En ymmärrä ihmistä, joka ei matkustele ulkomailla
Mitä hän ymmärtää elämästä? Olen käynyt jokaisella mantereella ja ymmärrän, mistä täällä on kysymys. Matkailu on nuo vastaukset minulle tuonut.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
No mistä täällä on sitten kysymys?
Vastaus on 42 😌
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1 ainoa kohde maailmalla riittää itselleni Suomen lisäksi.
Viro? Tukholma? Kanaria? Sunny Beach?
Ei mikään noista! En lähtisi enää Viroon enkä Tukholmaan. Eikä Kanaria eikä Sunny Beach voisi vähempää kiinnostaa.
On ympäristörikos lennellä lentokoneella ympäri maailmaa. Näin tekevät vain rikollisen genetiikan omaavat ihmiset. Lentokoneella lentäminen saastuttaa valtavasti ympäristöä.
Eniten inhoan ihmisiä, jotka yrittävät omalla ihmettelyllään syyllistää muita ihmisiä tiettyjen harrastusten puutteesta.
Minä en ymmärrä maanisia matkustelijoita. Turismi uuvuttaa ja masentaa pelkkänä ajatuksenakin.
En ole käynyt kuin Tukholmassa 80-luvulla, ihan tarpeeksi oli matkailua siinä. En kokenut mitään valaistumista.
Jokapuolella maailmaa on vain ihmisiä, ihmiset on ihmisiä, eivät ne mitään viisautta kenellekään tuo lisää. Maailma on pilattu ihmismassoilla.
On mulla televisio ja nykyään nettikin, tiedän kyllä miltä missäkin maailmankolkassa näyttää, jos se niin tärkeää on tietää.
Kokeile elämää noin tuhannen euron netto tuloilla. Ainoat paikat joihin matkustat on untenmaille ja ruokakauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei-matkustavilta puuttuu usein mukautumiskyky ja kyky astua ulos mukavuusalueeltaan. Pysytään vain tiukasti oman erikoisosaamisen ja tietämyksen parissa ja kaikkea katsotaan sen kannalta, usein hyvin suuresti yksinkertaistaen.
Saatetaan esim. luennoida kesämökin hoidosta sormi pystyssä lomansa etelässä viettävälle ja ihmetellä tämän puuttuvaa tietämystä, mutta sen sijaan ei osata lainkaan ajatella että olisi itse aivan samanlainen uuvatti jos uskaltaisi poistua omalta alueelta joskus sinne etelään uusiin ympyröihin.
Olet oikeassa! Minä inhoan erityisesti lentomatkustamista ja kentällä oleilua olipa siellä missä tahansa viptiloista rahvaan seassa. Koneissa en jaksa istua paikallaan ja mikään ei vie ajatuksiani pois siitä, että hengitysilma on kehnoa. Sitten vielä se, ettei pääse pakoon typeriä kanssamatkustajia ja jos sellainen pyörii lähellä-. Ja turha sanoa, että eroa olisi eri matkustusluokissa. Ei ole! Tyhmyys ei tunne rahaa ja rajoja. Asenteeni on, myönnän, tosi negativiinen, mutta pelastan monen matkafiillikset pysymällä pois lennoilta.
Pidän junista ja laivoista, mutta en ole vielä keksinyt minne lähtisin. Niissäkin on hyvä olla aikaa ja matkasuunnitelma, koska en halua matkustaa suoraan tiettyyn kohteeseen.
Olen kyllä aina pitänyt ulkomailla matkustamisesta, mutta halusin tuoda näkökulmani esiin nimenomaan matkustamisen suuresta vaivasta.
Nyt vuokraan mökkiä koko vuodeksi. Ei siitä tarvitse pitää sen enempää huolta kuin itse tahtoo.
Puhtaasti budjettikysymys. Käytän mielummin rahat muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile elämää noin tuhannen euron netto tuloilla. Ainoat paikat joihin matkustat on untenmaille ja ruokakauppaan.
Töihin, töihin
Vierailija kirjoitti:
Eniten inhoan ihmisiä, jotka yrittävät omalla ihmettelyllään syyllistää muita ihmisiä tiettyjen harrastusten puutteesta.
Juu sama. Tähän tyyliin: ihmisen pitäisi sitä ja pitäisi tätä, jotta olisi... Tehköön sitten itse niin, kun kerran pitäisi.
Vappu pimiäkö siellä taas hourailee aapeena, tuo lentokentillä alati norkoava jättisaastuttaja.
No ymmärrätkös ihmisiä, jotka eivät syö maksalaatikkoa?
Vierailija kirjoitti:
Vappu pimiäkö siellä taas hourailee aapeena, tuo lentokentillä alati norkoava jättisaastuttaja.
Ei vaan Sannuli täällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin, töihin
Tekisin enemmän jos saisin. Pätkätyö vapauttaa ja sillain..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin, töihin
Kouluun ensin, sitten töihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin, töihin
Kouluun ensin, sitten töihin
Koulut on käyty. En ole saanut mitään muuta kuin pätkätöitä,kivoja puolen vuoden työttömyys putkia välissä
Kiva sulle, mutta se ei tee susta parempaa ihmistä silti. Kaikki eivät halua matkustaa, tai ole rahaa. Olen toki ihan samaa mieltä, että matkustaminen välillä avartaa ja on kivaa. Mutta mietipä isoja perheitä ja vaikka lentokammoisia henkilöitä, kehitysvammaisia tai ikäihmisiä. Haloo.
Itseäni ei kiinnostelele ulkomailla matkustelu kun olen nuorempana jo riittävästi reissanut ja erimittaisia pätkiä töiden takia eri puolilla maailmaa asunut.
Taino, Norjan ja/tai Ruotsin Lapissa tulee kyllä käytä melkein joka vuosi, että onhan sitä siinäkin ulkomaan reissaamista kylllä :)
Nuorena se tietysti oli tosi hienoa ja mahtavaa ja varmaan saatoin välillä itsekin ihmetellä että miksi kaikki ei reissaa. Niin sitä vaan elettyjen vuosien myötä viisastuu.