Saako yksinelävä ruuat 30:lla eurolla viikossa?
Mitä siihen rahaan saa syödäkseen? Aion kokeilla ensi kuussa.
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Minun tämän hetkinen säästöruoka:
kauraleipä, suolakurkkua päällä, paistettu kananmuna jossa tomaattia ja porkkanaa, salaatinlehti
juomaksi vesi
välipala puolikas pehmeä rahka, siihen banaania, marjoja
Kauraleipä viikossa 4 €
suolakurkku 0,50 €
banaani 4 kpl 1€
salaatti 1,10€
kananmuna 10 kpl 2,30€
aamupalajuusto 2 pkt 5,50 €
maitorahka 4 kpl 3,50€
kahvi 6 €
maito 1 €
eli noin 25 € näihin, lopulla 5 Eurolla vaihdellen teetä, jugurttia, suklaalevy, salmiakkia, alemansikkakori, edullisia porkkanoita, tomaatteja tms joita voi pakastaa (porkkana raasteena, tomaatit lohkona), suolakurkkua, punajuuria tms.
en väitä että on terveellinen, mutta tällainen kananmunaleipä pitää nälän poissa.
Teen osa-aikatöitä etänä, joten aamu alkaa kahvilla, päivällä tuo
Minulle nuo elintarvikkeet riitäisivät pariksi päiväksi. Ei mitenkään viikoksi.
Kävin viikolla lounaalla ulkona. Karitsa-annos oli yli kolmekymppiä. Hyvää.
^^^kymmenen kananmunaa parille päivälle ja nuo muut ainekset päälle on kyllä aika paljon!
Maitorahka maksaa alle 3 € / kg. Sitä voi lusikoida puuron päälle jos tuntuu siltä, että proteiinia pitää ylen määrin tankata.
ps. Proteiinin puutosta ei länsimaissa esiinny lähes ikinä
Minkäköhän takia sitä proteiinin puutosta ei keskimäärin esiinny länsimaissa? Johtuu varmaan siitä, että länsimaissa saadaan proteiinia yleensä lihasta. Jos suuri osa suomalaisista jättäisi lihan pois ja alkaisi luottaa proteiinin saannissa herneisiin ja kauraan niin kohta täällä kärsittäisiin proteiinin puutteesta.
Mitäs av-mammat on mieltä?
Suolat ja pippurit pitää hakea pikaruokalasta :D. Tuolla s-ryhmän sovelluksella on kyllä hyvä miettiä ostoksiaan.
Vierailija kirjoitti:
^^^kymmenen kananmunaa parille päivälle ja nuo muut ainekset päälle on kyllä aika paljon!
4 munaa on ihan tavallinen aamiainen. Päälle 50g juustoraastetta. Sillä pärjää iltapäivään. Iltapäivällä vaikkapa 400g rasia maksalaatikkoa voissa paistettuna. 3-4 voileipää voilla ja juustolla, yksi kokonainen suolakurkku. Illalla 4-6 voikkosta runsain täyttein ja par purkkia jogurttia. Viikonloppuna munien kanssa paketti pekonia vielä lisäksi.
Noin 10€-12€ /hlö/vko riittää, pohjautuu kauraan ja perunaan. Miksi joku perhe (satoja) saa Kela-tukia yli 5000€ joka kuukausi?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/08d393d5-697f-49e7-9010-4cdf7322f117
Olen kauppias ja saan kaikki ruoat ilmaiseksi koko vuoden ajan. Kirjaan ne hävikkiin mutta syön itse. Pyrkikää samaan sossupummit.
Vierailija kirjoitti:
Noin 10€-12€ /hlö/vko riittää, pohjautuu kauraan ja perunaan. Miksi joku perhe (satoja) saa Kela-tukia yli 5000€ joka kuukausi?
Suomessa vähiten työtä tekevä väestö lihoo eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa vähiten työtä tekevä väestö lihoo eniten.
Totta ja me matkustelemme kelan piikkiin ympäri maailmaa ja vietämme aikaa loistohuviloilla palvelijoiden kantaessa meille drinksuja. Hushus töihin sieltä maksamaan meidän loisteliasta elämäämme. Mitä vielä aikailet täällä. Suomi tarvitsee sinua!!!!
Ei saa. (Jotain ravintoaineköyhää mössöä toki.)
50 eurolla saa täytettyä ravintoaineiden tarpeen. Monipuolista ei silläkään saa.
Vierailija kirjoitti:
Mietipä ;)
ostetaanko kaikilla tuilla ruokaa...eikö asumistuki tms mene vuokranantajalle suoraan, ei sillä voi mennä pottuja ostamaan.
Jos on lapsia niin ne tarvivat vaatteet yms koska kouluun eikä tarhaan ei saa mennä alasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun tämän hetkinen säästöruoka:
kauraleipä, suolakurkkua päällä, paistettu kananmuna jossa tomaattia ja porkkanaa, salaatinlehti
juomaksi vesi
välipala puolikas pehmeä rahka, siihen banaania, marjoja
Kauraleipä viikossa 4 €
suolakurkku 0,50 €
banaani 4 kpl 1€
salaatti 1,10€
kananmuna 10 kpl 2,30€
aamupalajuusto 2 pkt 5,50 €
maitorahka 4 kpl 3,50€
kahvi 6 €
maito 1 €
eli noin 25 € näihin, lopulla 5 Eurolla vaihdellen teetä, jugurttia, suklaalevy, salmiakkia, alemansikkakori, edullisia porkkanoita, tomaatteja tms joita voi pakastaa (porkkana raasteena, tomaatit lohkona), suolakurkkua, punajuuria tms.
en väitä että on terveellinen, mutta tällainen kananmunaleipä pitää nälän poissa.
Teen osa-aikatöitä
Viikossa pikkupussi salaattia, pari porkkanaa ja pari banaania? Siinä viikon kasvikset?
Siinä on vasta yhden päivän kasvisten tarve.
Ei väittänyt terveelliseksi.
Oli myös tomaattia ja määristä ei ollut puhe.
Vierailija kirjoitti:
Oli myös tomaattia tai porkkanaa "ylimääräisellä" vitosella. Siinäkään ei ole viikon kasviksia. Määrät määräytyy hinnan mukaan ja rahamäärä oli tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli myös tomaattia tai porkkanaa "ylimääräisellä" vitosella. Siinäkään ei ole viikon kasviksia. Määrät määräytyy hinnan mukaan ja rahamäärä oli tiedossa.
Hinnat kyllä vaihtelee todella paljon. Tällä hetkellä 5 eurolla saisi noin viisi kiloa porkkanaa, joten kyllä siitä tulee se sopiva annos seitsemälle päivälle, jää vielä pakastettavaksi kalliimpia aikoja varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa. Ei välttämättä kovin terveellistä ruokavaliota, mutta sellaisen 70-lukutyylisen saa. Jos siihen sälyttää kahvin, niin jää noin 25€ itse ruokiin. Makkaraa, perunaa, makaronia, sipulia ym. halpaa. Punalapulla sitten muuta protskua, leipää ja maitotuotteita. Myös kuivana ostetut pavut ym. ovat halpoja kaloreita.
Itse kotona keitettyyn kahviin ei mene 5 euroa viikossa. Vaikka joisi monta kupillista päivässä, yksi viiden euron paketti kestää monta viikkoa.
En tiedä miten laihaa kahvia keität, mutta minä juon kuusi Mokkamasterin kupillista päivässä ja 500g paketti riittää tasan kaksi viikkoa. Päälle vielä suodatinpussit.
Pannukahvia keitän, eikä se ole laihaa. Mutta tuon mukaan kahviin menisi sinulla noin 2-3€/viikko hinnasta riippuen. Tarkkaan saa tarjoukset katsoa, jotta tuo riittää. Mutta onhan se kuitenkin yli 120€ kuukaudessa, eikä se ole vähän pelkkään ruokaan. Aika usein siihen sisältyy kunnon ruuan lisäksi muutakin samalla kauppareissulla ostettavaa, kuten hygieniatarvikkeita, virvokkeita, lukemista ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa. Ei välttämättä kovin terveellistä ruokavaliota, mutta sellaisen 70-lukutyylisen saa. Jos siihen sälyttää kahvin, niin jää noin 25€ itse ruokiin. Makkaraa, perunaa, makaronia, sipulia ym. halpaa. Punalapulla sitten muuta protskua, leipää ja maitotuotteita. Myös kuivana ostetut pavut ym. ovat halpoja kaloreita.
Itse kotona keitettyyn kahviin ei mene 5 euroa viikossa. Vaikka joisi monta kupillista päivässä, yksi viiden euron paketti kestää monta viikkoa.
No ei todellakaan kestä!
En minä ainakaan, tosin ei oo tarvetta pihistelläkään, vaan voin ostaa, mitä haluan.