Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköautoja pian enemmistö Norjassa

Vierailija
22.07.2024 |

Jos tuo onnistuu ilmastoltaan ja maastoltaan vaikeassa Norjassa, miksei muuallakin?

https://www.is.fi/autot/art-2000010539043.html

Kommentit (310)

Vierailija
241/310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tuo ei onnistu siksi, että ei ole rahaa. Toisaalta norjassa on kohta järjetön kasa romua, kun sähköautot saavuttaa 10v iän, akut on loppu ja koko auto käytännössä jätettä.

Niin kaikkien autojen kanssa lopulta käy. Jokainen auto on lopulta romurautaa ja ongelmajätettä. Auto on käyttöesine - kun se on aikansa palvellut siitä hankkiudutaan eroon ja ostetaan uusi.

Paitsi että tuo kierto on Suomessa kaksi kertaa hitaampaa kuin Norjassa. Suomessa keskimääräinen romutusikä on 22,5 vuotta. Siis keskimääräinen. Moni liikennekäytössä oleva auto on museoiässä. Mikäs siinä jos ajoakut kestää sen 20-30 vuotta. Mutta kestääkö?

Ajan neljä vuotta autolla, sitten vaihdan sen uuteen. Ei mua kiinnosta millä romuilla sinä tahd

Luuletko että tässä keskustellaan vain sinun pikkumunan jatkeesta? 

Vierailija
242/310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki-Levi 995km 2xlataus á13min. Vähän vaikea uskoa että Pääset sillä skodallasi yhtään tuota nopeammin perille.

Mä pääsin Leville ja takaisin nolla tankaamisella ja lataamisella. Kuka hullu ajaa koko matkan kun voi nukkua yön junassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sähköautojen puolustajilla jotain kusifantasioita kun pitää jatkuvasti aiheesta fiilistellä?"

Hieno kääntöyritys.

Itse olen ajanut pitkiä matkoja, halki niin USAn ja kuin Keski-Euroopankin.

500 km on kyllä sellainen päivärasti että ei siitä ole halua mennä pidemmälle.  Matkalla on parempaakin tekemistä kuin herpaantua vaarallisesti ratin taakse.

Itselläni on seurapiirirakko, joka kestää tuon.  Vaimon vastaava antaa periksi jo ainakin 100 km aiemmin.

On aivan aivotonta höpinää selittää ettei voi ostaa sähköautoa kun pitää ajaa 1500 km non-stop. Tajuaisit tämän jos olisit ikinä tuota yrittänyt.

Vierailija
244/310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tämä homma minun ehdoillani menee. Köyhien ulina on lempiääneni. 

Vierailija
245/310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sähköautojen puolustajilla jotain kusifantasioita kun pitää jatkuvasti aiheesta fiilistellä?"

Hieno kääntöyritys.

500 km on kyllä sellainen päivärasti että ei siitä ole halua mennä pidemmälle.  Matkalla on parempaakin tekemistä kuin herpaantua vaarallisesti ratin taakse.

Itselläni on seurapiirirakko, joka kestää tuon.  Vaimon vastaava antaa periksi jo ainakin 100 km aiemmin.

On aivan aivotonta höpinää selittää ettei voi ostaa sähköautoa kun pitää ajaa 1500 km non-stop. Tajuaisit tämän jos olisit ikinä tuota yrittänyt.

Ajan välillä päivässä 700-800km työreissuja ja minimissään se kaksi kertaa niillä tulee stopattua. Enpä koe kovin hankalaksi siksi aikaa laittaa autoa töpselin päähän. Toki en vedä perässäni 90 kuutiota kiuaskiviä, kuten diisselimies.

Vierailija
246/310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki-Levi 995km 2xlataus á13min. Vähän vaikea uskoa että Pääset sillä skodallasi yhtään tuota nopeammin perille.

Mä pääsin Leville ja takaisin nolla tankaamisella ja lataamisella. Kuka hullu ajaa koko matkan kun voi nukkua yön junassa.

Nukun mieluummin hotellissa, junan rytkytys ei nukuta.

Vierailija
247/310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet mökillä niin oletettavasti olet jo perillä.

Vähintään sillä vähän rikkaammalla naapurillasi on pistorasia.  

Sinne se kärrysi johto ja aamulla mennään taas.  Siellä S-kaupan nurkassa on sitten järeämpi laturi.  Kytke siihen kun haet kaljaa ja makkaraa.

Sinne järeämmälle laturille oli kertojan mukaan sen puoli tuntia suuntaansa. Eikä monellakaan mökkiläisen pikkupaikkakunnalla ole ainuttakaan laturia vaikka ruokakauppa löytyisikin, puhumattakaan vähintään jostain 50kW:stä jolla jo tekisikin kauppareissun aikana jotain.

Vierailija
248/310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ymmärrän miksi rakastat omaa ääntäsi.

Vierailija
249/310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä Norjassa kukaan ei enää osta uutena autona mitään muuta kuin sähköauton. Eiköhän tämä tilanne ole kymmenen vuoden kulutta sama täällä meillä Suomessa.

Lol, tämä hallitus pistää kyllä viimeisen naulan arkkuun niin, että muuta kuin rikkaimmalla prosentilla on vara ostaa sellainen patterisurrutin

Vierailija
250/310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno kääntöyritys.

Eihän kukaan noin väitäkään vaan sähköautoilijat ovat kääntäneet rangen tarpeen tuollaiseksi vitsiksi josta on näköjään vaikea irtautua.

Vierailija
251/310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokos kivekset on laskeutuneet, vai onko ne vaan homostellessa tiellä?

Vierailija
252/310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori mutten aja sähköautolla joten ei myöskään ole homostelusta kokemusta. Toisin kuin sinulla. Mutta ei se haittaa, eikä edes se että olet köyhä joka tykkää omasta ulinastaan. Antaa kaikkien kukkien kukkia. 

Vierailija
253/310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori mutten aja sähköautolla joten ei myöskään ole homostelusta kokemusta. Toisin kuin sinulla. Mutta ei se haittaa, eikä edes se että olet köyhä joka tykkää omasta ulinastaan. Antaa kaikkien kukkien kukkia. 

Melko homo kommentti kuitenkin. Oletko varma ettet ole ihan umpihomo?

Vierailija
254/310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävä postaus. :D Ethän sä edes yritä.

Vierailija
256/310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet mökillä niin oletettavasti olet jo perillä.

Vähintään sillä vähän rikkaammalla naapurillasi on pistorasia.  

Sinne se kärrysi johto ja aamulla mennään taas.  Siellä S-kaupan nurkassa on sitten järeämpi laturi.  Kytke siihen kun haet kaljaa ja makkaraa.

Sinne järeämmälle laturille oli kertojan mukaan sen puoli tuntia suuntaansa. Eikä monellakaan mökkiläisen pikkupaikkakunnalla ole ainuttakaan laturia vaikka ruokakauppa löytyisikin, puhumattakaan vähintään jostain 50kW:stä jolla jo tekisikin kauppareissun aikana jotain.

Maaseudulla kasvaneena voin todeta että mihin tahansa sivistykseen on aina vähintään se puoli tuntia matkaa...

Vierailija
257/310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se. Savolaisen pallopäähomo pariutuminen on vaan niin hankalaa että yleensä purkautuu katkeruutena avlla.

Vierailija
258/310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä Norjassa kukaan ei enää osta uutena autona mitään muuta kuin sähköauton. Eiköhän tämä tilanne ole kymmenen vuoden kulutta sama täällä meillä Suomessa.

Lol, tämä hallitus pistää kyllä viimeisen naulan arkkuun niin, että muuta kuin rikkaimmalla prosentilla on vara ostaa sellainen patterisurrutin

Kymmenen vuoden kuluttua torikassi-sähkärin saa viiteen tonniin.

Jos tuohon ei rahat riitä edes kymmenen vuoden rahoituksella (nollakorko, elinikäinen takuu), niin voi voi.

Vierailija
259/310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymmenen vuoden kuluttua torikassi-sähkärin saa viiteen tonniin.

Jos tuohon ei rahat riitä edes kymmenen vuoden rahoituksella (nollakorko, elinikäinen takuu), niin voi voi.

Ei diisselimiehellä riitä, kun koulut jäi kesken ja loputkin tukiaiset menee kaljaan.

Vierailija
260/310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä häärää yksi sälli joka aina asiasta kuin asiasta faktoilla nurkkaan ajettuna alkaa puhua homoista.

Repressed much?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän