Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä ihmistä, joka ei matkustele ulkomailla

Vierailija
17.07.2024 |

Mitä hän ymmärtää elämästä? Olen käynyt jokaisella mantereella ja ymmärrän, mistä täällä on kysymys. Matkailu on nuo vastaukset minulle tuonut.

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole reissaillut, kun se on mielestäni rasittavaa ja tylsää, lähinnä istumista ja odottelua.

Olen lukenut tuhansia kirjoja, joten ehkä sivistystä on vähintään yhtä paljon kuin sellaisella, joka luulee turismia sivistykseksi.

Mutta säästyneet matkarahat on jemmassa varallisuutena, joka ylittää vanhempieni yhdessä kartuttaman. Jonka siis perin. 

En sulje pois harkittua reissaamista joskus tulevaisuudessa, mutta ei minun tarvitse nähdä Firenzeä tietääkseni, että se on siellä.

Turismi pilaa paikan kuin paikan enkä halua olla pilaamassa mitään.

Vierailija
102/109 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mistä täällä on sitten kysymys?

Ei se tiedä itsekään. Esittää vaan muita parempaa ihmistä. Oikeasti muita paremman ihmisen ei tarvitse ihmetellä sitä, miksi joku ei matkustele. Kyllä pöljempikin ymmärtää syyt siihen, miksei osa ihmisistä ikinä matkusta mihinkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en ymmärrä ihmisiä, jotka hokevat julkisesti kuinka eivät ymmärrä mistään mitään, niin kuin esimerkiksi sinä AP.  Olet muka matkustellut ja nähnyt maailmaa, mutta silti et tajua, että ihmiset ovat erilaisia ja että sun tapa ja mielipide ei ole ainoa oikea.

Vierailija
104/109 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä hän ymmärtää elämästä?" Ainakin sen, ettei raha kasva puissa ja pusikoissa, josta sitä sen kuin vaan nyppii milloin mitäkin tarvetta varten, kuten esim. uutta kaukomatkaa varten. 

Vierailija
105/109 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä / heinäkuussa  on upea matkustsa Suomessa. Asumme länsirannikolla, ja ens ma lähdetään 5 päivän reissuun, lpr-imatra-koli  akselille,  täysin eri maisemat kun täällä satakunnassa.  Sitten taas syys-lokakuussa on ihana viettää viikko esim Kreikassa / Espanjassa.   Näin ollaan usein tehty. Mutta nyt vietetään tänä vuonna koko loma kotimaassa. Heinäkuussa 2 viikoksi rodokselle/ kreetalle lähtijöitä en nyt ihan ymmärrä. 

Vierailija
106/109 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole reissaillut, kun se on mielestäni rasittavaa ja tylsää, lähinnä istumista ja odottelua.

Olen lukenut tuhansia kirjoja, joten ehkä sivistystä on vähintään yhtä paljon kuin sellaisella, joka luulee turismia sivistykseksi.

Mutta säästyneet matkarahat on jemmassa varallisuutena, joka ylittää vanhempieni yhdessä kartuttaman. Jonka siis perin. 

En sulje pois harkittua reissaamista joskus tulevaisuudessa, mutta ei minun tarvitse nähdä Firenzeä tietääkseni, että se on siellä.

Turismi pilaa paikan kuin paikan enkä halua olla pilaamassa mitään.

Rasismia ajatella että koska olen syntynyt paikassa A, en saa käydä paikassa B, se "pilaa paikan". 

Vierailija
107/109 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä / heinäkuussa  on upea matkustsa Suomessa. Asumme länsirannikolla, ja ens ma lähdetään 5 päivän reissuun, lpr-imatra-koli  akselille,  täysin eri maisemat kun täällä satakunnassa.  Sitten taas syys-lokakuussa on ihana viettää viikko esim Kreikassa / Espanjassa.   Näin ollaan usein tehty. Mutta nyt vietetään tänä vuonna koko loma kotimaassa. Heinäkuussa 2 viikoksi rodokselle/ kreetalle lähtijöitä en nyt ihan ymmärrä. 

Minä kyllä ymmärrän ja voisin mennä itsekin. 

Vierailija
108/109 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse matkustanut paljon aika lailla ympäri maailman. Matkustaisin enemmänkin jos aikaa ja rahaa olisi. Jokaisesta matkasta olen kiitollinen ja ihan hiukan oppinut jotain jokaisesta uudesta kaupungista tai maasta. Matkani ovat kuitenkin olleet turistimatkoja muutamasta päivästä muutamaan viikkoon. Mielestäni jossakin tulee kuitenkin asua, jotta voi sanoa tuntevansa sen jonkin maan tapoja ja kulttuuria. Ihan pelkkänä turistina hetkellisesti se ei mielestäni onnistu.

Vierailija
109/109 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa matkustaa. Taustaltani olen maantieteilijä (FM) ja biologi (FM). Jäin kuitenkin työelämän rattaista pois sairauksien vuoksi. Nuorena olen käynyt Euroopan ulkopuolella Afrikassa ja Aasiassa. Nyt hyvä jos Tallinnaan varaa, ei tosin kiinnostakaan.