En ymmärrä ihmistä, joka ei matkustele ulkomailla
Mitä hän ymmärtää elämästä? Olen käynyt jokaisella mantereella ja ymmärrän, mistä täällä on kysymys. Matkailu on nuo vastaukset minulle tuonut.
Kommentit (109)
Jokainen tavallaan. Itse olen matkustanut nuoresta lähtien paljon ja valitsin sellaisen ammatinkin, mihin liittyy paljon ulkomaan matkustusta. Mittaamattomat määrät asioita eri elämän aloilta olen matkustaessa oppinut.
Omalla kohdallani iso osa persoonastani ja elämänkokemuksestani koostuu maailmalta ja siellä saaduista opeista ja muodistamistani ihmissuhteista. Olisin ihan eri ihminen ilman matkustamista enkä osaa edes kuvitella elämää ilman sitä.
En kuitenkaan yhtään vertaa itseäni sellaisiin, joita ei kiinnosta matkustaa, hyviä ovat omina itsenään. He ovat sellaisia ja minä olen tämmöinen. Heillä on varmaan jotain mitä minulla ei ole ja päinvastoin. Itse valitsin matkustamisen.
Kävin joskus italiassa tyttöystävän kanssa. Oltiin jossain linnassa san marinossa ja siellä oltiin jossain kaupassa jossa oli kaikenlaista kippoa ja kuppia. Joku tönäisi minua ja yksi sellainen posliini kippo putosi lattialle. Se kaupan myyjä joksa oli vanha nainen raivostui ihan totaalisesti ja huusi minulle. Se alkoi vaatimaan siitä 16 euron kiposta 3000 euroa minulta. Yritin selittää että joku tönäisi minua ja se putosi mutta ei se mitään auttanut se soitti poliisit paikalle. Poliisitkin sanoi että pitää maksaa 3000 euroa ja minä sanoin että näin hinnan hyllyssä 16 euroa. Sitä sitten selviteltiin poliisi asemalla monta tuntia ja uhkasivat minua vankilalla. Sanoin että korvaan 16 euroa ja varmaan 6 tunnin päästä suostuivat kun tajusivat etten anna niille kolmea tonnia. En ole sen jälkeen muuten ulkomailla käynyt.
Ei nykyään enää tarvitse lähteä matkalle. Nykyään voi katsella Youtube-videoita kohteesta kuin kohteesta. Saa tietää tasan tarkkaan millaista kussakin lomakohteessa on, vaikkei fyysisesti kävisikään siellä.
Ymmärrän riittävästi elämästä kyetäkseni elämään oman näköistä elämääni. Otan mielelläni sivistymättömän juntin leiman otsaani ja säästän rahani johonkin kestävämpään.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tavallaan. Itse olen matkustanut nuoresta lähtien paljon ja valitsin sellaisen ammatinkin, mihin liittyy paljon ulkomaan matkustusta. Mittaamattomat määrät asioita eri elämän aloilta olen matkustaessa oppinut.
Omalla kohdallani iso osa persoonastani ja elämänkokemuksestani koostuu maailmalta ja siellä saaduista opeista ja muodistamistani ihmissuhteista. Olisin ihan eri ihminen ilman matkustamista enkä osaa edes kuvitella elämää ilman sitä.
En kuitenkaan yhtään vertaa itseäni sellaisiin, joita ei kiinnosta matkustaa, hyviä ovat omina itsenään. He ovat sellaisia ja minä olen tämmöinen. Heillä on varmaan jotain mitä minulla ei ole ja päinvastoin. Itse valitsin matkustamisen.
Ei se ole aina valinta olla matkustamatta. Ymmärtänet paljon matkailleena, että ympäri maailmaa asuu paljon ihmisiä, joilla ei yksinkertaisesti ole mahdollista matkustaa? Veikkaan että suurin osa maailman ihmisistä on sellaisia, joille matkailu ympäri maailmaa tai edes johonkin kohteeseen on vain utopistinen haave!
No kyllä minäkin vähän ihmettelen kuka haluaa olla Suomessa, kun räntää sataa ja pitkä talvi. Vaikka rahaa ja aikaa olis. Miksi sitä muuta mailmaa haluis nähä🤣
Suomalainen laittaa mielummin rahat johonki uuteen Bemariin Teslaan Audiin..
Moni näkee vaikka nälkää kunhan auto on uusi ja hieno. Tunnen tälläisia aika paljon työni puolesta. Sekä rikkaita että köyhiä. En koskaan sano ääneen, mutta on toi mun mielestä naurettavaa 30-50 tonnia autoon jolla tekis loputtomasti reissuja. Tällä sivulla on just ne vätykset joiden ukot ei päästä teitä päiväksi pois himastaan. Sitte jos joku on sinkku ja matkustaa teette siitä mailman pahimman vihollisen.
Joo on kokemusta. Huvittavin oli kun olin kuulema keksinyt päästäni noi reissut.
Niin no keskivertosuomalainen matkustaa kyllä, mutta istuskelee suurimman osan ajasta jossain hotellin altaalla eikä jaksa kiinnostua mistään paikallisesta. Mitä hän ymmärtää maailmasta?
Lentokentät, aikataulut ja ihmisvilinä. Hotellissa vieras sänky. Turismissakin on jotain todella ällöä. Mennään johonkin köyhempään maahan sikailemaan. Luonto tuhoutuu yms.
Lomalla haluan levätä. Matkan jälkeen olen entistä väsyneempi.
Lentomatkustelu on vähän niinkuin lasten hankinta, ei kannattais hirveästi henkseleitä paukutella. Maailma on tulessa näistä syistä.
Ymmärrystään voi yrittää lisätä vaikka lukemalla tai avoimesti erilaisten ihmisten kanssa keskustelemalla. Jos aivokapasiteetti ei millään riitä, en voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin no keskivertosuomalainen matkustaa kyllä, mutta istuskelee suurimman osan ajasta jossain hotellin altaalla eikä jaksa kiinnostua mistään paikallisesta. Mitä hän ymmärtää maailmasta?
Niin kyllähän tollasia juntteja paljon on, mutta väitätkö ihan aidosti ettei kukaan suomalainen ole kiinnostunut kulttuurista, reppu reissaa ympäri Aasiaa, Eurooppaa, Brasilia, Argentiina jne.
Pelkästään minun suvustani löytyy 8 henkilöä isän puolelta jotka on käynyt 20-50 maata. Itse ainakin kiersin Thaimaassa 7 paikkaa. Toisen kerran olin koko kuun Bangkokissa. Nähtävää riittää vaikka puoleksi vuodeksi.
Sinun tuttusi ovat ryypänneet koko loman niin varmaan kaikki sit tekee niin.
Ymmärrät ihan sairaan paljon.
Minä olen asunut ulkomailla vajaat 30 vuotta.
Kyllä kaikkien nyt vaan pitäisi asua ulkomailla, mitä voi ymmärtää elämästä jos ei asu!!??
Niinpä...........
Itse en nyt kyllä ymmärrä mitä hohtoa tämä ylleni luo, ihmisiä täälläkin asuu.
Totta kai ulkomailla oleskelu avartaa maailmankatsomusta, ja jos on valmis vastaanottamaan opettaa paljon uutta.
On hyvä irrottautua pienistä ympyröistä ja oppia ymmärtämään että maailmaa on niiden ulkopuolellakin.
Olen nähnyt paljon maailmaa ja kokenut uusia asioita. Itse nautin uuden oppimisesta ja näkemisestä. Olen utelias ja haluan oppia uutta.
Minulla on äkkiä laskien tuttavapiirissä ja työkavereissa ainakin 19 eri kansalaisuutta.
En nyt kuitenkaan tule sanomaan että siinä on jotain väärin jos ei matkustele. Toisille on tärkeä kokea uutta ja vierasta. Minulle on.
Tykkäsin ennen matkustella ja teinkin sitä paljon. Mutta en enää. Koska ilmastonmuutos.
Ps. Ap olet moukka
Oikeuttaako mielestäsi se, että SINUN pitää päästä maailmankatsomustasi avartamaan, sen että lentelet ympäri ämpäri maapalloa saastuttaen? Jos olet niin sivistynyt kuin annat ymmärtää, sinun pitäisi tietää, ettei kaukomatkustelu ole enää in.
Vierailija kirjoitti:
Toiset on säästäväisiä ja toiset ei kykene olemaan tuhlaamatta. Toiset lainailee jatkuvasti rahaa rahaa kun omat rahat on loppu ja toisilla on rahaa mitä lainata. Lukin elää elämänsä miten haluaa. Siihen vaikuttaa sukupuolikin naisilla on taipumus syyllistyy tuhlaamiseen ja miehillä on taipumus syyllistyä säästämiseen. Nainen vihaa miehen säästäväisyyttä ja mies vihaa naisen tuhlaamista
Lomamatka muihin kulttuureihin tekisi sinullekin hyvää.Elämässä on kyse muustakin, kuin rahan säästämisestä.
Matkustin yli 20 vuotta työni vuoksi aika paljon, matkapäiviä tuli parhaimmillaan reilusti yli 200. Muutenkin olen matkustellut aikanani todella paljon. Nyt en ole neljään vuoteen halunnut ja jaksanut matkustella, joten on meitä moneen junaan. Laittelen senkin ajan puutarhaa.
Itseäni ei vanhenmiten matkustelu enää jaksa kiinnostaa. Lentokentillä odottelu, laukkujen raahaaminen ja itse lennot on mielestäni nykyään epämukavaa. Se on niin sanotusti nähty. Ei enää vaan nappaa. Eikä varsinkaan kesällä kun Suomen kesät on nykyään niin hienoja. Toisin oli 20 vuotta sitten kun oli lähdettävä etelään jos kesää halusi kokea.
Tämäpä se saina noissa matkustelun avartamissa ihmettelijöissä huvittaa minuakin :)