Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen järkyttävä syöminen!!! Syö kaiken ja meillä on kaapit tyhjät.

Vierailija
16.07.2024 |

Eli jos teen ison uunivuoka ruuan niin se menee yhdellä kerralla kaikki, syöjiä minä pieniruokainen nainen ja 3v lapsi.

Viimeistään toisella syömiskerralla se on syöty, ja mies syö suurimman osan siitä. Tarkoituksena muka säästää, rahaa palaa kuitenkin ruokaa melkein 10€ ja yksi ateria 10€ on aika paljon.

Jos ostan esimerkiksi kaappiin hätävaraeineksen, esim sianlihasäilykekastikkeen, joka on tarkoitettu kaikille kolmelle, kylkeen makaronia niin mies saattaa syödä yksin koko purkin huomaamattani eikä tee sen kanssa muuta.

Jos huomautan tuosta sikailusta niin suuttuu ja tulee riitaa, mies ei osta ruokia, mutta huolehtii kyllä muista kuluista.

Kommentit (303)

Vierailija
221/303 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittoruokia kun tekee, ei pidä päästää suursyömäreitä ensin apajalle, muuten käy niin, että heidän lautasillaan on kaikki lohet tai siskonmakkarat. Muut saavat vetää pelkkää perunalientä. 

Vierailija
222/303 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten syöminen on sikailua :D

M43

Kyllä tuo on mielestäni melkoista sikailua jos yksi ihminen vetää yksin 400g säilykepurkin naamaan kylmänä.

Ei kukaan tarvitse tuollaista määrää kerralla.

Ap

On suoranaista kidutusta, jos ei kotonaan syödä kylliksi kunnon ruokaa, vaan joku kyttää ja valittaa. Riittävä uni ja ruoka ovat ihmisen perustarpeita ja mies tarvitsee enemmän ruokaa kuin nainen, keskimäärin. Ero voi olla isokin.

Mutta sitten on näitä jotka mättää syömisen ilosta. usein ylipainoakin löytyy. Täällä oli ketju jossa oli kuulemma lasten pahoinpitelyä kun teinipoikaa kiellettiin vetämästä paketillista paahtoleipää välipalaksi. Ei ihme, että porukka vaan paisuu ja p

Siitä huolimatta se on jokaisen henkilökohtainen asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/303 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M43

Kyllä tuo on mielestäni melkoista sikailua jos yksi ihminen vetää yksin 400g säilykepurkin naamaan kylmänä.

Ap

On suoranaista kidutusta, jos ei kotonaan syödä kylliksi kunnon ruokaa, vaan joku kyttää ja valittaa. Riittävä uni ja ruoka ovat ihmisen perustarpeita ja mies tarvitsee enemmän ruokaa kuin nainen, keskimäärin. Ero voi olla isokin.

Mutta sitten on näitä jotka mättää syömisen ilosta. usein ylipainoakin löytyy. Täällä oli ketju jossa oli kuulemma lasten pahoinpitelyä kun teinipoikaa kiellettiin vetämästä paketillista paahtoleipää v

Meillä ei ole. Niin kauan kun minä suunnittelen, hankin tarvikkeet ja teen ruoan, minä päätän mitä teen, milloin teen ja kuinka paljon teen. Muut saavat hakea täydennystä omalla kustannuksellaan, jos tarvetta on. Lähes aina se tarve on mielihalu, ei nälkä.

Vierailija
224/303 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, teillä syödään normaaleja annoksia, meillä ei syöty. Mies kiskoi parikymmentä lihapyörykkää aterialla ja kävi niitä napsimassa jälkeenpäinkin, jos etukäteenkin. Poika opetteli saman tavan. Sanomattakin selvää on, että kumpikaan ei osallistunut ruoanlaittoon. Poika oppi tavoille, mies ei."

Kumman roolissa sinä siellä olit, vangin vai orjan? Pidettiinkö sinua siellä kokkaamassa pyssy ohimolla? Kun tätäkään en ymmärrä, että miten se on sanomatta selvää, että ei osallistunut ruuanlaittoon, etenkin, jos ahmii.

Toisaalta jos tietäisin, että lihapullia menee se 20 ja yli, tekisin niitä niin paljon, että riittää kaikille. Toisaalta sitten lihapullia olisi varmaan harvemmin ruokalistalla ja niitä ruokia, joita ei mätetä yli äyräiden, olisi useammin. Nimittäin sanomattakin on selvää, että jos ei osallistu kokkaamiseen, ei päätä, mitä kokataan.

Vierailija
225/303 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kanssa ymmärrä tätä ajattelua, että tehdään sitkeästi tietty määrä ruokaa ja sanotaan, että ottakaa leipää lisäksi, jos ei riitä. Kyllä mä vanhempana tiedän, että toinen lapsista on isompiruokainen, joten en tosiaan laske, että tämä määrä salaattia ja kasviksia ynnä yksi kanaleike ja syökööt leipää jos jää nälkään. Ja niinhän itsekin syön mieliruokaa enemmän kuin ei niin mieluisaa niin tietysti semmoista ruokaa laitetaankin vähän runsaammin. 

Olen yh kahden lapsen kanssa ja ymmärrän, että vaikka minä ja esikoinen olemme pieniruokaisia, kuopus ei sitä ole. Toisaalta hän ei syö leipää lainkaan ruuan kanssa, ainoastaan aamulla tai iltapalaksi, eikä halua välipaloja, joita minä ja esikoinen kyllä syödään. On ollut sellainen vauvasta saakka, söi hyvin ja kerralla mahan täyteen ja oli tyytyväinen monta hetkeä. Esikoista sai syöttää useammin.

Väitän, että ruokalaskumme ei ole yhtään sen suurempi siitä syystä, että laitan kuopuksen vuoksi vähän isompia annoksia kuin meille kahdelle tekisin, noin kokonaisuudessa. Lisäksi pidän kyllä kamalana ajatusta, että toinen nousee pöydästä kylläisenä ja toinen mutustaa leipää nälkäänsä!

Vierailija
226/303 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että ruokalaskumme ei ole yhtään sen suurempi siitä syystä, että laitan kuopuksen vuoksi vähän isompia annoksia kuin meille kahdelle tekisin, noin kokonaisuudessa. Lisäksi pidän kyllä kamalana ajatusta, että toinen nousee pöydästä kylläisenä ja toinen mutustaa leipää nälkäänsä!

Nyt osuit siihen ytimeen, mitä olen mielessäni hakenut koko ajan tätä keskustelua seuratessani! Boldasin olennaisen. Tuossa ajattelussa on niin samaa, mitä lapsuudenkodissani oli omalla äidilläni koko perhettä kohtaan. On ihanaa, että sinä ymmärrät lapsiesi erilaisuutta.

Kun äiti tietää, että asiat tehdään näin, niin se on oikea tapa ja pulinat pois. Ei voinut isällä tai lapsilla olla mitään ominaisuuksia, joiden vuoksi hänen säännöistään tai periaatteistaan olisi aihetta joustaa. 

Meillä tuo asia oli nukkuminen: äiti tiesi, että nukkumaan mennään aikaisin ja herätään aikaisin. Vanha kunnon aamuvirkkuus siis, se on kunniallisten ihmisten tapa. Oli kamalaa teini-iässäkin kun unta tarvitsi oikeasti kasvuun repiä itsensä puoliunessa hereille ja nuokkumaan esim. sohvalle, koska ylös ylös nyt, ei täällä koko päivää maata!

No oli kyllä ruokaankin liittyviä määräyksiä, joka ruualla piti juoda lasi maitoa vaikka kuinka oksetti, koska se on hyväksi kasvavalle. En ole ikinä pitänyt maidosta enkä vieläkään ymmärrä, mitä vikaa vedessä muka ruokajuomana on. Tosin nyt aikuisena en juo mitään ruuan kanssa, vaan ruokien välissä.

Vierailija
227/303 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ällistyn yhä uudelleen ja usein, miten itsestään selvästi jotkut naiset johtavat perhettään kuin mitkäkin matroonat. Just oli kaveri miehineen meillä kylässä ja ihan nauratti, miten rouva tirhensi miehensä puolesta. Kun tarjosin jotain, hän huitaisi kädellä, että ei jussi nyt tota ota. Olin suu auki, koska en minä mene edes lapseni puolesta sanomaan, että ei se tuota ota kylässä. Sitten sanoisin, jos lapsella olisi joku allergia, mutta muuten saa kyllä kylässä ottaa, mitä tarjotaan. Saa myös sanoa, että saanko maistaa, jos ei ole varma tykkääkö. Tai siis, osaa ihan itse sanoa.

Ymmärrän tavallaan, että jos on vuosikausia eletty niin että toinen ei paljon osallistu niin tuohon moodiin ajautuu, mutta en sitten sitä että miten ajaudutaan. En vaan suostuisi siihen että ruokahuolto olisi kokonaan mun harteilla. Se on oikeastaan nimittäin ainut homma, joka lapsiperheessä on pakko hoitaa jokaikinen päivä ja monta kertaa päivässä. Muitten kanssa voi vähän luistaa, mutta tuossa ei.

Ja tuossa oli kyllä hyvin sanottu että aika kamalaa perhe-elämää on semmoinen että isoruokaisemmat lähtevät pöydästä nälkäisenä kun joku oman ruokahalunsa mukaan määrittelee mikä on se sopiva annos ja mitä sen pitää jokainen päivä sisältää. 

Vierailija
228/303 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monesta kommentista näkee, että kirjoittajat eivät ole koskaan asuneet aikuisen ihmisen kanssa, joka syö "miten paljon vaan". Oma puoliso on sellainen, että jos tekisi ihan mielensä mukaan, niin ohimennen napostelisi vaikka pellillisen niitä lihapullia. Jälkiruuaksi. Joillain vaan on aikalailla kyltymätön ruokahalu. Sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä fyysisen työn tai muunkaan kalorinkulutuksen kanssa. 

Itse en rupea aikuisen vahdiksi, mutta en myöskään suostuisi siihen, että ajattelen pääseväni loppuviikon helpolla, kun teen ison satsin  ruokaa ja sitten puoliso olisi popsinut sen minkälie ruuan syömällä sitä pitkin päivää tms. Saa syödä vaikka kolme kiloa ruokaa per ateria, kunhan tekee sen sitten itse. Luojan kiitos tiedostaa kyllä itsekin, että syömiselleen ei ole mitään todellista tarvetta, muuta kuin mieliteko.

Onneksi myös yhteisruokailut meillä toimii; yleensä tehdään ruokaa isompi määrä laskien, että riittää x päivälle. Eikä mitoitusta tietenkään hoideta niin, että puoliksi, vaan huomioidaan miehen suurempi ruokamäärä ja tekovaiheessa (tarpeen mukaan eikä sen mukaan, mitä hän pystyy syömään, sille kun ei taida olla mitään rajaa).

Vierailija
229/303 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittoruokia kun tekee, ei pidä päästää suursyömäreitä ensin apajalle, muuten käy niin, että heidän lautasillaan on kaikki lohet tai siskonmakkarat. Muut saavat vetää pelkkää perunalientä. 

Laita enemmän sitä makkaraa. Tuplasti vähintään niin riittää eikä muutu perunaliemeksi parilla kauhaisulla.

Vierailija
230/303 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita enemmän sitä makkaraa. Tuplasti vähintään niin riittää eikä muutu perunaliemeksi parilla kauhaisulla.

Suursyömäreillä on sitten vain tuplasti enemmän kukkuroittain lautasella. Ei siis auta. Täytyy laittaa salajemmaan lisää sattumia keittoon lisättäväksi. 

Vierailija
231/303 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se urheilevan teinin päivittäinen ruokamäärä niin älytön ole eikä aikuisen miehen todellakaan. Miehen tarve on. Jotain 2500 kcal, urheilevan teinin 3000 kcal.  

Kannattaa jättää ne rasvattomat kevyttuotteet pois ruokavaliosta, jotta kylläisyys tulee eikä tarvi syödä mitään uunivuosllista kerralla. Salaattia ja leipää lisukkeeksi. Ei ole mitenkään normaalia syödä jotain viisi perunaa ja 10 lihapullaa kastikkeella. Toki voi olla älyttömän hyvää, mutta venyttää mahalaukun ja kaloreita tulee kerralla yli tuhat. Riittää 500-700 kcal ateriat n kolmen tunnin välein. 

Onko sulla teinipoikia? Ei taida. Perunoita menee se kymmenen ja lihapullia huomattavasti enemmän. Ja kasvikset siihen päälle.

Vierailija
232/303 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienikokoinen mieskin syö kyllä yleensä sen 3500-4000 kcal/vrk. 

Varmaan olisi parempi käydä keskustelua siitä, kuinka jaatte talouden kulut. 10 eurolla ei kunnollista ja monipuolista ateriaa edes yhdelle miehelle saa.

Tuolla määrällä lihoaa kyllä aikamoiseksi tonnariksi. Ehkä tällaiset luulot on syynä miesten ylipainoon.

Aikuisen miehen energiantarve on 2200 - 2600 kcal päivässä.

Mistä te näitä lukuja vedätte? vissiin mutulla hatusta.

Jos sohvalla makaa koko päivän niin tuo varmaan riitäneen, tai riippuu ehkä silloinkin miehen koosta. Mutta jos vähänkin raskaampi työ ja vielä jotain harrastaa niin kyllä ollaan siellä 4000kcal paikkeilla ja helposti ylikin jos vähänkin isokokoisempi kaveri.

