Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokakaupan musiikki piinaa Asta Hannulaa: Ei tarvitse mennä kuin Prismaan niin reagoin jo siellä

Vierailija
19.07.2024 |

Ikävää. Mutta äänet kuuluvat osana elämään. Toki melua on joskus liikaakin, mutta minkäs teet.

Nyt ollaan sitten kieltämässä kaikenlainen taustamusiikki kaikilta, kun ei sovi itselle?

Normipäivä.

Olen allerginen koirille: Koirat kiellettävä.

En omista tai tarvitse autoa: autot kiellettävä

En saa asumistukea: pois kaikilta

Olen kitisevä ja katkera yksinäinen kyylä: kaikki elämä on kiellettävä muilta

Lapset mölisevät: ei lapsille!

Koripallo aiheuttaa meteliä naapurustoon: Kenttä kiinni

Onkohan Asta kokeillut korvatulppia tai kuulosuojaimia?

yle.fi/a/74-20099290

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pysyä kotona, kaikki voittaa.

Vierailija
2/95 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kukaan tarvitsee taustamelua jossain kaupassa? Vaikka se nyt ei varsinaisesti minua häiritse, niin ei kyllä haittaisi yhtään vaikka se loppuisi joka paikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissahan voisi vaikka pitää hiljaisia tunteja esimerkiksi aamulla tai illalla.

Vierailija
4/95 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa välttää itistä.. siellä on ihan kaamea taustamelu musiikki soi ja sen päälle mainoskuulutukset!

Vierailija
5/95 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttua lukematta veikkaan ettei vastamelukuulokkeita ole kokeiltu.

Vierailija
6/95 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin kukaan tarvitsee taustamelua jossain kaupassa? Vaikka se nyt ei varsinaisesti minua häiritse, niin ei kyllä haittaisi yhtään vaikka se loppuisi joka paikasta.

Olin raskaan päivän jälkeen prismassa. Hyvä etten lähtenyt lätkim''n kun miesoletettu "lauloi" "suuuuudellaan" Sitä se toista varmaan sen kolme minuuttia!

Mulla vaan savu nousi korvista.

Laitoin palautetta että miksei ennemmin vaikka hissimusiikkia, että tuo oli kammottava kokemus.

Joo ei voi kun "jossain muualla" päätetään se soittolista.

Prismassa se soittolista on karmiva" Suomalaisia "laulajia" uhhhh...toistaa samaa riviä ja jankkaa samaa asiaa...

Vierailija
7/95 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malmin Prismassa ei ole musiikkia.

Vierailija
8/95 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks helevetissä mun pitäs kulkea yleisellä paikalla tötteröt korvissa!

Kulje kuule itekses vaan!

Melutasoa voi vähentää muutenkin!

Se "musiikki" ei liene itseisarvo!

Vierailija
9/95 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan jopa 25-40 % ihmisistä on meluherkkiä, eli kyllä jatkuvat taustaäänet, häly, rasittaa yllättävän suurtan joukkoa ihmisistä. Toki haitan suuruus vaihtelee paljon ja aika harva siitä valittaa, tyytyy vaan kohtaloonsa ja karttaa paikkoja, joissa ei ole mukava olla. 

Mutta kuka sitä kauppojen jatkuvaa taustamusiikkia, kuulutuksia ym. meteliä oikeasti kaipaa? Varmaan useimmista olisi miellyttävämpää ilman.

Esim. mun miestä ei kauppojen ym. julkisten tilojen taustahäly haittaa niin paljon, että se rajoittaisi hänen liikkumistaan niissä, mutta olisi mieluummin ilman. Kapakkaan tai konsertteihin hän menee vain hyvien korvatulppien kanssa, koska kova meteli saa kaiken äänen menemään puuroksi ja käy korviin kipeää. Onneksi nykyään on monenlaisia korvatulppia, joilla saa eri tavoin vaimennettua. Hänellä on taustalla lievä keskirekisterin kuulovaurio, jota ei tavallisessa keskustelussa tai kotiympäristössä huomaa mitenkään. 

On hienoa, että tämä tarve/toive on nyt alettu paremmin tunnistaa, hiljaisemmille asiointitunneille on tarvetta ja fiksut yritykset voivat kääntää asian edukseen.

Vierailija
10/95 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Malmin Prismassa ei ole musiikkia.

Kiitos tiedosta, muutan asiakkuuteni sinne!

Vierailija
11/95 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei melusta tykkäävät voisi itse käyttää kuulokkeita, niin saisivat luukuttaa niin lujaa kuin haluavat? Olen itse asunut möykkänaapurin kanssa ja yritin elää niin, että käytin korvatulppia ja kuulokkeita. Jatkuvasta tulppien ja kuulokkeiden käytöstä aiheutui lopulta se, että korvakäytäviin tuli märkivää rupea, koska korvat eivät päässeet missään vaiheessa tuulettumaan. Oli pakko muuttaa pois.

Vierailija
12/95 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupassa huutaa radio nova ja kovalla!

Vierailija
13/95 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vältän kauppoja, joissa on häiritsevää musiikkia.

Inhoan myös sitäkun nykykakarat pelaa kännykällä äänet päällä. Esimerkiksi bussissa tai junassa ei sitä pääse edes karkuun. Lopettaako ne, jos Paananen omasta puhelimesta esim Nina Hagenia tulemaan täysillä? Tai miksei jonkun oopperan aariaa, jotain kovaa ja korkealta.

Vierailija
14/95 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta raikaa joululaulut kaikkialla. Ihanaa!!

Vierailija
15/95 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen tuntuu olevan nykyisin jotenkin aistiyliherkkä, rajoitteinen syystä tai toisesta, sosiaalisesti epävarma tai muuten ylikuormittunut..... tai päässä on muuta vikkaa vikkaa vikkaa. Tai sitten on autismi tai ADHD. 

Ja siihenhän auttaa sitten kitinä somessa ja mediassa, ja tokihan kaikki on kiellettävä kaikilta koska minulle ei joku sovi.

Silti näiden kaikesta valittajien on ihan pakko asua keskellä kaupunkia ja kerrostalossa joissa kitinän aihetta riittää.

Siihen omaan elämään ei voi tehä muutoksia eikä voi käyttää teknisiä apuvälineitä. Kuten tämä Asta ei voi laitta päähän vaikkapa vastamelukuulokkeita, ja kuunnella vaikka rauhoittavaa meren kohinaa tai muuta p*skaa???

Maalle muutto ei tule kysymykseenkään? Sielläkin linnut mölyää että titityy käy korviin. 

Vierailija
16/95 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muista Prismoissa tai Cittareissa kuulleeni musiikkia. Korkeintaan jouluaikaan joulumusiikkia.

Kaikenlaisista joutavuuksista ihmiset ahdistuvatkin.

Vierailija
17/95 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka toinen tuntuu olevan nykyisin jotenkin aistiyliherkkä, rajoitteinen syystä tai toisesta, sosiaalisesti epävarma tai muuten ylikuormittunut..... tai päässä on muuta vikkaa vikkaa vikkaa. Tai sitten on autismi tai ADHD. 

Ja siihenhän auttaa sitten kitinä somessa ja mediassa, ja tokihan kaikki on kiellettävä kaikilta koska minulle ei joku sovi.

Silti näiden kaikesta valittajien on ihan pakko asua keskellä kaupunkia ja kerrostalossa joissa kitinän aihetta riittää.

Siihen omaan elämään ei voi tehä muutoksia eikä voi käyttää teknisiä apuvälineitä. Kuten tämä Asta ei voi laitta päähän vaikkapa vastamelukuulokkeita, ja kuunnella vaikka rauhoittavaa meren kohinaa tai muuta p*skaa???

Maalle muutto ei tule kysymykseenkään? Sielläkin linnut mölyää että titityy käy korviin. 

Kuunnelkaa möykkääjät itse kuulokkeilla sitä p*skaa! Kumma, että kaikenlaisilla häiriköillä, rettelöisijöillä, vandaaleilla yms on nykyään aina vain oikeus tehdä mitä haluaa.

Vierailija
18/95 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää kaikki. Myös te, arvon Vauva-palstalaiset. 

Silti vaan näpyttelen tässä. 

Se on teidän syytänne!

Vierailija
19/95 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan aloitetta että musiikin volyymi nostetaan täydille. Bassojytkettä peliin. Lusäksi vaadin että kauppaan ei pääse hieltä haisevana, hajustetta käytettävä litratolkulla.

Vierailija
20/95 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei melusta tykkäävät voisi itse käyttää kuulokkeita, niin saisivat luukuttaa niin lujaa kuin haluavat? Olen itse asunut möykkänaapurin kanssa ja yritin elää niin, että käytin korvatulppia ja kuulokkeita. Jatkuvasta tulppien ja kuulokkeiden käytöstä aiheutui lopulta se, että korvakäytäviin tuli märkivää rupea, koska korvat eivät päässeet missään vaiheessa tuulettumaan. Oli pakko muuttaa pois.

En tiedä miksi puhut tässä yhteydessä naapureistasi, mutta yleisesti ottaen on ehkäpä kuitenkin helpompi käyttää kuulosuojaimia kuin hiljentää koko ympäröivä maailma?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi