Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies alkaa muutamien ensimmäisten tapaamisten jälkeen huomauttelemaan käytöksestäni?

Vierailija
20.07.2024 |

Olen käynyt muutaman kerran treffeillä miehen kanssa ja en oikein ota hänestä selvää. Hän on toisaalta hyvin älykäs ja haluaa keskutstella paljon tunteista, mutta on samalla melko vaativa. Huumorintajumme ei myöskään kohtaa ollenkaan ja oloni on todella ristiriitainen ja hämmentynyt.

Yksillä treffeilä hän mm "esitti" minua liioitellen kertomassa erästä hänelle aiemmin kertomaani kokemustani ja sen piti ilmeisesti olla vitsi, mutta se tuntui lähinnä loukkaavalta.  Eräs pe ilta hän soitti minulle ja kun en ollut vastannut puhelimeen (olin kaupassa), niin lähetti heti viestin jossa "vitsaili" että olenko lähtenyt bilettämään. Jos olen kysynyt mitä hän haluaisi tehdä kun suunnittelemme seuraavaa näkemistä, vastaus on voinut olla ilmeisesti vitsillä että haluaa katsella kun tanssin. Mielestäni tämä on vain creepyä eikä vitsiä, ja mieleen tulee että joku tosi osuus siellä on takana.

Toinen asia joka on saanut minut miettimään on se, että hän on jo nyt huomautellut käytöksestäni. Ymmärrän, että en ole täydellinen ja haluan selvittää asian, jos olen loukannut toista, mutta tuntuu, että standardi on melko kova. Kerran hän avautui minulle tuntemuksistaan meidän suhteestamme ja kun reagoin "väärin", tämä johti pitkään keskusteluun siitä miten toisen tunnekokemus tulee ottaa vastaan. Kehityn mielelläni ihmisenä ja pyysin anteeksi, mutta aivan alkuvaiheessa tutustuessa on minusta aika paljon odottaa heti että toinen osaa reagoida juuri oikealla tavalla, enkä itse haluaisi vielä käyttää energiaa ns. kehityskeskusteluihin. Jos en ole aivan hereillä keskusteluissa/tavatessa tai en osaa olla tarpeeksi avoin/huomiova, niin saan kuulla siitä, mutta tämä kaikki tapahtuu niin että hän korostaa että kaikki tekevät virheitä ja tärkeintä on että on haavoittuvainen, mikä saa pääni entistä enemmän sekaisin.

Vastaavia tapahtumia on ollut muitakin ja en tiedä onko hänessä joku kontrolloiva puoli vai olenko vain tulossa hulluksi ja ylianalysoin. Tai ehkä olen itse liian karkea ja kypsymätön, en tiedä onko vika minussa vai onko tämä vain täysin väärä ihminen minulle. En ole aiemmin tottunut tällaiseen kaiken analysointiin yhdessä.

Kommentit (296)

Vierailija
101/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se. 

Vierailija
102/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mies ansaitsisi tulla jätetyksi seltyksellä, että hän ei ylitä rimaasi. Mutta se olisi liian vaarallista tuollaisen tyypin kanssa. Nyt vaan aja alas se suhde mahdollisimman pienieleisesti. 

Ja tee vaadittava työ -> ota tästä opiksesi. Mieti, miksi annoit tuon jatkua noinkin kauan. Ja mieti etukäteen nollatolranssit ja rima ja muista, että sinusta kuuluu tuntua hyvältä eikä sekavalta ja epävarmalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä ihminen sinulle. Tapailun ja seurustelun alkuvaiheessa kaiken pitää minusta natsata, huumorin kukkia, naurattaa ja jutun pitää luistaa luontevasti. Jos on hankala olla alussa, niin kuinka hankalaa se sitten on, kun alkuhuuma on ohi.. Sinun ei tarvitse tottua tai oppia uuden ihmisen kommunikaatioon, soulmaten kanssa se on luontevaa automaattisesti.

Soulmate. Sen voi sanoa suomeksikin.

Sielunkumppani. 

Soulmate. Sielunkumppani. Mielenkiintoinen sana.

Senhän ei tarvitse tarkoittaa eikä se alunperin ole tarkoittanutkaan seurustelukumppania, puoliso jne. Mutta sanaa ei kukaan uskalla käyttää muuten koska puoliso, kumppani jne loukkaantuisi.

Eli sana ei enää tarkoita sielunkumppania vaan puolisoa, kumppania jne

Sielunkumppanin (tässä alkuperäisessä merkityksessä) kanssa seurustelu tai suhteilu ei usein ole toimiva systeemi.

Vierailija
104/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maindfakkia, kriipyä, red fläggiä, goustaamista, gäslaitinkia, soulmeittiä, niinku.

Vierailija
105/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta en ole koskaan ymmärtänyt sitä että suhteen päättyminen voi tuntua häpeälliseltä tai nololta. Voisiko joku selittää.

En voi puhua kuin omasta puolestani, mutta nuorena olin todella huonoitsetuntoinen ja epävarma sekä ilmeisen omistushaluinenkin, niin silloin suhteen päättyminen tai siis se, että mies jätti ei niinkään aiheuttanut surua vaan tuota häpeää ja osin jopa vihaakin siitä, että mies nöyryytti minua. 

Käyttäytyikö mies sinua kohtaan nöyryyttävästi vai oliko niin että koit jättämisen nöyryyttävänä?

Vierailija
106/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta en ole koskaan ymmärtänyt sitä että suhteen päättyminen voi tuntua häpeälliseltä tai nololta. Voisiko joku selittää.

En voi puhua kuin omasta puolestani, mutta nuorena olin todella huonoitsetuntoinen ja epävarma sekä ilmeisen omistushaluinenkin, niin silloin suhteen päättyminen tai siis se, että mies jätti ei niinkään aiheuttanut surua vaan tuota häpeää ja osin jopa vihaakin siitä, että mies nöyryytti minua. 

Toivottavasti et loukkaannu mutta kuvailit juuri sellaisen jätetyn ihmisen sielunliikkeitä jotka saattaa johtaa parisuhdestalkkaukseen.

Vierailija
107/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin miehen analysoinnin - ja lopettaisin myös tapailun. En siedä tuollaista käytöstä ollenkaan, ihan riippumatta siitä mistä se johtuu.

Vierailija
108/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on trolli. Sama kirjoittaja kirjoittaa aloituksia aina välillä. Plussaa että kirjoittaa hyvin ( tunnistettava tapa) plus on hyvä keksimään vähän erilaisia aiheita kuin palstalla yleensä on.

Vaikka olisikin, ei haittaa, koska luultavimmin tätä lukee moni, jolle tuo on todellisuutta.

Jos trollin avulla voi tunnistaa, missä k*sessa itse parhaillaan ui, ehkä ketjun neuvoilla pystyy myös räpistelemään kuiville tuhoavasta suhteesta.

Vierailija
109/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on trolli. Sama kirjoittaja kirjoittaa aloituksia aina välillä. Plussaa että kirjoittaa hyvin ( tunnistettava tapa) plus on hyvä keksimään vähän erilaisia aiheita kuin palstalla yleensä on.

Mitä sitten? Tälläisiä miehiä (ja varmaan naisiakin) on pilvin pimein ja niistä on hyvä osata pysyä erossa.

Vierailija
110/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ei ei, lopeta tapailu heti. En osaa sanoittaa tuota ihmistyyppiä mutta tunnistin mun exän. Hänen omat tunteet on ne tärkeät, jos et reagoi niihin kuten hän haluaa olet hirveä ihminen, mutta hän saa vitsailla ja pilkata sua ihan vapaasti.

Narsistinen ihmistyyppi.

Joko ihan persoonallisuushäiriön diagnoositasoa tai paljon narsistista käytöstä muuten.

Vierailija
111/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehkä neljä tai viisi -ap

Riittävän monesti huomataksesi, ettei suhdetta kannata missään tapauksessa jatkaa enää yhdelläkään tapaamisella. 

Vierailija
112/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on. Juokse ja lujaa! Eroa, mutta älä kasvotusten. Joo tiedän ettei käytöstapojen mukaista, mutta tuossa voi olla väkivallan uhka tai sitten voi alkaa mielistelemään, ettet jätä ja hämmentää sinua lisää. Itse en tajunnut juosta, tuo pahenee tuosta ja minua lopulta alkoi lyömään. Silloin sain erottua ja muutettua. Onneksi ei ollut yhteisiä lapsia ja pääsin kerrasta eroon. Vainosi vielä sen jälkeenkin ja imarteli ja koitti, että muuttuu ja palattaisin yhteen. Lähetti, jonkin 15 sivuisen rakkauskirjeen. En lukenut enää ensimmäisiä lauseita pidemmälle. Työn puolesta nykyisin kohtaan näitä tilanteita välillä myös. Luota intuitioosi joka sanoo, että kaikki ei ole kunnossa. Pelasta itsesi aiemmin, kun minä tein! Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
113/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. Jotenkin kirkastui se, että ei oikeastaan ole merkitystä mistä johtuu, että minusta tuntuu tältä, vaan että tuntuu ristiriitaiselle, kuormittavalle ja vaikealle, ja se on riittävä syy lopettaa homma.

Tämä koko kuvio on ollut niin hämmentävä, että tosiaan mennyt ajatukset aivan solmuun, ja tosiaan tuntuu itsellekin käsittämättömälle, kun olen kuitenkin nähnyt häntä niin vähän! Mutta siis....

Joku kommentoi, että keskustelut olivat aikataulutettuja ja tämän tunnistin. Hänellä saattoi olla lista, josta katsoi mitä halusi sanoa. Ja hän oli muutoinkin miettinyt etukäteen mistä puhutaan. Eli osittain voisi olla että on jotain asperger-tyyppistä lähestymistapaa asioihin, mutta kaikkiaan sellainen tosi jäykkä olo oli itsellä jatkuvasti ja jotenkin toivoisi että keskustelut nousevat luonnollisesti eikä niin että on melko tarkkaan etukäteen mietitty. Mutta toki nämä on sellaisia rajanvetoja että on hankala sanoa missä mennään yli ja mikä on normaalia...

Huomaatko, miten kova tarve sinulla on etsiä selityksiä, vaikka alkaakin kirkastua, ettei niitä tarvita? Ei sinun tarvitse miettiä, mikä on normaalia, ja säätää omaa reaktiotasi sen mukaan. Että jos päättelet toisen olevan normaalin puolella, sinulle muodostuisi velvollisuus kohdella häntä kuten hän toivoo? Parisuhteen etsimistä pitää miettiä ennemminkin kaupankäyntinä. Molempien kuuluisi olla riittävän tyytyväisiä siihen, mitä on tarjolla. Ei se niin mene, että tullaan esittämään vaatimuksia, ja koska ne on esitetty, toiselle tulee liuta velvollisuuksia.

Niinkuin jo sanottu, sinun olisi syytä miettiä omaa tulokulmaasi. Miksi olet niin valmis kantamaan kaiken syyllisyyden, jota sinulle tarjoillaan?

Vierailija
114/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä ihminen sinulle. Tapailun ja seurustelun alkuvaiheessa kaiken pitää minusta natsata, huumorin kukkia, naurattaa ja jutun pitää luistaa luontevasti. Jos on hankala olla alussa, niin kuinka hankalaa se sitten on, kun alkuhuuma on ohi.. Sinun ei tarvitse tottua tai oppia uuden ihmisen kommunikaatioon, soulmaten kanssa se on luontevaa automaattisesti.

Samaa mieltä oikeastaan, en tiedä miksi olen niin epävarma tästä kun on tuntunut koko ajan että pitäisi vain ilmoittaa että eiköhän tämä ollut tässä. Varmaan pelkään vain sitä kun hän on painottanut että mitään tunteisiin liittyviä ns oikeita asioita ei hoideta viestillä niin että joudun johonkin tunnin kestävään maratonkeskusteluun jossa syväluodataan kaikki mahdollinen ja mahdoton :D  -ap 

Älä viivytä tuota ilmoittamista enää yhtään. Ei se tilanne odottamalla parane. Voit hyvin ilmoittaa vaan viestillä. Sinulla on omat tavat, hänellä omat. Ehkä se on hyvä vihje hänelle että ette sovi yhteen.

