Miehen järkyttävä syöminen!!! Syö kaiken ja meillä on kaapit tyhjät.
Eli jos teen ison uunivuoka ruuan niin se menee yhdellä kerralla kaikki, syöjiä minä pieniruokainen nainen ja 3v lapsi.
Viimeistään toisella syömiskerralla se on syöty, ja mies syö suurimman osan siitä. Tarkoituksena muka säästää, rahaa palaa kuitenkin ruokaa melkein 10€ ja yksi ateria 10€ on aika paljon.
Jos ostan esimerkiksi kaappiin hätävaraeineksen, esim sianlihasäilykekastikkeen, joka on tarkoitettu kaikille kolmelle, kylkeen makaronia niin mies saattaa syödä yksin koko purkin huomaamattani eikä tee sen kanssa muuta.
Jos huomautan tuosta sikailusta niin suuttuu ja tulee riitaa, mies ei osta ruokia, mutta huolehtii kyllä muista kuluista.
Kommentit (305)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään neljän hengen annokset ovat niin pieniä että pitää tuplata jo yhdelle hengelle jos meinaa syödä muutaman päivän.
Ei ne ole pieniä, mutta ihmiset ovat tottuneet syömään paljon. Näkeehän sen ylipainostakin, kun 60% aikuisista on lihavia. Lisäksi yllättävän harva tekee salaatteja. Syödään ruoka, mutta ei siinä ole tuoretta mukana, jolla tulisi vatsantäytettä, vitamiineja ja kuitua, vaikka se on suositus.
Nimenomaan. Ei ole ihme, että porukka lihoaa. Verratkaapa huvikseen vaikka 50-luvun arabian lautasten kokoa nykymalleihin. Itse syön noista vanhoista pikkulautasista, niin pysyy annoskoot kohtuullisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten syöminen on sikailua :D
M43
Kyllä tuo on mielestäni melkoista sikailua jos yksi ihminen vetää yksin 400g säilykepurkin naamaan kylmänä.
Ei kukaan tarvitse tuollaista määrää kerralla.
Ap
Jonain päivänä kun sulla on teinipoika, niin näet, miten se syö. Mieti silloin sitä, kun se löytää kaltaisesi valittajanaisen, joka kieltää sitä syömästä tarpeeksi kunnon ruokaa. Minkä sille voi, että tarvitsee paljon ravitsevaa ruokaa.
Krokotiili voi tarvita 400g lihaa yhdellä aterialla, ei ihminen. Ei edes mies tai urheileva teinipoika.
Ravintosuositus on 350 g viikossa.
Miksi tätä alapeukutetaan? Ei se ravintosuositus siitä muutu miksikään. Suositus on mikä on.
Vierailija kirjoitti:
Pienikokoinen mieskin syö kyllä yleensä sen 3500-4000 kcal/vrk.
Varmaan olisi parempi käydä keskustelua siitä, kuinka jaatte talouden kulut. 10 eurolla ei kunnollista ja monipuolista ateriaa edes yhdelle miehelle saa.
Tuolla määrällä lihoaa kyllä aikamoiseksi tonnariksi. Ehkä tällaiset luulot on syynä miesten ylipainoon.
Aikuisen miehen energiantarve on 2200 - 2600 kcal päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43
Kyllä tuo on mielestäni melkoista sikailua jos yksi ihminen vetää yksin 400g säilykepurkin naamaan kylmänä.
Ap
Jonain päivänä kun sulla on teinipoika, niin näet, miten se syö. Mieti silloin sitä, kun se löytää kaltaisesi valittajanaisen, joka kieltää sitä syömästä tarpeeksi kunnon ruokaa. Minkä sille voi, että tarvitsee paljon ravitsevaa ruokaa.
Krokotiili voi tarvita 400g lihaa yhdellä aterialla, ei ihminen. Ei edes mies tai urheileva teinipoika.
Ravintosuositus on 350 g viikossa.
Jotkut lääkäritkin on arvostelleet suosituksia etteivät ne ole kaikille riittäviä ja niissä on menty enemmän ilmasto edellä kuin terveys. Oikeasti niitä ei kukaan edes noudata. Ihmiset laittavat tavallista hyvää ruokaa ja syövät sen verran että maha tulee täyteen. Teinien kanssa saa heittää kilonkin lihaa ruoan sekaan.
Järjetöntä revittää vatsalaukkua ja syödä itsensä ähkyyn. Tästä ei ole mitään muuta kuin haittaa.
Lihavuus on sekä yksilö, että yhteiskunnallinen ongelma. Veroeurot eivät riitä, kun joudutaan hoitamaan sekä lihavuudesta johtuvia lukuisia sairauksia, sekä päihteiden käyttäjien lukuisia terveysongelmia. Nämä kaksi ryhmää saisivat itse kustantaa sairauskulunsa, kun itse niitä aiheuttavatkin.
Tarkan ruokapäiväkirjan mukaan syön 2400 kcal/päivässä. Mielestäni syön vähän. Paino 54 kg.
Syömäni määrä ei taida täyttää isokokoisemman vatsaa.
Minua naisena ärsyttää ahmimisessa eniten se, että jatkuvasti pitää raahata ruokaa kaupasta ja kokata. Todellakin raahata, kun autoa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehet kuluttaa enemmän, joten ruokaakin menee enemmän. Ei se huvikseen syö noin paljon. Miehille pitäisi jakaa apurahoja, koska miesten ruokailukustannukset ovat naisia suuremmat.
Suurin osa miehistä on ylipainoisia eli syö liikaa.
Lihasmassaa on enemmän joten perus kulutus on aivan eri luokkaa kuin naisilla. Lisäksi jos mies on aktiivinen niin kulutus on jo valtavaa.
Ei ole valtavaa. Vaikka on iso ihminen ja liukuu niin ei se tarve ole mitään yli 3000 kcal päivässä. Toki jos haluaa ylläpitää ylipainoa niin täytyy syödä älyttömästi, mutta kuka oikeasti haluaa olla kuulantyöntäjämörssärin näköinen?
Meillä on myös ruokaan liittyvä ongelma, kun mies ja teini-ikäinen poika eivät ota huomioon, että ruokaa pitäisi riittää viidelle. Santsaavat kasapäin, ei siksi että on nälkä, vaan siksi kun on niin hyvää. Edellispäivän ruokia eivät löydä jääkaapista vaikka olisivat nenän edessä. Niitä eilisen jämiä sitten syödään minä ja pienemmät lapset. Välillä otan heti valmiista ruuasta pienemmille sivuun, etteivät teini ja mies syö kaikkea. Joskus säilytän osaa ruuista autotallin jääkaapissa, ettei kaikki mene kerralla. Meillä ei kuitenkaan jäädä nälkäiseksi, hätävararuokia löytyy ja lapset osaavat itse lämmittää ne.
Vuorotöiden ja harrastusten takia meillä syödään eri aikoihin. Voi kumpa pystyisi pitämään päivittäin perheen yhteisen ruokahetken, jolloin kaikki saisivat siitä "yhteisestä padasta". Meillä myös uuni on niin pieni, ettei kahta vuokaa mahdu vierekkäin, jotta voisi tehdä kerralla useamman satsin samaa ruokaa.
Mies on muuten ihana, mutta jotenkin hömppä. Ei osaa hahmottaa, että ruokia täytyy ostaa ja valmistaa aina pariksi päiväksi eteenpäin, varsinkin näin lasten loma-aikoina. Jos ollaan töissä, niin vähän mahdotonta olla samaan aikaan kokkailemassa.
Ymmärrän sinua ap. Jotenkin välillä ärsyttää tuo ettei ollenkaan ajatella muita, vaikka osaan jo varautua tähän.
Täällä ohjeeksi saa, että naisen tulee vain kokata enemmän 🥴 Moniko mies näkisi tuollaisen vaivan vaimonsa ja perheensä eteen? Kokkailisi illat pitkät hiki hatussa töiden jälkeen jättikattilallisia ruokaa 🙄 Ei yksikään. Syövät kyllä mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ohjeeksi saa, että naisen tulee vain kokata enemmän 🥴 Moniko mies näkisi tuollaisen vaivan vaimonsa ja perheensä eteen? Kokkailisi illat pitkät hiki hatussa töiden jälkeen jättikattilallisia ruokaa 🙄 Ei yksikään. Syövät kyllä mielellään.
