Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies alkaa muutamien ensimmäisten tapaamisten jälkeen huomauttelemaan käytöksestäni?

Vierailija
20.07.2024 |

Olen käynyt muutaman kerran treffeillä miehen kanssa ja en oikein ota hänestä selvää. Hän on toisaalta hyvin älykäs ja haluaa keskutstella paljon tunteista, mutta on samalla melko vaativa. Huumorintajumme ei myöskään kohtaa ollenkaan ja oloni on todella ristiriitainen ja hämmentynyt.

Yksillä treffeilä hän mm "esitti" minua liioitellen kertomassa erästä hänelle aiemmin kertomaani kokemustani ja sen piti ilmeisesti olla vitsi, mutta se tuntui lähinnä loukkaavalta.  Eräs pe ilta hän soitti minulle ja kun en ollut vastannut puhelimeen (olin kaupassa), niin lähetti heti viestin jossa "vitsaili" että olenko lähtenyt bilettämään. Jos olen kysynyt mitä hän haluaisi tehdä kun suunnittelemme seuraavaa näkemistä, vastaus on voinut olla ilmeisesti vitsillä että haluaa katsella kun tanssin. Mielestäni tämä on vain creepyä eikä vitsiä, ja mieleen tulee että joku tosi osuus siellä on takana.

Toinen asia joka on saanut minut miettimään on se, että hän on jo nyt huomautellut käytöksestäni. Ymmärrän, että en ole täydellinen ja haluan selvittää asian, jos olen loukannut toista, mutta tuntuu, että standardi on melko kova. Kerran hän avautui minulle tuntemuksistaan meidän suhteestamme ja kun reagoin "väärin", tämä johti pitkään keskusteluun siitä miten toisen tunnekokemus tulee ottaa vastaan. Kehityn mielelläni ihmisenä ja pyysin anteeksi, mutta aivan alkuvaiheessa tutustuessa on minusta aika paljon odottaa heti että toinen osaa reagoida juuri oikealla tavalla, enkä itse haluaisi vielä käyttää energiaa ns. kehityskeskusteluihin. Jos en ole aivan hereillä keskusteluissa/tavatessa tai en osaa olla tarpeeksi avoin/huomiova, niin saan kuulla siitä, mutta tämä kaikki tapahtuu niin että hän korostaa että kaikki tekevät virheitä ja tärkeintä on että on haavoittuvainen, mikä saa pääni entistä enemmän sekaisin.

Vastaavia tapahtumia on ollut muitakin ja en tiedä onko hänessä joku kontrolloiva puoli vai olenko vain tulossa hulluksi ja ylianalysoin. Tai ehkä olen itse liian karkea ja kypsymätön, en tiedä onko vika minussa vai onko tämä vain täysin väärä ihminen minulle. En ole aiemmin tottunut tällaiseen kaiken analysointiin yhdessä.

Kommentit (296)

Vierailija
21/296 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi paljon punalippuja.

Mä tapasin muutaman kerran aika oudon miehen. Jälkikäteen ajateltuna ihme kontrollihahmo. Oli armeijassa töissä joku tiedustelusiviilitutkijs tai jotain (ja puhui työstään koko ajan 'sä tajuat etten mä voi kertoa sulle paljoakaan'). No parin tapaamisen jälkeen oltiin sopimassa taas tapaamista niin eikös herra jotenkin yrittänyt painostaa että 'laita seuraavalla kerralla jotain uniformaista, tai kravatti ainakin'. No selvää että sai jäädä hyypiö ilman treffejä.

Oliko itse pukupelle tai luuli olevansa joku James Bond?

Vierailija
22/296 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä ihminen sinulle. Tapailun ja seurustelun alkuvaiheessa kaiken pitää minusta natsata, huumorin kukkia, naurattaa ja jutun pitää luistaa luontevasti. Jos on hankala olla alussa, niin kuinka hankalaa se sitten on, kun alkuhuuma on ohi.. Sinun ei tarvitse tottua tai oppia uuden ihmisen kommunikaatioon, soulmaten kanssa se on luontevaa automaattisesti.

Samaa mieltä oikeastaan, en tiedä miksi olen niin epävarma tästä kun on tuntunut koko ajan että pitäisi vain ilmoittaa että eiköhän tämä ollut tässä. Varmaan pelkään vain sitä kun hän on painottanut että mitään tunteisiin liittyviä ns oikeita asioita ei hoideta viestillä niin että joudun johonkin tunnin kestävään maratonkeskusteluun jossa syväluodataan kaikki mahdollinen ja mahdoton :D  -ap 

Ei sun tarvii. Laitat viestin ja säätäkööt äijä yksinään noi analyysit. Ei ole sun murhe. Toi mies on lyhyessä ajassa saanut sun pään jo sekaisin, pitemmän päälle tollasen kanssa sairastuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/296 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse ja lujaa! Toi mies on todella creepy, vaativa ja kontrolloiva. Huomaatko, että hän nyt jo groomaa sinua siihen, että kaikki pitää ottaa vastaan mitä tulee, muuten et mukamas ota hänen tunteita huomioon todella manipuloiva tyyppi! 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
24/296 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap:lla kokemusta seurustelusta, etkä ole saanut vastaavaa palautetta? Eikös seurustelunpitäisi olla helppoa ja mukavaa? 