Vierailija
233/303 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihojen erikseen noukkiminen/liemen pois valuttaminen kauhasta keittoannosta ottaessa on kuvottavaa sikailua, mitä näkee ikävä kyllä usein Suomen noutopöydissä. Mielestäni parhaimpia asioita keitossa on nimenomaan se liemi. 

Vierailija
234/303 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä sama. Olet jankannut tätä jo monta vuotta, etkö vieläkään ole ottanut neuvoista vaaria?

Turha niitä on sitten tässä enää toistaa, 12. sivu jo menossa tässäkin. Jos tulet sillä  onnelliseksi, että sinulla on mies, niin pidä hyvänäsi! Se on pieni ongelma, jos on vain suursyömäri. Ole iloinen, jos ei ole juoppo, narkkari, petturi, peluri, väkivaltainen.

Vierailija
235/303 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole tainnut laittaa ruokaa kovin usein . Hyvä keino hallita suursyömärin ahnehtimista niin kotona, juhlissa kuin ruokaloissa on laittaa tarjolle pienempi annos kerralla. Esimerkiksi keitto jaetaan kahteen kattilaan, joista toinen tarjolle ja toinen sivuun ja tarvittaessa vaikka piiloon. Se otetaan tarjolle sitten, kun on tulossa seuraavat syöjät, olipa sitten kyse koululuokasta, vieraitten pöydästä tai kotiväestä.

Vierailija
236/303 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihojen erikseen noukkiminen/liemen pois valuttaminen kauhasta keittoannosta ottaessa on kuvottavaa sikailua, mitä näkee ikävä kyllä usein Suomen noutopöydissä. Mielestäni parhaimpia asioita keitossa on nimenomaan se liemi. 

Minä kuulun valuttajiin. Olen aika pieniruokainen, niin en myöskään halua, että mulla on lautanen täynnä lientä. Otan lautaselle sopivan määrän perunaa ja mitä sattumia onkaan ja sopivan määrän lientä siinä samalla ja tarvittaessa lorautan kauhalla lisää sattumien jälkeen. 

Vierailija
237/303 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sun miehesi extra isokokoinen? Sun täytyy joko tehdä isommat satsit ruokaa tai laitat hänet kokkaamaan itselleen normiruuan lisäksi extraruokaa. 

Vierailija
238/303 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia ruokabudjetteja perheillä on? Itse olen hyvin hintatietoinen ja suunnittelen tarkoin ruoan. Meillä ruokabudjetti on 150e/viikko. Perheessä äiti ja kaksi täysikäistä poikaa. Saa syödä ja nälkä ei pitäisi kenelläkään olla.

Kaapissa on aina leipää, leikkekettä, salaattia. Teen salaatin ja lämpimän ruoan päivittäin. Aina on jääkaapissa ja pakasteessa lihoja, säilykkeitä, jos pojat haluaa tehdä itse lisää ruokaa. 

Asun yksin ja olen sellainen mies, jota nämä kontrollifriikit mammat kauhistelisivat kun syön ihan liikaa. Kuukaudessa kotiruokaan menee 150-200 euroa ja lisäksi keskimäärin kerran tai kaksi kuukaudessa ravintolassa jokunen kymppi. Syön energiaravintoaineita noin 3000-3500 kcal päivässä, josta proteiinia 100-150g. Harrastan kilpaurheilua enkä ole lihava.

Vierailija
239/303 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se mies pitää laittaa ruokakauppaan  ja maksattaa hänellä ne syömiset. Silloin se ylensyonti voi tasaantua.Varalle ostetut ruuat kannattaa aina piilottaa mieheltä.  Minun mieheni syö  ruuan päälle velä kokonaisen leivän. Jos itse joutuu maksamaan huomaa silloin se valtavav määrän.  Älä maksa sitä  ruokaa. Miksi olette noin sopineet.

Mitäs se nainen sitten maksaa, kun aloittajan omien sanojen mukaan mies jo nyt maksaa perheen kaikki muut kulut paitsi ruuan? Siis ihan kaikki, asumisen, vaatteet, vakuutukset, harrastukset, liikkumisen, ihan kaikki.

Vierailija
240/303 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M43

Ap

näin on. tiedet'ään noita super pieniruokaisia ja tai pihiä. niitä on ukoissa ja akoissa. ihan hirveetä. ja muuten on kiva ihan vaan vetää suoraan paketista vaikka leikkelettä.  ja kunnon isot vuat laatikkoa uunista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän