PITUUTTA kommentoidaan Maxille lähes päivittäin. Päin naamaa ihmettelijät ovat Maxin mukaan lähes aina miehiä.
Max Blomfelt on 165 senttimetriä pitkä. Tai lyhyt, kuten Blomfelt itse huomauttaa. Keskiverto suomalaismies on häntä noin 15 senttimetriä pidempi.
Max on Suomen seuratuimpia sometähtiä. Hän aloitti uransa YouTubesta, jossa hänet tunnetaan nimimerkillä Boheemi. Alustalla Maxilla on 120000 seuraajaa.
PITUUTTA kommentoidaan Maxille lähes päivittäin. Päin naamaa ihmettelijät ovat Maxin mukaan lähes aina miehiä. Naisten mielipiteitä voi sen sijaan tulkita esimerkiksi Tinder-profiilien teksteistä. Yhä useampi laittaa deittiprofiiliinsa vähimmäispituuden, jota lyhyempien miesten on turha lähestyä.
En ole kuullut kasvotusten kommentteja naisilta, mutta en tiedä johtuuko se siitä, että he puhuvat sillä hetkellä 165-senttiselle miehelle. Myöhemmin saatan huomata tällaisen tyypin Tinderissä pituusrajan. Mua se ei haittaa.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikani on 165cm enkä itsekään ole kuin 170. Hyvin on pärjätty.
No juuri näin. On tämä maailma mennyt kummaksi, kun tällaisiin asioihin takerrutaan kuin yleisinä totuuksina. Itselleni kumppanin pituus ei ole ensisijainen kysymys. Toki on naisia, jotka vaativat mieheltä täydellisyyttä kaikissa suhteissa. Samoin osa miehistä vaatii kumppaniltaan jotain yli-ihmisyyttä. Yleensä nämä vaatimukset koskevat ulkonäköä.
Trolaamisesi ei asiaa miksikään muuta
Noh, me kokeneemmat naiset sanomme että miehen "lyhyys", korvaantuu kyllä sillä toisella asialla. Sekä toisinpäin, mitä isompi mies sen pienempi... se. Tosin nenä antaa osviittaa mitä housuista löytyy..
Naiset on pinnallisia se seikka on tullut julki jo tosi monta kertaa ja tosiasiassa miehet jotka vinoilee pituudesta, eivät kuitenkaan uskalla puolustaa kunniaansa kaksintaistelulla tai pyytää anteeksi käytöstään.
Silti pitää sättiä lyhyydestä. Mutta ei uskalleta ottaa kaksintaistelua, jossa kunniaaansa voi puolustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jollain on ongelma Maxin pituuden kanssa, niin Maxilla itsellään.
Itse olen kaljuuntuva, keski-ikäinen, dadbod tyyppinen insinööri mies, eikä mulla ole mitään ongelmaa saada naista. Varmasti jos rypisin itsesäälissä, peilistä tuijottelisin katoavia hiuksia ja vetelisin vatsaa sisäänpäin näyttääkseni hoikemmalta, niin flaksi olisi huonompi. Epävarmuuden pystyy melkein haistamaan.
Itsevarmuus ja omassa kropassa viihtyminen näkyy ulospäin ja se vetoaa naisiin.
M42
Sanoo mies joka osaa työntää kaulansa eteen paljastaen kaksoisleuan alta oikean leukansa röyhtäisten ja samalla aaltoliikkellä rytmikkäästi pärisee pieru kumartaen.
Mösjöö M42 vanhuuden synonyymi
Niin noh, oletin että edes jonkin tasoinen sivistys ja käytöstavat kuuluvat naista miellyttävän miehen repertuaariin, sorry siitä.
M42
Vierailija kirjoitti:
TÄYSIN olan kohautuksella ei Max pituuteensa kuitenkaan suhtaudu. Alkukesästä Max oli pysähtynyt maasturilla liikennevaloihin, ja katsahtanut peilikuvaansa viereisen kauppakeskuksen näyteikkunassa. Jostain syystä näky nauratti.
Mietin, että hyi. Pieni mies ajamassa näin isoa autoa, ei helvetti! En pystynyt katsomaan enää itseäni. Oli elämäni pisimmät liikennevalot.
Ilkka Pietilän mukaan pituudella on yhteys maskuliinisuuden kokemukseen.
Pitkä mies saattoi ennen olla hyvä työmies, mutta nykypäivän tietotyössä ei pituudella tai lihaksilla ole yhtä paljoa merkitystä. Silti lyhyet miehet voivat ajatella olevansa vähemmän miehiä, Pietilä kertoo.
