Miehen järkyttävä syöminen!!! Syö kaiken ja meillä on kaapit tyhjät.
Eli jos teen ison uunivuoka ruuan niin se menee yhdellä kerralla kaikki, syöjiä minä pieniruokainen nainen ja 3v lapsi.
Viimeistään toisella syömiskerralla se on syöty, ja mies syö suurimman osan siitä. Tarkoituksena muka säästää, rahaa palaa kuitenkin ruokaa melkein 10€ ja yksi ateria 10€ on aika paljon.
Jos ostan esimerkiksi kaappiin hätävaraeineksen, esim sianlihasäilykekastikkeen, joka on tarkoitettu kaikille kolmelle, kylkeen makaronia niin mies saattaa syödä yksin koko purkin huomaamattani eikä tee sen kanssa muuta.
Jos huomautan tuosta sikailusta niin suuttuu ja tulee riitaa, mies ei osta ruokia, mutta huolehtii kyllä muista kuluista.
Kommentit (303)
Jos huomautan tuosta sikailusta niin suuttuu ja tulee riitaa, mies ei osta ruokia, mutta huolehtii kyllä muista kuluista.
Siis mitä? Mies huolehtii muista kuluista ja sinä ihmettelet, miksi hän suuttuu siitä, että alat pihistelemään siinä ainoassa kulussa, joka on sun vastuulla?
Mies siis maksaa kaiken muun ja sen päälle sinä valitat, miten paljon hän saa kotonaan syödä ja närkästyt, kun kaapista on otettu säilykepurkki?
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa taas nähdään että mitenkä keskimääräinen akka ei ymmärrä paskanvittua siitä mitenkä isokokoinen mies syö! Jos tehdään piiperrysannoksia ruokaa niin totta helvetissä se loppuu kesken ja sitä on ihan turha ihmetellä. Ruokaa pitää olla runsaasti ja se ei saa loppua kesken, vaikka sinä itse olisit mitä mieltä. Iso mies syö enemmän väkisinkin, kuin joku tuulenhuuhtoma aidanseiväs!
terveisin: Erittäin iso mies 196/135
No minulla on lähes parimetriset lihaksikkaat mies ja lähes täysi-ikäinen poika eivätkä syö kuin porsaat. Enemmän toki kuin minä ja tytär, mutta ihan normaalin ihmisen annoksia.
Jukka Pekka syö kans paljon ruokaa ja puhuu samalla.
Itkuntuhruisin silmin rääpitte lapsen kanssa ajattelemattoman miehesi jättämiä murusia.
Mä tekisin suursyömärille halpoja vuokaruokia. Ja kerralla aina iso vuoka, 5 litran vuoka.
Ruuaksi tekisin esim perunasose-laatikkoa. Eli itse tehtyyn perunasoseeseen sekaan 400g sika-nauta jauhelihaa, pari purkkia kidneypapuja, soijarouhetta, porkkanan paloja. 5 litraa tätä vuokaa maksaa ehkä 7 euroa ja siitä syö 2-3 päivää mies illallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehet kuluttaa enemmän, joten ruokaakin menee enemmän. Ei se huvikseen syö noin paljon. Miehille pitäisi jakaa apurahoja, koska miesten ruokailukustannukset ovat naisia suuremmat.
Suurin osa miehistä on ylipainoisia eli syö liikaa.
Lihasmassaa on enemmän joten perus kulutus on aivan eri luokkaa kuin naisilla. Lisäksi jos mies on aktiivinen niin kulutus on jo valtavaa.
Suomalaisilla läskikasa miehillä ei mitään lihaksia ole 🤣
On niillä enemmän kuin keskiverto-naisilla.
Älä nyt. Sellainen sidukkahieho-Tiina takatisseineen ja polvien yli valuvine vatsoineen lyllertämässä legginseissä on todella esteettinen näky.
Minä en ymmärrä näitä ruokaongelmia. Tosin olenkin sinkku :)
Mutta viimeksi suhteessa ollessani ihmettelin, kun kilon kermajuusto ei kestänyt kuin nelisen päivää. Yhtenä yönä heräsin vessaan ja mies oli puukon kanssa viipaloimassa 3 cm palasia suoraan suuhun. Juuston katoaminen selvitetty :)
No. Ei kai siinä mitään. Minähän sitä työtöntä elätin muutenkin... Käskin lopettamaan yölliset salasyömiset. Sitten meni muutenkin hermot siivellä elämiseen. Molemmat asui kuitenkin eri asunnossa, mutta tietenkin minun luona kun aina ruokaa kaapeissa...
Ostin sille 2 kg juustoa omaan jääkaappiin ja totesin, että elättäminen alkoi nyppimään...
Lähdin
Ympäristölle ystävällinen ja ilmastoa vähemmän kuluttava/lämmittävä noin 172cm mies lienee sopivampi vaihtoehto. On myös jääkaappiystävällinen tapaus.
Miksi otatte niitä hevosen kokoisia tapauksia. Nehän tukkii pöntötkin.
Välimeren kokoinen mies on parempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa taas nähdään että mitenkä keskimääräinen akka ei ymmärrä paskanvittua siitä mitenkä isokokoinen mies syö! Jos tehdään piiperrysannoksia ruokaa niin totta helvetissä se loppuu kesken ja sitä on ihan turha ihmetellä. Ruokaa pitää olla runsaasti ja se ei saa loppua kesken, vaikka sinä itse olisit mitä mieltä. Iso mies syö enemmän väkisinkin, kuin joku tuulenhuuhtoma aidanseiväs!
No minulla on lähes parimetriset lihaksikkaat mies ja lähes täysi-ikäinen poika eivätkä syö kuin porsaat. Enemmän toki kuin minä ja tytär, mutta ihan normaalin ihmisen annoksia.
Kyllä syä jättimäisiä annoksia ja ulosteet tukkii viemäritt jytkyin.
Hirveää synnyttää sellaisen jättiläisen lapsi. Sitten se lapsi kasvaa ja syö yhtä paljon kuin hevos-isä.
Jääkaappiin työntyy kuono ja mömmömmömmöm. Tyhjä.
Äitii mullon nälkä. Isillä on kanssa ja pönttö on taas tukossa...
Yksi purkki säilykettä on yksi annos kastiketta. Se on sopiva määrä lisukkeena varsinkin jos kaverina on jotain makaronihöttöä. Siitäkin kastikkeesta puolet on varmasti vettä. Voit itsellesi laittaa hiirenannoksia. Jos ostat säilykettä varastoon niin osta neljä purkkia.
No helposti menee vuoka vaikka jotain makarolaatikkoa päivässä ja lisäksi muutakin jos on fyysinen työ ja käy salilla.
T. 185cm/80kg mies
Vierailija kirjoitti:
No helposti menee vuoka vaikka jotain makarolaatikkoa päivässä ja lisäksi muutakin jos on fyysinen työ ja käy salilla.
T. 185cm/80kg mies
Sä tuhoot ympäristöä tuolla käyttäytymiselläs.
t. M171 ja pual
Meillä on mies ja kaksi poikaa talossa ja alle kilo lihaa aterialla on pelleilyä, ja perunat tai riisit päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mä tekisin suursyömärille halpoja vuokaruokia. Ja kerralla aina iso vuoka, 5 litran vuoka.
Ruuaksi tekisin esim perunasose-laatikkoa. Eli itse tehtyyn perunasoseeseen sekaan 400g sika-nauta jauhelihaa, pari purkkia kidneypapuja, soijarouhetta, porkkanan paloja. 5 litraa tätä vuokaa maksaa ehkä 7 euroa ja siitä syö 2-3 päivää mies illallista.
Hyi mitä moskaa. Papuja, soijaa ym. Saa lusikoida suoraan biojätteeseen. Jos ei ole varaa käyttää edes halvinta jauhelihaa niin älä laita ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Normaalit ihmiset eivät syö molempien ruokia ja maksata niitä toisella. Ap:n mies on lokki, ei edes tee mättöjään itse."
No olisikohan tähän järkevämpi ratkaisu se, että AP:n mies alkaisi tehdä niitä mättöjä itse, vai se että jatketaan AP:n linjalla ja ruoka on jatkuvasti lopussa ja kaikkia vituttaa?
Ehdottomasti. Tekee lisämättönsä itse ja maksaa ne itse. Perusruokahan on suunniteltu riittämään tietyksi aikaa koko perheelle, on järjettömän itsekästä ahmia kaikki omaan kitaan.
Perusruokaatehdään niin paljon, että k enenkään ei tarvi olla nälässä. Monen keittokirjan 4 h ohjeet ovat aivan liian pieniä ja pitää tuplata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi mitä moskaa. Papuja, soijaa ym. Saa lusikoida suoraan biojätteeseen. Jos ei ole varaa käyttää edes halvinta jauhelihaa niin älä laita ollenkaan.
Mutta ajattelepa että ei jää nälkä. Kerro toki parempi ohje köyhälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tietenkin kun SINUN MIES ja SINUN POIKA eivät syö niin kukaan ei syö. Koska SINUN MIES ja SINUN POIKA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ajattelepa että ei jää nälkä. Kerro toki parempi ohje köyhälle.
Pavut ja jauheliha sopisi kastikkeeseen sipulin, tomaattipyreen, kerman ja mausteiden kanssa mutta ei perunamuusin sekaan. Lihapullataikinaa voisi jatkaa soija tai herneproteiinilla.
Meillä taas rouva vetää safkaa hulluna, painaa jo toistasataa. Itse olen 185/76.