Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä ihmistä, joka ei matkustele ulkomailla

Vierailija
17.07.2024 |

Mitä hän ymmärtää elämästä? Olen käynyt jokaisella mantereella ja ymmärrän, mistä täällä on kysymys. Matkailu on nuo vastaukset minulle tuonut.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin jo lapsena Intiassa muutaman vuoden, sitten valtion hommissa asunut monessa maassa työurani aikana. Paras ja antoisin matka ollut kuitenkin sisimpääni. Se on muutenkin tärkein matka, joka ihmisen täytyy kulkea. Ehkä siellä on kuitenkin tyhjää, kuten ap:llakin taitaa olla.

Vierailija
82/109 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan halua että joku järjestää kysymättä, pyytämättä jollekin jotain psykopaskaa "matkaa sisimpään" jumalauta, jos se vielä se sisältää ällöttäviä rikoksia. No ihmiset on sairaita ja hulluja. Jooa ne koulutetutkin.

Ai niin ja matkustelusta. Kyllä ne parhaimmat ovat olleet ne kuuluusat Pariisit sun muut törkeistä ihmisistä huolimatta.

Jos tarkoitus vaan rentoutua voi hyvä matka olla mökkiloma tai perus etelän rantakohde. Mitä kukin missäkin seurassa parhaaksi kokee. Tuskin Pariisi 1 ja 2 vuotiaiden kansa olisi unelmakohde. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa. 

Vierailija
84/109 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta yhtään. Muutamissa maissa on tullut käytyä, on se ihan ok kerran kymmenessä vuodessa joku ulkomaan pyrähdys tehdä. Matkustelemme useamman kerran vuodessa kotimaassa jossa riittää valtavasti upeita paikkoja, samalla kannatamme Suomen yrittäjiä. Suosittelen ap:kin tutustumaan mitä oma maa tarjoaa jos et vielä ole. 

Vierailija
85/109 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis niin pönttö, että et ymmärrä elämästä mitään ilman että täytyy käydä ympäri maailman pällistelemässä? No, kaikilla ei ole samalla tavalla kognitiivista kapasiteettia.

Vierailija
86/109 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reissannut paljonkin. Nuorena pakolliset rantalomakohteet, sitten kyllästyin, ja vaihdoin kaupunkikohteisiin. Hienoja reissuja, erilaisia kiertomatkoja, joko valmiita paketteja ja itse suunniteltuja useammalla mantereella.

Mutta nyt se matkailun palo on vain jäänyt. Viihdyn mainiosti kotona ja mökillä, sekä lyhyillä lomilla kotimaassa jossain lyhyellä kaupunkilomalla. 

Nykyisin lentomatkailu on todella rasittavaa, samoin ruuhkat kentillä (ja lentojen peruuntumiset, myöhästymiset ja uudelleen reititykset) ja turismipaljous usein kohteissakin. Kaikki matkustavat, ja sen kyllä huomaa. 

Voin nykyisin naamioida haluttomuuteni lennellä ympäri maailmaa ympäristötietoisuudeksi, mutta sitä se ei oikeasti ole, olen vain jotenkin kyllästynyt. Epäilemättä on olemassa hienoja kohteita, joissa en ole vielä käynyt. Ehkä joku Antarktiksen tai Uuden Seelannin reissu vielä saa minut joskus liikkeelle, mutta epäilen. Noissa tökkivät jo julmetun pitkät lennot. Alaska olisi myös mielenkiintoinen, mutta olen lukenut senkin jo olevan laivaturismilla pilattu. Joten enpä tiedä.

Hauskaa on ollut, enkä kadu yhtään tekemääni reissua, mutta taidan jättää touhuun jo nuoremmille. Ymmärrän kyllä, mikä matkailussa viehättää. Ja on totta, että matkailu avartaa, se ei ole mikään klisee.

Vierailija
87/109 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt nuorempana yli 30 maassa, monissa useaan kertaan ja asunut viisi vuotta kolmessa eri maassa. Ei vain kiinnosta enää. 

Vierailija
88/109 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rahaa. 

Pisteet rehellisyydestä! Noin 50% näistä ilmastosyistä, kotimaan kohteiden vetovoimasta ja kotona viihtymisestä ym paljastuu täksi, jos vähän pintaa raaputtaa.

Vierailija
89/109 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä niitä jotka eivät ymmärrä.

Vierailija
90/109 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1 ainoa kohde maailmalla riittää itselleni Suomen lisäksi. 

Viro? Tukholma? Kanaria? Sunny Beach?

Kyseisiin kohteisiin matkustaa köyhät

Vierailija
91/109 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ole kyllä ymmärtänyt maapallon pyöreyden ja paljon muutakin, vaikka en ole matkustellutkaan kuin Euroopan ja Pohjois-Amerikan mantereilla. Ymmärrän myös planeettojen ja tähtien etäisyydet, vaikka en ole kotiplaneetaltani mihinkään poistunut.

Sen verran olen kuitenkin matkustamalla oppinut, että tiedän matkustamisen olevan fyysisesti ja henkisesti rankkaa puuhaa.

Minulla on mukava koti, jossa asun. Suomalainen luonto on lähellä.

Vierailija
92/109 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kiva maa kesällä, paska talvella 

Vierailija
93/109 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä ihmisiä jotka käy ulkomailla jatkuvasti, ei ole normaalia. Ymmärrän jos koko elämän aikana käy 1-6 kertaa ulkomailla, mutta en siellä alati ramppaajia.

Vierailija
94/109 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rahaa. 

Pisteet rehellisyydestä! Noin 50% näistä ilmastosyistä, kotimaan kohteiden vetovoimasta ja kotona viihtymisestä ym paljastuu täksi, jos vähän pintaa raaputtaa.

Paskat

Vierailija
95/109 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu ja erityisesti lentäminen tuhoaa maapalloa. Siksi en matkusta.

Vierailija
96/109 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi kiitollinen, että on ollut mahdollisuus nuorena matkustella ja nähdä ne omasta mielestä "must see" -paikat. Nyt kun ikää on jo 50+, niin ei ole mitään palavaa intoa enää matkustamiseen, vaikka olishan maailmassa vaikka mitä nähtävää.

Ihmisille, jotka sanoo, että saman voi nähdä televisiosta tai netistä. Siihen voin varmasti sanoa, että matkustus on aistikokemus ja siihen vaikuttaa mukana eläminen kaikilla aisteilla, ettei sellaista voi kotona istumalla kokea.

Vierailija
97/109 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi rahaa, niin matkailisin ulkomailla. Nyt tyydyn siihen mitä telkkarista näkee. 

Vierailija
98/109 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta yhtään. Muutamissa maissa on tullut käytyä, on se ihan ok kerran kymmenessä vuodessa joku ulkomaan pyrähdys tehdä. Matkustelemme useamman kerran vuodessa kotimaassa jossa riittää valtavasti upeita paikkoja, samalla kannatamme Suomen yrittäjiä. Suosittelen ap:kin tutustumaan mitä oma maa tarjoaa jos et vielä ole. 

Oma maa ei tarjoa mulle 9kk ajan vuodessa yhtään mitä lomalta haluan, lämpöä ja aurinkoa. Eikä kukkarolle sopivia all inclusive resorteja. Siksi menen talvisin kanarialle. Tosin joka vuosi ei ole siihenkään varaa, ehkä kaikki ei sitäkään ymmärrä, mutta sitten voi tutustua tilastoihin suomen keskimääräisistä nettopalkoista, asumisen hinnoista ym. 

Vierailija
99/109 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juntit ei matkusta

Juntti kuvittelee sivistyksen karttuvan matkustelemalla. 

Oikeasti niin tarttuu vain malaria ja hepatiitti.

Vierailija
100/109 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin nykyisin naamioida haluttomuuteni lennellä ympäri maailmaa ympäristötietoisuudeksi, mutta sitä se ei oikeasti ole, olen vain jotenkin kyllästynyt.

Hienoa,  vihdoinkin joku tunnustaa ympäristötietoisuuden vain tekopyhyydeksi. Ei edes kiinnosta matkustaa, mutta pitää paheksua sitä jotta näyttäisi itse paremmalta. Mitään todellisia uhrauksia ei tehdä, sellaisesta ei luovuteta josta itse tykkäisi.