Miehen järkyttävä syöminen!!! Syö kaiken ja meillä on kaapit tyhjät.
Eli jos teen ison uunivuoka ruuan niin se menee yhdellä kerralla kaikki, syöjiä minä pieniruokainen nainen ja 3v lapsi.
Viimeistään toisella syömiskerralla se on syöty, ja mies syö suurimman osan siitä. Tarkoituksena muka säästää, rahaa palaa kuitenkin ruokaa melkein 10€ ja yksi ateria 10€ on aika paljon.
Jos ostan esimerkiksi kaappiin hätävaraeineksen, esim sianlihasäilykekastikkeen, joka on tarkoitettu kaikille kolmelle, kylkeen makaronia niin mies saattaa syödä yksin koko purkin huomaamattani eikä tee sen kanssa muuta.
Jos huomautan tuosta sikailusta niin suuttuu ja tulee riitaa, mies ei osta ruokia, mutta huolehtii kyllä muista kuluista.
Kommentit (303)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten syöminen on sikailua :D
M43
Kyllä tuo on mielestäni melkoista sikailua jos yksi ihminen vetää yksin 400g säilykepurkin naamaan kylmänä.
Ei kukaan tarvitse tuollaista määrää kerralla.
Ap
400g ? Tuohan on ihan normaali työssäkäyvän aikuisen annos. Ap:lla on nyt joku muu juttu tässä takana. Ota joku harmaa laiha hissukka konttorihiiri, joka pyytää lupaa jotta saako taas hengittää...
Kyse oli säilykepurkista, ei koko ateriasta. Tavallisesti sen lisäksi laitetaan ruuaksi muutakin, eli makaronia, pottuja, juureksia, vihanneksia, tai laitetaan sitä leivän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on iso perhe ja mikään määrä lihapyöryköitä ei riittäisi, jos niitä saisi kukin mielin määrin mättää, joten meillä todellakin koostetaan ateriat ja kaikille pitää jäädä. Leipää saa syödä niin paljon kuin haluaa. Minä en ole mikään maksettu pitokokki, vaan äiti ja tehtäväni on opettaa oikeat ruokailutottumukset, pöytätavat (ei ole ok syödä toistakymmentä lihapyörykkää kertaistumalta), sekä huolehtia siitä, että ruokaan ei mene tolkuttomasti rahaa.
Totta. Olisi melkoinen paistaminen 5-henkiselle perheelle jos jokainen söisi aterialla 10-20 pullaa. Olen kevyttä työtä tekevä nainen ja 15 pikku lihapullaa menisi helposti etenkin jos ei ota perunaa leipää tms.
Siinä menisi 80-100 lihapullaa yhdellä aterialla. Huh.
Kuka välkky löytäisi sen 700/800 g lihaa per päivä-syöntiketjun? Sen missä ukko veti lihapullia hirveän määrän illallisella ja lounaalla söi jo mielettömiä määriä? Maitoa/kaljaa meni myös tölkki kaupalla arkena palan painekkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keittoruokia kun tekee, ei pidä päästää suursyömäreitä ensin apajalle, muuten käy niin, että heidän lautasillaan on kaikki lohet tai siskonmakkarat. Muut saavat vetää pelkkää perunalientä.
Laita enemmän sitä makkaraa. Tuplasti vähintään niin riittää eikä muutu perunaliemeksi parilla kauhaisulla.
Suursyömäreillä on sitten vain tuplasti enemmän kukkuroittain lautasella. Ei siis auta. Täytyy laittaa salajemmaan lisää sattumia keittoon lisättäväksi.
Ota käyttöön pienemmät lautaset.
Ihan vapaasti tämäkin niksi myös aloittajalle. Ei ole pakko olla puoli metriä halkaisiltaan olevia pizzalautasia vaan jotain 17-senttisiä, jotka eivät ole kovin paljon tavallista pienempiä.
Jo aiemmin on mainittu vanha tapa jakaa alkuperäinen useampaan annokseen. Ei tarvita sattumia salajemmaan vaan otetaan toinen kattila uunista tai muusta hyvästä piilosta sitten, kun suursyömäri on kauhonut ensimmäisen kattilallisen tyhjäksi tai kun seuraavat aloittavat aterioinnin. Tiedättehän, siellä uunin alapuolella on kätevä 'salalokero', ja mikroakin voi käyttää tilapäiseen ruuan säilytykseen.
