Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies alkaa muutamien ensimmäisten tapaamisten jälkeen huomauttelemaan käytöksestäni?

Vierailija
20.07.2024 |

Olen käynyt muutaman kerran treffeillä miehen kanssa ja en oikein ota hänestä selvää. Hän on toisaalta hyvin älykäs ja haluaa keskutstella paljon tunteista, mutta on samalla melko vaativa. Huumorintajumme ei myöskään kohtaa ollenkaan ja oloni on todella ristiriitainen ja hämmentynyt.

Yksillä treffeilä hän mm "esitti" minua liioitellen kertomassa erästä hänelle aiemmin kertomaani kokemustani ja sen piti ilmeisesti olla vitsi, mutta se tuntui lähinnä loukkaavalta.  Eräs pe ilta hän soitti minulle ja kun en ollut vastannut puhelimeen (olin kaupassa), niin lähetti heti viestin jossa "vitsaili" että olenko lähtenyt bilettämään. Jos olen kysynyt mitä hän haluaisi tehdä kun suunnittelemme seuraavaa näkemistä, vastaus on voinut olla ilmeisesti vitsillä että haluaa katsella kun tanssin. Mielestäni tämä on vain creepyä eikä vitsiä, ja mieleen tulee että joku tosi osuus siellä on takana.

Toinen asia joka on saanut minut miettimään on se, että hän on jo nyt huomautellut käytöksestäni. Ymmärrän, että en ole täydellinen ja haluan selvittää asian, jos olen loukannut toista, mutta tuntuu, että standardi on melko kova. Kerran hän avautui minulle tuntemuksistaan meidän suhteestamme ja kun reagoin "väärin", tämä johti pitkään keskusteluun siitä miten toisen tunnekokemus tulee ottaa vastaan. Kehityn mielelläni ihmisenä ja pyysin anteeksi, mutta aivan alkuvaiheessa tutustuessa on minusta aika paljon odottaa heti että toinen osaa reagoida juuri oikealla tavalla, enkä itse haluaisi vielä käyttää energiaa ns. kehityskeskusteluihin. Jos en ole aivan hereillä keskusteluissa/tavatessa tai en osaa olla tarpeeksi avoin/huomiova, niin saan kuulla siitä, mutta tämä kaikki tapahtuu niin että hän korostaa että kaikki tekevät virheitä ja tärkeintä on että on haavoittuvainen, mikä saa pääni entistä enemmän sekaisin.

Vastaavia tapahtumia on ollut muitakin ja en tiedä onko hänessä joku kontrolloiva puoli vai olenko vain tulossa hulluksi ja ylianalysoin. Tai ehkä olen itse liian karkea ja kypsymätön, en tiedä onko vika minussa vai onko tämä vain täysin väärä ihminen minulle. En ole aiemmin tottunut tällaiseen kaiken analysointiin yhdessä.

Kommentit (296)

Vierailija
81/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mies voi sulta mitään vaatia. Ei ole pakko suostua puolituntemattoman kontrollointiin. Ilmoittaisin puhelimitse, että sori, mutta ei kiinnosta mikään syvempi ja tämä oli tässä. Jos alkaa pullikoimaan tai vainoamaan, niin estot vaan päälle.

Aika iso punainen lippu, että tapailuvaiheessa jo manipuloi noin vahvasti ja pelaa sun tunteilla. Aika vahvat narskufibat.

Vierailija
82/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. Jotenkin kirkastui se, että ei oikeastaan ole merkitystä mistä johtuu, että minusta tuntuu tältä, vaan että tuntuu ristiriitaiselle, kuormittavalle ja vaikealle, ja se on riittävä syy lopettaa homma.

Tämä koko kuvio on ollut niin hämmentävä, että tosiaan mennyt ajatukset aivan solmuun, ja tosiaan tuntuu itsellekin käsittämättömälle, kun olen kuitenkin nähnyt häntä niin vähän! Mutta siis....

Joku kommentoi, että keskustelut olivat aikataulutettuja ja tämän tunnistin. Hänellä saattoi olla lista, josta katsoi mitä halusi sanoa. Ja hän oli muutoinkin miettinyt etukäteen mistä puhutaan. Eli osittain voisi olla että on jotain asperger-tyyppistä lähestymistapaa asioihin, mutta kaikkiaan sellainen tosi jäykkä olo oli itsellä jatkuvasti ja jotenkin toivoisi että keskustelut nousevat luonnollisesti eikä niin että on melko tarkkaan etukäteen mietitty. Mutta toki nämä on sell

Ei tarvitse syytellä itseään miehen manipulatiivisesta käytöksestä tai hävetä että "erehtyi" tälläisen miehen seuraan. Eikä kannata alkaa myöskään analysoimaan miehen tekemisiä, mies voi käyttää tätä hyväkseen ja uhriutua jollain kusisella nyyhkytarinalla ettet jättäisi.

Suosittelisin kyllä ihan jollain tekstiviestillä jättämistä, kasvokkain tapaamisessa on se riski että mies alkaa taivuttelemaan sinua jäämään. Älä mieti onko tilanne helppo miehelle koska suoraan sanoen tuollaiset miehet eivät välitä sinun mielenmaailmastasi laisinkaan. Haluavat vain jonkun jota kontrolloida ja lytätä.

Eivät manipuloivat ihmiset ole ilmiselvästi ilkeitä ja pahoja, eihän manipulointi silloin onnistuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä puhelu kuukautisvaivoista ja että pitäisi saada mies joka tukee kun on pahalla tuulella ja osaa ostaa oikeita vaippoja.

Vierailija
84/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä ihminen sinulle. Tapailun ja seurustelun alkuvaiheessa kaiken pitää minusta natsata, huumorin kukkia, naurattaa ja jutun pitää luistaa luontevasti. Jos on hankala olla alussa, niin kuinka hankalaa se sitten on, kun alkuhuuma on ohi.. Sinun ei tarvitse tottua tai oppia uuden ihmisen kommunikaatioon, soulmaten kanssa se on luontevaa automaattisesti.

Samaa mieltä oikeastaan, en tiedä miksi olen niin epävarma tästä kun on tuntunut koko ajan että pitäisi vain ilmoittaa että eiköhän tämä ollut tässä. Varmaan pelkään vain sitä kun hän on painottanut että mitään tunteisiin liittyviä ns oikeita asioita ei hoideta viestillä niin että joudun johonkin tunnin kestävään maratonkeskusteluun jossa syväluodataan kaikki mahdollinen ja mahdoton :D  -ap 

En ole missään tapauksessa ghostaamisen kannattaja, mutta yhden tällaisen tyypin olen ghostannut ja estänyt juurikin ap:n kuvailemasta syystä. En olisi mitenkään jaksanut sitä vatulointia, joka olisi seurannut, jos olisin yrittänyt lopettaa tapailun asiallisesti. Helposti pääsinkin eroon hänestä. Näistä ei kyllä tiedä miten voivat seota ja kilahtaa, mutta vahva suositus tapailun lopettamiselle tavalla tai toisella.

Vierailija
85/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä pyhä, selvät vaaran merkit ilmassa, nyt heivaat tämän tyypin. 

Vierailija
86/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä ihminen sinulle. Tapailun ja seurustelun alkuvaiheessa kaiken pitää minusta natsata, huumorin kukkia, naurattaa ja jutun pitää luistaa luontevasti. Jos on hankala olla alussa, niin kuinka hankalaa se sitten on, kun alkuhuuma on ohi.. Sinun ei tarvitse tottua tai oppia uuden ihmisen kommunikaatioon, soulmaten kanssa se on luontevaa automaattisesti.

Samaa mieltä oikeastaan, en tiedä miksi olen niin epävarma tästä kun on tuntunut koko ajan että pitäisi vain ilmoittaa että eiköhän tämä ollut tässä. Varmaan pelkään vain sitä kun hän on painottanut että mitään tunteisiin liittyviä ns oikeita asioita ei hoideta viestillä niin että joudun johonkin tunnin kestävään maratonkeskusteluun jossa syväluodataan kaikki mahdollinen ja mahdoton :D  -ap 

Hyi hyi e l v e t t i!

Nyt sit olet varovainen ja tosiaankin jätät sen sit viestillä. Sehän kidnappaa ja sulkee sut johonkin perunakellariin ja ties mitä.

Miks sun pitäisi siitä mitään piitata, mitä "mies on painottanut"?

Ei se mikään j umala ole ja sun oma turvallisuus on tärkein. Tuo mies vaikuttaa oikeasti vaaralliselta. Juokse!

Vierailija
87/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette tavanneet vasta muutamia kertoja, ja jo tässä vaiheessa tulet vauvalle kirjoittamaan pitkän tekstiseinän kaikista miehen huonoista ominaisuuksista? 

Eiköhän tämä ole aika ilmiselvä tilanne: mies ei ole oikea sinulle.

Vierailija
88/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei parin tapaamisen jälkeen ole luontevaa puhua tunteista kuvailemallasi tavalla. 

Miksi hän opettaa sinua, miten sinun pitäisi huomioida hänen tunteensa ja ottaa asiat vastaan oikein?

Silti hän saa matkia sinua loukkaavasti, eikä hänen tarvitse ottaa huomioon sinun tunteita?

Kuulostaa sairaalta ja manipuloivalta. Hän yrittää murtaa sinua henkisesti.

Yhteinen huumorintaju olisi hyvä lähtökohta suhteelle. Teillä ei ole samanlainen huumorintaju. Sanoit hienosti, että et halua käydä kehityskeskustelua. 

Jokaisen pitää voida olla rakastettu omana itsenään. Itseään voi kehittää, kun siltä tuntuu, ei toisten painostuksesta. 

Jätä tekstiviestillä. Tai julkisella paikalla kahvilassa livenä. Sano, että haluat lopettaa suhteen ja sano sille, että voi kysyä yhden kysymyksen, johon vastaat. Sitten olet hoitanut sen hänen vaatimalla tavalla, mitä pelkäät. Julkinen paikka, josta pääset nopeasti pois. 

Pysy sitten lujana. Ei enää tapaamisia, ei puheluita, eikä mitään tekstiviestejä. Niin pääset helpoimmalla. Jos hän ahdistelee, yhteys poliisiin. Sinulla on oikeus ottaa etäisyyttä tänään mieheen ja lopettaa yhteydenpito kokonaan. 

Vierailija
89/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjoitat tänne asiasta?

Haluatko hakea täältä vahvistusta sille että haluat päättää suhteen vai haetko täältä vahvistusta sille että haluat suhteen jatkuvan?

Onko sinulla tuon miehen seurassa mukava ja turvallinen olo? Onko omanarvontuntosi, itseluottamuksesi tai identiteettisi uhattuna?

Onko miehen käytös mielestäsi asiallista?

Vierailija
90/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies alkaa esittää toiveita mun ulkonäön suhteen, niin vaihtoon menee. Yks ääliö huomautti toisilla treffeillä, että voisin meikata enemmän. Tyyppi itse oli hyvinkin rennosti pukeutunut. Jos olisi ollut kauluspaidassa tms, niin olisin ymmärtänyt. Vähän sama kuin mies tykkää posliinista (ja siis kertoo sen), mutta itsellään on kauhea puska. 

Puskasta tuli mieleen yksi pulska deittimies joka alkoi melko nopeasti esittämään toiveita mun ulkonäöstä (etenkin painosta/kropasta) kuinka olisin paremman näköinen, jos olisi littanampi maha tai hoikemmat käsivarret ja reidet tai ei olisi kaksaria aluillaan.. Sitten olikin pian jo harrastukset ihan vääränlaisia ja olisi pitänyt käydä salilla ja ryhmäjumpissa sekä hölkkälenkeillä kävelylenkkien sijaan. Ukko itse taisi elää noutopizzoilla ja liikkui just sen verran että käveli autolle.

Vierailija
91/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta en ole koskaan ymmärtänyt sitä että suhteen päättyminen voi tuntua häpeälliseltä tai nololta. Voisiko joku selittää.

