mies alkaa muutamien ensimmäisten tapaamisten jälkeen huomauttelemaan käytöksestäni?
Olen käynyt muutaman kerran treffeillä miehen kanssa ja en oikein ota hänestä selvää. Hän on toisaalta hyvin älykäs ja haluaa keskutstella paljon tunteista, mutta on samalla melko vaativa. Huumorintajumme ei myöskään kohtaa ollenkaan ja oloni on todella ristiriitainen ja hämmentynyt.
Yksillä treffeilä hän mm "esitti" minua liioitellen kertomassa erästä hänelle aiemmin kertomaani kokemustani ja sen piti ilmeisesti olla vitsi, mutta se tuntui lähinnä loukkaavalta. Eräs pe ilta hän soitti minulle ja kun en ollut vastannut puhelimeen (olin kaupassa), niin lähetti heti viestin jossa "vitsaili" että olenko lähtenyt bilettämään. Jos olen kysynyt mitä hän haluaisi tehdä kun suunnittelemme seuraavaa näkemistä, vastaus on voinut olla ilmeisesti vitsillä että haluaa katsella kun tanssin. Mielestäni tämä on vain creepyä eikä vitsiä, ja mieleen tulee että joku tosi osuus siellä on takana.
Toinen asia joka on saanut minut miettimään on se, että hän on jo nyt huomautellut käytöksestäni. Ymmärrän, että en ole täydellinen ja haluan selvittää asian, jos olen loukannut toista, mutta tuntuu, että standardi on melko kova. Kerran hän avautui minulle tuntemuksistaan meidän suhteestamme ja kun reagoin "väärin", tämä johti pitkään keskusteluun siitä miten toisen tunnekokemus tulee ottaa vastaan. Kehityn mielelläni ihmisenä ja pyysin anteeksi, mutta aivan alkuvaiheessa tutustuessa on minusta aika paljon odottaa heti että toinen osaa reagoida juuri oikealla tavalla, enkä itse haluaisi vielä käyttää energiaa ns. kehityskeskusteluihin. Jos en ole aivan hereillä keskusteluissa/tavatessa tai en osaa olla tarpeeksi avoin/huomiova, niin saan kuulla siitä, mutta tämä kaikki tapahtuu niin että hän korostaa että kaikki tekevät virheitä ja tärkeintä on että on haavoittuvainen, mikä saa pääni entistä enemmän sekaisin.
Vastaavia tapahtumia on ollut muitakin ja en tiedä onko hänessä joku kontrolloiva puoli vai olenko vain tulossa hulluksi ja ylianalysoin. Tai ehkä olen itse liian karkea ja kypsymätön, en tiedä onko vika minussa vai onko tämä vain täysin väärä ihminen minulle. En ole aiemmin tottunut tällaiseen kaiken analysointiin yhdessä.
Kommentit (296)
Siis jos joku alkaa huomautella virheistä niin jo sen pitäisi riittää: pakene! Kun asuisitte yhdessä, et osaisi leikata edes tomaattia oikein. Miksi yrität miellyttää tuollaista munapäätä, mieti sitä. Siis ihan oikeasti mieti ja tee asialle jotain ihan itsesi vuoksi. Kynnysmattous ja läheisriippuvuus on korvattava terveellä omanarvontunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärä ihminen sinulle. Tapailun ja seurustelun alkuvaiheessa kaiken pitää minusta natsata, huumorin kukkia, naurattaa ja jutun pitää luistaa luontevasti. Jos on hankala olla alussa, niin kuinka hankalaa se sitten on, kun alkuhuuma on ohi.. Sinun ei tarvitse tottua tai oppia uuden ihmisen kommunikaatioon, soulmaten kanssa se on luontevaa automaattisesti.
Samaa mieltä oikeastaan, en tiedä miksi olen niin epävarma tästä kun on tuntunut koko ajan että pitäisi vain ilmoittaa että eiköhän tämä ollut tässä. Varmaan pelkään vain sitä kun hän on painottanut että mitään tunteisiin liittyviä ns oikeita asioita ei hoideta viestillä niin että joudun johonkin tunnin kestävään maratonkeskusteluun jossa syväluodataan kaikki mahdollinen ja mahdoton :D -ap
EI todellakaan tarvi tuossa vaiheessa jos olette muutaman kerran vasta tavanneet niin laittaa kasvotusten poikki. Varsinkin jos henkilö on jotenkin epämiellyttävä. Viestin vaan laitat jossa pahoittelet ja sanot, ettet halua enää tavata.
Nopea kertalopetus tapailuille! Jos annat siimaa miehen analyyseille ja jankuttamiselle menee homma vaikeaksi. Ne on juuri nää miehet, jotka jää myös vainoamaan ja stalkkeroimaan. Estä miehen numero.
4b movement ja decenter men liikkeet voivat hyvin aloittajan kuvaaman miehen ansiosta. Naisia ei enää jaksa kiinnostaa pelleilyt. Tuonkin ajan voisit käyttää vaikkapa itsesi kehittämiseen tai hyväntekeväisyystoimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärä ihminen sinulle. Tapailun ja seurustelun alkuvaiheessa kaiken pitää minusta natsata, huumorin kukkia, naurattaa ja jutun pitää luistaa luontevasti. Jos on hankala olla alussa, niin kuinka hankalaa se sitten on, kun alkuhuuma on ohi.. Sinun ei tarvitse tottua tai oppia uuden ihmisen kommunikaatioon, soulmaten kanssa se on luontevaa automaattisesti.
Samaa mieltä oikeastaan, en tiedä miksi olen niin epävarma tästä kun on tuntunut koko ajan että pitäisi vain ilmoittaa että eiköhän tämä ollut tässä. Varmaan pelkään vain sitä kun hän on painottanut että mitään tunteisiin liittyviä ns oikeita asioita ei hoideta viestillä niin että joudun johonkin tunnin kestävään maratonkeskusteluun jossa syväluodataan kaikki mahdollinen ja mahdoton :D -ap
EI todellakaan tarvi tuossa vaiheessa jos olette muutaman kerran vasta tavanneet niin laittaa kasvotusten poikki. Varsinkin jos henkilö on jotenkin epämiellyttävä. Viestin vaan laitat jossa pahoittelet ja sanot, ettet halua enää tavata.
Samaa mieltä, paitsi en kyllä pahoittelisi mitään vaan suoraan vaan ettet aio tavata miestä enää eikä mitään selittelyjä perään.
Jos pelkäät että alkaa stalkkeriksi ja yrität pehmitellä miestä sen takia niin ei kannata. Stalkkerit nimittäin ovat hyviä keksimään oikeuttavia syitä teoilleen vaikka tyhjästä (kokemusta on)
Löysit mun exän :D Hän ei ole älykäs peilaa vain sinun käytöstä, huomaat sen, jos haluat yhtäkkiä keskustella jostakin aikaisemmin puhutusta syvällisestä aiheesta, esim. tunnelukot tms. Keskustelu ei onnistu, koska mies ei ole ehtinyt varautua siihen ja kaikki keskustelut viedään hänen ehdoillaan ja aikatauluttamana.
Jos huumorintaju ei kohtaa, unohda koko mies. Hänellä ei ole sitä ollenkaan, koska rikkinäinen lapsuus tai se on hänen mielestään jotenkin mautonta/ loukkaavaa/ alentavaa tms, että voi tavallaa loukata sinua samalla 'huonosta käytöksestä' ja alistaa.
Hän on kontrolloiva ja samalla lähes ainoa ihminen maan päällä joka tietää mikä on loukkaavaa ja mikä ei, Sinua saa hellitellä haukkumanimillä, koska rakastaa sinua.
Lisäksi! Kaikkea kertomaasi tullaan käyttämään sinua vastaan nyt ja tulevaisuudessa.
Eikä tule koskaan sopimaan mistään asiasta mitään, koska hän nyt vain on sellainen ja muiden pitää hyväksyä hänet sellaisena (vähän parempana kuin muut, näetkös). Sinun toki pitää olla aina ja kokoajan saatavilla, tai et rakasta häntä tai et vain osaa siis olla ihmisten kanssa etkä ymmärrä parisuhteesta yhtään mitään.
Läheisyyttä on juuri silloin kuin mies sitä itse haluaa ja juuri sellaista kuin hän haluaa, koska muuten siihen kyllästyy tms. Seksi voi olla aluksi huomaavaista, mutta aika nopeasti vain miehen tyydyttämistä hänen tavallaan.
Puhuu yhteisestä tulevaisuudesta, koska luulee, että kaikki naiset uskovat kaiken höpötyksen mitä miehen suusta tulee (esim. ulkomaan matkat vaikka mies olisi täysin persaukinen työtön pummi), miään ei kuitenkaaan koskaan tapahdu.
Kaikkeen tekemättömyyteen ja loukkaamisen löytyy aina hyvä ja oikeutettu selitys häneltä. Yritäppä itse sanoa, että olit myöhässä vaikka onnettomuuden takia, niin vastaus on, selittelet aina, miksi et lähtenyt aikaisemmin tms. Selitykset, vaikka kuinka uskomattomat, ovat aina häneltä ok j ahyviä syitä. Kaikkeen löytyy myös aina syyllinen ja osaamattomin ihminen maailmassa, sinä.
Juokse jo pois.
Yleensähän ihmiset esittää aluksi vähän mukavampaa ja parempaa tyyppiä kuin oikeasti ovatkaan. Voi sit miettiä, mitä meno on jatkossa. Montaa epävarmaa ihmistä jotenkin aluksi viehättää sellainen "johtajuus" ja opettajamainen käytös, jonka muut ymmärtää olevan ihan lyttäämistä ja manipulointia. Kannattaa miettiä, onko älykkyys todella sitä, että muita vähätellään ja etsitään virheitä toisesta? Kunnon Syke-sarjan tapailukuvio.
Tämä sama juttu on ollut täällä jo vuosia sitten.
Ap hyvä, tuo olio ei ole maailman ainoa mies, joten mieti vielä tarkkaan, aiotko jatkaa seurustelua.
- Alussahan suhde on ihanaa ja suloista, joten millaista luulet teillä olevan sitten, kun arki astuu kuvaan?
Onnea, törmäsit mun narsisti exääni. Pian se sitten määrää mitä saat pukea päälle ja ettet saa enää käydä yksin kaupassa. Kruununa eristää sut kavereistasi :)
Kiitos kommenteista. Jotenkin kirkastui se, että ei oikeastaan ole merkitystä mistä johtuu, että minusta tuntuu tältä, vaan että tuntuu ristiriitaiselle, kuormittavalle ja vaikealle, ja se on riittävä syy lopettaa homma.
Tämä koko kuvio on ollut niin hämmentävä, että tosiaan mennyt ajatukset aivan solmuun, ja tosiaan tuntuu itsellekin käsittämättömälle, kun olen kuitenkin nähnyt häntä niin vähän! Mutta siis....
Joku kommentoi, että keskustelut olivat aikataulutettuja ja tämän tunnistin. Hänellä saattoi olla lista, josta katsoi mitä halusi sanoa. Ja hän oli muutoinkin miettinyt etukäteen mistä puhutaan. Eli osittain voisi olla että on jotain asperger-tyyppistä lähestymistapaa asioihin, mutta kaikkiaan sellainen tosi jäykkä olo oli itsellä jatkuvasti ja jotenkin toivoisi että keskustelut nousevat luonnollisesti eikä niin että on melko tarkkaan etukäteen mietitty. Mutta toki nämä on sellaisia rajanvetoja että on hankala sanoa missä mennään yli ja mikä on normaalia...
Ja viestit. Niin, tässä voisin kysyä itseltäni miksi ihmeessä suostuin siihen, että asiat tehdään hänen tavallaan, ja että se on jotenkin parempi tapa. Olen itse aika introvertti ja pidän viesteillä kommunikoinnista ja näen siinä myös etuja, hänen mukaansa viestit aiheuttavat vain väärinymmärryksiä ja niistä asioista ei voi käydä kunnolla dialogia.
Oudointa koko tässä hommassa on että hän ei vaikuta sellaiselta kotrolloijalta tai narsistilta mitä monissa viesteissä täällä on tullut ilmi. Ei ole kommentoinut ulkonäköäni, tietyllä tavalla yrittää kovasti huomioida minut (mutta ei onnistu), ja kaiken lisäksi on vielä hyvin paljon tekemisissä tunne-avoimuuden ym asioiden kanssa oman arkensa ja intressiensä kautta. Tuntuu että (vaikka hän sanoo muuta), hänellä on vain todella tarkka kuva miten asioiden kuuluisi mennä ja että tavallaan se ajatus siitä että kommunikointi on tärkeää, jyrää yli sitten sen konkretian ja kääntyy tavallaan itseään vastaan kun toinen ihminen ei tule kuulluksi vaikka se on mitä hän juuri yrittää
Mutta en ole jatkamassa suhdetta, pyrin kyllä sanomaan asian kasvotusten niin pääsen helpommalla jatkon kannalta
Vastaisen varalle vinkki: treffikumppania ei kannata viedä kotiin heti alkuvaiheessa ihan senkin takia, että kotiosoite pysyy vain omassa tiedossasi.
Vierailija kirjoitti:
"Yksillä treffeilä hän mm "esitti" minua liioitellen kertomassa erästä hänelle aiemmin kertomaani kokemustani ja sen piti ilmeisesti olla vitsi, mutta se tuntui lähinnä loukkaavalta."
