Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Kallio on niin suosittu asuinlue? Nuori haluaisi muuttaa sinne, mutta minä en haluaisi nuortani sinne

Vierailija
23.07.2024 |

Mitä tekisitte? Lapseni pääsi opiskelemaan Helsinkiin ja nyt on edessä asunnon etsintä. Nuori on vakaasti päättänyt, että haluaa muuttaa Kallioon ja mikään muu alue ei oikein kelpaa. Meillä olisi mahdollisuus hankkia n. 220.000€ asunto, johon lapsi voisi muuttaa ja näin auttaa taloudellisesti. Mutta en haluaisi omistaa asuntoa Kalliosta, enkä että lapseni asuisi siellä. Olen itse asunut Kalliossa ja tuolla meidän käytössä olevalla summalla ei saa vain Kallion rupuisimmilta alueilta kämpän.

Kun yritän ehdottaa, että katsotaan asuntoa esim. Haagasta, niin nuori ilmoittaa, että ei ole valmis muuttamaan niin huonojen liikenneyhteyksien päähän. Minä alan pikkuhiljaa olemaan sitä mieltä, että emme hommaa asuntoa ja nuori saa itse hommata vuokra-asunnon sieltä mistä haluaa ja avustamme sitten vähän vuokran hinnassa.

Kuinka ärsyttävä/huono äiti olen, jos en toteuta nuoren haavetta? Kuinka lellitty lapsi on, jos toteutamme hänen haaveen?

Kommentit (123)

Vierailija
21/123 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

!!! Etkö ymmärrä lukemaas?

!!!!Olisiko vaihtoehtona myös se, että maksaisit lapsellesi ennakkoperintönä 22000 e käsirahaksi, jolloin lapsi voisi ostaa itselleen asunnon haluamallaan sijainnilla? Lainaa vuokran sijaan lyhentäessään lapsi samalla kartuttaisi varallisuuttaan. Lopun summan voisit sijoittaa haluamallasi tavalla.&nbsp!!!!!

Vierailija
22/123 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallio on hyvä paikka asua,suurin osa täällä asuvista on ihan tavallisia eläkeläisiä,opiskelijoita ja työssäkäyviä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/123 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vanhempana antaisi lapsen muuttaa Kallioon huumeiden, narkkien ja baarien takia. Miksi hän sinne haluaisi muuttaa, jos on kunnollinen?

Vierailija
24/123 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole viherkommunistien asuinalue? 

Vierailija
25/123 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

!!! Etkö ymmärrä lukemaas?

!!!!Olisiko vaihtoehtona myös se, että maksaisit lapsellesi ennakkoperintönä 22000 e käsirahaksi, jolloin lapsi voisi ostaa itselleen asunnon haluamallaan sijainnilla? Lainaa vuokran sijaan lyhentäessään lapsi samalla kartuttaisi varallisuuttaan. Lopun summan voisit sijoittaa haluamallasi tavalla.&nbsp!!!!!

Ilman tuloja ei saa mitään asuntolainaa.

Vierailija
26/123 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flytta till Eira. Här är livet ihanaa.

Solveig från Eira

Vierailija
27/123 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkeiässä, mutta jos valinta olis Kallio ja Haga tai vastaava, niin Kallioon minäkin menisin. 

Mä muuttaisi Haagaan Eilen, jos vain olis varaa riittävän kokoiseen asuntoon!

Vierailija
28/123 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallio on hyvä paikka asua,suurin osa täällä asuvista on ihan tavallisia eläkeläisiä,opiskelijoita ja työssäkäyviä. 

Alkoholisoituneita eläkeläisiä, hoipertelevat kaduilla, nuoret huumeiden vaikutuksen alaisina, paljon neuloja siellä täällä, lisäksi köyhiä opiskelijoita. Tavallinen keskiluokka ja varakkaat tietenkin puuttuvat Kalliosta 

Vierailija
29/123 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rento paikka, hyvät liikenneyhteydet ja asunnon saa aina vuokrattua. nuorena voi haluta asua vilkkaammassa paikassa, jossa pääsee helposti baareihin ym. ja sieltä kotiin. Myöhemmin voi arvostaa enemmän rauhaa. Kalliossakin on eroja eikä tarvitse muuttaa ihan pahimmalle bilekohdalle. Jos et halua ostaa kämppää, vuokratkaa ja nuori voi arvioida ensin onko tuo mieluisa paikka. 

Vierailija
30/123 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asukkaiden keskitulot 27 700 euroa vuodessa, yksinasuvia on puolet Kallion väestöstä.

Vierailija
31/123 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea Oikotie-haku: Torkkelinmäellä 42,5 m2, putkiremontti tulossa, 219 000 e

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/21225780

Torkkelinmäellä 34 m2, pieniä remontteja tulossa, 219 000 e

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/21645594

Muualta voi sitten saada erikokoisia tai muuten erilaisia.

Vierailija
32/123 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö provo. Ei kukaan täysipäinen ihminen ajattele tuolla tavalla kuin ap. 

Vierailija
33/123 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vanhempana antaisi lapsen muuttaa Kallioon huumeiden, narkkien ja baarien takia. Miksi hän sinne haluaisi muuttaa, jos on kunnollinen?

Niin, kun huumeita, narkkeja ja baareja ei ole missään muualla kuin Kalliossa :D

Vierailija
34/123 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisoituneita eläkeläisiä, hoipertelevat kaduilla, nuoret huumeiden vaikutuksen alaisina, paljon neuloja siellä täällä, lisäksi köyhiä opiskelijoita. Tavallinen keskiluokka ja varakkaat tietenkin puuttuvat Kalliosta 

Ei puutu. Mikään asuinalue ei ole pelkästään tietyn ihmisryhmän asuttama. Maailma ei ole mustavalkoinen. 

t. tavalliseen keskiluokkaan kuuluva Kalloin asukas

Vierailija
35/123 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Kallioon. Tarjoa vaikka Töölöä.

Vierailija
36/123 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sijoitusvinkeistä. En ole ikinä kiinnostunut sijoittamisesta tai siitä, että rahoille pitäisi saada jotain tuottoa. Näen, että raha kannattaa käyttää elämiseen, kun on vielä elossa. Nuo rahat ovat maanneet tilillä neljä vuotta odottamassa sitä, että keksin mihin haluaisin ne käyttää. Ja tiedän, että harva tekisi niin, Jos olisin sijoittanut kaikki rahat kerralla pankin ehdottamiin rahastoihin, niin olisin ottanut takkiini tällä aikavälillä niistä (siis jos nyt myisin ne). 

Lapsi pääsi opiskelemaan yliopistoon, mutta mitä tekemistä sillä on tämän asuntoasian kanssa? Kai ammattikorkeakoululaiset ihan yhtälailla tarvitsevat asuntoa, vaikkakin lyhyemmän ajan?

Ja minua itseäni todella ärsyttää tuo prinsessa asenne ja siksi tekisi mieli luopua koko asunnonhankkimisen ajatuksesta. Lapsella ei siis ole kovin hyvää käsitystä Helsingin liikenneyhteyksistä tai muista asuinalueista. Lisäksi kun olemme katselleet mahdollisia asuntoja, niin aikamoisia vaatimuksia asunnolle olisi. Esim. väärän väriset laatat kylpyhuoneessa ovat kauhistus (kylpyhuone kuitenkin remontoitu alle 10 vuotta sitten ja ihan siisti), kun mielikuvissa lattian pitäisi olla harmaa ja seinien valkoiset. Ja seinien maalaaminen itse tuntuisi melkein ylivoimaiselta

ap

Vierailija
37/123 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Kallioon. Tarjoa vaikka Töölöä.

Nuori muuttaa tasan sinne, minne itse haluaa. Sillä ei ole mitään merkitystä, mitä mamma tarjoaa ja miten paljon mamma uikuttaa. Nuori elää omaa elämäänsä ja vuokraa asunnon jos mamma ei osta. 

Vierailija
38/123 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rottia, narkkareita ja vasemmistovihreistä hörhöimmät naapureina. Kiva. 

Laitahan linkki tuohon "hörhötietoon".

Vierailija
39/123 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sitä asumislisää edes vanhemman omistamaan asuntoon? Kannattaa mieluummin ehkä vuokrata.

Vierailija
40/123 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmö provo. Ei kukaan täysipäinen ihminen ajattele tuolla tavalla kuin ap. 

Tämä on päivän huonoin provo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi