Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen järkyttävä syöminen!!! Syö kaiken ja meillä on kaapit tyhjät.

Vierailija
16.07.2024 |

Eli jos teen ison uunivuoka ruuan niin se menee yhdellä kerralla kaikki, syöjiä minä pieniruokainen nainen ja 3v lapsi.

Viimeistään toisella syömiskerralla se on syöty, ja mies syö suurimman osan siitä. Tarkoituksena muka säästää, rahaa palaa kuitenkin ruokaa melkein 10€ ja yksi ateria 10€ on aika paljon.

Jos ostan esimerkiksi kaappiin hätävaraeineksen, esim sianlihasäilykekastikkeen, joka on tarkoitettu kaikille kolmelle, kylkeen makaronia niin mies saattaa syödä yksin koko purkin huomaamattani eikä tee sen kanssa muuta.

Jos huomautan tuosta sikailusta niin suuttuu ja tulee riitaa, mies ei osta ruokia, mutta huolehtii kyllä muista kuluista.

Kommentit (303)

Vierailija
201/303 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös ruokaan liittyvä ongelma, kun mies ja teini-ikäinen poika eivät ota huomioon, että ruokaa pitäisi riittää viidelle. 

Ei teillä ole ole ruokaan liittyvää ongelmaa, vaan ongelma on vanhempien suhteen dynamiikassa ja siitä johtuvassa kasvatustavassa.

Sinä pidät miestäsi hömppänä, joka "ei vaan ymmärrä" ja miehesi siirtää teinille omaa saavutettua etuaan, eli muka-ymmärtämättämyyttä ottaa muut huomioon. He ovat siis miehen "emmää tajuu" asenteen voimin ottaneet itselleen etuoikeuksia perheessä ja hinnan siitä maksavat nuoremmat lapsesi. 

Olen aika varma, että jos aidosti katselet ympärillesi näkyy tämä asenne muissakin asioissa kuin ruuassa. Ettei vaan olisi niin, että oho mies ei huomannut, kun jäi siivoamatta hänen ja teinin sotkut olohuoneesta, missä viettivät leffailtaa? Ja sinä siivoat.

Mitä ruokaan tulee, tässä minun syömiseni tänään: aamiaiseksi eilisen tonnikalasalaatin jämät, pihvi itse tehdyllä maustevoilla, pari nektariinia ja juusto/salamilautanen. Illalla syön varmaan ehkä katkarapuja ja paahtoleipää, jos jaksan pyöräyttää pannulla. Jos en, karjalanpiirakkaa munavoilla, niitä on jääkaapissa. Mieheni on syönyt makkarakastikkeen jämät perunoilla + salaatilla, pihvin perunoilla ja sienikastikkeella, itsetehdyn hampurilaisen, leipää leikkeleilllä ja juustolla, jogurttia, karkkia. 

Kummallakaan ei ole käynyt mielessä jäkättää ruokavalinnoista, vaikka selvästihän ainakin minun ruokani menevät tähän kategoriaan, jossa mässätään parhaat herkut jääkaapista ja toisaalta mies törkeästi on syönyt vaikka mitä ja minuun verrattuna paljon.

Vierailija
202/303 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka on oikeasti todella halpaa, joten rahasta ei voi olla kiinni, vaikka olisitte köyhiä. Jauheliha maksaa 5-10 euroa/kg ja kasvikset jotain 1-4 euroa/kilo. Täysjyväpasta ehkä 2 euroa/kilo. Tuossa nyt muutamia esimerkkejä.

Sisäfilee maksaa kaksi markkaa kilo ja voi, vain markan kilo! Mikä leffa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/303 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten syöminen on sikailua :D

M43

Kyllä tuo on mielestäni melkoista sikailua jos yksi ihminen vetää yksin 400g säilykepurkin naamaan kylmänä.

Ei kukaan tarvitse tuollaista määrää kerralla.

Ap

400g ruokaa on normaali lounasateria YHDELLE aikuiselle.

Eihän se nyt ihan tuolla logiikalla mene. Se 400g:n ateria tulisi koostaa monipuolisista ja terveellisistä ruoka-aineista. 

Vierailija
204/303 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M43

Kyllä tuo on mielestäni melkoista sikailua jos yksi ihminen vetää yksin 400g säilykepurkin naamaan kylmänä.

Ei kukaan tarvitse tuollaista määrää kerralla.

Ap

400g ruokaa on normaali lounasateria YHDELLE aikuiselle.

Eihän se nyt ihan tuolla logiikalla mene. Se 400g:n ateria tulisi koostaa monipuolisista ja terveellisistä ruoka-aineista. 

Joka hetki ei ole mahdollista koostaa ja tehdä. On muutakin elämää ja päivät vaihtelevat. Toisinaan syödään enemmän ja toisinaan vähemmän 

Vierailija
205/303 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mies pitää laittaa ruokakauppaan  ja maksattaa hänellä ne syömiset. Silloin se ylensyonti voi tasaantua.Varalle ostetut ruuat kannattaa aina piilottaa mieheltä.  Minun mieheni syö  ruuan päälle velä kokonaisen leivän. Jos itse joutuu maksamaan huomaa silloin se valtavav määrän.  Älä maksa sitä  ruokaa. Miksi olette noin sopineet.

Vierailija
206/303 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annos koostetaan sekä salaatista, mahdollisista lämpimistä kasvislisukkeista sekä pastasta  perunasta tai riisistä tms. sekä lihapuolesta, olipa se sitten mitä hyvänsä. Lisäksi leipää, jos jää nälkä. Totuushan on se, että sitä leipää ei kukaan jaksa enempäänsä pupeltaa, mutta lihapyöryköitä kyllä menee ja silloin ei ole kysymys enää nälästä, vaan syödään koska on niin hyvää.

Vierailija
207/303 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sitä, että jotkut katsovat olevan jonkinlainen ihmisoikeus vetää tyyliin kattilallinen kastiketta ja 30 lihapullaa yhdellä aterialla. Huippu-urheilijat ovat aika marginaalinen porukka, ja harvalla on nykyään niin fyysinen työ, että vaatisi tuollaisen kalorimäärän. Kyllä suurimmalla osalla kyse on puhtaasti ylensyönnistä. 

Vierailija
208/303 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annos koostetaan sekä salaatista, mahdollisista lämpimistä kasvislisukkeista sekä pastasta  perunasta tai riisistä tms. sekä lihapuolesta, olipa se sitten mitä hyvänsä. Lisäksi leipää, jos jää nälkä. Totuushan on se, että sitä leipää ei kukaan jaksa enempäänsä pupeltaa, mutta lihapyöryköitä kyllä menee ja silloin ei ole kysymys enää nälästä, vaan syödään koska on niin hyvää.

Näinhän se äiskä määrää. Ja lapsien suhteen onkin hyvä pitää kiinni tasapainoisista annoksista, jotka koostuvat hyvistä osasista ja opettaa terveellistä syömistä.

Mutta me aikuiset saadaan kyllä ihan päättää, minkälaisia annoksia koostetaan. Esim. minä syön todellakin lihapuolta sellaisenaan, ilman mitään lisukkeita, jos siltä tuntuu. Kamalalta tuntuu myös ajatus, että jos teen ruokaa, minulle jäisi sen syömisen jälkeen nälkä, minkä vuoksi pitäisi syödä lisäksi leipää. Mitä järkeä on tehdä tai syödä ruokaa, jonka syömisen jälkeen jää nälkä??

Ja kyllä, voin syödä myös lihapullia ihan vaan sen vuoksi, koska ne on niin hyviä. Salaatin, kurkun ja tomaatin syön sellaisenaan myös mieluiten, eli välipalaksi otan pari tomaattia ja kurkkua. Syön myös mielelläni raakoja kasviksia. Toki joskus myös pastaruokia tai perunoita. Veriarvoni ovat hyvät, viimeksi olen sairastanut flunssan joskus 4-5 vuotta sitten, kesti 3 pvää. Painoni on 163/56. Eli en ymmärrä, miksi minun aikuisen ihmisen pitäisi "koostaa" annoksia ja saisin raivarin todellakin jos mies tulisi niiden koostamista vaatimaan.

Vierailija
209/303 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M43

Ei ole kyse normaalisyömisestä vaan itsekkäästä ahmimisesta. Siellä ei rane osaa edes lukea.

Vierailija
210/303 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iso perhe ja mikään määrä lihapyöryköitä ei riittäisi, jos niitä saisi kukin mielin määrin mättää, joten meillä todellakin koostetaan ateriat ja kaikille pitää jäädä. Leipää saa syödä niin paljon kuin haluaa. Minä en ole mikään maksettu pitokokki, vaan äiti ja tehtäväni on opettaa oikeat ruokailutottumukset, pöytätavat (ei ole ok syödä toistakymmentä lihapyörykkää kertaistumalta), sekä huolehtia siitä, että ruokaan ei mene tolkuttomasti rahaa. 

Vierailija
211/303 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M43

Ei ole kyse normaalisyömisestä vaan itsekkäästä ahmimisesta. Siellä ei rane osaa edes lukea.

Jos se mies on kuitenkin hoikka tai normaalipainoinen niin silloin ei mielestäni voi valittaa.

Vierailija
212/303 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tee kunnolla ruokaa ettei miehellä jää nälkä. Ihmeellistä kitsastelua nykyään perusruoan kanssa, ei maksa paljoa mutta ei raskita vaan tehdä tarpeeksi. Varmaan ap:llä on pikkuruisia kattiloita ja pannujakin joihin ei mitään mahdukaan. Isäni söi nuorena riskinä miehenä 30 lihapullaa kerralla. 

Isäsi ollut vaan kunnon sika. Voi jokainen mies syödä noin paljon jos haluaa mutta eri asia kunnioittavuuden kohdalla. Ei varmasti itse niitä valmistanut.

Vierailija
213/303 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on iso perhe ja mikään määrä lihapyöryköitä ei riittäisi, jos niitä saisi kukin mielin määrin mättää, joten meillä todellakin koostetaan ateriat ja kaikille pitää jäädä. Leipää saa syödä niin paljon kuin haluaa. Minä en ole mikään maksettu pitokokki, vaan äiti ja tehtäväni on opettaa oikeat ruokailutottumukset, pöytätavat (ei ole ok syödä toistakymmentä lihapyörykkää kertaistumalta), sekä huolehtia siitä, että ruokaan ei mene tolkuttomasti rahaa. 

Meillä on kai tavallisen kokoinen perhe, 3 lasta, mutta en ole koskaan joutunut edes miettimään tuommoisia. Tiedän, että lemppareita lapset syövät enemmän kuin niitä vähemmän, eli laitan lihapullia, makaronilaatikkoa tms. sitten vähän runsaammin kuin vaikka kanaa ja riisiä, joka on ihan ok, mutta ottavat pienempiä annoksia kuin lemppareita eivätkä juurikaan santsaa, kuten saattavat maistuvamman kanssa tehdä.

En ole koskaan laskenut, montako pullaa kukin lapsi tai mies syö, mutta teen yleensä meille viidelle 700 g + 450 g paketeista taikinan. Ruualta jää aina yli kyllä ja niitä syödään sitten seuraavalla lounaalla lisukkeina, mutta kyllä niitä saattaa joku jääkaapista kylmänäkin napsia, itsekin teen niin toisinaan. Jos häviävät kaapista kokonaan, en jää suremaan, nehän oli tarkoitettukin sen päivän ruuaksi. En ole seurannut. Lapset onneksi myös luonnostaan tykkäävät kasviksista, joten lisukkeiden kanssakaan ei ole ongelmia. Leipää en mielelläni muksuille nälkään syöttäisi enkä itsekään halua sitä nälkään syödä, tuntuu turhalta höttöhiilarilta.

Ei meillä mene tolkuttomasti ruokaan rahaa, vaikka tehdäänkin sitä ruokaa, jonka menekki on isompi, vähän enemmän. Toisaalta en minä tee ruokaa ainoastaan, vaan miehellä on omat bravuurit ja näin vaihtelemme kokkivuoroja ja minäkin pääsen valmiiseen pöytään. Hän tekee mahtavia keittoja ja patoja, liemessä lienee salaisuus. Kiirekokkausta tekee myös molemmat sekä jääkaapin putsausta, eli sitä-sun-tätä mitä kaapissa olevista saa aikaan.

Vierailija
214/303 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kai tavallisen kokoinen perhe, 3 lasta, mutta en ole koskaan joutunut edes miettimään tuommoisia. Tiedän, että lemppareita lapset syövät enemmän kuin niitä vähemmän, eli laitan lihapullia, makaronilaatikkoa tms. sitten vähän runsaammin kuin vaikka kanaa ja riisiä, joka on ihan ok, mutta ottavat pienempiä annoksia kuin lemppareita eivätkä juurikaan santsaa, kuten saattavat maistuvamma

790 grammaa punaista lihaa/ nassu/ ateria. Sinuna en olisi huolissani höttöhiilareista.

Vierailija
215/303 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä olet ilmeisesti sitä mieltä että mies saa syödä vasta jos muilta jää ja jos ei jää niin miehen on oltava nälässä?

Vierailija
216/303 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaherratar ja mies maksaa meillä laskut, myös kauppalaskut. Vasta sanoin täysi-ikäisille lapsilleni, jotka asuvat omillaan, että tuntuu ettei kesälomani ole edes alkanut. Teen ruokaa joka päivä ja mies syö kaiken lämpimän ruoan illalla viimeistään loppuun. Joten kokkaan joka päivä ja alkaa kyllästyttämään. Lapset sanoi, että äiti sä teet liian hyvää ruokaa. No nyt tämä on ratkaistu niin, että käymme ravintolassa syömässä niin ei tarvitse kokata joka päivä😅 

Vierailija
217/303 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

790 grammaa punaista lihaa/ nassu/ ateria. Sinuna en olisi huolissani höttöhiilareista.

Täh? 700 g + 450 g = 1150 g ja tämä jaettuna viidellä (joka on perheemme koko) on 230 g ja kuten sanoin, lihapullia jää aina myös tähteeksi ja syötäväksi seuraavalla aterialla tai välipalana. Olen edelleen huolissani enemmän höttöhiilareista, joita syöttäisin sen takia, että jollekin perheessä jäisi aterialta nälkä.

Vierailija
218/303 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toisaalta en minä tee ruokaa ainoastaan, vaan miehellä on omat bravuurit ja näin vaihtelemme kokkivuoroja ja minäkin pääsen valmiiseen pöytään."

Tätä näissä jutuissa aina ihmettelen eniten. Onko todellakin niin, että valtaosissa perheitä muka vain äidit kokkaavat ja käyvät kaupassa ja siten joutuvat kontrollivartijoiksi kuinka monta lihapullaa kukin syö?

Onko kyseessä sukupolvijuttu vai mikä, kun omissa kavereissanikaan en tunnista tätä naisten keittiöorjuutta.

Vierailija
219/303 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toisaalta en minä tee ruokaa ainoastaan, vaan miehellä on omat bravuurit ja näin vaihtelemme kokkivuoroja ja minäkin pääsen valmiiseen pöytään."

Tätä näissä jutuissa aina ihmettelen eniten. Onko todellakin niin, että valtaosissa perheitä muka vain äidit kokkaavat ja käyvät kaupassa ja siten joutuvat kontrollivartijoiksi kuinka monta lihapullaa kukin syö?

Onko kyseessä sukupolvijuttu vai mikä, kun omissa kavereissanikaan en tunnista tätä naisten keittiöorjuutta.

Mun exän kotona äiti teki kaiken, koska appiukko sairasti ja sieltä kai se asenne oli peräisin, että äiti hoitaa, kaiken. Toisaalta kasikymppinen isäni on aina tehnyt kaikkia kotihommia, vaikka hänen lapsuudenperheessä oli varsin tiukka työnjako, äidille kuului keittiö. Enemmänkin kai se on luonnekysymys.

Vierailija
220/303 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kai tavallisen kokoinen perhe, 3 lasta, mutta en ole koskaan joutunut edes miettimään tuommoisia. Tiedän, että lemppareita lapset syövät enemmän kuin niitä vähemmän, eli laitan lihapullia, makaronilaatikkoa tms. sitten vähän runsaammin kuin vaikka kanaa ja riisiä, joka on ihan ok, mutta ottavat pienempiä annoksia kuin lemppareita eivätkä juurikaan santsaa, kuten saattavat maistuvamma

Niin, teillä syödään normaaleja annoksia, meillä ei syöty. Mies kiskoi parikymmentä lihapyörykkää aterialla ja kävi niitä napsimassa jälkeenpäinkin, jos etukäteenkin. Poika opetteli saman tavan. Sanomattakin selvää on, että kumpikaan ei osallistunut ruoanlaittoon. Poika oppi tavoille, mies ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi