KESKIELÄKE
Tämän hetkinen keskieläke Suomessa 1845e
Minulla on 2500e
Taidankin olla hyvin toimeentuleva.
Paljonko sinä saat eläkettä?
Kommentit (67)
En ole vielä eläkkeellä, mutta tähän mennessä kertynyt eläkeeni on vähän yli 2600€. Alimpaan eläkeikääni on alle 3,5 vuotta aikaa ja aion jäädä eläkkeelle heti, kun vaan pääsen. Jos jatkaisin suositeltuun eläkeikään tai ylimpään eläkeikään asti, ero eläkkeen määrässä olisi merkittävä. En vaan koe tarpeelliseksi saada suurempaa eläkettä. Aloitin tammikuussa elämään eläkepäivieni elintasolla eikä tämä ole millään tavalla vaikeaa. Lyhensin jo työaikaanikin.
Brutto on ainoa oikea tapa puhua eläkkeistä.
Ei ole vielä kertynyt yli takuueläkkeen rajan. Mutta työvuosiakin on vielä jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Brutto on ainoa oikea tapa puhua eläkkeistä.
Jaa, no sittenhän mulla on aika hyvä eläke.
Eläke 1852 brutto, 1509 netto
Työvuosia 41, nainen.
Vierailija kirjoitti:
Onko nää bruttoja vai nettoja?
Keskieläke 1845e
Brutto tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskieläke 1845e
Brutto tietysti.
No tietysti!
Kuulosti vaan niin kovin pieneltä.
Jään eläkkeelle ensi vuonna,tuleva eläkkeeni noin 1921e
Suomessa pitäisi eläkeyhtiöitä vähentää eli yhdistää.
On Melaa, Lapiota, Eloa, Oloa, Kevaa, Valtiota, Kirkkoa, Varmaa, Epävarmaa, Ilmarista ja Väinämöistä.
Säästöä tulisi hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskieläke 1845e
Brutto tietysti.No tietysti!
Kuulosti vaan niin kovin pieneltä.
Pieniä ovat eläkkeet Suomessa !!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskieläke 1845e
Brutto tietysti.
Ja mediaanieläke 1614 euroa
Mitä mieltä olette siitä, että jotkut ehdottavat minimieläkettä 1500,00? Vaikka ei olisi ainuttakaan työpäivää tehnyt? Silloihan maksaja olisi Kela, ei työeläkeyhtiö.
Tietysti on ihmisiä, jotka eivät voi tehdä työtä sairauden tai vamman vuoksi, heitä en tarkoita, jos työssäolovuosia ei ole tullut.
Eläkettä kertynyt 2100, nyt 48 vuotias. Ongelma on vain se, että vaihdoin tuossa yrittäjäksi ja vaikka en lähellekään mitään minimi YEL:iä maksa, niin tällä tahdilla uutta eläkettä kertyy vain jotain 25 euroa vuodessa.
Pitäisi varmaan katsoa, olisiko yrityksellä varaa ottaa vapaaehtoinen eläke. Sitä voisi kerryttää 8500€ vuodessa verottomasti.
Mulla jää tonniin, mutta myynkin sitten perämetsää kolmella kympillä muutaman vuoden.
Fuusioooota kirjoitti:
Suomessa pitäisi eläkeyhtiöitä vähentää eli yhdistää.
On Melaa, Lapiota, Eloa, Oloa, Kevaa, Valtiota, Kirkkoa, Varmaa, Epävarmaa, Ilmarista ja Väinämöistä.
Säästöä tulisi hetkessä.
Miten se kenenkään eläkkeeseen vaikuttaisi.
Hyvä eläke sinulla.Minulla vain 1729