Uimarannalla minun käskettiin pukea bikinien yläosa
Olin tänään kaupungin yleisellä uimarannalla auringonotossa tapani mukaan ilman yläosaa ja oltuani siellä pari tuntia, tuli uimavalvoja sanomaan minulle, että tämä on yleinen uimaranta ja täällä ei saa olla ilman yläosaa. Olen pari kertaa aiemmin tänä kesänä käynyt samalla rannalla ja samoin myös aikaisempina kesinä ja aina ollut yläosattomissa eikä kukaan ole koskaan ole tullut asiasta huomauttamaan. Onkohan tämä sitten joku uusi sääntö vai keksikö uimavalvoja tämän säännön omasta päästään?
Kommentit (456)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suojelee omia silmiään valvoja, kun ei pitänyt näkemästään?
Semmoiset luonnottoman isot silikonipallot eivät ole todellakaan ilo silmälle!
Ja kenenkään rinnat eivät ole olemassa miellyttääkseen sinun tai kenenkään muunkaan esteettistä silmää. Tuo on juuri sitä seksualisointia, että näet naiset vain objekteina, joiden tarkoitus on miellyttää sinun esteettistä silmääsi ja kehtaat esittää mielipiteitä muiden kehoista, ikäänkuin he olisivat olemassa juuri sinua varten.
En kannusta ketään kauneusleikkauksiin, mutta on oma asia, jos sellaisia päätyy tekemään. Jokainen saa tehdä keholleen mitä haluaa. Jättäkää muiden kehot rauhaan.
No nyt tuli sellaista skeidaa, että... Väitätkö tosissasi, että kukaan ei ota esim. silareita siksi, että olisivat esteettisesti miellyttävän näköiset muidenkin, kuin itsensä mielestä? Järjetön väite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suojelee omia silmiään valvoja, kun ei pitänyt näkemästään?
Semmoiset luonnottoman isot silikonipallot eivät ole todellakaan ilo silmälle!
Ja kenenkään rinnat eivät ole olemassa miellyttääkseen sinun tai kenenkään muunkaan esteettistä silmää. Tuo on juuri sitä seksualisointia, että näet naiset vain objekteina, joiden tarkoitus on miellyttää sinun esteettistä silmääsi ja kehtaat esittää mielipiteitä muiden kehoista, ikäänkuin he olisivat olemassa juuri sinua varten.
En kannusta ketään kauneusleikkauksiin, mutta on oma asia, jos sellaisia päätyy tekemään. Jokainen saa tehdä keholleen mitä haluaa. Jättäkää muiden kehot rauhaan.
Kovasti puolustat toisten oikeutta olla, mitä he ovat ja näyttää, miltä näyttävät.
Ihmisillä on myös oikeus olla näkemättä sun tissejä. Saatat aiheuttaa pahennusta ja ahdistusta vaikka susta sun tissit on kivat ja epäseksuaaliset.
Voin mäkin kulkea näyttämässä ihmisille mun keskisormen hienoa kynsilakkaa. Toki muiden mielestä mä näytän keskaria ja v*ttuilen.
Vierailija kirjoitti:
Christiina on nyt busted!
Busty paremminkin. M
Vierailija kirjoitti:
Olet uhka palstan naisille. Eivät halua miestensä näkevän rintojasi. Mustasukkaisuutta, tästä ilkeät kommentit.
Paljon alapeukkuja, mutta juuri siitä on kyse. Ovat pahalla päällä, mikäli oma mies sattuu näkemään. Mustasukkaisuutta ja kateutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet uhka palstan naisille. Eivät halua miestensä näkevän rintojasi. Mustasukkaisuutta, tästä ilkeät kommentit.
Paljon alapeukkuja, mutta juuri siitä on kyse. Ovat pahalla päällä, mikäli oma mies sattuu näkemään. Mustasukkaisuutta ja kateutta.
Ööh. En allekirjoita väitettäsi siitä että pahastutaan jos mies saattaa nähdä. Ovathan ne miehet tissejä ennenkin nähneet. Ja ranta on täynnä biksuihin pukeutuneita naisia. Joidenkin takapuolta verhoaa pelkkä naru. Jos nainen pahastuisi nakuista tisseistä tuosta syystä, olisi hän pahastunut jo kaikesta muustakin. Tuskin tuollainen pahastujanainen olisi rannalla miehensä kanssa lainkaan.
Mitä kateuteen tulee, niin jos pienitissinen olisi kateellinen isoista tisseistä, niin sitä kateutta olisi silloinkin, kun isotissisellä olisi bikinit päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh. En allekirjoita väitettäsi siitä että pahastutaan jos mies saattaa nähdä. Ovathan ne miehet tissejä ennenkin nähneet. Ja ranta on täynnä biksuihin pukeutuneita naisia. Joidenkin takapuolta verhoaa pelkkä naru. Jos nainen pahastuisi nakuista tisseistä tuosta syystä, olisi hän pahastunut jo kaikesta muustakin. Tuskin tuollainen pahastujanainen olisi rannalla miehensä kanssa lainkaan.
Mitä kateuteen tulee, niin jos pienitissinen olisi kateellinen isoista tisseistä, niin sitä kateutta olisi silloinkin, kun isotissisellä olisi bikinit päällä.
Alitajuista. Mustasukkaisuus kyseessä.
Vastaanpa kerralla useampaan kommenttiin.
1. "Aseksuaalin mielestä mikään osa hänen vartalostaan ei ehkä seksuaalinen, edes pimppi. Saako hän kulkea nakkena? Hänhän ei itse koe pimppiään seksuaalisena. Viis siiitä että loppumaailma niin kokee."
Minun mielestäni kuka tahansa saisi kulkea täysin alasti (mutta ymmärrän, että genitaalit koetaan yksityisempinä, ja niiden suhteen kaikille sukupuolille on samat säännöt, eli kaikilta odotetaan niiden peittämistä. Rinnat eivät ole genitaali, ja niiden suhteen tämä epätasa-arvo on, siis muualla kuin nyt Tampereen uimahalleissa ja rannoilla). Alastomuus on luonnollista, eikä siinä ole lähtökohtaisesti mitään seksuaalista, jos ei tee seksuaalisia tekoja (kuten ryhdy vaikka hieromaan niitä rintojaan siinä muiden edessä). Jos vain oleilee alastomana eikä tee mitään em. kaltaista eikä pyri ottamaan kontaktia muihin ympärillä olijoihin, alastomuus on täysin ok. Sinulla on myös väärää tietoa aseksuaalisuudesta. Aseksuaalisuus tarkoittaa ainoastaan, että henkilö ei koe seksuaalista vetovoimaa muihin. Aseksuaali saattaa kumminkin kokea itsensä seksuaalisena olentona, ja tykätä vaikkapa runkata. Jotkut aseksuaalit myös suhtautuvat seksiin neutraalisti ja jopa harrastavat sitä joissain tilanteissa, vaikkapa siksi, että se tuntuu fyysisesti kivalta, vaikkei vetovoimaa tunnekaan. Toki on niitäkin aseksuaaleja, jotka eivät koe olevansa ollenkaan seksuaalisia eikä seksi kiinnosta missään muodossa vaan jopa inhottaa, mutta kaikki eivät ole.
2. "AIvan niin. Sinä, sinä ja vielä kerran sinä! Elät yhteiskunnassa jossa muutkin ihmiset pitää ottaa huomioon."
Sekö ei sitten ole itsekästä, että vaaditaan muita verhoamaan itsensä, koska sinä saatat kiihottua heidän ruumiinosistaan, jotka olet seksualisoinut? Itse pyrin ottamaan kyllä muut ihmiset ja koko elonkehän melko hyvin huomioon elämänvalinnoillani. Samaa ei voi sanoa suurimmasta osasta ihmisiä, jotka tuhoavat tätä planeettaa minkä ehtivät. Miehet, jotka vastustavat naisten yläosattomuutta, voisivat lakata ajattelemasta naisia seksiobjekteina. Yläosattomuuden yleistyessä niihin rintoihin kyllä pikku hiljaa tottuu, eikä enää joka rinnat aiheuta niitä vahinkoerektioita.
3. "Miksi sitten rikoslaissa naisten rintojen koskettaminen on kielletty, mutta ei miesten?
Pitäisikö sinusta lakia muuttaa?"
No pitäisi todellakin muuttaa, jos näin on. Ei ole ok koskea mihinkään kohtaa kenenkään kehoa ilman lupaa. Fyysinen koskemattomuushan on kirjattu lakiin sukupuolesta riippumatta, mutta onko tässä kyse, että naisten rintojen luvatta koskeminen nähdään nimenomaan seksuaalirikoksena, mutta miesten rintojen koskeminen vaan "tavallisena" rikoksena?
4. "No nyt tuli sellaista skeidaa, että... Väitätkö tosissasi, että kukaan ei ota esim. silareita siksi, että olisivat esteettisesti miellyttävän näköiset muidenkin, kuin itsensä mielestä? Järjetön väite."
Nyt ymmärsit kommenttini erittäin väärin, en ole väittänyt noin. Arvostelin vain sitä, kun toinen kommentoija arvosteli silikonirintojen olevan rumia, että kenenkään kehon kommentointi ei ole ok, olipa kyseessä luonnollinen tai muokattu keho, ja kehon muokkaaminen on jokaisen oma asia, josta ei tulisi ketään sheimata, olipa siinä taustalla mikä tahansa syy. Tottakai kauneusleikkausten takana on lähes aina ulkonäköpaineet näyttää tietynlaiselta muiden silmissä (ja toivoisin, että eläisimme yhteiskunnassa, jossa kukaan ei kokisi tarvetta kauneusleikkauksille tai muille operaatioille).
Te jotka laitoitte alapeukkua kommentteihini, kuulisin mielelläni asiallisia vasta-argumentteja, jos olette eri mieltä.
Olen matkustellut paljon, muttei yläosattomissa olevia naisia näy kuin hyvin satunnaisesti.
Kysyin tätä kerran matkalla tutuksi tulleelta porukalta ja nauroivat kysymykselleni. Yläosattomissa liikkuvat vain ne, jotka haluavat herättää (miesten) huomiota ja päätyä kuviin.
Ei mitään uutta auringon alla.
Vierailija kirjoitti:
Olen matkustellut paljon, muttei yläosattomissa olevia naisia näy kuin hyvin satunnaisesti.
Kysyin tätä kerran matkalla tutuksi tulleelta porukalta ja nauroivat kysymykselleni. Yläosattomissa liikkuvat vain ne, jotka haluavat herättää (miesten) huomiota ja päätyä kuviin.
Ei mitään uutta auringon alla.
Itse en ainakaan halua herättää minkäänlaista huomiota, vaan samat oikeudet pukeutumisen suhteen kuin miehilläkin on, ja että rintojen tarpeeton seksualisointi loppuisi.
No, ilmoita Eu:n ihmisoikeus tuomioon, kun et saanut pervoilla yleisellä uimarannalla. Varmaan tiedät vastauksen, h...ra.
Jos sun tissit ei olekaan ihan sieltä parhaimmasta päästä?
Mulla ei ole mitään tarvetta esitellä tissejä julkisella paikalla, ehkä se on sitten tänä päivänä poikkeavaa.
Nainen rannalla yläosattomissa syyllistyy sek suaaliseen häirintään
Ei rasismiakaan ole. Se on vaan patriarkaalisen yhteiskunnan vääristelyä.