Sanon ei ja älä koske, mutta se ei mene perille Nuori naistoimittaja lähti punaisessa mekossa yksin Helsingin yöhön
Sekä minuun että valokuvaaja Valliin koskettiin vähän väliä, usein vielä kieltojen jälkeenkin, yhteensä ainakin parikymmentä kertaa. Ensimmäinen ei tai älä koske meni perille vain harvoin. Kun se lopulta meni, jotkut miehet suuttuivat.
Kommentit (2882)
Vierailija kirjoitti:
Surullista, ettei tämä lopu ikinä. Luulin jo, että maailma on muuttunut, kun kuvissa näkyy tytöillä niin paljastavia vaatteita julkisilla paikoilla. Alusvaatteilla mennään festareilla jne.
Mutta ne olikin vain kuvia. Kukaan ei oikeasti pysty pitämään sellaisia edelleenkään. Ei sillä että tarvitsisi, mutta ei tarvitsisi myöskään ahdistella. Mahtaa olla kivat festarit kun joka toinen käpälöi ohimennessään.
Koko ajan on mennyt pahemmaksi. Etkö edes seuraa uutisia yhtään? Elätkö jossain kuplassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaan niin vaikea ymmärtää, miksi osa miehistä ei tuomitse miesten tekemää ahdistelua vaan uhriutuu ja väittää sitä miesvihaksi. Mä tuomitsen täysin naisten tekemän ahdistelun, koska se on väärin ja vaikuttaa myös mun maineeseen naisena. Kuvittelisi, että myös miesten tekemän ahdistelun tuomitseminen olisi mielekästä niille miehille jotka eivät ahdistele, koska ahdistelun vähentyminen olisi eduksi heillekin. Mutta onko se niin, että ahdistelua puolustelevat ne miehet, jotka ahdistelevat itse?
Puolustelijat ovat juuri niitä, jotka itsekin ahdistelevat tai luulevat, että heidän tekojaan pidetään ahdisteluna.
Me miehet, jotka emme ahdistele (ainakaan emme tahallamme), tuomitsemme ahdistelun. Mutta tuomitseminen jossain netissä ei auta mitään, koska nuo ahdistelijat halveksivat myös meitä "kunnollisia" miehiä. Ahdisteluun pitäisi puuttua jo tapahtumapaika
Kiitos tästä. Kuule, kyllä se ahdistelun tuomitseminen myös netissä auttaa. Jos nuoret miehet lukevat vain ahdistelun hyväksyvien miesten mielipiteitä, hekin alkavat ajatella että se on miehille luontaista, hyväksyttävää käytöstä. Ja jos naiset lukevat vain ahdistelun hyväksyviä ja puolustavia mielipiteitä, niin sillä on vaikutusta siihen miten näkee miehet kokonaisena sukupuolena. Välillä netissä näitä keskusteluja lukiessa tulee tosiaan sellainen olo, että ilmeisesti kaikki miehet joko ahdistelevat itse, hyväksyvät sen tai eivät välitä. Sillä on iso merkitys ainakin mulle naisena tietää että näin ei ole. Jos elää vähän nettikuplassa, kuten minä, muuttuu helposti vähän araksi miesten suhteen. Näin on käynyt esim. mulle, ja mulle on tosi tärkeää välillä lukea myös tavallisten, naisia ihmisinä pitävien miesten kirjoituksia ja huomata että heitä on olemassa. Enkä usko että olen ainoa.
Vierailija kirjoitti:
Turha selitellä. Kyllä te miehet tiedätte, että ahdistelette. Ihan varmasti te jokainen tiedätte, miten siitä luokan isorintaisesta tytöstä puhuttiin, ja miten sitä kourittiin. Ihan sataprosenttisen varma olen, että jokainen mies on nähnyt seksuaalista väkivaltaa, ainakin 80-90-luvun Suomessa. Kysymys on vain siitä, miten siihen suhtaudutte. Onko se rikos, vai onko se läppä. Ja onko se niin, että kun tyttö on mennyt kasvattamaan ne isot rinnat, niin sehän tarkoittaa, että se haluaa, että sille huudellaan ja kouritaan?
Et varmaan usko, mutta ihan oikeasti en ole nähnyt seksuaalista väkivaltaa ns. livenä (elokuvissa tai tv-sarjoissa näyteltyä vain). Minä en ollut niissä koulun poikaporukoissa, joissa olisi puhuttu tytöistä (olin puhdasverinen nörtti) saati sitten kommentoitu heidän ulkonäköään. Me juttelimme tietokoneista, peleistä, tieteestä ja vastaavista. Ei meistä kukaan olisi kehdannut puhua tytöistä muiden kuullen. Eikä meitä kutsuttu bileisiin, joissa olisi ehkä jotain voinut nähdä tapahtuvan.
Myöhemmin yliopistossa kuuluin enemmän piireihin ja kävin bileissäkin, mutta siinä porukassa, jossa liikuin, en muista koskaan nähneeni minkäänlaista ahdistelua. Jos joku olisi sellaiseen syyllistynyt, hän olisi saanut lähdön porukasta.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavinta tässä on, että nuo toimittajat itse ovat sitä liberaalia kuntaa, joka noita lääppijöitä on tähän maahan avoimesti halunnut. Nyt sitten kuvainnollisesti yritetään katukoiraa kepillä hakkaamalla kouluttaa tavoille.
Noo, tavallaan ei. Tilannehan on vähän samanlainen kuin lapsellani jolla oli työtoverina kehitysvammainen nuori. Tällä tuli työssä jonkun verran virheitä, mutta palaute virheistä tuli esimieheltä koko porukalle. Lapsi oli kotona vähän että miksi hänelle valitetaan kun hän ei ole sellaista virhettä tehnyt, vaan kaikki tietää, että ne on tehnyt henkilö "x". Selitin, ettei kenties haluta lähteä yksilöimään, koska halutaan olla varovaisia, ettei tule kenellekään kokemusta syrjityksi tulemisesta, mutta että lapseni voi sivuuttaa palautteen kun tietää, ettei se häntä koske. No, hänestä tilanne tuntuu silti epäreilulta ja häntä epäilyttää nyt näkyykö se negatiivisesti hänen työtodistuksessaan. Lupasin että palataan asiaan jos näkyy.
Että en nyt sitten tiedä onko tuo kollektiivinen syyttely oikein hyvä asia missään, vai tuottaako se sivussa sellaista hyvää jolla se on perusteltavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavinta tässä on, että nuo toimittajat itse ovat sitä liberaalia kuntaa, joka noita lääppijöitä on tähän maahan avoimesti halunnut. Nyt sitten kuvainnollisesti yritetään katukoiraa kepillä hakkaamalla kouluttaa tavoille.
Minua jo lapsena ahdistelleet katukoirat ovat olleet kantis-penttejä ja -erkkejä. Piikille heidät toki olisi voinut viedä minun puolestani.
Sinua valasta ei ahdistele kuin korkeintaan munkkiporsaiden myyjä torilla.
Totta. Ikä suojelee. Olisi mukava jos se suojelisi toisin päin - eli lapsia. Jättäkää edes heidät rauhaan, jos parempaan ette kykene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on v****n väkivaltasii ja hullui sekopäit.
Aika naiivi yleistys jos teet joidenkin junttiräkälöiden pohjalta tämän analyysisi! XD
T. 182cm/136kg, rasvat 11%, hauis 53cm, penkkitulos 260kg (raw), maastaveto 335kg, leukoja 50kg lisäpainolla, musta vyö viidessä eri kamppailulajissa
Miten nämä tilastot liittyvät mihinkään? Mitä niiden pitäisi kertoa ja kenelle?
Kertovat ainakin sen, että tällainen mies on vaaraton, koska tuollainen määrä mömmöjä vie mieskunnon. Kopeloida tosin voi ilman erektiotakin.
"ei herran jumala sentään. Oletko ikinä ollut jonkun räkälän lihatiskillä sulkemisaikoihin? Ei sitä voi meininkiä voi skaalata koko yhteiskuntaan, nyt reality check!"
Täällä monikin tuntuu olevan yhteiskunta-asiantuntija, vaikka ei ole tutustunut mihinkään teoreetikkoon aiheesta.
Voihan sikakin ajaa polkupyörällä, mutta tulos on absurdi ja suorastaan mahdottomuus.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä naisena lähteä heteropaikkoihin jos ei pidä miesten lääppimisistä eikä sovistosista ehdotuksista.
Sitten ihmettelette miksei naisen teidän seura kiinnosta. Jännä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaan niin vaikea ymmärtää, miksi osa miehistä ei tuomitse miesten tekemää ahdistelua vaan uhriutuu ja väittää sitä miesvihaksi. Mä tuomitsen täysin naisten tekemän ahdistelun, koska se on väärin ja vaikuttaa myös mun maineeseen naisena. Kuvittelisi, että myös miesten tekemän ahdistelun tuomitseminen olisi mielekästä niille miehille jotka eivät ahdistele, koska ahdistelun vähentyminen olisi eduksi heillekin. Mutta onko se niin, että ahdistelua puolustelevat ne miehet, jotka ahdistelevat itse?
Puolustelijat ovat juuri niitä, jotka itsekin ahdistelevat tai luulevat, että heidän tekojaan pidetään ahdisteluna.
Me miehet, jotka emme ahdistele (ainakaan emme tahallamme), tuomitsemme ahdistelun. Mutta tuomitseminen jossain netissä ei auta mitään, koska nuo ahdistelijat halveksivat myös meitä "kunnollisia" miehiä. Ahdisteluun pitäisi puuttua jo tapahtumapaika
Onneksi teitäkin olen.
Olen kanssa huomannut, miten nuo ulit alkavat haukkua teitä valkoritareiksi tälläkin palstalla, koska puolustatte naisia. Joku palikka puuttuu niiden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on v****n väkivaltasii ja hullui sekopäit.
Aika naiivi yleistys jos teet joidenkin junttiräkälöiden pohjalta tämän analyysisi! XD
T. 182cm/136kg, rasvat 11%, hauis 53cm, penkkitulos 260kg (raw), maastaveto 335kg, leukoja 50kg lisäpainolla, musta vyö viidessä eri kamppailulajissa
Miten nämä tilastot liittyvät mihinkään? Mitä niiden pitäisi kertoa ja kenelle?
Elämänsä voi katsos viettää muutakin tehden kuin kaljaa kitaten ja junttipubeissa pyöriskellen ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista, ettei tämä lopu ikinä. Luulin jo, että maailma on muuttunut, kun kuvissa näkyy tytöillä niin paljastavia vaatteita julkisilla paikoilla. Alusvaatteilla mennään festareilla jne.
Mutta ne olikin vain kuvia. Kukaan ei oikeasti pysty pitämään sellaisia edelleenkään. Ei sillä että tarvitsisi, mutta ei tarvitsisi myöskään ahdistella. Mahtaa olla kivat festarit kun joka toinen käpälöi ohimennessään.
Koko ajan on mennyt pahemmaksi. Etkö edes seuraa uutisia yhtään? Elätkö jossain kuplassa?
Varmaan saadaan kohta sellainen hihanauha mikä signaloi "saa käpälöidä ja kouria, se kiihottaa minua suunnattomasti" ja sitten joku erivärinen joka huutaa "älä tule viittä metriä lähemmäs". Päästäisiin tästäkin. Ai mutta mistä hs sitten kirjoittaisi!
Vierailija kirjoitti:
Koska kuvaaja oli mukana niin todistusaineistoa löytyy.Eli jokaisesta raiskarista rikosilmoitus.
Ei ne nyt ihan raiskareita olleet. Mutta kuvat olisi ollut kiva lisä juttuun. Tietäisi ketä vältellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä naisena lähteä heteropaikkoihin jos ei pidä miesten lääppimisistä eikä sovistosista ehdotuksista.
Sitten ihmettelette miksei naisen teidän seura kiinnosta. Jännä juttu.
tässä on juurisyy, osaa naisista kiinnostaa känniääliöiden seura. Incelien seura ei naisia kiinnosta, mutta incelit eivät lähtökohtaisesti ole lääppiviä känniääliöitä vaan niitä hiirihissukoita
Vierailija kirjoitti:
OPETELKAA NAISET PUKEUTUMAAN KUNNOLLA!
Sanoo sama persu, joka kammoksuu peittävästi pukeutuneita musliminaisia 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollekin toimittajalle voi käydä niinkin että kukaan ei ole heistä kiinnostunut. Näistä ei vain tehdä kohkausjuttuja,
Niin kuin Pipsa Hurmerinta kirjoitti, kauneus on aikamoinen etu. Jos olisi ollut vähemmän kaunis, hoikka ja nuori, olisi kokemus ollut päinvastainen.
Sä siis pidät etuna sitä, että ahdistellaan? Minä olen ollut (olen vieläkin) ihan luokattoman ruma, silti olen kokenut ahdistelua ja paljon. Ei siinä ole mitään positiivista, katsos kun ahdistelu tulee termistä ahdistava. Mutta juuri sinunkaltaisten takia se jatkuu.
Sanot pois ja minä menen. Kohta huomaat, etten mennyt mihinkään.
Eli jos haluat olla yksin, puhumatta kenellekään ja tanssia, niin menet viikonloppuyönä yökerhoon tätä varten? Just joo. Et ole koskaan kuullut vaikka tanssitunneista?
Mikä tässä on niin vaikea uskoa? Kuten sanottu, kerrostalossa ei voi bilettää. Yksin tanssiminen kuulokkeet päässä ei ole sama juttu kuin yökerhossa tanssiminen, kun se musiikki pauhaa ja tuntuu kehossa. Se juttu on siinä, että nauttii siitä tanssimisesta ja tanssii samassa tilassa toistenkin ihmisten kanssa, jotka nauttii tanssimisesta. Parempi fiilis!
Ei se silti tarkoita, että haluaisi puhua yhtään kenenkään kanssa tai kaipaisi mitään seuraa. Se riittää, kun itsellä on tanssilattialla hauskaa ja näkee, että myös ympärillä olevilla ihmisillä on hauskaa.
Olen parikymppisenä harrastanut tätä, kun ei vaan ollut sellaisia kavereita, joiden kanssa olisi voinut mennä ulos. Ei meinannut miehille mennä millään jakeluun, että tulin vain pitämään hauskaa ja haluan olla yksin. Mutta eivät ne sentään lääppineet, jankkasivat vaan.
Siis mitä siinä jutussa kerrottin tarkalleen ottaen tapahtuneen?
Kun nyt mullla on vain tieto, että toimittajanainen sanoo tulleensa ahdistelluksi baarissa jossa paska haisee, musiikki jytkää ja on kovin myöhäkin
Vierailija kirjoitti:
Hemmetin ikävää mies -ja naisvihaa. Rakastaa toisianne jumalauta!
Mä rakastan sua
Sinua valasta ei ahdistele kuin korkeintaan munkkiporsaiden myyjä torilla.