Miksi jotkut ihmiset pyöräilevät autotiellä?
Jo lapsikin tietää, että kevyt liikenne pysyy omalla puolellaan ja autot omalla puolellaan. Silti joidenkin pyöräilijöiden on pakko tunkea autotielle ajamaan.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Koska minä-minä-minä-minä
Koska minä-minä-minä-minä ei voi ajaa pyörätiellä, koska sellaista ei ole. Taajama-alueella on jalkakäytävä jossa pyörillä ei saa ajaa alle 12-vuotiaat. Mitä sinä tunnut kyllä olevan, joten jatka vain.
"Kerran pääsin kokeilemaan yhden tutun spandex-pyöräilijän pyörää, siis sellaista monta tonnia maksavaa ja mihin jalat saa lukittua polkimiin. Sillä oli ihan älyttömän kevyt polkea ja minä huonokuntoisenakin pystyin polkemaan todella lujaa pitkän matkaa. "
Tuo oli ehkä keskustelun typerin kommentti, jos kuvittelee maantiepyöräilyn olevan kevyttä :D Minulla kesti vuosia päästä sellaiseen kuntoon, että en ole aivan täysin ensiapukunnossa 30-40 km lenkin jälkeen. Kyllä se maantiepyörä aina kaikki mehut vie kun nopeutta kasvattaa ja ylämäet ovat ylämäkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on pyörätie silloin pitäisi käyttää pyöräillessä pyörätietä. Jos taas ei ole, voi pyöräillä oikealla autotien pientareella.
Pyöräilijät on niin itsekkäitä, heitä ei säännöt kiinnosta ja kolari jos sattuu niin se on aina autoilijan vika vaikka pyöräilijä menettäisi hengen siinä kun auto töytäisee sen vahingossa kumoon.
Totta kai se on autoilijan vika jos töytäisee jonkun kuoliaaksi. Pyöräilijän mahdollinen rike on sitten oma asiansa eikä se oikeuta autoilijaa tappamaan. Pyörillä saa ajaa myös kaupungin ulkopuolella missä ei ole pyöräteitä lähimaillakaan.
Eikö pyöräilijä tee rikkeen juuri siinä jos se pyöräilee ajotiellä vaikka vieressä on pyörätie...?
Mahdollisesti tekee, mutta autoilijan pitää silti väistää, koska autoilija ei ole mikään kuolemanrangaistuksia jakava tuomari. Ihan samalla tavalla pitää väistää jos sitä pyörätietä ei olisi. Ja itse pyöräilen aina pyörätiellä.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä pyöräilijöitä pitäisi sakottaa liikenteen vaarantamisesta jos he pyöräilee autotiellä vaikka vieressä olisi pyörätie.
Polkupyöräilijöitä ei valvota juurikaan ja sen takia monet heistä ei osaa sääntöjä eikä liikkua turvallisesti.
Myös olisi hyvä keskustella siitä että pitäisikö polkupyörät ja skuutit taluttaa aina sujatien yli.
Olisi hyvä keskustella myös siitä, että pitäisikö autot työntää suojatien yli, niin autoilijalle jäisi aikaa havaita myös kevyt liikenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on pyörätie silloin pitäisi käyttää pyöräillessä pyörätietä. Jos taas ei ole, voi pyöräillä oikealla autotien pientareella.
Pyöräilijät on niin itsekkäitä, heitä ei säännöt kiinnosta ja kolari jos sattuu niin se on aina autoilijan vika vaikka pyöräilijä menettäisi hengen siinä kun auto töytäisee sen vahingossa kumoon.
Totta kai se on autoilijan vika jos töytäisee jonkun kuoliaaksi. Pyöräilijän mahdollinen rike on sitten oma asiansa eikä se oikeuta autoilijaa tappamaan. Pyörillä saa ajaa myös kaupungin ulkopuolella missä ei ole pyöräteitä lähimaillakaan.
Sinua varmaan lohduttaa se että autoilija saa sakot jos pyöräilijä vammautuu tai menehtyy onnettomuudessa? Vahinkoja sattuu aina liikenteessä, niistä ei ikinä päästä eroon mutta jokainen(autoilija ja pyöräilijä) voi omalla käyttäytymisellään minimoida vahingot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä pyöräilijöitä pitäisi sakottaa liikenteen vaarantamisesta jos he pyöräilee autotiellä vaikka vieressä olisi pyörätie.
Polkupyöräilijöitä ei valvota juurikaan ja sen takia monet heistä ei osaa sääntöjä eikä liikkua turvallisesti.
Myös olisi hyvä keskustella siitä että pitäisikö polkupyörät ja skuutit taluttaa aina sujatien yli.
Olisi hyvä keskustella myös siitä, että pitäisikö autot työntää suojatien yli, niin autoilijalle jäisi aikaa havaita myös kevyt liikenne.
Autot pitäisi työntää risteysten yli.
Kävelytiellä ei saisi fillaroida. Pyörätiestä ei tietoakaan, joten autotien reunassa ainut paikka fillaroida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua varmaan lohduttaa se että autoilija saa sakot jos pyöräilijä vammautuu tai menehtyy onnettomuudessa? Vahinkoja sattuu aina liikenteessä, niistä e
Se ei ollut minun pointti vaan se, että pyörätien olemassa olemisen ei pitäisi vaikuttaa väistämisen onnistumiseen mitenkään. Miksi se auto menee pyörää päin silloin, jos on pyörätie ja ei mene päin, jos ei ole pyörätietä? Vaikuttaako se pyörätie auton ohjaukseen jotenkin? Kyllä minä pystyn autolla väistämään pyöräilijää ihan samalla tavalla riippumatta siitä onko lähistöllä pyörätietä tai ei.
Ajavatko nämä autoilijat myös kaikkia mopoilijoita päin?
Minusta spandex-pyöräilijät ovat vähentyneet tänä kesänä todella paljon. Ja maastopyöräilijät vastaavasti lisääntyneet. Johtunee varmaankin suositusta pyöräedusta, sillä ei kai saa ottaa maantiepyörää.
Mieluummin eläisin spandexien kanssa maanteilla kuin maastopyöräilijöiden jotka tuhoavat polut eivätkä pätkääkään hiljenna vauhtia jos polulla on kävelijöitä. Monta kertaa on jo tänä kesänä pitänyt hypätä metsän puolelle kun Kuningas Maastoyöräilijä on tullut täysillä päin.
Uskon, että spandex- ja maastopyöräilijät ovat samoja ihmisiä jotka siirtyvät talvella laturaivoajiksi, käytös kanssaihmisiä kohtaan on ainakin samalla tasolla
lain mukaan yli 12 v ei saa pyöräillä jalkakäytävällä. Pyörätiet on erikseen. Kaupungeissa joissa ei ole keskustassa pyöräteitä on ajettava pyöräilijän autotiellä.
vastaus on siis koska noudatan lakia ajan autotiellä enkä jalkakäytävällä
Vierailija kirjoitti:
Minusta spandex-pyöräilijät ovat vähentyneet tänä kesänä todella paljon. Ja maastopyöräilijät vastaavasti lisääntyneet. Johtunee varmaankin suositusta pyöräedusta, sillä ei kai saa ottaa maantiepyörää.
Mieluummin eläisin spandexien kanssa maanteilla kuin maastopyöräilijöiden jotka tuhoavat polut eivätkä pätkääkään hiljenna vauhtia jos polulla on kävelijöitä. Monta kertaa on jo tänä kesänä pitänyt hypätä metsän puolelle kun Kuningas Maastoyöräilijä on tullut täysillä päin.
Uskon, että spandex- ja maastopyöräilijät ovat samoja ihmisiä jotka siirtyvät talvella laturaivoajiksi, käytös kanssaihmisiä kohtaan on ainakin samalla tasolla
Kaikista pahimpia ovat koirankusettajat joiden koirat juoksevat vapaina mistään säännöistä tai laista välittämättä.
Liikennesäännöt on olemassa sitä varten että liikenteessä olisi mahdollisimman turvallista ja jokaisen pitäisi käyttäytyä liikenteessä siten että kolareita sattuisi minimaallisen vähän.
Autoilijoiden pitäisi ajaa nopeusrajoituksien mukaan,riittävät turvavälit pitäisi pitää ja jalankulkijoiden/pyöräilijöiden pitäisi aina harkiten ylittää ajotie jottei kolareita satu.
Vierailija kirjoitti:
Kävelytiellä ei saisi fillaroida. Pyörätiestä ei tietoakaan, joten autotien reunassa ainut paikka fillaroida.
99% pyöräilijöistä ajaa joka paikassa kävelytiellä. Oli siellä sitten pyörätien kyltti tai ei. Eikä ketään se kiinnosta. Kävelijätkin väistävät näitä pyöräilijöitä kiltisti.
Vierailija kirjoitti:
Uskossa on hyvä elää. Minua ei hiihtäminen kiinnosta tippaakaan. Koirankusettajathan luulevat omistavansa kaikki metsät ja polut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
99% pyöräilijöistä ajaa joka paikassa kävelytiellä. Oli siellä sitten pyörätien kyltti tai ei. Eikä ketään se kiinnosta. Kävelijätkin väistävät näitä pyöräilijöitä kiltisti.
Mikä helvetti on "kävelytie" ???
Nuo pyöräilijät on juuri sellaisia k-päitä, että valittavat kaikesta, mutta eivät itse noudata mitään sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetti on "kävelytie" ???
Kävelijöille tarkoitettu tie. Sen erottaa autotiestä reunakivi tai kapea nurmikkoalue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskossa on hyvä elää. Minua ei hiihtäminen kiinnosta tippaakaan. Koirankusettajathan luulevat omistavansa kaikki metsät ja polut.
No itseasiassa minä omistankin ne metsät ja polut joissa päivittäin liikun.
T: ohis, koirankusettaja
Eikö pyöräilijä tee rikkeen juuri siinä jos se pyöräilee ajotiellä vaikka vieressä on pyörätie...?