En tosin viitsi tuollaiseen vaivautua kuin silloin, on oikeasti iso eri aikaa syömään tuleva porukka talkoissa tai muussa sellaisessa tilaisuudessa.
Miehen teinipoika vetää ateriasta helposti yli puolet vaikka syöjiä olisi yhteensä 4. Ei ihme että jo nyt on plösö. Vahingossakaan ei kasviksiin koske, joita tulisi olla puolet lautasesta.
Ei vaan ajatella muita ja vedetään omaan napaan kaikki ruuat. Perse leviää ja muut jää ilman. Kiva tulla töistä kotiin kun kaikki on syöty.
Kyllä lihan ja perunan lisäksi tulisi ottaa kasviksia ja vaikka leipää jos niin järkyttävä nälkä on. Ja muiden ajattelu olisi kiva juttu.
Ja se että syö järkyttäviä määriä ei tosiaan mene aina yksiin kulutuksen kanssa, vaan on opittu tapa. Jos istuu perseellään 10h vuorokaudessa niin ei siinä sali paljon kulutusta nosta näillä ruokamäärillä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sitä, että jotkut katsovat olevan jonkinlainen ihmisoikeus vetää tyyliin kattilallinen kastiketta ja 30 lihapullaa yhdellä aterialla. Huippu-urheilijat ovat aika marginaalinen porukka, ja harvalla on nykyään niin fyysinen työ, että vaatisi tuollaisen kalorimäärän. Kyllä suurimmalla osalla kyse on puhtaasti ylensyönnistä.
No kyllä se ylensyöntikin on ihan ihmisoikeus. Sitä sanotaan itsemääräämisoikeudeksi.
En kertakaikkiaan ymmärrä, miksi pitää tahallaan järjestää elämänsä niin, että toinen vahtii toisen syömisiä, eikä esimerkiksi niin että molemmat syövät ihan mitä ja milloin huvittaa, ja huolehtivat itse omista ruuistaan.
Ei ole. En ymmärrä miksi kukaan haluaa pilata terveytensä mässäämällä neljän ihmisen ruoat, joka aterialla? Neljäkymppisenä sit kuollaan veritulppaan tai sydäriin.
Minä en halua ylipainoista tai ahnetta kumppania, joka syö ruoat lapsenkin suusta, eikä välitä siitä riittääkö muille ruokaa, kun MINULLA on oikeus. Veikkaan, ettei halua kovin moni muukaan.
Miksi mies ei osta ruokaa ollenkaan. Eihän sellainen ole normaalia. Minun mies katsoo jääkaappiin ja täyttää sitä välittömästi ja kysyy mitä tarvitsee tuoda kaupasta.
Joku peruna ja makaroni pitää oikeasti huonosti nälkää joten ei ihme jos ruoka menee paljon. Suomalaiset on lihavia koska nopeita hiilareita ja sokeria syödään liikaa. Miehelle lisää proteiinia.
Ruoanlaitto ja kaupassa käynti pitäisi olla kyllä yhteinen juttu. Ei voi olla vaan toisen harteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sitä, että jotkut katsovat olevan jonkinlainen ihmisoikeus vetää tyyliin kattilallinen kastiketta ja 30 lihapullaa yhdellä aterialla. Huippu-urheilijat ovat aika marginaalinen porukka, ja harvalla on nykyään niin fyysinen työ, että vaatisi tuollaisen kalorimäärän. Kyllä suurimmalla osalla kyse on puhtaasti ylensyönnistä.
No kyllä se ylensyöntikin on ihan ihmisoikeus. Sitä sanotaan itsemääräämisoikeudeksi.
En kertakaikkiaan ymmärrä, miksi pitää tahallaan järjestää elämänsä niin, että toinen vahtii toisen syömisiä, eikä esimerkiksi niin että molemmat syövät ihan mitä ja milloin huvittaa, ja huolehtivat itse omista ruuistaan.