Vierailija
92/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä soittaisin ja sanoisin, että seurustelu päättyi tähän. (et ole velkaa selityksiä.) sanoisin kyllä yhdessä virkkeessä, että emme ole mielestäni ollenkaan samalla aaltopituudella. ota siis aktiivinen rooli, eli sano, missä mennään, (koska sinä olet tullut siihen lopputulokseen.) kunnioita itseäsi! voit paremmin tämän sanottuasi.

voi tietysti olla, että et täytä miehen 'vaatimuksia', mutta syytön sinä siihen olet. mies on hölmö, jos yrittää kouluttaa sinusta jotain, mitä et ole.

Vierailija
93/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamala. Tuollaisen miehen tapailua olisi itseni hirmu hankala jatkaa edes noin pitkään, koska jos mulla on epämukava tai jotenkin vaivaantunut ja kiusaantunut olo toisen seurassa niin eihän se ihminen vaan ole mulle sopiva. Ei tule mitään jos jutut ei mene yksiin eikä voi olla oma itsensä vaan joutuu jotenkin taiteilemaan munankuorilla tai vääntämään rautalangasta mitä tarkoitti.

Aluksi toinen saa tietenkin tuntua vieraalta koska sitähän hän onkin, mutta sen pitää tuntua hyvällä ja oikealla tavalla eikä niin, ettei osaa olla mitenkään päin toisen seurassa kun ei tiedä onko se tänään lintu vai kala.

Vierailija
94/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon.

Vierailija
95/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua olisi ruvennut v-ttamaan jo alkumetreillä jonkun omituisen ylianalysoijan kanssa. Se johtunee myös siitä etten pidä yhtään vaikeista miehistä vaan sellaisesta joka ei pyörittele mielessään kaikkea omituista vaan on tavoiltaan rento hetkessä eläjä. Musta tuollainen ylianalysoija on epämiehekäs ja rasittava vinkuja enkä halua sellaista elämääni.

Jos haluan terapiapalveluita ostan niitä erikseen eikä mulla ole velvollisuutta toimia jonkun amatööripsykologin tutkimuskohteena. Äijä on itse vissiin hieman säälittävä wannabe-Jung jolta oma pershärö estää alan opinnot niin täytyy jotenkin päästä pätemään. Voi reppanaa, päästä kiertoon.

Vierailija
96/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta en ole koskaan ymmärtänyt sitä että suhteen päättyminen voi tuntua häpeälliseltä tai nololta. Voisiko joku selittää.

En voi puhua kuin omasta puolestani, mutta nuorena olin todella huonoitsetuntoinen ja epävarma sekä ilmeisen omistushaluinenkin, niin silloin suhteen päättyminen tai siis se, että mies jätti ei niinkään aiheuttanut surua vaan tuota häpeää ja osin jopa vihaakin siitä, että mies nöyryytti minua. 

Vierailija
97/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos siis haluaa elää turvallisesti vanhoissa kaavoissaan. Toisaalta uusi ihmissuhde voisi olla myös kasvun paikka. 

Vierailija
98/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soulmate. Sen voi sanoa suomeksikin.

Sielunkumppani. 

Vierailija
99/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olosi on hämmentynyt ja ajatukset ja tunteet sekavia, koska hän manipuloi sinua ja haluaa käyttää ylivaltaa. Ja kyllä, hän haluaa kontolloida. 

Manipulointi aiheuttaa juri tuollaisia tuntemuksia, kuten  "olenko tulossa hulluksi, ylianalysoinko, onko vika kuitenkin minussa" jne.

Kannattaa lopettaa noin epäteve suhde heti alkuunsa. Vaikka mies olisi älykäs, niin nyt kyllä käyttää älyään ja puhetaitojan hyvin vahingollisella tavalla. Toiminta odotettavasti vain pahenee, jos suhde syvenee, haluaa kutoa sut kontrollin ja valheiden verkkoonsa. Varmasti hänessä on hyvätkin ja ihastuttavat puolensa, mutta älä mene tuohon koukkuun, mielenterveytesi ja oikestaan koko elämäsi on vaarassa tuollaisen miehen kanssa.

Vierailija
100/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on trolli. Sama kirjoittaja kirjoittaa aloituksia aina välillä. Plussaa että kirjoittaa hyvin ( tunnistettava tapa) plus on hyvä keksimään vähän erilaisia aiheita kuin palstalla yleensä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän