Kaikki huonot muistot nuoruudesta palaa mieleen
Kommentit (13)
Mennyttä ei voi unohtaa. Se on aina olemassa. Pitää hyväksyä että se on menneisyyttä, se ei määritä sinua ihmisenä. Jokainen voi muuttua, sun ei tarvitse tehdä uudelleen samoja virheitä tai pitää elämässä niitä haitallisia suhteita menneisyydestä. Katkaise kaikki huonot ihmissuhteet, silläkin uhalla että olisit täysin yksin sen jälkeen. Uusia ihmisiä tulee kyllä varmasti jokaisen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Mennyttä ei voi unohtaa. Se on aina olemassa. Pitää hyväksyä että se on menneisyyttä, se ei määritä sinua ihmisenä. Jokainen voi muuttua, sun ei tarvitse tehdä uudelleen samoja virheitä tai pitää elämässä niitä haitallisia suhteita menneisyydestä. Katkaise kaikki huonot ihmissuhteet, silläkin uhalla että olisit täysin yksin sen jälkeen. Uusia ihmisiä tulee kyllä varmasti jokaisen elämään.
Ei tule kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin menneen voi unohtaa. Veljeni ei muista lapsuudestamme käytännössä mitään, ja hyvin vähän ajasta ennen onnettomuuttaan, eikä onnettomuus muistia vienyt, vaan liikuntakyvyn. Vaikka hän joitakin vuosia näki unia joissa käveli ja juoksi, hänen elämänsä tavallaan alkoi tuosta onnettomuudesta.
Kieltämättä aika ikävä tapa unohtaa menneet.
Hoitakaa kaikki ihmissuhteenne tyylikkäästi älkääkä polttako siltoja mihinkään suuntaan. Kaikille ei tule uusia ystäviä jos satutte luulemaan. Yksinäisyys odottaa! Jollakin tavalla pitää yrittää valikoida kenen seuraan liittyy! Varokaa panosuhteita! Tässä minun suositukseni. Kokemusta on ja paljon tai ainakin tarpeeksi paljon sanoakseni tämän.
Mä yritän väen vängällä poimia niitä edes pieniä mukavia muistoja lapsuudestani ja nuoruudestani, ja pitää niistä kynsin hampain kiinni, kun oikein ahdistaa vanhat traumat. Mulla mukavat muistot liittyy eläimiin, luontoon, ja oman mielikuvituksen voimin luotuihin yksinäisiin leikkeihin, tarinoihin ja taiteiluihin. Kaikki muu menneisyydessäni onkin aika lailla paskaa. T: 5-kymppinen nainen
Palaa sinne minne kuulut ja mistä olit peräisin... 'Kyllä routa porsaan kotiin ajaa.' Olisitko voinut tavata rakkauden niistä ympyröistä jossa pyörit noin 20-vuotiaana. Minä olisin - alue kovin pieni... minun rakkauteni molemmat samoista 'maisemista'.
Ei voi tietoisesti unohtaa, mutta voi olla muistelematta. Tietoisesti alkaa miettimään muita asioita ja lopettaa muistelun alkuunsa. Uudet muistijäljet häivyttää ikäviä alleen hiljalleen, ja ne himmenee, eikä palaudu mieleen enää entiseen tapaan. Muutos on myös fyysinen. Neurorakenteissa.
Siksi en unohtamisen keinoksi suosittele terapiaa. Siellä ne muistot betonoituu aivorakenteisiin pysyvien ja "näkyvien" arpien tasolle. "Kertaus on opintojen äiti.", perustuu samaan. Muistijälkien vahvistamiseen.
Terapia voi muuttaa asennoitumista, mutta unohtamaan se ei saa. Päin vastoin. Terapiassa tai ilman, se olet sinä itse, joka pään sisältöäsi hallitset. Se ei ole terapeutti. Vaatii mielenhallintaa, eikä onnistu kaikilta.
Menneisyyttä ei voi muuttaa. Itseäsi voit mentaalisesti kehittää. Ja parantaa.
Kirjoita kaikki ikävät muistot paperille ja sitten huomaat että ne ovat poissa mielestä! Jos haluat niin voit antaa jonkun todella läheisen lukeakin ne - ehkä joku jolla samoja muistoja tai ollut samoissa tapahtumissa jollakin tavoin mukana niin että voitte vaikka puhua jotain.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita kaikki ikävät muistot paperille ja sitten huomaat että ne ovat poissa mielestä! Jos haluat niin voit antaa jonkun todella läheisen lukeakin ne - ehkä joku jolla samoja muistoja tai ollut samoissa tapahtumissa jollakin tavoin mukana niin että voitte vaikka puhua jotain.
Siis jostain toisesta ois varmaan tosi kiva lukea minun seks hyväksikäyttö kokemuksista alle 5 veenä. Toivottavasti ei ole ollut samoissa tapahtumissa kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Hoitakaa kaikki ihmissuhteenne tyylikkäästi älkääkä polttako siltoja mihinkään suuntaan. Kaikille ei tule uusia ystäviä jos satutte luulemaan. Yksinäisyys odottaa! Jollakin tavalla pitää yrittää valikoida kenen seuraan liittyy! Varokaa panosuhteita! Tässä minun suositukseni. Kokemusta on ja paljon tai ainakin tarpeeksi paljon sanoakseni tämän.
Olen samaa mieltä. Elämä on opettanut minuakin. Sen haluaisin vielä oppia, että miten olla "hyvissä väleissä" sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät halua olla hyvissä väleissä minun kanssa syystä tai toisesta. En tarkoita mitään ystävyyssuhdetta, vaan ylipäätään neutraalia tuttavuutta, joka on esim. sukulais- tai naapuruussuhteen kautta olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Elämä on opettanut minuakin. Sen haluaisin vielä oppia, että miten olla "hyvissä väleissä" sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät halua olla hyvissä väleissä minun kanssa syystä tai toisesta. En tarkoita mitään ystävyyssuhdetta, vaan ylipäätään neutraalia tuttavuutta, joka on esim. sukulais- tai naapuruussuhteen kautta olemassa.
Jos toinen ei halua mitään välejä niin pitää antaa olla.
Traumaterapialla