Ei ole. En ymmärrä miksi kukaan haluaa pilata terveytensä mässäämällä neljän ihmisen ruoat, joka aterialla? Neljäkymppisenä sit kuol
Teillä on liian vähän ruokaa jos siitä pitää tapella.
"Ei ole. En ymmärrä miksi kukaan haluaa pilata terveytensä mässäämällä neljän ihmisen ruoat, joka aterialla? Neljäkymppisenä sit kuollaan veritulppaan tai sydäriin."
Minä olen jo syönyt neljän ihmisen ruuat ja olen vielä 60+ elossa enkä juurikaan kasviksista välitä. Juustot, ranskalaiset ja pitsat ovat herkkuani. Kylläpä melkoisen ajoissa kuolee jos meinaa jo 40v kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Miehen teinipoika vetää ateriasta helposti yli puolet vaikka syöjiä olisi yhteensä 4. Ei ihme että jo nyt on plösö. Vahingossakaan ei kasviksiin koske, joita tulisi olla puolet lautasesta.
Ei vaan ajatella muita ja vedetään omaan napaan kaikki ruuat. Perse leviää ja muut jää ilman. Kiva tulla töistä kotiin kun kaikki on syöty.
Kyllä lihan ja perunan lisäksi tulisi ottaa kasviksia ja vaikka leipää jos niin järkyttävä nälkä on. Ja muiden ajattelu olisi kiva juttu.
Ja se että syö järkyttäviä määriä ei tosiaan mene aina yksiin kulutuksen kanssa, vaan on opittu tapa. Jos istuu perseellään 10h vuorokaudessa niin ei siinä sali paljon kulutusta nosta näillä ruokamäärillä...
Miksi ette ohjeista nälkäistä teiniä. Kerrotaan muiden huomioimisesta ja että kaikille pitää riittää. Kerrotaan että kannattaa syödä vaikka alkupalaksi kasviksia pahimpaan nälkään, tutkitusti se myös lievittää verensokeripiikkiä eli nälkä ja paino pysyy paremmin kurissa. Kananmunat ovat hyviä vaikka välipalaksi. Teini ei ole vielä aikuinen ja tarvitsee neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. En ymmärrä miksi kukaan haluaa pilata terveytensä mässäämällä neljän ihmisen ruoat, joka aterialla? Neljäkymppisenä sit kuol
Meillä ostetaan niin paljon ruokaa kaappiin ettei siitä ole koskaan pulaa. Jos en jaksa tehdä ruokaa niin on aina eineksiä varalla.
Meillä minä eli mies syön aina ensin ja syön niin paljon kuin jaksan. Akka ja kakarat saavat sitten olla mieluummin nälässä, jos akka ei ole tehnyt tarpeeksi ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruokatavoista syntyy usein kiistoja perheessä tai suvun kesken. Oivallinen esimerkki tästä on tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.
Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käyt
Mummo olisi kyllä saanut järjestyksen aikaan ruokapöydässä kuin ruokapöydässä. Kyllä jämpti on niin.
Miten onnistuisi jos laittaisi jääkaappiin omat ruokahyllyt miehelle ja lapsille. Mies saisi syödä vaan omaltaan hyllyltä eväitä, niin säästyisi lasten välipalat ym.
Vanha aloitus. Tyhmä on se joka jatkuvasti kaapit täyttää.
Näkeehän ap, onko mies normallipainoinen vai lihava. Voit myös laittaa osan ruokaa vaikka pakastimeen ja jättää miehelle vain kohtuullisen annoksen.
Ahmiminen ja ylensyönti on törkeää ja varsinkin, kun ahmii toisen laittaman ruoan välittämättä muista syöjistä. Itse voi laittaa ruoan ja mitoittaa sen niin, että voi vetää vaikka 20 lihapullaa ja 10 perunaa ja toisillekin jää. En tiedä vain onko tuollainen syöminen tarpeellista ja järkevää millään mittapuulla.
Itse syön isoja annoksia itse laittamaani ruokaa. Kun syön kylässä tai muun perheen laittamaa ruokaa niin otan maltillisesti ja katson riittääkö hyvin santsikierrokselle.