Olen menossa kyläilemään, mikä neuvoksi kun...?
Tällainen tilanne minulla: olen menossa kyläilemään ystäväni luo, jota en ole tavannut 15:een vuoteen. Ehdotin itse tapaamista hänen luonaan, koska minun on käytännön syistä hieman vaikea majoittaa vieraita. Ehdotin, että olisin kolme yötä, ja tämä tuntuu sopivan hänelle hyvin. Minulla ei ole omaa autoa, joten menen bussilla (matkaa 150 km). Minun varmaan pitäisi viedä jotakin tuliaisia/syötävää, koska kuitenkin viivyn useamman päivän, mutta ystäväni koti sijaitsee paikassa, jossa lähin ruokakauppa on 5 km päässä. Riittäisikö tässä tapauksessa teidän mielestä, että veisin "vain" kukkia, koska ruokaaon vaikea kuljettaa bussissa eikä paikan päälläkään ole mahdollista käydä kaupassa, koska minulle huonojalkaisena tuo 5 km on liian pitkä matka kävellä? Ystävälläni ei ole myöskään omaa autoa (hän käy jalkaisin/polkupyörällä) kauppaostoksensa. Vai miten tuo asia pitäisi ratkaista?
Kommentit (61)
Viet 50e lahjakortin, sen lähikaupan kauppaketjun lahjakortilla
Soita sile ja kysy. Sano, että haluat osallistua ruokakuluihin, että miten se on fiksuinta tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Osallistut rahalla kuluihin. Selvä peli ja tuliainen kuuluu asiaan, vaikka sitten ne kukat tms.pientä.
Niin. Ajattelinkin tehdä niin, että vien kukat ja sitten maksan ruokakuluja.
Miksi ehdotit olevasi kolme yötä lähes tuntemattoman ihmisen luona?
Ja tähänkin paskaan provoon a k a T lähtee innolla mukaan.
Aktiivisesti ap on 15 vuotta pitänyt yhteyttä ystäväänsä, mutta sitten tämmöisen tavallisen asian kysymyminen on aivan ylivoimaista. Ja tämä palstan hullut akat uskoo. Hohhoijakkaa.
Käy siellä kaupassa ja kulje nyt tämän kerran taksilla.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö muutaman päivän vierailun aikana osallistua ruokakuluhiin? Eikö isäntäväki tarjoa yleensä vieraille ruoan ja ylläpidon? (en ole Ap)
Enpä kehtaisi ryhtyä vierailtani vaatimaan osallistumista "kuluihin". Eri asia sitten, jos jää viikoiksi kyläilemään.
Tämähän riippuu hyvin pitkälle henkilöiden tulo- ja varallisuustasoista, ja siitä, miten omaisuuteensa suhtautuu.
Kun nyt kuitenkin on kyseessä ihmiset, joille ei tule edes mieleen se vaihtoehto, että AP tai hänen ystävänsä voisi majoittua tapaamisen aikana hotelliin tms. on todennäköisesti kyseessä kohtalaisen pienituloiset ihmiset, tai sitten äärimmäisen saidat.
Voi luoja tämän palstan surkeutta. Näitä apn kaltaisia syrjäytyneitä persuääliöitä rustailemassa prvoja päivät pitkät.
No minä kävisin perillä kaupassa ja hurauttaisin taksilla kaverille. 5 km taksimatka ei paljoa maksa.
Miettikääpä miten surkeaa apn elämä on. Ei muuta tekemistä kun kirjoitella tämän aloituksen kaltaisia sikahuonoja trolleja päivät pitkät.
Kukat on turha tuliainen mökille, koska tod.näk sitä luontoa on mökin ympäristössä sen verran, että sieltä löytyy luonnonkukkia maljakkoon.
Käytä se kukkaraha mieluummin tuotteisiin jotka kestävät kuljetuksen, esim leipää, hedelmiä, kasviksia, kahvia ym.
Ja kolme päivää toisen mökillä, vaikkakin kutsuttuna, niin hyvä pokka, jos kehtaa maksattaa ruoat ja juomat toisella. Vaikka olisi kuinka kutsuttu vieras, niin itse en todellakaan kehtaisi mennä tyhjin käsin, tai viedä vaan kahvia ja paketin makkaraa!
Soita ja kysy.
Viini ja juustoja?
Tarjoa ystävällesi ruoka ravintolassa, kun varmaan poistutte kotoa kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ehdotit olevasi kolme yötä lähes tuntemattoman ihmisen luona?
Ei hän ole minulle tuntematon. Olemme olleet lapsuudesta saakka ystäviä, eli yli jo 70 vuotta ja pitäneet myöhemminkin elämässämme yhteyttä (viikottain), mutta emme ole tavanneet vuosiin. Ei vaan ole tullut lähdettyä.Kai se on jotakin henkistä laiskuutta tai mitä lienee.
Vierailija kirjoitti:
Soita ja kysy.
Viini ja juustoja?Tarjoa ystävällesi ruoka ravintolassa, kun varmaan poistutte kotoa kumminkin.
Ei tule lähdettyä ravintolaan. On liian kaukana. Ystäväni koti sijaitsee maaseudulla ja lähellä on vain pieni kyläkauppa. Ravintolat ja kaupunki ovat 50 km päässä.
Vierailija kirjoitti:
Ja tähänkin paskaan provoon a k a T lähtee innolla mukaan.
Aktiivisesti ap on 15 vuotta pitänyt yhteyttä ystäväänsä, mutta sitten tämmöisen tavallisen asian kysymyminen on aivan ylivoimaista. Ja tämä palstan hullut akat uskoo. Hohhoijakkaa.
Itte oot hullu akka.
Vierailija kirjoitti:
Kukat on turha tuliainen mökille, koska tod.näk sitä luontoa on mökin ympäristössä sen verran, että sieltä löytyy luonnonkukkia maljakkoon.
Käytä se kukkaraha mieluummin tuotteisiin jotka kestävät kuljetuksen, esim leipää, hedelmiä, kasviksia, kahvia ym.
Ja kolme päivää toisen mökillä, vaikkakin kutsuttuna, niin hyvä pokka, jos kehtaa maksattaa ruoat ja juomat toisella. Vaikka olisi kuinka kutsuttu vieras, niin itse en todellakaan kehtaisi mennä tyhjin käsin, tai viedä vaan kahvia ja paketin makkaraa!
Ei tässä minnekkään mökille olla nenossa
Sen verran introvertti olen, ja vanhemmiten (55v) yhä enemmän yksityisyyttä arvostava, että en todellakaan menisi edes parhaan ystäväni kotiin kolmeksi yöksi. Eli vaikka päivät yhdessä vietettäisikin, vetäytyisin mielelläni johonkin omaan rauhaan. Maksaisin jonkun majoitusliikkeen palveluista.
Mutta emmehän me tiedä, millainen kartano AP:n ystävällä on. Tuskin 70v mihinkään itsemurhayksiöön on tarjoutumassa yökylään. Teinit eri asia. Mutta heillehän 15v on koko elämä, joten sellaista ystävää ei heillä voikaan olla, jota ei olla tavattu 15 vuoteen. Eli AP tarinan minä -kertoja ja hänen ystävänsä ovat väistämättä hiukan iäkkäämpiä henkilöitä.
Christiiina kirjoitti:
kukat on mielestäni ihana lahja.
Aivan turha! Kannattaa mieluummin viedä jotain josta on oikeasti hyötyä! Jos vie tuliaisia vähävaraiselle ihmiselle, niin järkevämpää on viedä jotain syötävää! Toki kukkakimppu piristää omalla tavallaan, mutta se ei vie nälkää pois.
Osallistut rahalla kuluihin. Selvä peli ja tuliainen kuuluu asiaan, vaikka sitten ne kukat tms.pientä.