Tuossa on kyse todella halventavasta käytöksestä. Jätä viestillä vaan. On manipuloija.
Ja siis tämä! Olisi ehdottomasti pitänyt sanoa että tämä ole ok ja ei tunnu kivalta. Sen sijaan istun hiljaa ja sitten seuraavassa hetkessä pyytelen anteeksi että en osannut reagoida oikein hänen avautumiseensa. Ja kaiken lisäksi mietin että vika on varmaan vaan itsessä (no osittain tietysti onkin kun olisi heti pitänyt sanoa että joo, tämä oli tässä).
-ap
Ihmisiin tutustuu parhaiten antamalla heidän 'johtaa' alussa tiettyyn pisteeseen asti. Silloin ihminen riisuu nopeiten suojauksen ja alkaa olla oma itsensä.
Älä selittele toisen tekemisiä omaksi syyksi. Jos hän on loukkaava, hän on loukaava eikä sitä selitä ankea lapsuus tai mikään mukaan elämässä kohdattu ikävä asia. Tämä ihminen on yksinkertaisesti vain moukka.
Tämä ihminen ei ole asperger eikä muukaan neuroepätyypillinen vaan huonosti käyttäytyvä kontrolloiva mies.
Olet tavannut miehen muutamia kertoja ja väität jo, ettei vaikuta kontrolloivalta. Lauseessa on jo epäilys ja kappaleen lopuksi toteat, että on jyräävä ja asiat tulee tehdä kuten hän haluaa.
Miehen 'ajatus kommunikoinnin tärkeydestä kuulostaa jo todella oudolta, varsinkin yhteydessä, ettei vaikuta kontrolloivalta, mutta hänellä on ajatus miten asiat tulisi tehdä ja jyrää jotta asiat tehdään siten.
Heti kun ihminen alkaa epäillä omaa itseään ja todellisuutta, on syytä lopettaa ihmissuhde välittömästi. Silloim ollaan jo pitkällä manipuloinnin maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Kysy häneltä miksi hän roikkuu sinussa kun ei selkeästi pidä sinusta.Sitten kysy onko hän epätoivoinen kun tekee niin. Siinä hänelle mietittävää, mutta sinä hankkiudut hänestä eroon. Tyyppi on luonnevikainen.
Luonnevikaisten kanssa ei pidä jäädä jankkaamaan. Niistä saa itselleen mahdollisesti vaarallisen stalkkerin. Parasta on vaan antaa joku ympäripyöreä selitys miksi ei halua jatkaa tapailua. Vaikka "ei ole kemiaa". Eikä tarvitse antaa jatkoselityksiä vaikka tyyppi inttäisi.
Ei tuollaista pilkkaa tarvitse vastaanottaa, vaikka se olisi (huono) "vitsi". Todella red flag.
Todella paljon red flageja. Juokse.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Jotenkin kirkastui se, että ei oikeastaan ole merkitystä mistä johtuu, että minusta tuntuu tältä, vaan että tuntuu ristiriitaiselle, kuormittavalle ja vaikealle, ja se on riittävä syy lopettaa homma.
Tämä koko kuvio on ollut niin hämmentävä, että tosiaan mennyt ajatukset aivan solmuun, ja tosiaan tuntuu itsellekin käsittämättömälle, kun olen kuitenkin nähnyt häntä niin vähän! Mutta siis....
Joku kommentoi, että keskustelut olivat aikataulutettuja ja tämän tunnistin. Hänellä saattoi olla lista, josta katsoi mitä halusi sanoa. Ja hän oli muutoinkin miettinyt etukäteen mistä puhutaan. Eli osittain voisi olla että on jotain asperger-tyyppistä lähestymistapaa asioihin, mutta kaikkiaan sellainen tosi jäykkä olo oli itsellä jatkuvasti ja jotenkin toivoisi että keskustelut nousevat luonnollisesti eikä niin että on melko tarkkaan etukäteen mietitty. Mutta toki nämä on sell
Et pääse helpommalla. Usko meitä, joilla on kokemusta stalkkerien, jankkaajien, narsistien tai hullujen kanssa tapailusta.
Tää tyyppi vaikuttaa pelottavalta. Älä missään nimessä tapaa enää, hänellä on melko varmasti jotain mielenterveysongelmia. Hyvin kontrolloiva manipuloiva jne. Yleensä olen itse normaalitilanteissa aina rehellisyyden kannalla, tälle ilmoittaisin että joudunkin parin viikon työmatkalle tai sululaisiin ja sen jälkeen ilmoittaisin etten ehdi tavata enää ellei olisi jo sitä ennen älynnyt hävitä kuvioista.