Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen mies mussutti lentokentällä ja perhe ei päässyt koneeseen

Vierailija
17.07.2024 |

Rasistinen lentokone ei ottanut kyytiin. Ei pahalla mutta on kyllä suomalaisen miehen perikuva tuo tyyppi, artikkelin perusteella. Ja vaimo matkusti ukkonsa lipulla joten hänkään ei päässyt. 

https://www.hs.fi/suomi/art-2000010541989.html

Kommentit (212)

Vierailija
101/212 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta kun piti päästä pätemään ja piti saada se viimeinen sana ja piti näyttää sille akalle kuka määrää. Yhyyyy lumihiutale 

Vierailija
102/212 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla klassinen minä tiedän kaikesta kaiken-mies. Jos olisi pääsyyt koneeseen, olisi varmaan vaatinut päästä lentämään sitä konetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/212 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että. Olen omassa elämässäni hyvin itsellinen nainen, itsepäinenkin, siedän melko huonosti kompromisseja ja tiedostan olevani melkomoinen luupää (vai weettu-?)

Kuitenkin aina kun olen lentokentällä, tai satamassa, tai rautatieasemalla, tai missä tahansa lähtöselvityksessä, niin minua nöyrempää ja yhteistyökykyisempää matkustajaa saa etsiä.

Kertaakaan en ole joutunut jättämään varaamaani matkaa kesken oman öykkäröintini takia. Meitä on niin erilaisia 🤷🏻

Vierailija
104/212 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

haiskahtaa monikulttuuri

Vierailija
105/212 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitähän kuuluu koronan alussa  MEHÄN MENNÄÄN SISKOKSILLE. PÄIVITTÄIN LEHDISSÄ JA PALSTALLA . MENIVÄT KIERTO TEITÄ JA JÄIVÄT LONTOON KENTÄLLE 2VK KARANTEENIIN SITTEN HUUSIVAT KONSULI KYYTIÄ. palstalle pitäisi järjestää palkitseminen tyhmimmälle lähetettäisi vaippa palkkioksi. siskokset ja tämä minä minä äijä kyllä ansaitsivat. 

Vierailija
106/212 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin se pitää paikkansa että Lissabonin kentän lähtöselvitys on hidas Finnairin koneeseen.

On yleistä monilla lentokentillä. Finnair säästää ja lähtöselvitys hoidetaan minimimiehityksellä. Finnairin asiakkaat jonottavat kolminkertaisen ajan muihin lentoihin verrattuna.

Vierailija
107/212 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIkä kiire sillä ukolla oli, kun piti huudella hurry, hurry? Ei se kone mihinkään lähde, jos ihmiset jonottaa vielä lähtöselvityksessä. Typerä äijä.

Tuota jäin itsekin ihmettelemään, että aika erikoinen jantteri taitaa olla kyseessä. Vuosia jo työn puolesta aktiivisemmin matkustaneena täytyy tosin todeta, että aina välillä tuollaisia rasittavia yksilöitä näkyi kansallisuudesta riippumatta. Onhan tuokin yksi tapa tehdä elämä itselle ja nyt myös perheelle hankalaksi.

Vierailija
108/212 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti otti opikseen ja jonottaa jatkossa rauhassa kuten muutkin ihmiset.

Vierailija
109/212 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutussahan sanottiin, että vaimo oli samalla lipulla, joten ei siksi päässyt.

Ei se sama varaus vaikuta mitenkään asiaan. Jos samalla varauksella olevista joku esimerkiksi sairastuu ja ei voi matkustaa niin ei se niiden muiden matkaan vaikuta mitenkään vaan pääsevät lentokoneeseen.

Mutta jutussa se sanottiin syyksi, perhe itse koki asian näin, syystä tai toisesta. Sitä tässä kommentoin  en yleistä käytäntöä. 

Vierailija
110/212 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko kevyin perustein finnairi näyttää heittävän maksaneita matkustajia koneesta? Ehkä pitää matkustaa jonkun sellaisen firman koneilla joiden henkilökunta ei ole tuollaisia lumihiutaleita kuin tuossa tarinassa.

Henkilökunnan pitää osata käsitellä kiukkuisiakin matkustajia, ja muutenkin kuin eskaloimalla tilanne huvikseen maksimaalisen kärjistyneeksi ja sitten käyttämällä tätä tekosyynä matkustajan "koulutukseen" heittämällä se ulos lennolta.

Eikä nyt hirveästi yllätä sekään että palstan suomalaisia vihaavat punavasurit olettaa automaattisesti että vika on täysin suomalaisessa. 

Vierailija
111/212 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se matkailu avartaa mussuttajiakin.

Ainakin matkailu kotoa lentokentälle ja takaisin, oli jo melkein ulkomaan reissu.

Vierailija
112/212 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielisairaan akan aloituksia. Munanpuute vaurioittaa vakavasti naisten mieltä. Kunnon pano aamuin illoin, niin kyllä hulluuskin katoaa.

Oletteko vielä se Portugalissa vai ottiko Finnair lopultakin kyytiin?

Ei ku liftattiin loppu matka.

Vierailija
113/212 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin äitini kanssa matkoilla ja jostain syystä palvelutiskin avaaminen kesti. Olin todella väsynyt ja halusin vain päästä lennolle. Mutisin hyvin hiljaa vain itseni ja äidin kuullen, että:"Vitsi kun tässä kestää näin kauan". Äitini, joka on kokenut matkaaja, toppuutteli ja sanoi, että odotellaan nyt rauhassa vaan ja että joskus joutuu odottamaan pitkäänkin. Kyllä vähän nolotti sen jälkeen, olen yleensä tarkka käytöstavoista enkä sen jälkeen repinyt suutani, vaikken kenenkään muiden kuullen sanonut tuota. Asiakaspalvelijoita ja muita vastaavia kohtaan olen korostetun hyväkäytöksinen, koska he joutuvat tekemisiin juuri tällaisten ra sis tikonehuutelijoiden kanssa. 

Vierailija
114/212 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin kahta asiaa ko. jutussa:

1. Miksi siinä lähtöselvitystiskillä oli niin kiire?!

Fiksut ihmiset menee kentälle riittävän ajoissa --> JOS jostain syystä (huom: ja kyseessä voi olla hyväkin syy, esim. lento peruununut jamkoitettiin reittiää asiakasta uudelle lennolle tmv.) edellä olevalla kestää 'normaalia pidempään' sitten siinä jonossa seistään hieman kauemmin mitä 'normaalisti'.

MIHIN sillä ukolla oli kiire? Miksi piti huudella "hurry up" mikä on varsin provosoivaa työntekijöitä kohtaan, oletus siitä kuin nämä eivät muka tekisi töitään vaan tahallaan lorvisivat asiakkaita ärsyttääkseen.

2. Miksi sitä matkatavaralappua piti mennä käpälöimään?

Tätä minusta toimittajakin olisi voinut ukolta kysyä. Käytäntöhän on Helsingin kentällä, että Finnairin lähtöselvitys tehdään itse ja liimataan lappu ruumaan meneviin itse jne. Mutta muualla on useasti ihminen tiskillä, joka ottaa laukun vastaan ja virkailija liimaa sen matkatavaralapun laukkuun tmv. tavaraan kiinni.

En ole koskaan ollut tilanteessa, missä MINUN asiakkaana pitäisi koskea siihen lappuun vielä liimaamisen jälkeen. Enkä pysty keksimään, mikä syy tuollaiseen toimintaan voisi olla?

Vierailija
115/212 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun itsekin Espoossa. Sanoisin että kyseessä luultavasti IT-alalla työskentelevä itseään täynnä oleva kusipää.

Mun nuoreni työskentelee IT-alalla mutta ei ole kusipää!

Älä yleistä.

Joo, jos yleistetään niin minkäs alan mulkku-kusipää sä sitten olet?

Mun sisko ja sen mies asuu Espoossa ja mies on it-alalla ja on kyllä aika kusipäitä.

Vierailija
116/212 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin varoa jatkossa, ettei ärsyynny lentokentällä. Kerran meinasin hiiltyä turvatarkastuksessa, kun meidän kamat jäi jumiin, kun seuraavan tavaroiden kanssa oli jotain ongelmia. Kun tavaraa ei tullut skannauksesta läpi, niin meidän laatikot ei liikkuneet eteen päin eikä se läski muija voinut persettään nostaa, että olisi tyrkännyt niitä laatikoita, että me olisi päästy jatkaa matkaa. Joku 20 minaa seistiin siinä odottamassa. Se muija ihan selvästi nautti tilanteesta.

Vierailija
117/212 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollaisesta järjen jättiläisestä hesari edes tekee jutun? Idiootti mikä idiootti. 

Varoittavana esimerkkinä muille. Nyt on se aika vuodesta, kun harvoin matkustavat ovat liikkeellä ja käytös sen mukaista. 

Vierailija
118/212 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo että miksi ei varata aikaa? Olen lentänyt lapsesta asti ja minulle on jäänyt vanhempien esimerkin myötä selkäytimeen se, että lentokentälle mennessä varataan vähintään 1,5-2 tuntia "ylimääräistä" aikaa. Voihan olla, että auto hajoaa matkalla tai täällä PK-seudulla junia tai busseja perutaan tai ovat myöhässä. Kentällä sitten ehtii kyllä käyttää ylimääräisen ajan shoppailuun, kahvitteluun ja ihan vain matkaseuran kanssa rupatteluun. 

Vierailija
119/212 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HURRY, HURRY, HURRY.

KAIKKI HETI MULLE NYT.

Vierailija
120/212 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuo että miksi ei varata aikaa? Olen lentänyt lapsesta asti ja minulle on jäänyt vanhempien esimerkin myötä selkäytimeen se, että lentokentälle mennessä varataan vähintään 1,5-2 tuntia "ylimääräistä" aikaa. Voihan olla, että auto hajoaa matkalla tai täällä PK-seudulla junia tai busseja perutaan tai ovat myöhässä. Kentällä sitten ehtii kyllä käyttää ylimääräisen ajan shoppailuun, kahvitteluun ja ihan vain matkaseuran kanssa rupatteluun. 

Mä varaan aina riittävästi aikaa, mutta mies alkaa jo edellisenä päivänä sen kitinän, että pitääkö sinne nyt mennä monta tuntii aikasemmin, vaikka mennään ihan inhimilliseen aikaan. Joskus on tullut loppujen lopuksi jopa kiire, kun ne asiat ei sujuneetkaan kentällä odotetulla tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän