu tai muuttuu konservatiivisemmiksi, sillä he itse ajavat itse itseään kauemmas naisista.
Defenssi. On tämä ihan eri sfääreissä nyt kuin koskaan. Nyt on siihen syy ja motiivi Huvikseenko tästä kehityksestä kirjoitetaan viikoittai
Edelleen defenssi. Koska tällaista on edes kirjoitettu viikoittain? Takerrut tähän ajatukseesi "ennenkin on ollut " kuin hukkuva oljenkorteen. Ettet vain ole piilokonservatiivi? Maailma muuttuu ja nopeasti. Muutosahdistuksessasi luulisi että ymmärrät jollain tavoin miesten tilannetta, mutta sinun konservatiivisuutesi on sidoksissa nykyhetkeen länsimaissa joka on kuin tehty naisille ja sen muuttuminen pelottaa. No se muuttuu. Ei toki kotoperäisen radikalisoitumisen vuoksi vaan pääasiassa geopolitiikan ja demografian vuoksi. Mutta eikö ollut kiinnostavaa huomata että naisistakin löytyy konservatiivi kunhan se vain edesauttaa itseään, kuten naisten nykyinen ylivalta tällähetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vierailija kirjoitti:
////////////
Tuollaisia miehiä on ollut aina. Suurin osa miehistä ei vihaa naisia, päin vastoin. Sinulle nyt vain on sattunut jotkut huonot naisvihaajageenit.
Vielä. Suurin osa miehistä ei vihaa naisia, vielä. Feministit työskentelevät uutterasti varmistaakseen että loputkin ymmärtävät alkaa vihaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset saa kaikki vikansa anteeksi? Ei haittaa epävarmuus, ei mt ongelmat, ei huono hygienia, eikä muutkaan elämänhallinnan ongelmat, mutta miehillä niitä ei siedetä yhtään.
Minulle on ihan ok jos kelvottomat miehet jää yksin, mutta niin pitäisi jäädä vastaavien naistenkin.
Miehillä on/oli 20 kertainen testotaso naisiin verrattuna. Testo on yksi primääreistä libidon ajureista.
-> Seksi on kovaa valuuttaa, jos toinen haluaa sitä 20 kertaa enemmän.
Nythän tilanne on onneksi oikenemassa ja pelkällä pilulla ei ole kauheasti arvoa. Naisiltakin vaaditaan _suhteeseen_ jotain substanssia myös.
Tyypillinen äärifeministin yritys lietsoa vihaa keskustelulle, jossa pyritään auttaa tiettyä ihmisryhmää.