Miksi jotkut ihmiset pyöräilevät autotiellä?
Jo lapsikin tietää, että kevyt liikenne pysyy omalla puolellaan ja autot omalla puolellaan. Silti joidenkin pyöräilijöiden on pakko tunkea autotielle ajamaan.
Kommentit (88)
Sehän riippuu pyöräilijästä ja pyörätiestä, missä sen pyöräilijän kannattaa olla. Jos on hyvä pyörätie, niin kyllä se kelpaa myös maantiepyöräilijöille. Tilanteen mukaan se ajopaikka valitaan.
Autolijana en hermostuisi, jos autotiellä on pyörä. Pyörä on kuitenkin aika helppo ohittaa. Siellä autotiellä voi olla myös traktori tai hevonen. Joten malttia sinne ratin taakse!
Vierailija kirjoitti:
Koska minä-minä-minä-minä
Tämän idiotismin hokemisen voisi jo lopettaa. Se on ehkä banaalein ja turhanpäiväisin mahdollinen kommentti minkä palstalle voi kirjoittaa.
Koska se kevyen liikenteen väylä on huonossa kunnossa. Jos 10 metrin välein asfaltti on poikki, se ei haittaa kävelyä mutta pyöräily on helvettiä.
Kostoksi siitä kun jotkut autoilee pyöräteillä.
Ehkä vastineeksi autoilijoiden pitäisi siirtyä kevyenliikenteenväylälle ajamaan?
Miksi spandexit polkee 40-50km/t kevyenliikenteen väylällä jossa kulkee kävelijöitä ja muita koirankusettajia se jos mikä on vaarallista kun voisivat mennä maantien laitaan polkemaan? Mitä se spandex siinä tien reunassa teitä autoilijoita haittaa kun sen ohi pääsee helposti.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vastineeksi autoilijoiden pitäisi siirtyä kevyenliikenteenväylälle ajamaan?
Se vastine on jo käytössä. Päivittäin näkee sitä, että autoillaan kevyen liikenteen väylillä. Laitonta ajamista yritetään estää mm. betoniporsain, mutta sitten niitä vaan aletaan kiertää nurmikon kautta.
Mikään laki ei kiellä pyöräilyä ajoradalla. Huomaa, ajorata. Ei se ole mikään autotie. Se on yhteiskunnan rahoittama tie.
Hyvin monta kertaa kevyen liikenteen väylä kiertelee metsässä, ja nousee kaiken maailman vuorenharjanteille ja ylämäkiin, vain koska kallioleikkausta ei raskita tehdä enempää. On jopa tapauksia, että kevyenliikenteen väylää ei asfaltoida. Eihän sillä silloin tee mitään. Rullaluistelu on aivan mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi spandexit polkee 40-50km/t kevyenliikenteen väylällä jossa kulkee kävelijöitä ja muita koirankusettajia se jos mikä on vaarallista kun voisivat mennä maantien laitaan polkemaan? Mitä se spandex siinä tien reunassa teitä autoilijoita haittaa kun sen ohi pääsee helposti.
Aika harva polkee fillarilla noin kovaa paitsi satunnaisesti. Kolmekymppiäkin on jo hyvä matkanopeus.
Maantiepyöräilijät tyypillisesti hallitsevat fillarinsa ja ovat tottuneet ajamaan ryhmässä jossa ei voi poukkoilla miten sattuu. Jos haluat välttämättä pelätä koirasi puolesta niin pelkää tottumattomia sähköpyöräilijöitä ja skuutteja. Ne menevät miten sattuu ja näkee kilometrin päähän että kulkuvehje ei ole hyvin hallinnassa.
Pyörätietä ei tarvitse käyttää jos se on menosuuntaan nähden tien vasemmassa laidassa.
Viimeksi tänään Satakunnansiltaa paineli tällainen sankari menemään. Autojono perässään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska minä-minä-minä-minä
Tämän idiotismin hokemisen voisi jo lopettaa. Se on ehkä banaalein ja turhanpäiväisin mahdollinen kommentti minkä palstalle voi kirjoittaa.
Mitä muuta se on kuin minäminä-ajattelua jos tahallisesti haitataan liikennettä?
Ja on myös ajoratoja, joiden varrella ei ole kevyenliikenteenväylää. Pakko ajaa pyörällä tai kävellä ajoradalla silloin.
Vierailija kirjoitti:
Mikään laki ei kiellä pyöräilyä ajoradalla. Huomaa, ajorata. Ei se ole mikään autotie. Se on yhteiskunnan rahoittama tie.
Hyvin monta kertaa kevyen liikenteen väylä kiertelee metsässä, ja nousee kaiken maailman vuorenharjanteille ja ylämäkiin, vain koska kallioleikkausta ei raskita tehdä enempää. On jopa tapauksia, että kevyenliikenteen väylää ei asfaltoida. Eihän sillä silloin tee mitään. Rullaluistelu on aivan mahdotonta.
Itse asiassa lain mukaan pyöräilijän tulee käyttää pyörätietä/kevyen liikenteen väylää aina, kun sellainen on.
So on maatie eikä autotie. Sinne saa mennä vaikka hevosella.
Täynnä sepeliä (=ei harjattu talven jäljiltä) tai sitten siinä on railo kahden metrin välein roudan takia. Kokeilepa ajaa sellaista, kokeilepa. Myös väärällä puolella omaan menosuuntaan nähden olevalla väylällä ei tarvitse ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska se kevyen liikenteen väylä on huonossa kunnossa. Jos 10 metrin välein asfaltti on poikki, se ei haittaa kävelyä mutta pyöräily on helvettiä.
Onko teillä 10 metrin välein? Meillä kahden-kolmen. Ei ohut/kovapyöräisellä voi tuollaisia ajaa. En itse aja tavallisellakaan pyörällä: tulee ranteet kipeiksi ja ei kai se fillarillekaan ole hyväksi. Kauhean tuntuista.
Vanhemmat valittaa kun 40 alueella paahdetaan ylinopeutta. Ja vekarat keulii keskellä tietä päivät pitkät.
Karmea on kiire kapiaan mutkaan vaikka tie loppuu kokonaan sadan metrin päässä.
Ei osaa aikuiset, ei lapsetkaan. Silti ulistaan siitä mitä kaikki muut teköö väärin.
Yksi syy on keväällä sepeli pyörätiellä.