Suomalainen mies mussutti lentokentällä ja perhe ei päässyt koneeseen
Rasistinen lentokone ei ottanut kyytiin. Ei pahalla mutta on kyllä suomalaisen miehen perikuva tuo tyyppi, artikkelin perusteella. Ja vaimo matkusti ukkonsa lipulla joten hänkään ei päässyt.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000010541989.html
Kommentit (212)
Aa legendaarinen pähkinä-Miikka =D
Ihan yleisestä elämänkokemuksesta tulleena yleensä nämä jonossa hoputtajat, jotka osaavat kaikkien alojen työt tehokkaammin ja nopeammin ovat niitä joiden vuoksi lopulta se hidaskin jono pysähtyy kokonaan hetkeksi. Kaupassakin olen nähnyt tilanteita, jossa ostokset ladataan hihnalle ja tämä henkilö päättääkin kävellä ulos kaupasta. Ilmoittaen ettei osta, koska kestää niin kauan. Kerran olin liikkeessä, jossa kassa selvitti tuotteen hinnoittelussa olevaa epäselvyyttä jonossa ensimmäisenä olleen asiakkaan kanssa. Jonossa seuraava keskeytti, kun myyjä yritti asiaa kysellä myymälän puolelta ja pyysi avaamaan välittömästi viereisen kassan vedoten ettei tässä koko päivää ole aikaa. Myyjä kohteliaasti näin teki. Lopputulos oli, että asia ratkesi tämän jälkeen. Tämä hoputtaja joutui odottamaan viereisellä kassalla, että myymälästä joku tulee kassan avaamaan. Kävelin itse ulos ennen kyseistä henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yleisestä elämänkokemuksesta tulleena yleensä nämä jonossa hoputtajat, jotka osaavat kaikkien alojen työt tehokkaammin ja nopeammin ovat niitä joiden vuoksi lopulta se hidaskin jono pysähtyy kokonaan hetkeksi. Kaupassakin olen nähnyt tilanteita, jossa ostokset ladataan hihnalle ja tämä henkilö päättääkin kävellä ulos kaupasta. Ilmoittaen ettei osta, koska kestää niin kauan. Kerran olin liikkeessä, jossa kassa selvitti tuotteen hinnoittelussa olevaa epäselvyyttä jonossa ensimmäisenä olleen asiakkaan kanssa. Jonossa seuraava keskeytti, kun myyjä yritti asiaa kysellä myymälän puolelta ja pyysi avaamaan välittömästi viereisen kassan vedoten ettei tässä koko päivää ole aikaa. Myyjä kohteliaasti näin teki. Lopputulos oli, että asia ratkesi tämän jälkeen. Tämä hoputtaja joutui odottamaan viereisellä kassalla, että myymälästä joku tulee kassan avaamaan. Kävelin itse ulos ennen kyseistä henkilöä.
Liikenteessä näitä näkeekin.
Yksi matkailun perussääntöjä on että lentokentällä on syytä osata käyttäytyä ja pitää mölyt mahassaan.
Vierailija kirjoitti:
Yksi matkailun perussääntöjä on että lentokentällä on syytä osata käyttäytyä ja pitää mölyt mahassaan.
Lähtökohtaisesti ihan normikäytöstapoihin kuuluu osata käyttäytyä ja pitää mölyt mahassaan. Lentokentällä ja sen ulkopuolella. Mä vähän veikkaan, että se lentokenttä ei tässä tän kaverin tapauksessa ole edes oleellinen muuten, kuin että siellä hölmöilystä juoutuu herkemmin maksamaan ihan oikeaa rahaa.
Naurettava ajatus, että lentokenttähenkilökunta tahallaan viivyttelisi boardingia, aikataulut on heilläkin.
Saatika että hurry hurry huudot jotenkin voisivat auttaa tilannetta. Just oikein, että kuspää jätettiin rannalle!
Luulen että tämä öykkärisankari on elänyt varsin etuoikeutettua elämää ja tottunut siihen että naisia voi komennella miten huvittaa ja ne nöyränä joko ratkaisevat ongelman tai ainakin pahoittelevat kovasti ja ottavat haukut vastaan. Ja virkailija tunnisti tämän rasittavan miestyypin ja pisti luun kurkkuun. Samanlainen tapaus kuin tuo kassajonossa uliseminen.
Espoolaismies oppi läksyn jonka suurin osa oppii jo päiväkoti-ikäisenä. Älä koskaan haasta riitaa itseäsi vahvemman kanssa. Mies luuli että hänellä on tässäkin tilanteessa valta-asema, mutta eipä ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä siinä symppaan miestä, että oikeasti se henkilökuntakin on voinut olla kohtuutonta. Olen niin paljon reissannut maailmalla, että aina välillä tulee näitä öykkäreitä vastaan. Jos itse provosoituu niissä tilanteissa, niin noin voi käydä. Silti se lähtee siitä työntekijän huonosta/uhkailevasta käytöksestä. Onneksi itse olen niellyt kiukun ja kiehunut mielessäni vain hiljaa.
Siis lensin aiemmassa työssäni joku 40 matkaa vuodessa ja kaikenlaista tuli lentokentillä vastaan.
Erona vaan se, että tuo mies jutussa ihan itse kertoo aloittaneensa tuon. Jos olet reissannut paljon niin varmaan tiedät, ettei tuollainen huutelu ole hyväksyttävää kentällä. Ja ilmeisesti sama asenne ollut myös lähtöportilla. Lentoyhtiöilla ei ole varaa otta tuollaisia kuumakalleja koneeseen, jotka jo kentällä käyvät ylikierroksilla. Enkä ainakaan itse haluaisi matkustaa suljetussa tilassa tuossa mielentilassa olevan henkilön kanssa, joka vielä ei näe omassa käytöksessään mitään vikaa.
"Lentoasemalla perhe meni jonoon lähtöselvitystä varten. Jonossa oli miehen mukaan yksi perhe ennen heitä. Heillä kesti ja kesti, mies sanoo.
Totesin hieman kovempaan ääneen, että mikä tässä kestää, hurry, hurry, hurry.
MIEHEN mukaan henkilökunta alkoi käyttäytyä toteamuksen jälkeen epäasiallisesti. "
Ei hyvää päivää mitä ihmisiä taas eksynyt otsikoihin.
Tämä asiakaspalvelijiden käytöskään ei nyt ihan nappiin mennyt, vaikka vikaa oli kyllä tässä matkustajassakin.
Oliko mies siis suomalainen vai espoolaismies. Eli olisko valkoinen vai joku ruskea-musta??
Vierailija kirjoitti:
Tämä asiakaspalvelijiden käytöskään ei nyt ihan nappiin mennyt, vaikka vikaa oli kyllä tässä matkustajassakin.
Ai meinaatko, että tekivät työnsä liian hitaasti ihan tahallaan? Vai että eivät osanneet kiinnittää niitä lappuja just sillä tavalla, kuin tämä kultakimpale halusi?
On se ihme kun kaikki muut matkustajat kyllä pääsivät koneeseen. Mahtoiko olla vikaa henkilökunnasta vai espoolaismiehessä.
Vierailija kirjoitti:
No pitäisikö sitä sitten opetella käyttäytymään? Kallis, mutta tarpeellinen opetus tuollaisille ihmisille, että pitää osata kontrolloida itseään. Lennolle päästettynä hän olisi ollut iso turvallisuusriski, joten mikä on ongelma?
Ei tuo tuosta mitään opi. Pitää muiden syynä ja jatkaa samaan malliin.
Se että heppu riensi ulisemaan Hesarille viittaa kyllä siihen ettei oppinut yhtään mitään
"Lentoasemalla perhe meni jonoon lähtöselvitystä varten. Jonossa oli miehen mukaan yksi perhe ennen heitä. Heillä kesti ja kesti, mies sanoo.
Totesin hieman kovempaan ääneen, että mikä tässä kestää, hurry, hurry, hurry."
Joo. Sarjassamme "Totaalisen paska idea". Vaikka miten ketuttaisi niin tuollaiset huudellaan omassa päässä. Ja seistään siinä jonossa kiltisti ja kärsivällisesti.
Tuollaisesta toiminnasta ei ole yhdelläkään lentokentällä yhdellekään ihmiselle seurannut mitään positiivista.
Vierailija kirjoitti:
Naurettava ajatus, että lentokenttähenkilökunta tahallaan viivyttelisi boardingia, aikataulut on heilläkin.
Saatika että hurry hurry huudot jotenkin voisivat auttaa tilannetta. Just oikein, että kuspää jätettiin rannalle!
Tämä. Tai ylipäätään se, että asiakaspalvelija viivyttelisi tahallisesti yhtään missään. Niistä asiakkaista haluaa yleensä päästä mahdollisimman nopeasti eroon ja viivyttely ei auta mitään, kun koko jono on käytävä kuitenkin läpi.
Vierailija kirjoitti:
Totesin hieman kovempaan ääneen, että mikä tässä kestää, hurry, hurry, hurry."
Joo. Sarjassamme "Totaalisen paska idea". Vaikka miten ketuttaisi niin tuollaiset huudellaan omassa päässä. Ja seistään siinä jonossa kiltisti ja kärsivällisesti.
Tuollaisesta toiminnasta ei ole yhdelläkään lentokentällä yhdellekään ihmiselle seurannut mitään positiivista.
Tää on sitä samaa porukkaa, jotka huudattaa torvea, kun jono matelee jonkun tietyömaan takia.
Vierailija kirjoitti:
MIkä kiire sillä ukolla oli, kun piti huudella hurry, hurry? Ei se kone mihinkään lähde, jos ihmiset jonottaa vielä lähtöselvityksessä. Typerä äijä.
Kunnon riemuidiootti, kun kehtaa vielä julkisesti uhriutua omasta huonosta käytöksestä jossain lehdissä.
Anteeksi mitä? Tarkoitatko siis, että henkilökunta on tahallisesti viivytellyt? Ja että sen seurauksena tällä möllikällä on ihan ollut syy alkaa hoputtamaan sieltä jonon perältä tilanteessa, jossa ei aivan varmasti edes ollut mitään kiirettä?