Korkeakoulujen toinen yhteishaku käynnistynyt tänään!
Mihin te mammat haette tai mihin ehkä jälkikasvunne/sukulaisenne/naapurin kummin koira hakee?
Itse haen ylväästi lääkikseen, ikää 36 vuotta. Tarkemmin ilmaistuna laitan hakulistaan neljä lääkistä, eläinlääkiksen ja kauppatieteiden maisterin viimeiseksi.
Kommentit (13)
Tytär olisi päässsyt yo-paperien pisteillä suoraan Helsingin lääkikseen, mutta se oli hänen kakkosvaihtoehto viime keväänä. ;)
Haen oikikseen toista kertaa ja ikää 33 vuotta :)
Täällä eläinlääkikseen hakeva 31-vuotias nainen! Lapsia löytyy 9-vuotias sekä 7-vuotias. Kyllä se tästä, ehkä jo tänä vuonna pääsen sisään.
Liikuntalääketiede täällä ykkösenä. Toisena ravitsemustiede.
Hain opiskelemaan fysiikkaa, toivottavasti tärppää lääkisunelmat. Mulle lääkis oli "pakollinen" kun vanhemmat on lääkäreitä, opiskelin itsekin ja erikoistuin. Nyt sitten neljän kympin kynnyksellä uskallan tehdä mitä itse oikeasti haluan.
Olen jo neljäkymppinen, enkä ole enää vuosiin hakenut mihinkään. Vanhuuden tuomia vaivojakin on jo selvästi. Kohdallani ei ole enää mitään mahdollisuuksia hakea tai varsinkaan päästä opiskelemaan, opiskelujen aloittamisesta nyt puhumattakaan, mutta silti näin hakuajan aikana mieleeni nousee usein taas koko aikuisiän kestänyt haave valtiotieteen ja tarkemmin sanottuna sosiaalipolitiikan/sosiaalityön opiskelusta yliopistossa. Nuoruudessani hain kyllä useamman kerran valtiotieteelliseen, mutta en päässyt. Olen realisti ja ymmärrän, että en koskaan pääse tätä opiskelemaan tai suorittamaan VTM:n tutkintoa, mutta silti jossakin alitajunnassa tämä on 20 vuotta pysynyt. Aikoinaan olen kyllä suorittanut vähän valtiotieteen opintoja avoimessa yliopistossa. Olen AMK-tutkinnon suorittanut moniongelmainen pitkäaikaistyötön.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo neljäkymppinen, enkä ole enää vuosiin hakenut mihinkään. Vanhuuden tuomia vaivojakin on jo selvästi. Kohdallani ei ole enää mitään mahdollisuuksia hakea tai varsinkaan päästä opiskelemaan, opiskelujen aloittamisesta nyt puhumattakaan, mutta silti näin hakuajan aikana mieleeni nousee usein taas koko aikuisiän kestänyt haave valtiotieteen ja tarkemmin sanottuna sosiaalipolitiikan/sosiaalityön opiskelusta yliopistossa. Nuoruudessani hain kyllä useamman kerran valtiotieteelliseen, mutta en päässyt. Olen realisti ja ymmärrän, että en koskaan pääse tätä opiskelemaan tai suorittamaan VTM:n tutkintoa, mutta silti jossakin alitajunnassa tämä on 20 vuotta pysynyt. Aikoinaan olen kyllä suorittanut vähän valtiotieteen opintoja avoimessa yliopistossa. Olen AMK-tutkinnon suorittanut moniongelmainen pitkäaikaistyötön.
No voithan hakea nyt, kun hakuaika alkoi tänään.. Valtiotieteessä ei edes ole mitään ennakkomateriaalia, vaan kaikki perustuu kokeessa jaettavaan aineistoon.
Mietin, että hakisinko hallintotieteisiin. Toki opiskelen tällä hetkellä sairaanhoitajaksi ja valmistun joulukuussa, että ehtisi hakea vaikka vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että hakisinko hallintotieteisiin. Toki opiskelen tällä hetkellä sairaanhoitajaksi ja valmistun joulukuussa, että ehtisi hakea vaikka vuoden päästä.
En suosittele. Työnhakijoissa on aivan liikaa hallintotieteen maistereita. Eivät todellakaan työllisty ylitarjonnan vuoksi.
Haen toista kertaa Psykologiaa lukemaan. Viimeksi jäin varasijoille, tänä vuona toivottavasti sisään😅🤞. Olen 33 vuotias yhden lapsen äiti. Varavaihtoehto on myös olemassa minne haen samalla jos ei ovet aukene niin menen sinne.
Up! Juuri täyttelin hakemuksen, mun ykköstoive on geronomi. Olen 40+ alanvaihtaja.
Hain oikikseen ja terveystieteisiin viimeisenä vaihtoehtona. N27
Ei missään nimessä kannata hakea lääkikseen (jotta itselläni olisi paremmat mahdollisuudet)!!!