Miehen järkyttävä syöminen!!! Syö kaiken ja meillä on kaapit tyhjät.
Eli jos teen ison uunivuoka ruuan niin se menee yhdellä kerralla kaikki, syöjiä minä pieniruokainen nainen ja 3v lapsi.
Viimeistään toisella syömiskerralla se on syöty, ja mies syö suurimman osan siitä. Tarkoituksena muka säästää, rahaa palaa kuitenkin ruokaa melkein 10€ ja yksi ateria 10€ on aika paljon.
Jos ostan esimerkiksi kaappiin hätävaraeineksen, esim sianlihasäilykekastikkeen, joka on tarkoitettu kaikille kolmelle, kylkeen makaronia niin mies saattaa syödä yksin koko purkin huomaamattani eikä tee sen kanssa muuta.
Jos huomautan tuosta sikailusta niin suuttuu ja tulee riitaa, mies ei osta ruokia, mutta huolehtii kyllä muista kuluista.
Kommentit (305)
Vierailija kirjoitti:
Ap ei vastannut, mikä on iso uunivuoallinen ruokaa. Itselleni iso on, kun teen esim jauhelihakiusauksen, johon tulee 700g jauhelihaa voissa paistettuna, puolitoista kiloa perunaa, pari isoa sipulia, 4 dl kuohukermaa, mausteet. Tuosta tulee kuusi todella isoa annosta tai sitten useampia lasten annoksia. Salaatin teen aina myös. Melko tuhti ruoka on enkä todellakaan antaisi yhden syödä puolta vuokaa kerralla. Hintaa tuolle tulee 12 e.
Siis mitä hittoa luin? 4 dl kuohukermaa!!!
Munamaito riittää! Ihme kerman kanssa luttaamista, en ole koskaan ymmärtänyt.
Halvempaakin munamaito.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin mies syö todella paljon. On lapsuudessa ja nuoruudessa kilpaurheillut ja edelleenkin liikkuu paljon. Työkin hänellä raskasta. Ja totta kai meillä saa syödä niin paljon, että on maha täynnä. Mutta kyllä välillä ihmettelen, kun menee jäätävä annos ruokaa ja yleensä vielä toinen samanlainen päälle. Yksi päivä tein ruokaisia katkarapuwrappeja niin, että meni koko tortillalettupaketti. Minä ja lapset syötiin jokainen puolikkaat. Mies veteli loput kerralla. Siis välipalaksi. Sitten meni kaapille etsimään lisää ruokaa. Ja hetken päästä piti olla tekemässä taas ruokaa.
Minä meillä kaikki ruuat ostan ja se tuntuu lompakossa. Usein olen ihan peeaa viikkoa ennen palkkapäivää. Kaupassa joutuu käymään usein, monta kertaa viikossa ja joka kerta melkein 100e palaa. Ja kauppakulut vain kasvaa sitä mukaa kun nuo kaksi urheilevaa lastakin. En tietenkään kenenkään syömisiä rajoita, mutta myönnän että hirvittää.
Miksi sun puoliso ei anna sulle rahaa ruokaostoksiin?
Vierailija kirjoitti:
Miehet tai naiset, lapset ja aikuiset syö kovin eri määriä ja erilaisia mieltymyksiä, mutta vaikka olisi halvat mieltymykset, kyllähän yleensä isompikokoinen lasi aikuinen syö enemmän määrältään kun pienempi.
Nämä jotka ilkkuvat mm. "Onko yllätys että lapsen ruokaan menee paljon kun kasvaa." typeriä. Kyllä sen jokainen tajuaa, että mitä isommaksi lapsi tulee, sitä enemmän kulut kasvaa.
Jos joltain kysyy paljon pitää olla varaa lasten elättämiseen, sohaisen ampiaispesääa sanomalla että niin paljon, kun haluaa kuluttaa.
Minimi on se tt tuen määrä,mikä varattu lapsen elinkuluihin n. 400€ ja sehän tarkoitettu lähinnä vain ruokiin ja vaatteisiin, kenkiin. Isommat harrastuskulut ja päivähoitomaksut päälle.
Mutta totta kai joku voi pitää tuollaista summaa ihan naurettavan pienenä. Jotkut taas eivät kuluta edes tuillaista aummaa, vaikka olisivat ihan keskituloisiakin.
Miksi ei pistäisi
Lapsen tt-tuen perusosa on kylläkin alle 300 e. Ja se on laskettu ajatellen vain ruoka- ja hygieniatarvikekuluja, ei mitään kasvavan lapsen vaatteita, kenkiä jne. varten. Tt-tuki kun on alunperin suunniteltu vain väliaikaiseksi hätäavuksi, siinä missä käytännössä moni lapsi elää nykyään koko lapsuutensa sillä. Aikuinen pystyykin helpommin pärjäämään sillä, koska ei tarvitse joka vuosi ostaa uusia vaatteita, talvikenkiä, kumisaappaita, luistimia jne. Tt-tuella elävä lapsiperhe taas on todella pulassa, kun sillä pelkkään ruokaan suunnitellulla summalla pitäisi hoitaa nuo kasvavan lapsen jatkuvat vaatekulut.