Sitten ei auta muu kuin jakaa ruoka valmiisiin annoksiin rasioihin syöjille. Loppuu kun loppuu. Mies miettii sitten itse mistä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Mä tekisin suursyömärille halpoja vuokaruokia. Ja kerralla aina iso vuoka, 5 litran vuoka.
Ruuaksi tekisin esim perunasose-laatikkoa. Eli itse tehtyyn perunasoseeseen sekaan 400g sika-nauta jauhelihaa, pari purkkia kidneypapuja, soijarouhetta, porkkanan paloja. 5 litraa tätä vuokaa maksaa ehkä 7 euroa ja siitä syö 2-3 päivää mies illallista.
Tuo ei ole liha-perunasoselaatikkoa nähnytkään. Kammottavaa sotkua, ei käy edes perunasoselaatikosta.
Tässähän saadaan talous riidattomaksi, kun ap ottaa kontolleen kaikki talouden muut kulut ja mies ostaa ja tekee ruoat. Se kai sopisi sinulle hienosti, eikö vaan, ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43
Ap
400g ruokaa on normaali lounasateria YHDELLE aikuiselle.
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu ruoasta. Risotot, pastat, kastikkeet ovat helppoja esimerkiksi. Samalla vaivalla teet kaksinkertaisen annoksen tai jopa vähän isommankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Normaalit ihmiset eivät syö molempien ruokia ja maksata niitä toisella. Ap:n mies on lokki, ei edes tee mättöjään itse."
No olisikohan tähän järkevämpi ratkaisu se, että AP:n mies alkaisi tehdä niitä mättöjä itse, vai se että jatketaan AP:n linjalla ja ruoka on jatkuvasti lopussa ja kaikkia vituttaa?
Ehdottomasti. Tekee lisämättönsä itse ja maksaa ne itse. Perusruokahan on suunniteltu riittämään tietyksi aikaa koko perheelle, on järjettömän itsekästä ahmia kaikki omaan kitaan.
Perusruokaatehdään niin paljon, että k enenkään ei tarvi olla nälässä. Monen keittokirjan 4 h ohjeet ovat aivan liian pieniä ja pitää tuplata.
Totta. Just tein 6 hlön annoksen maitoon keitettyä mannapuuroa ja siinä sopivasti mahantäytettä hoikalle toimistotyölliselle kolmeksi ruokailukerraksi.
Vierailija kirjoitti:
Onpa itsekäs mies apllä. Kiltti ja kunnollinen mies olisi huomaavainen muitakin kohtaan ettei rasita ja oo taakkana. Apn mies vaan mässäilee mistään välittämättä.
Ap:n mies maksaa kaikki kulut perheessä, myös ap:n. Ainoastaan ruoasta pitäisi ap:n selvitä. Vastineeksi tästä mies saa jatkuvasti liian vähän ruokaa ja huudot siitä, että on syönyt säilyketölkin. Kukas tässä on itsekäs ja raskas elinkumppani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43
Ap
On suoranaista kidutusta, jos ei kotonaan syödä kylliksi kunnon ruokaa, vaan joku kyttää ja valittaa. Riittävä uni ja ruoka ovat ihmisen perustarpeita ja mies tarvitsee enemmän ruokaa kuin nainen, keskimäärin. Ero voi olla isokin.
Mutta sitten on näitä jotka mättää syömisen ilosta. usein ylipainoakin löytyy. Täällä oli ketju jossa oli kuulemma lasten pahoinpitelyä kun teinipoikaa kiellettiin vetämästä paketillista paahtoleipää välipalaksi. Ei ihme, että porukka vaan paisuu ja paisuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43
Ap
On suoranaista kidutusta, jos ei kotonaan syödä kylliksi kunnon ruokaa, vaan joku kyttää ja valittaa. Riittävä uni ja ruoka ovat ihmisen perustarpeita ja mies tarvitsee enemmän ruokaa kuin nainen, keskimäärin. Ero voi olla isokin.
Mutta sitten on näitä jotka mättää syömisen ilosta. usein ylipainoakin löytyy. Täällä oli ketju jossa oli kuulemma lasten pahoinpitelyä kun teinipoikaa kiellettiin vetämästä paketillista paahtoleipää välipalaksi. Ei ihme, että porukka vaan paisuu ja p
Parisuhde on ohi jos me aletaan vahtia ihmisten syömistä ja pakottaa laihduttamaan.
Ihana