Miehen järkyttävä syöminen!!! Syö kaiken ja meillä on kaapit tyhjät.
Eli jos teen ison uunivuoka ruuan niin se menee yhdellä kerralla kaikki, syöjiä minä pieniruokainen nainen ja 3v lapsi.
Viimeistään toisella syömiskerralla se on syöty, ja mies syö suurimman osan siitä. Tarkoituksena muka säästää, rahaa palaa kuitenkin ruokaa melkein 10€ ja yksi ateria 10€ on aika paljon.
Jos ostan esimerkiksi kaappiin hätävaraeineksen, esim sianlihasäilykekastikkeen, joka on tarkoitettu kaikille kolmelle, kylkeen makaronia niin mies saattaa syödä yksin koko purkin huomaamattani eikä tee sen kanssa muuta.
Jos huomautan tuosta sikailusta niin suuttuu ja tulee riitaa, mies ei osta ruokia, mutta huolehtii kyllä muista kuluista.
Kommentit (305)
Nykyään neljän hengen annokset ovat niin pieniä että pitää tuplata jo yhdelle hengelle jos meinaa syödä muutaman päivän.
Onpa itsekäs mies apllä. Kiltti ja kunnollinen mies olisi huomaavainen muitakin kohtaan ettei rasita ja oo taakkana. Apn mies vaan mässäilee mistään välittämättä.
Miehet tai naiset, lapset ja aikuiset syö kovin eri määriä ja erilaisia mieltymyksiä, mutta vaikka olisi halvat mieltymykset, kyllähän yleensä isompikokoinen lasi aikuinen syö enemmän määrältään kun pienempi.
Nämä jotka ilkkuvat mm. "Onko yllätys että lapsen ruokaan menee paljon kun kasvaa." typeriä. Kyllä sen jokainen tajuaa, että mitä isommaksi lapsi tulee, sitä enemmän kulut kasvaa.
Jos joltain kysyy paljon pitää olla varaa lasten elättämiseen, sohaisen ampiaispesääa sanomalla että niin paljon, kun haluaa kuluttaa.
Minimi on se tt tuen määrä,mikä varattu lapsen elinkuluihin n. 400€ ja sehän tarkoitettu lähinnä vain ruokiin ja vaatteisiin, kenkiin. Isommat harrastuskulut ja päivähoitomaksut päälle.
Mutta totta kai joku voi pitää tuollaista summaa ihan naurettavan pienenä. Jotkut taas eivät kuluta edes tuillaista aummaa, vaikka olisivat ihan keskituloisiakin.
Miksi ei pistäisi enemmän jos pystyy. Esim. laadukas ruoka voi olla halpaa tsi kallista. Vaikka hhsmpparayeriat tulee kalliiksi,niin saattaa tulla myös todella terveellinen ja monipuolinen kotiruokakin kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään neljän hengen annokset ovat niin pieniä että pitää tuplata jo yhdelle hengelle jos meinaa syödä muutaman päivän.
Ei ne ole pieniä, mutta ihmiset ovat tottuneet syömään paljon. Näkeehän sen ylipainostakin, kun 60% aikuisista on lihavia. Lisäksi yllättävän harva tekee salaatteja. Syödään ruoka, mutta ei siinä ole tuoretta mukana, jolla tulisi vatsantäytettä, vitamiineja ja kuitua, vaikka se on suositus.
Jos olisin ap, niin vaatisin kulujen ja kotitöiden vaihtamista päittäin. Ap ottaa ne muut kulut vastatakseen, veikkaanpa, että ovat loppupeleissä pienemmätkin. Esim sähkölasku ja tonttivuokra etc ei ole lähelläkään tuollaisen ahmattiperheen ruokakuluja. Lisäksi kotityöt, mies saisi minun puolestani alkaa itse raahat ruuat kaupasta, kantaa päivittäin selkä väärällä ruokakasseja ja kokata joka päivä ruokia perheelle ja tiskata ja siivota.
Mies ei taatusti vaihtariin suostu, koska tietää pääsevänsä nyt helpommalla ja halvemmalla. Pitäisi kuitenkin vaihtaa, jotta maassa säilyisi sopu. Tietysti voi olla, että itsekäs mies ei ostaisi ruokaa kenellekään muulle kuin itselleen, vaimolle ja lapsille ei olisi mitään syötävää. Ehkä helpompi vaan muuttaa eri talouksiin kokonaan.
Itse urheilen paljon ja täten myös kulutan ja syön paljon. Tämän lisäksi teen vielä fyysistä työtä. Onneksi oma perheeni ymmärtää. Mieheni tekee toimistotyötä eikä juurikaan urheile, mutta ruokaa tehdessään pitää huolen, että sitä on tarpeeksi koko perheelle. Riippumatta siitä miten paljon/vähän hän itse syö. Taloudessa myös liikkuvia teinejä.
N40
Vierailija kirjoitti:
Ap ei vastannut, mikä on iso uunivuoallinen ruokaa. Itselleni iso on, kun teen esim jauhelihakiusauksen, johon tulee 700g jauhelihaa voissa paistettuna, puolitoista kiloa perunaa, pari isoa sipulia, 4 dl kuohukermaa, mausteet. Tuosta tulee kuusi todella isoa annosta tai sitten useampia lasten annoksia. Salaatin teen aina myös. Melko tuhti ruoka on enkä todellakaan antaisi yhden syödä puolta vuokaa kerralla. Hintaa tuolle tulee 12 e.
Mies voi itse tehdä noita vuokia. Mikä kotitaloustyöntekijä ap on?
Vierailija kirjoitti:
Ne onkin tarkoitettu normaalipainoisille ihmisille.
Tämä provohan on ollut palstalla jo monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä provohan on ollut palstalla jo monta kertaa.
Niin on. Tämä aihe on pettämis-salapoliisitarinoiden ohella palstan suosituin aihe vuosikymmenten ajalta. Ja joka kerta ketju täyttyy pakko-oireisista mammoista, jotka haluavat kontrolloida muiden syömisiä.
Ap voisi nyt käydä kertomassa paljonko rahaa menee viikossa ruokaan ja millaisia annoksia tekee.
Palstasensuuri on kyllä käsittämätön. Yritän muotoilla viestini toisin.
Minun mieheni on ihana, mutta hirvittää katsoa vierestä kun hän syö itsensä [tähän se kielletty sana]. Toisilla miehet juo, meillä syö. Parempi tietysti minulle, mutta surullista tuo on. Ei suostu hakemaan apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei vastannut, mikä on iso uunivuoallinen ruokaa. Itselleni iso on, kun teen esim jauhelihakiusauksen, johon tulee 700g jauhelihaa voissa paistettuna, puolitoista kiloa perunaa, pari isoa sipulia, 4 dl kuohukermaa, mausteet. Tuosta tulee kuusi todella isoa annosta tai sitten useampia lasten annoksia. Salaatin teen aina myös. Melko tuhti ruoka on enkä todellakaan antaisi yhden syödä puolta vuokaa kerralla. Hintaa tuolle tulee 12 e.
Jos mies maksaa kaikki muut kulut niin ilmeisesti ap on kotona, ja mies käy töissä. Muutenhan ap voisi kieltäytyä keittiöhommista. Silloin ei varmaan voi kieltäytyä, jos on kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies maksaa kaikki muut kulut niin ilmeisesti ap on kotona, ja mies käy töissä. Muutenhan ap voisi kieltäytyä keittiöhommista. Silloin ei varmaan voi kieltäytyä, jos on kotona.
Vaikka ei palkkatöissä käykään, niin kuitenkin provoilee AV:lla kokopäiväisesti.
Toi on kyllä vaikeeta, js syödään kovin eri tavalla eli toinen tosi halvalla ja toinen tosi kalliilla. Tietenkin kannattaa olla tarkka, että ei lasketa puolueellisesti omaksi eduksi, koska jokainen suupala maksaa aina jotain, vaikka halvemmalla söisi kun se toinen, joka herkuttelee ehkä enemmän.
Lisäksi on sitten ne muut jotka ehkä voi tuntua naurettavan pieniltä per hlö, mutta niistäkin kertyy jonkinlainen summa kuussa, kuten hygieniatuotteet.
Eli helposti se halvempia syövä voi aliarvioida kulunsa, koska ei tuhlaile. Jos ei syö kun lintu ja ei aina tee ruokaa niistä halvimmista raaka-aineista mitä löytyy, kyllä ne kulut satasia ovat jos ihan kaikki lasketaan tarkkaan.
Tietenkin jos yhteinen ruokakassq on , niin se joka kuluttaa huomattavasti enemmän, pistää sitten kai vähän enemmän siihen ruokakassaan.
Toki jos pariskunnalla käytössä reilu järjestelmä, yhteiset menot maksetaan suhteessa tuloihin eli jos se vähemmän kuluttava syö halvemmalla mutta on enemmön tienaava olisi reilua että maksaa ruokakuluista sitten suuremmalla kaavalla: Oma osuus, joka ehkä olisi 60% perheen ruokakuluista vähennettynä 10% herkuttelijan omat osuudet ja tulos on 50%.
Eihän tuo nyt vielä mitään, mun mies oli syöny ekaks kaapit tyhjäksi, sitte oli syöny kaapit, eteisenmaton, kukat ruukkuineen, lasten lelut, wc pönttöä oli käynyt kaluamassa koska lattialla oli hampaan kappaleita ja posliinin palasia, sitte oli hävinnyt ja jättänyt lapun :läksin pitsalle.
Meilläkin mies syö todella paljon. On lapsuudessa ja nuoruudessa kilpaurheillut ja edelleenkin liikkuu paljon. Työkin hänellä raskasta. Ja totta kai meillä saa syödä niin paljon, että on maha täynnä. Mutta kyllä välillä ihmettelen, kun menee jäätävä annos ruokaa ja yleensä vielä toinen samanlainen päälle. Yksi päivä tein ruokaisia katkarapuwrappeja niin, että meni koko tortillalettupaketti. Minä ja lapset syötiin jokainen puolikkaat. Mies veteli loput kerralla. Siis välipalaksi. Sitten meni kaapille etsimään lisää ruokaa. Ja hetken päästä piti olla tekemässä taas ruokaa.
Minä meillä kaikki ruuat ostan ja se tuntuu lompakossa. Usein olen ihan peeaa viikkoa ennen palkkapäivää. Kaupassa joutuu käymään usein, monta kertaa viikossa ja joka kerta melkein 100e palaa. Ja kauppakulut vain kasvaa sitä mukaa kun nuo kaksi urheilevaa lastakin. En tietenkään kenenkään syömisiä rajoita, mutta myönnän että hirvittää.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin mies syö todella paljon. On lapsuudessa ja nuoruudessa kilpaurheillut ja edelleenkin liikkuu paljon. Työkin hänellä raskasta. Ja totta kai meillä saa syödä niin paljon, että on maha täynnä. Mutta kyllä välillä ihmettelen, kun menee jäätävä annos ruokaa ja yleensä vielä toinen samanlainen päälle. Yksi päivä tein ruokaisia katkarapuwrappeja niin, että meni koko tortillalettupaketti. Minä ja lapset syötiin jokainen puolikkaat. Mies veteli loput kerralla. Siis välipalaksi. Sitten meni kaapille etsimään lisää ruokaa. Ja hetken päästä piti olla tekemässä taas ruokaa.
Minä meillä kaikki ruuat ostan ja se tuntuu lompakossa. Usein olen ihan peeaa viikkoa ennen palkkapäivää. Kaupassa joutuu käymään usein, monta kertaa viikossa ja joka kerta melkein 100e palaa. Ja kauppakulut vain kasvaa sitä mukaa kun nuo kaksi urheilevaa lastakin. En tietenkään kenenkään syömisiä rajoita, mutta myönnän että hirvittää.
Söitte puolikkaat tortillat? Itse ostan L - kokoisia lättyjä ja syön kaksi. Täysikäiset Poikani syövät 2-3.
Lapsen vanukkaat syö myös varmasti ennen varsinaista ruokaa.
Tunge ne pavut ja rouheet hanuriisi.