Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita joita pelottaa täysin yksinäinen tulevaisuus/vanhuus?

Vierailija
10.11.2022 |

Minulla ei ole sukulaisia tai läheisiä, ei kavereita, tuttuja tai ystäviä tai lapsia. On puoliso mutta pelkään hänen kuolemaansa, haluaisin kuolla ennen häntä etten jäisi yksin, en pärjää vain yksin. Mies on 45v, minä 39v eli kumpikaan nyt ei todennäköisesti ole kuolemassa ihan heti mutta pelkään todella paljon jos miehelle sattuu jotain. Ihan hirveää ajatella että elämä mennyt näin ettei ole vain ketään. :(

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä ole muita yksinäisiä?

Vierailija
2/45 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ehditte tehdä parikin lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt koko elämäni yksin, satunnaisia avopuolisoja lukuunottamatta. Viihdyn kaikkein parhaiten yksin. Minulle ei tuota mitään ongelmaa asua yksin loppuelämääni. En ole kovinkaan ihmisrakas.

Vierailija
4/45 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velan ongelmat? Lisääntykää.

Vierailija
5/45 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tädiltäni kuoli mies ja vaikka hänellä on kolme lasta 10 km etäisyydellä, elämä on hänestä tympeää. Mä luulen, että ei siitä mitään hyödy, että miettii tuollaista hirveästi etukäteen. Elämää kannattaa elää nyt. Ottaa asiat sitten sellaisina kun ne ovat sitten aikanaan.

Ja kyllä tuttavapiiriä on mahdollista laajentaa.

Vierailija
6/45 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talous pelottaa enemmän, riittääkö raha. Koska ihmisten sekaan voi välillä työntyä hengaamaan. Se ehkä pelottaa onko joku jolle soittelee hätätilanteessa tai muuten, koska osa ihmisistä kiireisiä tai omiensa kanssa. Vaikka voihan kaikille löytyä uusia ihmisiä, joilla on kiinnostus vastailla puheluun. Mutta onhan tuo pelottava asia että joillakin omaiset kuolleet ja jos ei ole joskus ketään. Sitä monet varmaan miettivät. Pitäisi kai olla somet ja sivut, yhdistymiskohtia. Mutta tuskin kukaan luottaa tuntemattomiin heti.

Vierailija
7/45 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sekin pelottaa onko nettiä tai toimiiko joku kone. Koska sillä on helpompi pitää yhteyksiä. Ellei ole tutut ihan naapurissa.

Vierailija
8/45 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime aikoina miettinyt samaa kun otin pesäeroa vanhaan kaveripiiriin ja koronan aikana jokunen muukin kaveruus on väljähtänyt hyvin etäiseksi. On minulla toki veli perheineen ja vanhemmat, mutta vähän orpo olo tässä on ollut. Sinänsä tykkäänkin yksinäisyydestä, mutta jokunen sieluntoveri olisi hyvä olla niin kaikki ei vain muhi ja kasaudu omassa päässä.

Olen lisäksi suunnitellut muuttavani maalle kunhan saan vain opintoni ensiksi valmiiksi niin arveluttaa että mitenköhän siellä outo musta lammas tutustuu paikallisiin. Sinänsä tulen ihmisten kanssa toimeen, mutta haaleat tuttavuudet kiinnostavat vuosi vuodelta vähemmän ja jaksan nykyään ihnisiä huonosti. Kaikki tuntuu olevan jotenkin sekaisin, vaikka saatan se toki olla minäkin. Titityy.

Vierailija
9/45 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mutta pitää vaan huolehtia terveydestä ja elää tätä päivää. Turha vielä murehtia mitä elämä tuo eteen. Lapset ei kyllä takaa mitään että seuraa ja apua olisi.

Vierailija
10/45 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma rajaton, eniten yhtpitovehkeitä koskaan, parhaat liikkumisvehkeet. Uutisia ja tapahtumia jatkuvalla syötöllä. Suomi johtaa miesten itsaritilastoja. Hyvinkö voimme. Uskommeko puhuvia päitä. Holodomor on jo täällä ja vallan pidolla pinkit lasit.

Vierailija
11/45 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hyvinkin. Turha suositella lapsen saamista, hedelmällinen ikä meni jo. Eikä lapsi ole vanhemman palvelija eikä huoltaja.

Vierailija
12/45 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tutustu ihmisiin, älä tuomitse heitä etukäteen. Ei kaikkien tuttujen ja kavereiden tarvitse olla sydänystäviä, mutta jollei ole edes niitä satunnaisia tuttuja et voi ystävystyäkään.

Ap:llä on puoliso.

Toinen vanhemmistani on kuollut vuosia sitten ja kun toinenkin menehtyy, on jäljellä vain etäisiä serkkuja ja muutama ystävä, jotka saattavat lähteä ennen minua. En koe itseäni yksinäiseksi, vaikka tulevaisuudestani voi sellainen tulla. Yritän kuitenkin pitää yhteyttä niihin etäisempiinkin kavereihin jollain tasolla, etten ihan yksin jäisi.

Vierailija
13/45 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yksin 18-vuotiaasta asti. Aluksi hirvitti, nyt olen jo tottunut. Eiköhän se vanhuuskin mene yksin kun niin olen mennyt tähänkin asti. N33

Vierailija
14/45 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velan ongelmat? Lisääntykää.

Eikö hallintohimmelit ja muut virkoihinsa elätettävät saa palkkojaan, onko elättäjistä jatekijöistä pula taas. Turhaan meni talvisota.

Vierailija
15/45 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäät yksinäistä vanhuutta, vaikka olet yksinäinen jo nyt? Estääkö miehesi kontaktit muuhun maailmaan, vai mikä on johtanut tähän tilanteeseen?

16/45 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talous pelottaa enemmän, riittääkö raha. Koska ihmisten sekaan voi välillä työntyä hengaamaan. Se ehkä pelottaa onko joku jolle soittelee hätätilanteessa tai muuten, koska osa ihmisistä kiireisiä tai omiensa kanssa. Vaikka voihan kaikille löytyä uusia ihmisiä, joilla on kiinnostus vastailla puheluun. Mutta onhan tuo pelottava asia että joillakin omaiset kuolleet ja jos ei ole joskus ketään. Sitä monet varmaan miettivät. Pitäisi kai olla somet ja sivut, yhdistymiskohtia. Mutta tuskin kukaan luottaa tuntemattomiin heti.

Mä mietin, millaisia ovat hätätilanteet, joissa soitetaan sukulaisille tai ystäville. Riippuu toki paikasta, missä asuu, mutta jos esim on sairaana ja tarvitsisi kaupasta tai apteekista jotain, nykyisin pystyy tilaamaan melkein mitä vaan kotiinkuljetuksella. Kaikenlaisia muitakin palveluita on olemassa. Se, mitä sitten tarvitaan, on tosiaankin raha. Jos ei ole rahaa maksaa palvelusta eikä ketään, joka tekisi homman ilmaiseksikaan, voi olla hankalaa. Mä asun pääkaupunkiseudulla lähiössä, jossa on varsin toimiva nk puskaradioryhmä Facebookissa. Jos joku tarvitsee lainaksi ruuvimeisseliä tai porakonetta tai kantoapua vanhan sohvan viemisessä ulos, aina löytyy ryhmän kautta auttajia. 

Vierailija
17/45 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset? Ehdit vielä tehdä parikin lasta jos pistät heti töpinäksi. Sikäli kun enää saat.

Ei mullakaan muuta vanhuuden turvaa olisi kuin mies jos en olisi lapsia saanut. Muu suku on tosi etäistä.

Vierailija
18/45 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy sanoa, etten hirveästi tykkää siitä, että elinikä on pidentynyt. Olisi parempi kuolla ns. saappaat jalassa.

Vierailija
19/45 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mutta pitää vaan huolehtia terveydestä ja elää tätä päivää. Turha vielä murehtia mitä elämä tuo eteen. Lapset ei kyllä takaa mitään että seuraa ja apua olisi.

Kyllä ainakin minun sosiaalisessa ympäristössä - katson mihin suuntaan hyvänsä - lapset lapsineen nimeen omaan takaavat sen, että apua ja seuraa on!

Ap, miten olet 39-vuotiaaksi selvinnyt ilman ystäviä ja kavereita? Missä ihmeen pussissa? Käsittämätöntä!

Vierailija
20/45 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko valmiita myös itse auttamaan muita? Ei kukaan halua sellaista kaveria, joka haluaa vain ripustautua. Kannattaa myös opetella asioiden hoitoa itsenäisesti jo ennen kuin se ukkokulta heittää veivinsä, esim. raha-asioista olisi hyvä olla kärryillä, eikä jättää kaikkea puolison hoidettavaksi.