Mut tää oli ohista nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten syöminen on sikailua :D
M43
Kyllä tuo on mielestäni melkoista sikailua jos yksi ihminen vetää yksin 400g säilykepurkin naamaan kylmänä.
Ei kukaan tarvitse tuollaista määrää kerralla.
Ap
400g on mitätön määrä fyysistä työtä tekevälle miehelle. Ei miehet millään 1200 kalorilla pärjää, 2000 päivässä on aika minimi. Yhden poikalapsen kasvattanut ja pari kolme litraa keittoa menee kerralla. Poika painoi 60-65 kg pituutta 180 cm ja ylikin.
Ei auta, että teet suurempia määriä ruokaa. Nämä suursyömärit vetelevät sitten senkin edestä enemmän pohjattomaan kitaansa.
Suursyömärit saisivat vähimmäisvaatimuksena ruoka kulujensa maksamisen lisäksi edes kantaa ruokatarvikkeet kaupasta kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei vastannut, mikä on iso uunivuoallinen ruokaa. Itselleni iso on, kun teen esim jauhelihakiusauksen, johon tulee 700g jauhelihaa voissa paistettuna, puolitoista kiloa perunaa, pari isoa sipulia, 4 dl kuohukermaa, mausteet. Tuosta tulee kuusi todella isoa annosta tai sitten useampia lasten annoksia. Salaatin teen aina myös. Melko tuhti ruoka on enkä todellakaan antaisi yhden syödä puolta vuokaa kerralla. Hintaa tuolle tulee 12 e.
Siis mitä hittoa luin? 4 dl kuohukermaa!!!
Munamaito riittää! Ihme kerman kanssa luttaamista, en ole koskaan ymmärtänyt.
Halvempaakin munamaito.
No se on sitten jauhelihalaatikko, ei kiusaus. Kiusaus on maukkaampaa ja tuhdimpaa. .
Millaisia ruokabudjetteja perheillä on? Itse olen hyvin hintatietoinen ja suunnittelen tarkoin ruoan. Meillä ruokabudjetti on 150e/viikko. Perheessä äiti ja kaksi täysikäistä poikaa. Saa syödä ja nälkä ei pitäisi kenelläkään olla.
Kaapissa on aina leipää, leikkekettä, salaattia. Teen salaatin ja lämpimän ruoan päivittäin. Aina on jääkaapissa ja pakasteessa lihoja, säilykkeitä, jos pojat haluaa tehdä itse lisää ruokaa.
En katsoisi päivääkään tollaista porsasmiestä. Kyllä se vaan on niin että yhdessä ruokaillaan, ekaksi otetaan lapselle, sitten ottaa nainen ja syökööt mies mitä siihen hetkeen jäljellä on. Tähän ehdotan että ap tekee kaksi pienempää annosta kerralla ja pöytään näistä toinen ja toinen sitten jääkaappiin (ja lukko siihen jos mies ei muuten voi olla sitä syömättä). Tarvittaessa ylimääräinen pieni jääkaappi jonka voi lukita. Välipalat mies voi hoitaa itse ja niiden ei todellakaan tarvitse olla sitä pääruokaa. T. Pieni, hoikka nainen jonka kuukauden pöperöt kustantaa alle 200€/kk ja en ikinä rupeisi mitään possua syöttämään. Mies voi nauttia mun kokkailuista mutta joku raja sentään sen syömisen kanssa, se kun ei näy kuin vatsan kasvamisena, siis se ylimääräinen, turha syöminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43
Kyllä tuo on mielestäni melkoista sikailua jos yksi ihminen vetää yksin 400g säilykepurkin naamaan kylmänä.
Ap
Oletko nyt ihan tosissasi? Luuletko että iso raavas mies pärjää sillä samalla ravintomäärällä kuin sinä pieni nainen? On se nyt kumma kun ei saa miehet enää syödäkkään tarpeeksi. Mitä vielä?
Tee kerralla kymmenen litran kattilallinen nakkikeittoa, hernekeittoa tai jotain muuta edullista. Makaronipata on myös riittoisaa, kun lisää siihen vihanneksia. Huomauttelu toisen syömisistä ei varmasti auta ongelmassa. Onko sinusta 10€ koko perheen ateriasta paljon? Minusta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43
Ap
Oletko nyt ihan tosissasi? Luuletko että iso raavas mies pärjää sillä samalla ravintomäärällä kuin sinä pieni nainen? On se nyt kumma kun ei saa miehet enää syödäkkään tarpeeksi. Mitä vielä?
Aloittajalla ei varmaankaan riitä voimat isomman ruokamäärän ostamiseen, kuskaamiseen ja valmistamiseen. Kaikki naiset eivät nauti ruoanlaitosta. Naisten palkatkin on useimmiten paljon pienempiä joten suurin osa siitä menee miehen ruokkimiseen. Kyllä sinuakin suututtaisi. Syömisen yletön rajoittaminen ei vaan toimi, kyllä siinä molempien tuloja ja aikaa ja vaivaa tarvitaan.
Taas taattua palstalogiikkaa. Mies 180cm/120kg on vaan miehen kokoinen ja täyttä lihasta. Nainen 165cm/70kg on taas sairas kuluerä, johon kukaan ei haluaisi koskea pitkällä tikullakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43
Ap
Aloittajalla ei varmaankaan riitä voimat isomman ruokamäärän ostamiseen, kuskaamiseen ja valmistamiseen. Kaikki naiset eivät nauti ruoanlaitosta. Naisten palkatkin on useimmiten paljon pienempiä joten suurin osa siitä menee miehen ruokkimiseen. Kyllä sinuakin suututtaisi. Syömisen yletön rajoittamine
No minä olen mies joka tekee ruuat ja sitä tehdään niin paljon että saa kaikki myös syödä niin paljon kuin jaksaa. Ne kaikki menot voi laittaa puoliksi mutta jos nainen maksaa ruuat niin maksaako mies sitten kaikki muut? Kaikki kulut tasan niin on molemmat tyytyväisiä vai onko sittenkään?
Eli mies alkaa itse käymään ylimääräisillä kauppareissuilla ja kokkaa itselleen ylimääräiset ruoat (pitää olla halpaa, mutta ravitsevaa, koska olette budjetilla). Sen lisäksi hoidatte yhdessä koko perheen ruoat ja mies syö sinun kanssasi samankokoiset annokset yhteisistä ruoista.
Vierailija kirjoitti:
Eli mies alkaa itse käymään ylimääräisillä kauppareissuilla ja kokkaa itselleen ylimääräiset ruoat (pitää olla halpaa, mutta ravitsevaa, koska olette budjetilla). Sen lisäksi hoidatte yhdessä koko perheen ruoat ja mies syö sinun kanssasi samankokoiset annokset yhteisistä ruoista.
Hiirellä on hiiren nälkä ja norsulla on norsun nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiirellä on hiiren nälkä ja norsulla on norsun nälkä.
Norsu voi syödä hiiren annoksen hiiren ja heidän lapsen yhteisistä ruoista ja ottaa siihen kyytipojaksi omista ruoistaan täydennystä, vaikka viiden annoksen edestä jotain muuta lämmintä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Tee kerralla kymmenen litran kattilallinen nakkikeittoa, hernekeittoa tai jotain muuta edullista. Makaronipata on myös riittoisaa, kun lisää siihen vihanneksia. Huomauttelu toisen syömisistä ei varmasti auta ongelmassa. Onko sinusta 10€ koko perheen ateriasta paljon? Minusta ei ole.
Miksi naisen pitäisi pitää jotain armeijan soppatykkiä ahneelle miehelle? Mies kantakoon kaupasta kilokaupalla sitä ruokaa ja kokatkoon omat ruokansa, jos syö tuota tahtia.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin mies syö todella paljon. On lapsuudessa ja nuoruudessa kilpaurheillut ja edelleenkin liikkuu paljon. Työkin hänellä raskasta. Ja totta kai meillä saa syödä niin paljon, että on maha täynnä. Mutta kyllä välillä ihmettelen, kun menee jäätävä annos ruokaa ja yleensä vielä toinen samanlainen päälle. Yksi päivä tein ruokaisia katkarapuwrappeja niin, että meni koko tortillalettupaketti. Minä ja lapset syötiin jokainen puolikkaat. Mies veteli loput kerralla. Siis välipalaksi. Sitten meni kaapille etsimään lisää ruokaa. Ja hetken päästä piti olla tekemässä taas ruokaa.
Minä meillä kaikki ruuat ostan ja se tuntuu lompakossa. Usein olen ihan peeaa viikkoa ennen palkkapäivää. Kaupassa joutuu käymään usein, monta kertaa viikossa ja joka kerta melkein 100e palaa. Ja kauppakulut vain kasvaa sitä mukaa kun nuo kaksi urheilevaa lastakin. En tietenkään kenenkään syömisiä rajoita, mutta myönnän että hirvittää.
Miksi maksat yksin kaikki ruokakulut?
Vierailija kirjoitti:
Vasu pois
Näin on!
Kuulostaa siltä tämäkin ulina että vosu joutaisi MENNÄ TÖIHIM!
Mulle olis ihan sama kuinka paljon mies syö, jos se tekisi itse ne saakelin ruokansa. Mutta tosiaan 400g jauhelihaa ja puoli litraa makaronia, munamaidot päälle makaronilaatikossa riittää miehelle yhteen ruokailuun. Ja minä vihaan ruuanlaittoa. Mies saakin elää hyvin pitkälti eineksillä, kun soppakauha ei kerran pysy omassa kädessä. Onneksi sillä on varaa siihen.