Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ihmiset pyöräilevät autotiellä?

Vierailija
22.07.2024 |

Jo lapsikin tietää, että kevyt liikenne pysyy omalla puolellaan ja autot omalla puolellaan. Silti joidenkin pyöräilijöiden on pakko tunkea autotielle ajamaan.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy on keväällä sepeli pyörätiellä.

Vierailija
2/88 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu pyöräilijästä ja pyörätiestä, missä sen pyöräilijän kannattaa olla. Jos on hyvä pyörätie, niin kyllä se kelpaa myös maantiepyöräilijöille. Tilanteen mukaan se ajopaikka valitaan.

Autolijana en hermostuisi, jos autotiellä on pyörä. Pyörä on kuitenkin aika helppo ohittaa. Siellä autotiellä voi olla myös traktori tai hevonen. Joten malttia sinne ratin taakse!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minä-minä-minä-minä

Vierailija
4/88 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän idiotismin hokemisen voisi jo lopettaa. Se on ehkä banaalein ja turhanpäiväisin mahdollinen kommentti minkä palstalle voi kirjoittaa. 

Vierailija
5/88 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se kevyen liikenteen väylä on huonossa kunnossa. Jos 10 metrin välein asfaltti on poikki, se ei haittaa kävelyä mutta pyöräily on helvettiä.

Vierailija
6/88 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostoksi siitä kun jotkut autoilee pyöräteillä.

Vierailija
7/88 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vastineeksi autoilijoiden pitäisi siirtyä kevyenliikenteenväylälle ajamaan?

Vierailija
8/88 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi spandexit polkee 40-50km/t kevyenliikenteen väylällä jossa kulkee kävelijöitä ja muita koirankusettajia se jos mikä on vaarallista kun voisivat mennä maantien laitaan polkemaan? Mitä se spandex siinä tien reunassa teitä autoilijoita haittaa kun sen ohi pääsee helposti.

Vierailija
9/88 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vastineeksi autoilijoiden pitäisi siirtyä kevyenliikenteenväylälle ajamaan?

Se vastine on jo käytössä. Päivittäin näkee sitä, että autoillaan kevyen liikenteen väylillä. Laitonta ajamista yritetään estää mm. betoniporsain, mutta sitten niitä vaan aletaan kiertää nurmikon kautta.

Vierailija
10/88 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään laki ei kiellä pyöräilyä ajoradalla. Huomaa, ajorata. Ei se ole mikään autotie. Se on yhteiskunnan rahoittama tie. 

Hyvin monta kertaa kevyen liikenteen väylä kiertelee metsässä, ja nousee kaiken maailman vuorenharjanteille ja ylämäkiin, vain koska kallioleikkausta ei raskita tehdä enempää. On jopa tapauksia, että kevyenliikenteen väylää ei asfaltoida. Eihän sillä silloin tee mitään. Rullaluistelu on aivan mahdotonta.

Vierailija
11/88 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi spandexit polkee 40-50km/t kevyenliikenteen väylällä jossa kulkee kävelijöitä ja muita koirankusettajia se jos mikä on vaarallista kun voisivat mennä maantien laitaan polkemaan? Mitä se spandex siinä tien reunassa teitä autoilijoita haittaa kun sen ohi pääsee helposti.

Aika harva polkee fillarilla noin kovaa paitsi satunnaisesti. Kolmekymppiäkin on jo hyvä matkanopeus.

Maantiepyöräilijät tyypillisesti hallitsevat fillarinsa ja ovat tottuneet ajamaan ryhmässä jossa ei voi poukkoilla miten sattuu. Jos haluat välttämättä pelätä koirasi puolesta niin pelkää tottumattomia sähköpyöräilijöitä ja skuutteja. Ne menevät miten sattuu ja näkee kilometrin päähän että kulkuvehje ei ole hyvin hallinnassa.

Vierailija
12/88 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörätietä ei tarvitse käyttää jos se on menosuuntaan nähden tien vasemmassa laidassa. 

Vierailija
13/88 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tänään Satakunnansiltaa paineli tällainen sankari menemään. Autojono perässään.

Vierailija
14/88 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän idiotismin hokemisen voisi jo lopettaa. Se on ehkä banaalein ja turhanpäiväisin mahdollinen kommentti minkä palstalle voi kirjoittaa. 

Mitä muuta se on kuin minäminä-ajattelua jos tahallisesti haitataan liikennettä?

Vierailija
15/88 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on myös ajoratoja, joiden varrella ei ole kevyenliikenteenväylää. Pakko ajaa pyörällä tai kävellä ajoradalla silloin.

Vierailija
16/88 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään laki ei kiellä pyöräilyä ajoradalla. Huomaa, ajorata. Ei se ole mikään autotie. Se on yhteiskunnan rahoittama tie. 

Hyvin monta kertaa kevyen liikenteen väylä kiertelee metsässä, ja nousee kaiken maailman vuorenharjanteille ja ylämäkiin, vain koska kallioleikkausta ei raskita tehdä enempää. On jopa tapauksia, että kevyenliikenteen väylää ei asfaltoida. Eihän sillä silloin tee mitään. Rullaluistelu on aivan mahdotonta.

Itse asiassa lain mukaan pyöräilijän tulee käyttää pyörätietä/kevyen liikenteen väylää aina, kun sellainen on. 

Vierailija
17/88 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

So on maatie eikä autotie. Sinne saa mennä vaikka hevosella.

Vierailija
18/88 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täynnä sepeliä (=ei harjattu talven jäljiltä) tai sitten siinä on railo kahden metrin välein roudan takia. Kokeilepa ajaa sellaista, kokeilepa. Myös väärällä puolella omaan menosuuntaan nähden olevalla väylällä ei tarvitse ajaa.

Vierailija
19/88 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se kevyen liikenteen väylä on huonossa kunnossa. Jos 10 metrin välein asfaltti on poikki, se ei haittaa kävelyä mutta pyöräily on helvettiä.

Onko teillä 10 metrin välein? Meillä kahden-kolmen. Ei ohut/kovapyöräisellä voi tuollaisia ajaa. En itse aja tavallisellakaan pyörällä: tulee ranteet kipeiksi ja ei kai se fillarillekaan ole hyväksi. Kauhean tuntuista.

Vierailija
20/88 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat valittaa kun 40 alueella paahdetaan ylinopeutta. Ja vekarat keulii keskellä tietä päivät pitkät.

Karmea on kiire kapiaan mutkaan vaikka tie loppuu kokonaan sadan metrin päässä.

Ei osaa aikuiset, ei lapsetkaan. Silti ulistaan siitä mitä kaikki muut teköö väärin.