Miehen järkyttävä syöminen!!! Syö kaiken ja meillä on kaapit tyhjät.
Eli jos teen ison uunivuoka ruuan niin se menee yhdellä kerralla kaikki, syöjiä minä pieniruokainen nainen ja 3v lapsi.
Viimeistään toisella syömiskerralla se on syöty, ja mies syö suurimman osan siitä. Tarkoituksena muka säästää, rahaa palaa kuitenkin ruokaa melkein 10€ ja yksi ateria 10€ on aika paljon.
Jos ostan esimerkiksi kaappiin hätävaraeineksen, esim sianlihasäilykekastikkeen, joka on tarkoitettu kaikille kolmelle, kylkeen makaronia niin mies saattaa syödä yksin koko purkin huomaamattani eikä tee sen kanssa muuta.
Jos huomautan tuosta sikailusta niin suuttuu ja tulee riitaa, mies ei osta ruokia, mutta huolehtii kyllä muista kuluista.
Kommentit (303)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä näitä ruokaongelmia. Tosin olenkin sinkku :)
Mutta viimeksi suhteessa ollessani ihmettelin, kun kilon kermajuusto ei kestänyt kuin nelisen päivää. Yhtenä yönä heräsin vessaan ja mies oli puukon kanssa viipaloimassa 3 cm palasia suoraan suuhun. Juuston katoaminen selvitetty :)
No. Ei kai siinä mitään. Minähän sitä työtöntä elätin muutenkin... Käskin lopettamaan yölliset salasyömiset. Sitten meni muutenkin hermot siivellä elämiseen. Molemmat asui kuitenkin eri asunnossa, mutta tietenkin minun luona kun aina ruokaa kaapeissa...
Ostin sille 2 kg juustoa omaan jääkaappiin ja totesin, että elättäminen alkoi nyppimään...
Lähdin
Miksi ihmeessä kirjoitukseni saa alapeukkuja? Näin tapahtui.
En ole yhtä ainutta kertaa ollut parisuhteessa, jossa mies olisi elättänyt/varakkaampi. Aina olen ollut se elät
Kyllä sinä minua elättäisit aina talvet.
t. Asvalttimies
Siis miten paljon ne teidän miehet oikein syö? "Iso mies tarvitsee paljon ruokaa", joo, mun mies syö myös paljon mut ei se nyt jumalauta mitään kattilallista kastiketta ja toistakymmentä kiloa vedä perunaa yhdellä aterialla. Saati paketillista mysliä aamupalaksi ja litraa jogurttia siihen kyytipojaksi.
On kuitenkin tuollainen tavoitteellisesti treenaava 190cm/110kg könsikäs. Syö n. 2x sen mitä minä jaksan 160cm/55kg naisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten syöminen on sikailua :D
M43
Kyllä tuo on mielestäni melkoista sikailua jos yksi ihminen vetää yksin 400g säilykepurkin naamaan kylmänä.
Ei kukaan tarvitse tuollaista määrää kerralla.
Ap
Jonain päivänä kun sulla on teinipoika, niin näet, miten se syö. Mieti silloin sitä, kun se löytää kaltaisesi valittajanaisen, joka kieltää sitä syömästä tarpeeksi kunnon ruokaa. Minkä sille voi, että tarvitsee paljon ravitsevaa ruokaa.
Krokotiili voi tarvita 400g lihaa yhdellä aterialla, ei ihminen. Ei edes mies tai urheileva teinipoika.
Ravintosuositus on 350 g viikossa.
"Krokotiili voi tarvita 400g lihaa yhdellä aterialla, ei ihminen. Ei edes mies tai urheileva teinipoika."
Jalostajan 400g Stroganoff purkissa on 140g lihaa. Ei riitä mihinkään. Normaalikokoinen pihvi on jo 200g.
Mun ex söi ruokaa aina niin kauan kuin sitä riitti. Ensin kaksi lautasellista, pieni tauko ja kolmas ja niin edelleen, niin kauan kuin ruokaa riitti. Ei syönyt voileipää, hedelmiä tai mitään välipaloiksi tulkittavaa, vaan aina oli oltava lämmintä ruokaa aamusta asti ja jos ei ollut, niin häntä kuulemma pidettiin nälässä. Niin, on ex.
Nykyinen syö järkevästi. Annos riittää ja jos on jotain lempiherkkua, vaikka kaalikääryleitä niin saattaa ottaa lisää muutoin ei ja kas kummaa, hän on normaalipainoinen. On iso mies ja fyysisessä työssä, mutta ei oikeuta sillä sikailua.
"Ravintosuositus on 350 g viikossa."
Niihin meni viimeinenkin luottamus kun suosituksia alettiin tehdä ilmastosyillä eikä terveys perusteella. Saavat suositella mitä haluavat.
