Suomalainen mies mussutti lentokentällä ja perhe ei päässyt koneeseen
Rasistinen lentokone ei ottanut kyytiin. Ei pahalla mutta on kyllä suomalaisen miehen perikuva tuo tyyppi, artikkelin perusteella. Ja vaimo matkusti ukkonsa lipulla joten hänkään ei päässyt.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000010541989.html
Kommentit (212)
Ihan oikein moiselle huutelijalle. Jos ei osaa käyttäytyä, niin kannattaa pysyä kotona.
On ehkä maailman huonoin idea alkaa suurieleisesti huutelemaan hurry, hurry- huutoja lentokenttähenkilökunnalle. Tai ylipäätään asiakaspalvelijalle ulkomailla etenkin.
Kyllähän toi äijä ihan itse kaivoi verta nenästään. Pelkästään hurry, hurry huudoilla hänet pystyi tulkitsemaan agressiivisesti käyttäytyväksi ja samalla riskihenkilöksi kyseiselle lennolle.
Ihan oikein, että mokoma taukki jäi ylimääräiseksi yöksi Lissaboniin miettimään käytöstapoja.
Miksei vaimo päässyt matkaan lasten kanssa?
Vai olisiko päässyt, jos olisi halunnut?
Näitä jonossa äänekkäästi "huokailijoita" näkee ihan kaupan kassoillakin. Ihan niin kuin se ääneen voivottelu ja valittaminen laittaisi sen jonon liikkumaan nopeammin. Sillä saa vaan muut asiakkaat ja työtänsä tekevät asiakaspalvelijat ärtymään.
Tällä asiakkaalla ollut paska asenne jo ennen kuin on päässyt palveltavaksi ja ihmettelee kun homma ei mennytkään kuten halusi. Se että vielä ITSE ottaa yhteyttä mediaan kertoo kaiken ihmistyypistä. Ihmettelen myös hesaria miksi edes julkaisseet moisen jutun.
Vierailija kirjoitti:
Miksei vaimo päässyt matkaan lasten kanssa?
Vai olisiko päässyt, jos olisi halunnut?
Varmaan koko perhe luokiteltiin turvallisuusuhaksi kyseiselle lennolle.
Minkäs se mies voi sille kun akka on vaan niin tyhmä.
Uuno D G Turhapuro
Jutussahan sanottiin, että vaimo oli samalla lipulla, joten ei siksi päässyt.
Miksi heille ei annettu saman tien porttikieltoa kentälle?
Vierailija kirjoitti:
MIkä kiire sillä ukolla oli, kun piti huudella hurry, hurry? Ei se kone mihinkään lähde, jos ihmiset jonottaa vielä lähtöselvityksessä. Typerä äijä.
Voi lähteä
Vierailija kirjoitti:
Mä siinä symppaan miestä, että oikeasti se henkilökuntakin on voinut olla kohtuutonta. Olen niin paljon reissannut maailmalla, että aina välillä tulee näitä öykkäreitä vastaan. Jos itse provosoituu niissä tilanteissa, niin noin voi käydä. Silti se lähtee siitä työntekijän huonosta/uhkailevasta käytöksestä. Onneksi itse olen niellyt kiukun ja kiehunut mielessäni vain hiljaa.
Siis lensin aiemmassa työssäni joku 40 matkaa vuodessa ja kaikenlaista tuli lentokentillä vastaan.
Niin että itsekin työpaikallasi tyynesti ennakoit kaikki tilanteet, jossa mahdollinen nollatasoa kärsivällisyyttä omaava henkilö voi alkaa öykkäröimään. Ja tuossahan nyt ei käytännössä kerrottu, mikä on epäasiallinen käytös työntekijältä. Joillekin pelkkä odottakaa omaa vuoroanne kehoitus voi olla syy aloittaa käytös, joka on taaperon tasolla. Useimmiten nämä ihmiset eivät itse edes myönnä, tai väittävät etteivät muista käyttäytyneensä tai kaunistelevat omaa osuuttaan. Kovinkaan mielivaltainen virkailija ei voi olla, koska mitä ilmeisemmin kyseiselle lennolle muut matkustajat pääsivät ongelmitta. Olisi se varmaankin mainittu. Itse en henkilökohtaisesti haluaisi olla suljetussa tilassa yläilmoissa ihmisen kanssa, jonka käytös olisi lentokentällä jo kielinyt ongelmista.
Maailmassa on kaksi paikkaa jossa ei kannata riehua, lentokenttä ja raja-asema.
Finnairilla on nykyään aivan paska palvelu ja työntekijät ovat tylyjä. Ne olivat kerran hukanneet minun varaamani lennon tiedot vaikka minulla oli sähköpostissa kaikki niin eivät löytäneet järjestelmästä mitään vaikka olin kuitenkin kuitin saanut lipusta. Sitten virkailija väitti etten ollut varannut lentoa enkä maksanut koska se ei ole niitten järjestelmässä. Se ei meinannut millään haluta nähdä minun sähköpostia ja vaadin jo huutamalla esimiestä paikalle. En päässyt lennolle ja eivät halunneet maksaa lipun hintaa takaisin eikä korvauksia koska en ollut kuulemma maksanut mitään joten sanoin että haastan oikeuteen. Haukuin asiakaspalvelijan lyttyyn ja tein rikosilmoituksen johon laitoin kuvan kuitista. Sitten meni 5 päivää kun tuli sähköpostia ja sanoivat joku järjestelmä häiriö olivat muka nyt löytäneet lippuni ja tiedot.
Artikkelin mukaan miehen hurry hurry hurry kommentin jälkeen viereiselle tiskille tuli miestä palveleva virkailija.
Eli lentoyhtiö vielä suostui tässä vaiheessa palvelemaan huonokäytöksistä miestä. Aika hyvää palvelua heiltä. Harmi että mies vaan jatkoi öykkäröintiä.
Mulla on vyöllä sen verran monta lentoa, että voin sanoa, että jos jätetään pois lennolta, niin se on aina kyseisen henkilön oma vika. Kukaan virkailija ei vain yhtä-äkkiä päätä, että onpa v&ttumaisen näköinen henkilö, hänet minä blokkaan pois tältä lennolta. Ehei. Kyllä se on aina ihan itse aiheutettua, jos ei päästetä koneeseen.
Tyypillinen pershäröinen öykkäröivä uhriutuja, äärimmäisen noloa
Voivatko muut matkustajat hakea öykkäriltä korvauksia jos lento myöhästyy miehen takia eikä ehdi omalle jatkolennolle?
Vierailija kirjoitti:
Jutussahan sanottiin, että vaimo oli samalla lipulla, joten ei siksi päässyt.
Ei se sama varaus vaikuta mitenkään asiaan. Jos samalla varauksella olevista joku esimerkiksi sairastuu ja ei voi matkustaa niin ei se niiden muiden matkaan vaikuta mitenkään vaan pääsevät lentokoneeseen.
Vahva tunne että tässä on kyse "espoolaismies".
Suomalaisten käytös kotimaassa ja maailmalla on epäkohteliasta ja kehnoa siitä seuraa helposti ongelmia.
IATAn porttikielto öykkäreille ja heti 5 vuodeksi. En halua kanssamatkustajaksi ääliövittupäätä. Kiitos.
- Finnairin Platina