Pituus on monelle miehelle kova paikka, eikä täysin turhaan. Kansainvälisissä tutkimuksissa on todettu, että pitkät miehet jopa tienaavat lyhyitä enemmän. Naisilla sen sijaan taloudelliseen tilanteeseen vaikuttaa paino.
Moni myös ajattelee, että pitkät miehe
Olisko kenelläkään enempää tietoa tästä tutkimuksesta miten naisen paino vaikuttaa taloudelliseen tilanteeseen? Ihan vaan sillä kysyn että paljonko pitää lihota että pääsen tästä paskasti paljastusta työstä eroon.
Ihan yhdentekevää hänen pituutensa. Tyyli on se, joka näkyy ensin.
Henkilökohtaisesti en kiinnostuisi hänestä ( liian lihaksikas, liian babyface ) - ihan sama mikä pituus.
Vierailija kirjoitti:
Oman varsin "tieteellisen kaavani" mukaan miehen fyysinen viehättävyys perustuu kolmeen eri tekijään, kasvoihin, joka muodostaa 50% miehen viehättävyydestä, pituudesta, joka muodostaa 25%, ja vartalosta (lihaksikkuus, rasvaprosentti yms.), jälleen 25%. Tämä on toki yleistys eivätkä kaikki naiset painota näitä tekijöitä samalla tavalla. No, Maxin kasvot ovat keskinkertaiset, joten annetaan hänelle vaikka 5/10 (saattaa olla vähemmänkin). Pituus taas on selvästi heikoin ominaisuus, joten annetaan siitä vaikka 2/10. Vartalosta en pysty paljon sanomaan, mutta ainakaan hän ei ole lihava, joten annetaan vaikka jälleen keskinkertainen 5/10. Kun laskemme nämä arvot yhteen yllä mainitsemani kaavan mukaan, Max saa ulkonäköarvosanaksi 4.25/10.
Tämän mukaan Max olisi siis ulkonäöltään alle keskiarvon. Tutkimukset kerta toisensa jälkeen osoittavat, että naisia aidosti kiinnostaa vain noin top 20% miehistä. Joten Max ei ole lainkaan tuolla tutkalla. T
Katsoitko ollenkaan kuvia? Max on komea. Ainakin 8-9/10 kasvoiltaan. Kroppa näytti juuri naisten mieleiseltä, eli normaali ja jäntevä, eli sama, 8-9/10. Pituus karsii osan naisista, osaa ei. Absoluuttista arvosanaa siihen ei voi laittaa, mutta alle keskipituuden, eli sovitaan se 2/10, vaikka osalle naisista se tosiaan ei ole miinus. Sinun kaavallasi siitä tulisi vajaa 7/10, eli selvästi päästään paremman puolelle. Persoona tietysti oikeasti ratkaisee, ei ulkonäkö, mutta tosiaan noin komea tyyppi saa kyllä helposti kumppanin niistä, jotka eivät kaipaa pitkää miestä, jos on muuten mukava.
Maxilla oli muuten itsellään pituuskriteeri naisille, joten lähtökohtaisesti turha ja tekopyhä valitus, eli siitä miinus Maxille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄYSIN olan kohautuksella ei Max pituuteensa kuitenkaan suhtaudu. Alkukesästä Max oli pysähtynyt maasturilla liikennevaloihin, ja katsahtanut peilikuvaansa viereisen kauppakeskuksen näyteikkunassa. Jostain syystä näky nauratti.
Mietin, että hyi. Pieni mies ajamassa näin isoa autoa, ei helvetti! En pystynyt katsomaan enää itseäni. Oli elämäni pisimmät liikennevalot.
Pitkä mies saattoi ennen olla hyvä työmies, mutta nykypäivän tietotyössä ei pituudella tai lihaksilla ole yhtä paljoa merkitystä. Silti lyhyet miehet voivat ajatella olevansa vähemmän miehiä, Pietilä kertoo.
Pituus on monelle miehelle kova paikka, eikä täysin turhaan. Kansainvälisissä tutkimuksissa on todettu, että pitkät miehet jopa tienaavat lyhyitä enemmän. Naisilla sen sijaan taloudelliseen tilanteeseen vaikuttaa paino.
Vaikea sanoa, onko naisten painon suhteen enemmän korrelaatio vai kausaatio. Nimittäin matala koulutustaso korreloi sekä korkeamman painon että matalamman palkan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailman mittakaavassa 165 cm mies on aivan normaali. Asun maassa jossa yli 175 cm pituiset miehet pitävät itseään pitkinä ja 180 cm tai yli on oikein maininnan paikka. Olen nainen 175 cm ja monet ihmetellyt tai kehunut pituutta vaikka en koe itseäni erityisen pitkäksi. Eksät on minua vähän lyhyempiä. Miehen pituus ei ole vaikuttanut minulla suhteissa mitenkään, ihan muut asiat ovat tärkeitä. Sen olen huomannut että mitä lyhyempi nainen, sitä tärkeämpää hänelle on pitkä mies. Itse olen perheeni lyhyin ehkä jos on jo tuollaiset pitkien geenit niin ei sillä tavalla koe pitempiä mitenkään erityisen viehättävinä että alitajuisesti ajattelisi tärkeänä että tulevat lapset olisi itseä pidempiä.
Kukin ajattelee tyylillään. Itse tulen pitkästä perheestä ja suvusta. Olen niin tottunut pitkiin ihmisiin ympärilläni, että tunnen oloni kotoisaksi nimenomaan pitkän kum
Niin. Minä olen 152cm nainen ja en pahemmin edes hahmota toisten ihmisten pituutta. Kaikki muut on jotain 160-200cm väliltä ja eroa on hankala nähdä. Saman pituisen tunnistan. Samaa on sanonut siskoni ja suunnilleen saman pituinen ystäväni.
Vierailija kirjoitti:
Naiset on pinnallisia se seikka on tullut julki jo tosi monta kertaa ja tosiasiassa miehet jotka vinoilee pituudesta, eivät kuitenkaan uskalla puolustaa kunniaansa kaksintaistelulla tai pyytää anteeksi käytöstään.
Silti pitää sättiä lyhyydestä. Mutta ei uskalleta ottaa kaksintaistelua, jossa kunniaaansa voi puolustaa.
Ei uskalleta, koska olisihan se nöyryyttävää hävitä tappelussa lyhyemmälle. Siinä alentaisi itsensä.
Sivistynyt ei ota sellaista riskiä, koska riski on olemassa.
Kukaan sivistynyt ei kommentoi toisten pituutta. Har va hyvässä parihuhteessa oleva edes noteeraa muita naisia tai miehiä. Muut siis ovatkin näkymättömiä. Mikä ongelma?
Tiedän tuttujen kautta tän tyypin ja tullut oltua samoissa juhlissa. Melko simppeli ja pinnallinen, aiemmat tyttöystävät pitkälti huulitäytteisiä somettajia. Eli voipi olla jokin muu tässä se "ongelma" kuin hänen pituutensa. Sekin varmasti syy joillekin, en sitä sano. Mutta mutta..
Arvasin että pituudesta kommentoivat on enimmäkseen miehiä. Facebookissa oli jaettu maksumuurin takana oleva juttu, ja esikatselusta tämä ei selvinnyt, vaan oli laitettu ikään kuin naiset kommentoisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus on monelle miehelle kova paikka, eikä täysin turhaan. Kansainvälisissä tutkimuksissa on todettu, että pitkät miehet jopa tienaavat lyhyitä enemmän. Naisilla sen
Voit tunkea korrelointisi syvälle sillä olen huonosti koulutettu, ylipainoinen, yli 100, ja rikas nainen. Siinä sulle korrelaatiota luuseri.
Mene muualle pätemään siitä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tuttujen kautta tän tyypin ja tullut oltua samoissa juhlissa. Melko simppeli ja pinnallinen, aiemmat tyttöystävät pitkälti huulitäytteisiä somettajia. Eli voipi olla jokin muu tässä se "ongelma" kuin hänen pituutensa. Sekin varmasti syy joillekin, en sitä sano. Mutta mutta..
Nii varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plus 100 kiloa tekee vähintään 100k lisää massia vuodessa. Alappa lihottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Noh, me kokeneemmat naiset sanomme että miehen "lyhyys", korvaantuu kyllä sillä toisella asialla. Sekä toisinpäin, mitä isompi mies sen pienempi... se. Tosin nenä antaa osviittaa mitä housuista löytyy..
Senkö takia mustilla on leveä nenä?
Miehen pituudella ei ole mitään merkitystä. Suvussani kaikki ovat lyhyitä eli mielestäni normaalin mittaisia.
N 159 cm
Eka poikakaveri - ala-asteella vai?