Kuulostaa että mies on käynyt jossain terapiassa ja puhelee sen termein vähän väärässä paikassa. 

On kokemusta pitkistä suhteista. Eikä ole aiemmin tullut tällaista palautetta, pikemminkin päinvastoin, mutta tottakai jokaisella on erilainen ajatus siitä, mikä "taso" esim keskustelussa tai vaikka avoimuudessa tai huomioinnissa on riittävä. Ja juu, tuo oli juuri miltä tuntuu, että on kun jatkuvassa pariterapia-istunnossa tai jossain itsensä kehittämisen retriitillä. Rankkaa ja iha täysi vastakohta sille mitä omat pitkät suhteet ovat olleet. Tai mikään lyhyempikään oikeastaan :D Varmaan jotenkin hämmentävästi hänessä vetosi juuri se "syvällinen" puoli aluksi, mutta nyt tuntuu että tämä on vain aivan liikaa ja en voi olla oma itseni

Vierailija
25/296 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin. Jätät etkä ala mihinkään keskusteluihin ja painostukseen.

Vierailija
26/296 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi paljon punalippuja.

Mä tapasin muutaman kerran aika oudon miehen. Jälkikäteen ajateltuna ihme kontrollihahmo. Oli armeijassa töissä joku tiedustelusiviilitutkijs tai jotain (ja puhui työstään koko ajan 'sä tajuat etten mä voi kertoa sulle paljoakaan'). No parin tapaamisen jälkeen oltiin sopimassa taas tapaamista niin eikös herra jotenkin yrittänyt painostaa että 'laita seuraavalla kerralla jotain uniformaista, tai kravatti ainakin'. No selvää että sai jäädä hyypiö ilman treffejä.

Oksettavaa. Tuskin löytää helposti kumppania.

Vierailija
27/296 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi paljon punalippuja.

Oliko itse pukupelle tai luuli olevansa joku James Bond?

Upseeri ja herrasmies:)

Ai eiku se olikin joku tutkija.

Vierailija
28/296 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtaa olla insinööri. aina kun näitä juttuja kuulee

Vierailija
29/296 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jssap!

Mulle riitti yhdet treffit, kun mies lähti sen jälkeen viestin "olin pettynyt kun sulla oli sitä puuteria naamassa". Oli perusmeikki, kevyt meikkivoide, puuteri, ripsiväri, en tainnut edes kulmia meikata silloin. En halua ensimmäisten treffien jälkeen kuulla, että joku on _pettynyt_ mun ulkonäköön. Tiiä mitä sieltä olis vielä ollu tulossa. 

Pidä pintasi jättäessäsi, ex kun käyttäytyi kusipäisesti niin joka kerta kun yritin jättää ja sai manipuloitua jatkamaan, alkoi kohdella kauniisti, hetken aikaa. Lopulta oli pakko laittaa viesti perään yhden jättämisleskustelun jälkeen, jonka sai "peruttua", että kyllä tää oli nyt tässä. (Oltiin alle 20v)

Vierailija
30/296 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei ei, lopeta tapailu heti. En osaa sanoittaa tuota ihmistyyppiä mutta tunnistin mun exän. Hänen omat tunteet on ne tärkeät, jos et reagoi niihin kuten hän haluaa olet hirveä ihminen, mutta hän saa vitsailla ja pilkata sua ihan vapaasti.

Vierailija
31/296 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen judoka, joka repii sinua takista, yrittää horjuttaa ja etsii vain tilaisuutta lingota sinut nurin ja pitää siinä.

Vierailija
32/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Red flag tuokin että tunneasioita ei miehen määräyksestä saa puhua viestitse. Eli hän haluaa mahdollisuuden ruveta manipuloimaan sinua kaikin mahdollisin tavoin muuttamaan mielesi, jos ja kun lopetat tapailun. Voit tosiaan soittaa hänelle ja katkaista puhelun, kun jankuttaminen ja manipulointi alkaa. Et sinä ole velvollinen käyttäytymään jonkun ukon vaatimuksien ja sääntökirjan mukaan. Kuten muut jo sanoivat, tuossa vaiheessa pitäisi olla kivaa ja ihanaa.

Minullekin manipulatiivinen ex keksi kaikenlaisia sääntöjä, esimerkiksi julkisilla paikoilla ei saa riidellä. Okei, kuulostaa ihan järkevältä, mutta käytännössä se tarkoitti että hän sai sanoa mitä tahansa loukkaavaa julkisilla paikoilla minulle, enkä olisi saanut siihen reagoida. On kaikille normaaleille ihmisille parempi, jos tällaiset tyypit ovat ihan keskenään.

Vierailija
33/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse. Juokse, juokse, juokse. Niin paljon red flageja.

Vierailija
34/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jatkaisit tapailua?

Huumori ei kohtaa. Tunteista puhuminen ei kohtaa. Et koe omaksesi tapaa keskustella.. Ja onko se edes ollut keskustelua vai toisen luennointia, miten pitäisi sanoa ja olla. Kyseenalaistat nyt jo itsesi että teet jotain väärin.

Onko sinulla ollut edes hauskaa, kun olette tavanneet? 

Vierailija
35/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä ihminen sinulle. Tapailun ja seurustelun alkuvaiheessa kaiken pitää minusta natsata, huumorin kukkia, naurattaa ja jutun pitää luistaa luontevasti. Jos on hankala olla alussa, niin kuinka hankalaa se sitten on, kun alkuhuuma on ohi.. Sinun ei tarvitse tottua tai oppia uuden ihmisen kommunikaatioon, soulmaten kanssa se on luontevaa automaattisesti.

Samaa mieltä oikeastaan, en tiedä miksi olen niin epävarma tästä kun on tuntunut koko ajan että pitäisi vain ilmoittaa että eiköhän tämä ollut tässä. Varmaan pelkään vain sitä kun hän on painottanut että mitään tunteisiin liittyviä ns oikeita asioita ei hoideta viestillä niin että joudun johonkin tunnin kestävään maratonkeskusteluun jossa syväluodataan kaikki mahdollinen ja mahdoton :D  -ap 

Eihän sinun sellaiseen tarvi suostua. Ei missään nimessä.

Vierailija
36/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla aika nuori etkä missään tapauksessa halua olla yksin. Siksi takerrut epätoivoisesti millaiseen tahansa, kunhan on kumppani.

Kun jo suhteen alussa tunnet itsesi noin epävarmaksi, luultavasti jopa nöyryytetyksi, kannattaa lopettaa tähän. Vaikka mies olisi kuinka komea, rikas ja sinä löytänyt elämäsi suurimman rakkauden, tuosta ei tule kuin harmia.

Sinulla on täysi oikeus toimia omalla tavallasi. Mikä sinut saa ajattelemaan, että sinun ja monen muun tapa toimia olisi jotenkin huonompi kuin miehen. Sinä voit aivan hyvin lähettää hänelle tekstiviestin "tämä oli nyt tässä" ja sen jälkeen estää miehen yhteydenotot.

Vierailija
37/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus pohdintoihisi: et ole hullu, karkea tai kypsymätön.

Ap, miltä kuulostaisi tai mitä sanoisit, jos siskosi, ystäväsi tai tyttäresi kertoisi tapailemasta miehestä ja lausuisi tälläisiä:

"Mielestäni tämä on vain creepyä eikä vitsiä, ja mieleen tulee että joku tosi osuus siellä on takana."

"...oloni on todella ristiriitainen ja hämmentynyt."

"...hän on jo nyt huomautellut käytöksestäni."

Ja kun ottaa huomioon että olette käyneet MUUTAMAN kerran treffeillä niin tämä lause tuntuu oudolta:

"Kerran hän avautui minulle tuntemuksistaan meidän SUHTEESTAMME ja kun reagoin "väärin", tämä johti pitkään keskusteluun siitä miten toisen tunnekokemus tulee ottaa vastaan. "

Ja ei, sinun ei tarvitsee soittaa maraton puhelua siitä, että haluat päättää tapailun. Pelkkä viesti riittää ja estot päälle tarvittaessa. Jos vastaa sulle takaisin ja esittää liudan kysymyksiä niin älä vastaa niihin. Älä ala neuvottelemaan, älä jankkaamaan, ei kissahiirileikkiä. Se on kiitos ja näkemiin ja next.

Tsemppiä! Me ollaan sun tukena. Kerro sitten miten meni.

Vierailija
38/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tai ehkä olen itse liian karkea ja kypsymätön, en tiedä onko vika minussa vai onko tämä vain täysin väärä ihminen minulle. "

Kun kirjoitit tuolla tavalla tilanteesi auki, meille muille on selvää että mies on sinulle väärä ja hän käyttäytyy kontrolloivasti ja manipulatiivisesti. Manipulaatio on jo toiminut, koska sinä kyseenalaistat itseäsi ja luulet, että vika on sinussa.

Vierailija
39/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

imho viestillä kannattaa lopettaa tuommoiset ja samantien blokki päälle, ettei pääse guilt trippaamaan. hänellä ei ole valtaa määräillä sua siitä, miten asiat mieluiten hoidat. ei todellakaan tartte ottaa huomioon hänen mielipidettään asiasta. se jo, että hän lähtökohtaisesti pitää omia 'sääntöjään' oikeana, jotka sun pitää opetella kehittyäksesi tms. on hyvin narsistista. kannattaa oikeasti oppia kapinoimaan tämmösiä tyyppejä vastaan ja tehdä rauhassa vaikka päinvastoin, kuin mitä se heidän ohjaama paine määrittää. eli jos hänen mielestään ei tekstarilla... niin NIMENOMAAN tekstarilla. 😈💪

Vierailija
40/296 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sun tarvitse suostua sellaiseen vain siksi että mies on ilmoittanut. Luulen että tää tapaus on turvallisempaa jättää viestillä eikä tarvitse kertoa syytä sen kummemmin ettei mies pääse kyseenalaistamaan sitä. Usko itseesi, tämä mies kannattaa kiertää kaukaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi