Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko yli 55-vuotias työtön? Hallitus haluaa sinut töihin

Vierailija
17.07.2024 |

Sinä yli 55-vuotias työtön! Arto Satonen haluaa sinut töihin.

Työministeri Satosen mukaan moni 55-vuotias ja tätä vanhempi on erinomainen työntekijä ja hyvässä kunnossa, eli hänestä olisi suuri hyöty työelämässä.

Hallituksen asettama entisen työministerin Jari Lindströmin johtama työryhmä selvittääkin keinoja ikäsyrjinnän kitkemiseen työelämästä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tyoministeri-satonen-haluaa-yli-55-…

Kommentit (163)

Vierailija
121/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satonen voisi 58 -vuotiaana näyttää esimerkkiä ja siirtyä vaikka eduskunnan kahvioapulaiseksi. Vai meinasiko hän, että muut ikäisensä menkööt hanttihommiin, ja itse lopettaa uransa huipulla? 

Vierailija
122/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yrittäjä valmis palkkaamaan yli 60v, jolla jo ikänäkö ja selkä sökö. Ilomielin jos saan kunnon palkan lähden heti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus saa ihan vapaasti haluta.

Vierailija
124/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian kova vero palkkatyöstä. Sitä paitsi minulla on jo kaikkea, omakotitalo, osake kahdessa kaupungissa, kesämökki, lapinmökki, pari venettä, autoja, osakesalkku. Sanokaa Satoselle etten viitsi vaivautua.

DI

Se on se ongelma, kun on kannustettu jo tarpeeksi isoilla tuloilla niin sitten on aina vain vaikeampi kannustaa. 

Jos hänellekin olisi maksettu vain hyvin pientä palkkaa niin  hänellä ei olisi näitä laiskistuttavia tekijöitä kuten mökit ja osakkeet.

Vierailija
125/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on sen verran säästössä että voin tehdä pelkkiä keikkahommia. 

Vierailija
126/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on, kun nuorista ihmisistä ei työelämään ole 

Rasittaa ja masentaa ja ei huvita. Jonkun on kuitenkin tienattava sitä rahaakin ja maksettava veroja 

Vierailija
127/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus valmistelee parhaillaan myös verouudistusta, joka kannustaa eläkkeellä olevia yli 65-vuotiaita tekemään nykyistä enemmän työtä. 

Uudistuksen on määrä astua voimaan viimeistään ensi vuoden alussa. 

Kun tämä hallitus "kannustaa" kansalaisia tekemään jotain se tarkoittaa käytännössä 100% verotusta yli 65 vuotiaiden eläkkeisiin että alkaa se työ maistua.

Nälkäkuolema ja pahvilaatikossa asuminen pakkasella ovat olleet niitä kannustimia joilla työttömyyttä on tähän saakka muutenkin "hoidettu".

Eläkeläiset ei ole työttömiä ja myös ministerit itse työskentelevät eläkeiässä joten tietenkin he helpottaa samalla myös omaa verotustaan 

Vierailija
128/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alle 50 ja työtön ollut 6 vuotta. on sanottu että olen liian vanha ja työkkärissä ne ehdotti jopa eläkkeelle siirtymistä vaikka olen täysin työkunnossa.

Vierailija
129/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alle 50 ja työtön ollut 6 vuotta. on sanottu että olen liian vanha ja työkkärissä ne ehdotti jopa eläkkeelle siirtymistä vaikka olen täysin työkunnossa.

Vierailija
130/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satonen voisi 58 -vuotiaana näyttää esimerkkiä ja siirtyä vaikka eduskunnan kahvioapulaiseksi. Vai meinasiko hän, että muut ikäisensä menkööt hanttihommiin, ja itse lopettaa uransa huipulla? 

Satonen on itse raivannut tiensä menestykseen. Ja mm. opiskellut aikuisiällä korkeakoulututkinnon ilman mitään aikuiskoulutustukia. 

Vierailija
131/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut viikon aikana kolmessa haastattelussa joihin ei tarvita koulutusta ja joita kuka tahansa voi tehdä. Ei ole valittu. Yleensä kyse on ollut siitä että en välttämättä kestä työn fyysisiä vaatimuksia. Olen 59-v.

Vierailija
132/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajille tiedoksi,minun työpaikalla on yksi yli 55 vuotias saikuttaja...muut saikuttajat alle 30 vuotiaita eli kannattaa palkata vanhempaa väkeä. Toki tämä ehkä vain minun työpaikkaa koskeva😁

Olen ollut tässä uudessa työpaikassa nyt yli 7 vuotta - ilman sairaspäiviä.

M58v

Vierailija
133/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen hallituksen pitäisi tehdä opintomatka Japaniin jossa on myös paljon vanhuksia. Siellä he ovat töissä kukin kykyjensä mukaisessa työssä pitä pystyvät tekemään. Heitä voisi palkata julkiselle puolelle jos ei yritykset ota. Parempi kuin olla työttömänä. Nuoret sitten yrityksiin töihin. 

Vierailija
134/163 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 51 ja muutaman sadan metrin kävely lähikauppaan on todella kivuliasta. Mitähän kevyttä istumatyötä raihnainen ukko voisi saada? 

Vierailija
135/163 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Usein ajatellaan, että eläkkeelle jäädään työuran huipulta. Voisiko ajatella, että huippu olisikin hieman aikaisemmin, ja viimeiset vuodet tehdään töitä, jotka eivät ole niin vaativia? Satonen kysyy.

Miksi pitäisi tehdä?

Koska kaikki eivät voi tehdä niitä huipputehtäviä. Ja osalla on yli 55-vuotiaana jo terveydentila heikentynyt ja jaksaminen alentunut.

No minä ainakin sain ihan akateemista koulutusta vastaavan paikan. Ihmisillä vain on mystisiä ennakkoluuloja.

t. 63 v

Kaikkihan eivät ole akateemisesti koulutettuja.Minä ainakin jään ensi vuonna eläkkeelle ilman mystisiä ennakkoluuloja.T.63 v.

Vierailija
136/163 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein jokaisella alkaa terveys reistailla yli 50-vuotiaana. Siksi heitä ei palkata.

Vanhempana ainakin flunssat iskevät harvemmin, kun vastustuskykyä on kertynyt ja lapset isompia, niin eivät aina tartuta.

Vierailija
137/163 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä. En ole ennen työskennellytkään hallituksessa. Koska voin aloittaa?

M54

Vierailija
138/163 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikää 51 ja muutaman sadan metrin kävely lähikauppaan on todella kivuliasta. Mitähän kevyttä istumatyötä raihnainen ukko voisi saada? 

Asiakaspalvelua tms. puhelimitse?

Vierailija
139/163 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60-vuotias suunnitteluinsinööri ja takuulla olen parempi työssäni kuin silloin, kun valmistuin ja aloitin alan hommat. Uutta tulee edelleenkin eteen, eikä ole mitään ongelmia oppia sitä uutta. 

Vierailija
140/163 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se on, kun nuorista ihmisistä ei työelämään ole 

Rasittaa ja masentaa ja ei huvita. Jonkun on kuitenkin tienattava sitä rahaakin ja maksettava veroja 

Tai sitten ne ei osaa lukea. Tämäkin tuli koettua.