Vierailija
115/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa, että tällaisilla asioilla trollataan jos näin on. Toisaalta kontrolloivia narsisteja ja muuten sairaita tyyppejä on, ja vastauksista voi olla hyötyä sellaisessa suhteessa kipuilevalle. Manipulointi vaatii älykkyyttä, ei siihen tyhmä kykene. Älykkyys ei suojaa persoonallisuushäiriöiltä. Jos Ap ei ole trolli, niin kertoisin eropäätöksestä paikassa, jossa on muita ihmisiä tai ainakin varmistaisin pakoon pääsyn, koska monet näistä eivät kestä jätetyksi tulemista. Ystäväni joutui vaihtamaan nimensä ja muuttamaan salaiseen osoitteeseen, toiseen kaupunkiin.  Vuosienkin jälkeen säikähtää nähdessään exäänsä muistuttavan miehen. Mies onneksi asuu ulkomailla nykyään, mutta on siis kantas.

Vierailija
116/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maindfakkia, kriipyä, red fläggiä, goustaamista, gäslaitinkia, soulmeittiä, niinku.

:D

Vierailija
117/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta on. Juokse ja lujaa! Eroa, mutta älä kasvotusten. Joo tiedän ettei käytöstapojen mukaista, mutta tuossa voi olla väkivallan uhka tai sitten voi alkaa mielistelemään, ettet jätä ja hämmentää sinua lisää. Itse en tajunnut juosta, tuo pahenee tuosta ja minua lopulta alkoi lyömään. Silloin sain erottua ja muutettua. Onneksi ei ollut yhteisiä lapsia ja pääsin kerrasta eroon. Vainosi vielä sen jälkeenkin ja imarteli ja koitti, että muuttuu ja palattaisin yhteen. Lähetti, jonkin 15 sivuisen rakkauskirjeen. En lukenut enää ensimmäisiä lauseita pidemmälle. Työn puolesta nykyisin kohtaan näitä tilanteita välillä myös. Luota intuitioosi joka sanoo, että kaikki ei ole kunnossa. Pelasta itsesi aiemmin, kun minä tein! Kaikkea hyvää sinulle!

Olet poikkeus naisissa, sillä suurin osa menee takaisin, kun saa tuota imartelua, lirkuttelua ja 15-sivuisia rakkauskirjeitä.

Mistä sait voimaa, että et mennyt takaisin? Mistä tiesit, että mies ei tule muuttumaan?

Vierailija
118/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikä kannata alkaa myöskään analysoimaan miehen tekemisiä, mies voi käyttää tätä hyväkseen ja uhriutua jollain kusisella nyyhkytarinalla ettet jättäisi.

Suosittelisin kyllä ihan jollain tekstiviestillä jättämistä, kasvokkain tapaamisessa on se riski että mies alkaa taivuttelemaan sinua jäämään. "

Tämä!

Suurin osa naisista menee takaisin, kun mies uhriutuu kusisella nyyhkytarinalla.

Vierailija
119/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyi hyi e l v e t t i!

Nyt sit olet varovainen ja tosiaankin jätät sen sit viestillä. Sehän kidnappaa ja sulkee sut johonkin perunakellariin ja ties mitä."

:D

Oot vissiin kattonu aika paljon TrueCrimeä? Mutta joo, kyllä tällastakin voi tapahtua.

Vierailija
120/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisikin, ei haittaa, koska luultavimmin tätä lukee moni, jolle tuo on todellisuutta.

Jos trollin avulla voi tunnistaa, missä k*sessa itse parhaillaan ui, ehkä ketjun neuvoilla pystyy myös räpistelemään kuiville tuhoavasta suhteesta.

Ja ihmisten on hyvä tajuta, että luonnevikaisen ja narsistipiirteisen tyypin kanssa ei toimita kuten normaalien ihmisten kanssa. Ei käydä erokeskustelua hyvässä yhteishengessä, ei anneta uusia mahdollisuuksia, ei vastata enää mitään, vaan homma täytyy laittaa poikki samantien ja mahdollisimman vähien selittelyjen kera. Narsistille ei pidä antaa MITÄÄN. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi