Sanon ei ja älä koske, mutta se ei mene perille Nuori naistoimittaja lähti punaisessa mekossa yksin Helsingin yöhön
Sekä minuun että valokuvaaja Valliin koskettiin vähän väliä, usein vielä kieltojen jälkeenkin, yhteensä ainakin parikymmentä kertaa. Ensimmäinen ei tai älä koske meni perille vain harvoin. Kun se lopulta meni, jotkut miehet suuttuivat.
Kommentit (2882)
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Taas miesvihaa Hesarissa. Täytyypä laittaa taas tilaus tauolle.
Yhyy yhyy, pitäisi käyttäytyä muita kunnioittavasti, kauhea ajojahti!!
Vierailija kirjoitti:
Miksi helsingissä tanssilattialla haisee pieru? Oletteko urpot cityjuntit keksineet jonkun uuden pierutanssin? Tanssitteko kenties riPASKAA?
Sen jälkeen kun sisätiloissa tupakointi kiellettiin on tämä ongelma valitettavasti ollut. Ei ole keksitty uutta hajua peittämään hien ja suolikaasujen odööriä.
Suoraan vaan nyrkillä naamaan joka kerta, kun joku kourii tai koskee vaikka on kielletty. Kai nuo eivät sitten muuten opi.
Itse en käy tämän takia yöelämässä enää ollenkaan. Vituttaa,ä ja oksettaa, kun henkilökohtaista tilaa loukataan ihan pokalla.
Ainahan näitä tyhmiä riittää. Kukaan fiksu mies ei lähesty naista kourimalla. Ei siinä auta kohteliaasti kiellellä vaan käyttää kovempaa kieltä. Itse sanoin aikoinaan näille että painu v*ttuun id*ootti niin kyllä ne lähtivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun miehet ei ilmeisesti halua naisia myöskään baareihin. Täällä valitetaan päivät läpeensä kun joissain tindereissä ei ole naisia, ja te haluatte laajentaa sen myös live-elämään?
Ei halutakaan. Baariin mennään turisemaan ja ryyppäämään, humalaiset toimittajanaiset ovat vaan häiriöksi. Ja ei, minä en edelleenkään tiedä kuka sinä olet. Katso se ajokortistasi tai kysy omalta isältäsi, jos siis tiedät, että kuka hän on.
Yökerhoon turisemaan? Ryyppäämisen vielä ymmärrän, mutta eihän yökerhon metelissä edes kuule mitä se toinen sanoo.
Eikun baariin, johon edellinen viittasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavinta tässä on, että nuo toimittajat itse ovat sitä liberaalia kuntaa, joka noita lääppijöitä on tähän maahan avoimesti halunnut. Nyt sitten kuvainnollisesti yritetään katukoiraa kepillä hakkaamalla kouluttaa tavoille.
Minua jo lapsena ahdistelleet katukoirat ovat olleet kantis-penttejä ja -erkkejä. Piikille heidät toki olisi voinut viedä minun puolestani.
Tämä vesittää koko tärkeän asian ja sen tekevät naiset ihan itse.
Ollaan penäämässä miehiltä KAIKKIEN miesten ahdistelun tuomitsemista, mutta itse ollaan puolustamassa ja vähättelemässä, kun kyseessä ovat ulkomaalaiset. Tuomitkaa itse ensin kaikkien miesten ahdistelut, etnisyydestä riippumatta. Palataan sitten asiaan.
Ei minuakaan ulkomaalaiset ole ahdistelleet. Ihan kotimaista aineista ovat olleet kaikki. Ja mitä väliä sillä etnisyydellä edes on? Miksi se pitää tähän keskusteluun vetää mukaan? Miehiä hekin ovat.
"
Ei ole olemassa mitään sosiaalista mieskollektiivia. Naisilla on sosiaalinen kollektiivi, naiset vahtivat toistensa tekemisiä. Miehet eivät.
Onko naiset nykyään näin autuaan tietämättömiä biologian vaikutuksesta miesten sosiaaliseen elämään?"
Kokemus esimerkiksi sosiaalisesta mediasta saa minut kyllä esittämään eriävän mielipiteen. Mitä muutakaan se on, kuin toisten tekemisten vahtimista, jos eriävän mielipiteen esittävää miestä haukutaan valkoritariksi, betaksi, simpiksi, homoksi yms? Siinähän häpäisemällä pyritään saamaan ihminen ruotuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
odotan innolla seuraavaa juttua:
"Kävelin kadulla alasti ja miehet katsoivat minua!"
Yritätkö normalisoida häirintää? Ei miehillä tuollaiseen mitään oikeutta ole. Ei nosteta käsiä pystyyn toteamalla, että näin se nyt vaan on. Pojat ovat poikia toteamukset on syytä jättää historiaan. Kyllä naisen tulee saada mennä baariin ja olla asiakkaana rauhassa.
sekä jatko-osa:
"Makasin kadulla alasti torttu levällään ja miehet katsoivat minua!"
Tässähän ei ollut kyse katseista.
Surullisen selvää kieltä kertoo siitä, että miehet pitävät kourimista, väkivaltaa ja ahdistelua yhtä luonnollisena kuin katseen k
Jo lapsille opetetaan, että nämä on sun henkilökohtaiset alueet (uikkarialue), älä anna kenenkään koskettaa sinne. Minne tuo oppi katoaa? Miksei sitä osata soveltaa toisiin ihmisiin????
Vierailija kirjoitti:
Ainahan näitä tyhmiä riittää. Kukaan fiksu mies ei lähesty naista kourimalla. Ei siinä auta kohteliaasti kiellellä vaan käyttää kovempaa kieltä. Itse sanoin aikoinaan näille että painu v*ttuun id*ootti niin kyllä ne lähtivät.
Mulla oli ystävä joka toivotti noin kaikille hänen mielestään vaatimattoman näköisille miehille jotka tulivat tiskillä viereen tai sanoivat moi. Puutuin joskus asiaan kysymällä mitä pahaa ne miehet on tehneet kun pitää olla niin tökerö, mutta eipä tuo meininki muuttunut. Baariseura muuttui lopulta.
Vierailija kirjoitti:
"
Ei ole olemassa mitään sosiaalista mieskollektiivia. Naisilla on sosiaalinen kollektiivi, naiset vahtivat toistensa tekemisiä. Miehet eivät.
Onko naiset nykyään näin autuaan tietämättömiä biologian vaikutuksesta miesten sosiaaliseen elämään?"
Kokemus esimerkiksi sosiaalisesta mediasta saa minut kyllä esittämään eriävän mielipiteen. Mitä muutakaan se on, kuin toisten tekemisten vahtimista, jos eriävän mielipiteen esittävää miestä haukutaan valkoritariksi, betaksi, simpiksi, homoksi yms? Siinähän häpäisemällä pyritään saamaan ihminen ruotuun.
On kyllä aika beta käytöstä välittää siitä mitä muut ajattelevat
Vierailija kirjoitti:
huomaa miten rumilla naisilla menee tunteisiin
Olisivat voineet kyllä laittaa liikkeelle ulkonäöllisesti hyvin epäsuhdan parin, eli kaunottaren ja todella epäviehättävän naisen. Olisi kiinnostanut kähmitäänkö molempia samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha viisaus: pukeudu kuinhuora, sua kohdellaan kuin olisithuora. Miehet käyttäytyy epäasiallisesti tuollaisissa tiloissa, joissa kiinnijäämisen riskiä ei ole. Ei kai tuollaisiin mestoihin kukaan täysijärkinen nainen hakeudu, tuokin hakemaan vainhuomiota ja oikein varmisti asian pukeutumalla noin.
Kyse onkin siitä, että MIKSI miehet (ei kaikki) käyttäytyvät epäasiallisesti jos ei ole kiinnijäämisen riskiä? MIKSI miehillä (osalla) ei ole käytöstapoja eikä kunnioitusta toisia ihmisiä kohtaan? Kyllähän asian voi ratkaista niin, että naiset jättävät hakeutumatta paikkoihin joissa on miehiä, mutta omasta mielestäni mielekkäämpää on pohtia juurisyytä ja keinoja, joilla siihen voi vaikuttaa. Kasvatus ja yhteiskunnan asenteet nyt ensimmäisenä.
Miksi?&
No kyllä ne on sosialistien rustaamat lait jotka estää näiden mulkkujen palauttelun maanpinnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi todella kuuma vau! 😍😘
Suuret rinnat
Erittäin avoinainen kaula-aukko
Tiukka muodot esiintuova kirkas punainen mekko
Mietitäänpä. Olisiko luiseva, nyrhitty ja meikkaamaton saanut samanlaista mielenkiintoa osakseen? Jos ei halua lääppijöitä iholleen paljon on tehtävissä tuon asian eteen. Mutta tätä ei jutussa toki kerrota. Ei tarvitse muuttua edes muusuksi lesboksi tai transiksi, niin uskomattomalta kuin ehkä kuulostaakin.
Ei oikeuta koskemaan. Miksi naisen fyysisen koskemattomuuden rikkominen olisi sallittua silloin, kun hänellä on vähän seksikkäämpää päällä?
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se ei ole se känni eikä ne vaatteet. Olen jo vanhempi nainen, mutta nuorena tyttönä, kun kuljin vaikkapa college päällä koiraa taluttamassa, sain lukemattomia ikäviä törkeyksiä kuunnella, ja olen joutunut lukemattomia kertoja kourituksi ollessani alaikäinen lapsi. Ja joo, todella monet miehet, ihan tavalliset. En tiedä, ovatko kaikki miehet kourineet naisia, mutta mielestäni hyvinkin mahdollisesti suurin osa.
Itselläni tämä alkoi kun olin 12-13 (eli vielä ihan pieni lapsi) ja rintani alkoivat erottua kunnolla. Tekijöitä oli omista luokkakavereista aikuisiin miehiin.
Kyse ei ole huomiosta eikä se imartele. Se on väkivaltaa, jota valtava osa miehistä käyttää erityisesti nuoria naisia kohtaan. Sitä on huutelu lapselle kadulla, että onpas tytöllä terhakat tissit. Tai kouraisu ohimennessä ahtaassa paikassa.
Te häiriintyneet miesten puolustelijat ja naisten s
Kiitos feminismin minulla ei ole empatiaa jäljellä, kärsikää.
Pysyis pois baarista. Baariin lähdetään tekemään lähempää tuttavuutta vastakkaiseen sukupuoleen. Siihen kuuluu juttelu ja koskettelu. Hapannaamat voivat painua luostariin.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Taas miesvihaa Hesarissa. Täytyypä laittaa taas tilaus tauolle.
Eri aiheista vihan lietsominen tuntuu olevan HS:n liiketoimintamalli nykyisin. Onneksin on helppo kieltäytyä lehdenmyyjille.
Vai onko Helsinki sitten vain sellainen persreikä, jossa ihmiset eivät osaa käyttäytyä. Vähän kuin kulttuuriala.
Vierailija kirjoitti:
En usko. Ei mua kourittu nuorena vaikka olin ihan nätti ja liikuin paljon Helsingin yössä. Nykyään miehet on varmaan paljon varovaisempiakin kuin silloin.
Mikset usko? Ei sun oma kokemus nollaa kaikkien muiden miljoonien naisten kokemusta.
Siitä olen samaa mieltä, että luulisi miesten olevan nykyään varovaisempia ja tajuavan tuollaisen käytöksen olevan väärin.
Pistäkää naiset vaatteita päälle niin ettei rintavako näy ja sääret ja jalat piiloon. Aina löytyy joku joka haluaa väkisin panna teitä.
Jos menee ravintolaan tanssimaan, niin sehän on urheilua, tai vähintään kuntoilua. Ei silloin laiteta liian kanssa vaatetta päälle, koska kuuma tulee vähemmemmissäkin vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Jo lukematta juttua tiedän, että siinä ei erotella miehiä taustan mukaan. Kehitysmaista tulleiden tavat laitetaan "miesten" piikkiin. Lisää vaan, sinne kyllä mahtuu!
Niitä tarvitaan tänne, jotta olisi mistä riehaantua.
Tämä vesittää koko tärkeän asian ja sen tekevät naiset ihan itse.
Ollaan penäämässä miehiltä KAIKKIEN miesten ahdistelun tuomitsemista, mutta itse ollaan puolustamassa ja vähättelemässä, kun kyseessä ovat ulkomaalaiset. Tuomitkaa itse ensin kaikkien miesten ahdistelut, etnisyydestä riippumatta. Palataan sitten asiaan.