Kymppi? 10€ ?? Sehän on hävyttömän vähän jos on peräti kolme syöjää. Minulla menee jo lounaaseen 14,90€ joka päivä. Lisäksi aamupala noin 5-7€ , päivällinen noon 10-15€ ja iltaruoka kympin verran. Ja mielestäni syön ihan oman kulutukseni mukaan sillä painoni pysyy samana kaiken aikaa, pieni normaali vaihtelu 94-96 kilon välissä toki on. Fyysinen työ ja salilla käyminen kuluttaa kyllä energiaa eri tavoin kuin naisella joka makoilee vain 3v ikäisen kanssa kotona mitään tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten syöminen on sikailua :D
M43
Kyllä tuo on mielestäni melkoista sikailua jos yksi ihminen vetää yksin 400g säilykepurkin naamaan kylmänä.
Ei kukaan tarvitse tuollaista määrää kerralla.
Ap
Jonain päivänä kun sulla on teinipoika, niin näet, miten se syö. Mieti silloin sitä, kun se löytää kaltaisesi valittajanaisen, joka kieltää sitä syömästä tarpeeksi kunnon ruokaa. Minkä sille voi, että tarvitsee paljon ravitsevaa ruokaa.
Krokotiili voi tarvita 400g lihaa yhdellä aterialla, ei ihminen. Ei edes mies tai urheileva teinipoika.
Ravintosuositus on 350 g viikossa.
Minulla kuluu lihaa noin kilo per päivä.
Minun mies syö ehkä 30-45 eurolla viikossa ruokaa. On toki laihdutuskuurilla kun sanoi että 10 kg haluaa laihduttaa. On aika tarkka paljonko syö päivässä.
Kyllä 4-5 euroa pitää riittää ruokaan päivässä. Muuten mies on läski jos se syö enemmän.k
"Eli jos teen ison uunivuoka ruuan niin se menee yhdellä kerralla kaikki, syöjiä minä pieniruokainen nainen ja 3v lapsi."
Jaa mies ei sitten syönytkään tuosta isoon uunivuokaan tehdystä ruoasta mitään. Kukahan siellä oikeasti ylensyö? Varmaan se "pieniruokainen" nainen.
Hmmm, itse olet miehesi valinnut. Ei se tänne palstalle valittamalla miksikään muutu.
Pienikokoinen mieskin syö kyllä yleensä sen 3500-4000 kcal/vrk.
Varmaan olisi parempi käydä keskustelua siitä, kuinka jaatte talouden kulut. 10 eurolla ei kunnollista ja monipuolista ateriaa edes yhdelle miehelle saa.
Meillä on varattu 10e/päivä aikuisen ruokaan.
200 e viikon kauppalasku 2 aikuista. On siinä juomakorit ja hygieenitarvikettakin mukana.
Kamalaa jos pitää ruuasta säästää niin että se loppuu kesken ja tapellakkin siitä pitää. On meillä joskus tarvinnut säästellä ruuasta tehden halvempaa laatikkoruokaa ja keittoja mutta kuiten riittävästi sitä ettei kesken loppunut.
Jos jostain ruuasta on tarkoitus syödä x kertaa (ja tämän tulee tottakai perustua johonkin järkevään käsitykseen ihmisten annoskoosta eikä niin, että 100 g/ ateria), niin tämä varmaan on hyvä ilmoittaa ja jos kyseinen annos ei riitä, niin suuriruokainen voi kasata itselleen jotain lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No helposti menee vuoka vaikka jotain makarolaatikkoa päivässä ja lisäksi muutakin jos on fyysinen työ ja käy salilla.
T. 185cm/80kg mies
Sä tuhoot ympäristöä tuolla käyttäytymiselläs.
t. M171 ja pual
Kiva kun kääpiötkin vastailevat viesteihin.
Ap ei vastannut, mikä on iso uunivuoallinen ruokaa. Itselleni iso on, kun teen esim jauhelihakiusauksen, johon tulee 700g jauhelihaa voissa paistettuna, puolitoista kiloa perunaa, pari isoa sipulia, 4 dl kuohukermaa, mausteet. Tuosta tulee kuusi todella isoa annosta tai sitten useampia lasten annoksia. Salaatin teen aina myös. Melko tuhti ruoka on enkä todellakaan antaisi yhden syödä puolta vuokaa kerralla. Hintaa tuolle tulee 12 e.
400 g purkki sianlihakastiketta (sisältää lihaa 120g) kolmelle?
Nyt on kyllä varsinainen provo.
Miksi ihmeessä kirjoitukseni saa alapeukkuja? Näin tapahtui.
En ole yhtä ainutta kertaa ollut parisuhteessa, jossa mies olisi elättänyt/varakkaampi. Aina olen ollut se elättäjä.
Se onneksi on loppunut. Ei ikinä enää.
asianajaja