Sanon ei ja älä koske, mutta se ei mene perille Nuori naistoimittaja lähti punaisessa mekossa yksin Helsingin yöhön
Sekä minuun että valokuvaaja Valliin koskettiin vähän väliä, usein vielä kieltojen jälkeenkin, yhteensä ainakin parikymmentä kertaa. Ensimmäinen ei tai älä koske meni perille vain harvoin. Kun se lopulta meni, jotkut miehet suuttuivat.
Kommentit (2882)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pääse lukemaan kuin esipuheen, mutta lähtikö nainen siis hyvällä mielellä ravintolaan ja sitten sikamaiset miehet pilasivat illan?
Roskia baaritiskillä. Tunkkainen ilma. Pieru haisee. Energiajuomaakin piti kipata, että jaksaa valvoa ja siksi sydän tykyttää ikävästi liian kovaa soivan musiikin tahtiin.
Ei kai sinne baariin ole pakko mennä jos ei viihdy, en minäkään koskaan mene, ihan samoista syistä.
Toimittaja menee usein tekemään juttuja paikkoihin, joissa ei erityisemmin viihdy.
Ok, ostan tämän.
Onko näkökulma sitten kuinka avoin ja objektiivinen jos jo lähtiessä harmittaa valvominen, kova musiikki ja tunkkainen ilma?
Tarkoitan vaan sanoa, että jos ryhmä diskoläpsyttelijöitä lähestyisi minua kadulla ja yksi osottaisi halua tutustua, olisi asenteeni luultavasti penseä, eikä kontaktia syntyisi. Sen sijaan jos henkilö alkaisikin jutulle vaikkapa laavulla, niin tilanteesta saattaisi syntyä mukava uusi tuttavuus.
Saattaisiko siis olla näin, että kosketus alaselkään tanssilattialla, tai käsivarren sipaiseminen baaritiskillä on yök, kun ei oikein huvittaisi olla siellä känniläisten lähestyttävänä muutenkaan. Mutta sama tilanne jossain höntsäjalkapalloturnauksessa, joukkueen neuvonpitoringissä, olisi ok.
Olen eri, mutta omalta osaltani voin sanoa, että kyse ei ole tästä. Vaikka viihdyn baarissa, alaselkään kosketus tanssilattialla, saati sitten takapuolelle tai vatsalle on AINA yök. Se ei ole ok myöskään missään muualla, keneltäkään muulta kuin omalta kumppanilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pääse lukemaan kuin esipuheen, mutta lähtikö nainen siis hyvällä mielellä ravintolaan ja sitten sikamaiset miehet pilasivat illan?
Roskia baaritiskillä. Tunkkainen ilma. Pieru haisee. Energiajuomaakin piti kipata, että jaksaa valvoa ja siksi sydän tykyttää ikävästi liian kovaa soivan musiikin tahtiin.
Ei kai sinne baariin ole pakko mennä jos ei viihdy, en minäkään koskaan mene, ihan samoista syistä.
Toimittaja menee usein tekemään juttuja paikkoihin, joissa ei erityisemmin viihdy.
Ok, ostan tämän.
Onko näkökulma sitten kuinka avoin ja objektiivinen jos jo lähtiessä harmittaa valvominen, kova musiikki ja tunkkainen ilma?
Tarkoitan vaan sanoa, että jos ryhmä diskoläpsyttelijöitä lähestyisi minua kadulla ja yksi osottaisi halua tutustua, olisi
Joo, kierrä vaan tämä kaikkien naisten ja TYTTÖJEN tuntema ongelma. Sen te miehet osaatte.
Hemmetin ikävää mies -ja naisvihaa. Rakastaa toisianne jumalauta!
"Minkälaisen syytteen voin nostaa jos joku horjahtaa bussissa päälleni?"
Joo itse olen kokenut että ihmiset sukupuolesta riippumatta saattavat ruuhkassa ohittaessaan painaa kevyesti selästä tai käsivarresta ihan vain ilmaistakseen että tulen täältä takaa ohi, annatko vähän tietä. Mulla on naispuolinen työkaveri, joka ensimmäisestä tapaamisesta lähtien on koskettanut käsivarteni sivua jos vitsailemme jostain tai hän haluaa osoittaa juuri mulle jonkin kivan tai rakentavan kommentin. Hän on ruotsalainen, tosin. Amerikkalaisilla ja mm Lähi-Idän henkilöillä on taas tapana jonkinlainen läpsy tai kosketus olkapäälle, jotkut vanhemmat herrasmiehet saattavat jopa puristaa olkapäästä. Ja en edes aloita poskisuukoista ja halailusta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun miehet ei ilmeisesti halua naisia myöskään baareihin. Täällä valitetaan päivät läpeensä kun joissain tindereissä ei ole naisia, ja te haluatte laajentaa sen myös live-elämään?
Ei halutakaan. Baariin mennään turisemaan ja ryyppäämään, humalaiset toimittajanaiset ovat vaan häiriöksi. Ja ei, minä en edelleenkään tiedä kuka sinä olet. Katso se ajokortistasi tai kysy omalta isältäsi, jos siis tiedät, että kuka hän on.
Yökerhoon turisemaan? Ryyppäämisen vielä ymmärrän, mutta eihän yökerhon metelissä edes kuule mitä se toinen sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nuori hyvännäköinen mies lähtisi viettämään iltaa seksikkäissä, tyylikkäissä ja istuvissa housuissa ja kauluspaidassa, niin veikkaan, että aika montaa naista saisi hätistellä pois.
Kyllä naiset osaavat ihan samalla lailla kuhista seksikkään miehen ympärillä. Näin viime viikonloppuna miten nuori ja raamikas mies kieltäytyi monta kertaa ehdotuksista ja kosketuksista. Naiset ovat niin varmoja että ovat jopa röyhkeämpiä lähestymisessään ja osa kosketteli suoraan haaroihin.
Olin ihan, että what!!! Olin siis liikkeellä kummipoikani ja hänen äitinsä kanssa. Oli kyllä aikamoista menoa, mutta kummipoika tottunut tuohon.
Hesari voisi tehdä tästäkin jutun. Ei ahdistelu ole ok.
Inselit tosin on kateellisia noille ahdistelluille miehillekin.
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaan niin vaikea ymmärtää, miksi osa miehistä ei tuomitse miesten tekemää ahdistelua vaan uhriutuu ja väittää sitä miesvihaksi. Mä tuomitsen täysin naisten tekemän ahdistelun, koska se on väärin ja vaikuttaa myös mun maineeseen naisena. Kuvittelisi, että myös miesten tekemän ahdistelun tuomitseminen olisi mielekästä niille miehille jotka eivät ahdistele, koska ahdistelun vähentyminen olisi eduksi heillekin. Mutta onko se niin, että ahdistelua puolustelevat ne miehet, jotka ahdistelevat itse?
Puolustelijat ovat juuri niitä, jotka itsekin ahdistelevat tai luulevat, että heidän tekojaan pidetään ahdisteluna.
Me miehet, jotka emme ahdistele (ainakaan emme tahallamme), tuomitsemme ahdistelun. Mutta tuomitseminen jossain netissä ei auta mitään, koska nuo ahdistelijat halveksivat myös meitä "kunnollisia" miehiä. Ahdisteluun pitäisi puuttua jo tapahtumapaikalla, mutta harvoinpa sitä ahdistelijaa itse teossa ulkopuoliset näkevät ja jos tekoa ei nähdä, on aika vaikea tehdä yhtään mitään. Eikä juopuneen ahdistelijan kanssa välttämättä kannata alkaa riidellä, sillä sehän voi olla joku vornanen, jolla on ase mukana.
Tämä oli järkyttävää luettavaa. Luulin oikeasti, että jotain kulttuurissa olisi muuttunut. Olen itse mies, enkä halua mitenkään nyt korostaa itseäni, mutta en siis voi mitenkään ymmärtää tällaista käytöstä - vaikka olisi päihtynyt ja puutteessa. Olen itse tasa-arvon kannattaja - aiemmin kutsuin itseäni feministiksi, enkä siis koskaan edes osaa esineellistä naisia - ensijaisesti näen ihmisinä ja persoonina. Olen toki feministin kasvattama ja aina ollut paljon naisia/tyttöjä ystävinä lapsesta lähtien.
En ollut ymmärtänyt, että tällainen käytös on näin yleistä - edelleen. Olen itsekin kokenut seks. häirintää naisilta, mutta se ei ole yleinen ongelma.
En oikein näe muuta vaihtoehtoa, kuin lisää"wokea" ja tietoisuutta kouluihin ja myös koteihin - vaikka persuja ja setämiehiä ahdistaakin. Ja naisia todellakin voi lähestyä (myös romanttisesti) kunnioittavasti, eikä ulkonäköä korostaen - tähän olen toki itsekin sortunut - siis ulkonäön kehumiseen, mutta olen itse lukenut tilanteen silloin niin. Ehkä olen ollut väärässä.
Miehet on v****n väkivaltasii ja hullui sekopäit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, ostan tämän.
Tarkoitan vaan sanoa, että jos ryhmä diskoläpsyttelijöitä lähestyisi m
"Sen te miehet osaatte."
provo tunnistettu.
Täysi lainkuuliaisuus ja täysi tottelemattomuus ovat molemmat vääriä ja jopa epärealistisia valintoja ja katsomuksia.
Perspektiiviä voi antaa Italian kulttuuri; se suorastaan vaalii elämän "kaaosvoimia" (mm. huumori, intohimo, väkivalta) historiallisesti. Jo Rooman imperiumi hyväksyi ne pragmaattisesti.
Naiset on miehiä fyysisesti heikompia ja eri tavalla hermottuneita, joten ei lähde samalla tavalla väkivalta luonnostaan kuin miehillä. Pelkäävät tappelua yleensä.
Siksi pitäis olla naisilla sähkölamauttimet, joilla vois saattaa kähmivät ukot turvallisesti ja laillisesti pois häiritsemästä.
Kiitos vastauksesta! Minä ihmettelin, miksei naiset reagoi. Olen itsekin nainen, mutta voisin kuvitella hermostuvani ja kiroilevani kuin tukkimies, jos joku alkaisi lääppiä.
Jos takapuoli on se paikka, mihin miehet helposti tarraa, niin eikö tässä olisi tuotekehittelyn paikka? Eikö takapuolen kohdalla voisi vaatteessa olla alue, missä olisi pieni sähkövaraus niin että lääppijät saisivat näpeilleen?
Tietenkin oikea ratkaisu olisi se, että miehet lopettaisivat per$eilyn, mutta sitä odottaessa, pitäisi olla keinoja näpäyttää kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että toi on ärsyttävää! Aiemmin auttoi jos vaihtoi paikkaa mutta nykyään noita lieroja taitaa olla joka paikassa.
Ensimmäiselle kommentoijalle sanoisin että "ei ne osaa hillitä itseään" ei pidä paikkansa. Ei ne mitään viettiensä vietäviä ole, siinä on ongelma syvemmällä kuin käytöksestä tietyssä hetkessä.
Auttaisikohan tuohon esim koulutus jossa annetaan pieni sähköisku aina kun ei kunnioita kanssaihmisten rajoja. Vai olisikohan tehokkaampaa kun sähköiskun sijasta saisikin itse samanlaisen ei-toivotun teon ei-toivotulta ihmiseltä?
Ei ole joka paikassa. Minua on muistaakseni tasan kerran lähmitty baarissa, kun seisoin baaritiskillä ja tuntematon mies laittoi käden pepulleni. Käänsin katseeni ja käskin lähteä samantien helvettiin siitä, ja hän lähti jotenkin säikähtäneen oloisena sitten tosiaan samantien pois.
Tuo paikka oli ns.
Hyvin toimittu. Ehkä mies oikeasti säikähti ja tuo jäi viimeiseksi kerraksi.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavinta tässä on, että nuo toimittajat itse ovat sitä liberaalia kuntaa, joka noita lääppijöitä on tähän maahan avoimesti halunnut. Nyt sitten kuvainnollisesti yritetään katukoiraa kepillä hakkaamalla kouluttaa tavoille.
Minua jo lapsena ahdistelleet katukoirat ovat olleet kantis-penttejä ja -erkkejä. Piikille heidät toki olisi voinut viedä minun puolestani.
Vierailija kirjoitti:
Aika naiivi yleistys jos teet joidenkin junttiräkälöiden pohjalta tämän analyysisi! XD
T. 182cm/136kg, rasvat 11%, hauis 53cm, penkkitulos 260kg (raw), maastaveto 335kg, leukoja 50kg lisäpainolla, musta vyö viidessä eri kamppailulajissa
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli järkyttävää luettavaa. Luulin oikeasti, että jotain kulttuurissa olisi muuttunut. Olen itse mies, enkä halua mitenkään nyt korostaa itseäni, mutta en siis voi mitenkään ymmärtää tällaista käytöstä - vaikka olisi päihtynyt ja puutteessa. Olen itse tasa-arvon kannattaja - aiemmin kutsuin itseäni feministiksi, enkä siis koskaan edes osaa esineellistä naisia - ensijaisesti näen ihmisinä ja persoonina. Olen toki feministin kasvattama ja aina ollut paljon naisia/tyttöjä ystävinä lapsesta lähtien.
En ollut ymmärtänyt, että tällainen käytös on näin yleistä - edelleen. Olen itsekin kokenut seks. häirintää naisilta, mutta se ei ole yleinen ongelma.
En oikein näe muuta vaihtoehtoa, kuin lisää"wokea" ja tietoisuutta kouluihin ja myös koteihin - vaikka persuja ja setämiehiä ahdistaakin. Ja naisia todellakin voi lähestyä (myös romanttisesti) kunnioittavasti, eikä ulkonäköä korostaen - tähän olen toki
ei herran jumala sentään. Oletko ikinä ollut jonkun räkälän lihatiskillä sulkemisaikoihin? Ei sitä voi meininkiä voi skaalata koko yhteiskuntaan, nyt reality check!
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on oikeus olla julkisissa tiloissa kuten baarissa joutumatta rikoksen kohteeksi vain sen takia, että on nainen. Eikö tämä nyt ole joka junttisovinistillekin jo selvä juttu vuonna 2024? Naiset ei ole olemassa siellä baarissa teitä varten.
Väärin. Naiset on olemassa miehiä ja lesboja varten. Näin luonto ja jumala on sen aikoinaan päättänyt. Miehen kylkiluusta tehty, kun tuli yksinäiseksi. Nykyään niitä riittää lesboillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israelin silloinen pääministeri Golda Meir kävi joskus kai 1960- tai 1970-luvulla New Yorkissa. Kaupungin pormestari harmitteli hänelle, miten rikollisuutta on niin paljon, että oli jouduttu kehoittamaan naisia pysymään kotona pimeään aikaan vuorokaudesta.
Tähän Golda Meir vastasi suunnilleen näin: Eikös silloin pitäisi pikemminkin kehottaa miehiä pysymään kotona pimeään aikaan vuorokaudesta?
Miehet ulkoistavat jatkuvasti itsehillintänsä muille ihmisille, heidän käytökseensä tai ihonväriinsä tai siihen, missä nuo muut ihmiset ehkä liikkuvat.
Olisikohan jo korkea aika, että miehet ottaisivat vastuun itsestään ja itsehillinnästään, kuten aikuisen ihmisen kuuluisi?
Ja lopettaisivat uhriutumisen siitä, mitä muut miehet tekevät. Luulisi miesten pystyvän kouluttamaan nä
Toisin kuin naiset miehet eivät kontrolloi toisiaan sosiaalisesti! Naiset ovat lauma, miehet eivät.
Ei ole totta. Mun kaveripiirissä jos joku alkaisi perseillä kyllä me sille siitä sanottaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika naiivi yleistys jos teet joidenkin junttiräkälöiden pohjalta tämän analyysisi! XD
T. 182cm/136kg, rasvat 11%, hauis 53cm, penkkitulos 260kg (raw), maastaveto 335kg, leukoja 50kg lisäpainolla, musta vyö viidessä eri kamppailulajissa
Miten nämä tilastot liittyvät mihinkään? Mitä niiden pitäisi kertoa ja kenelle?
Avaatko sitä mielestäsi loogista päättelyketjua, jolla päädyit kyseiseen lopputulokseen?